Strona 1 z 1
Lozysko na McPersonie
: 2005-06-23 11:47
autor: sliwka
jestem uzytkowinikiem forda probe z 90 roku.Przy maksymalnym skrecie w lewo lub w prawo strzeela w kolumnie.Podejrzewam ze jest to lozysko na McPersonie.Szukalem juz praktycznie po calym miescie tego lozyska ale dostac niemoglem.

Jak ktos ma jakies informacje gdzie moge dostac takie lozysko nowe lub uzywane ale w dobrym stanie to prosze o informacje.Z gory dzieki
Sliwka
: 2005-06-23 12:53
autor: wingerman
opisz dokladniej.
Czy slyszysz to tylko podczas jazdy, czy moze rowniez gdy krecisz kierownica na postoju?
: 2005-06-23 13:44
autor: nikosnikos
wingerman pisze:opisz dokladniej.
Czy slyszysz to tylko podczas jazdy, czy moze rowniez gdy krecisz kierownica na postoju?
No wlasnie - to dosc istotne - mi na postoju "terkotalo" - dalem do przeczyszczenia (nowy smar) i mam spokoj od prawie 2 lat

Ale zlodzieje policzyli sobie po 50zl za jedno

Ale juz tam nic nie robie - zawsze wymysla 3 razy tyle co bylo do zrobienia

lozysko w kolumnie McPersona
: 2005-06-23 14:54
autor: sliwka
slysze to na postoju i jak powoli jade i skrecam.Tylko jak skrecam.Gdy jade z wieksz predkosca nieslychac tego ale pewnie dlatego ze niemam maksymalnego skretu
: 2005-06-23 15:21
autor: Jedrek
ja bym obstawiał przegub

Re: lozysko w kolumnie McPersona
: 2005-06-23 15:25
autor: nikosnikos
sliwka pisze:slysze to na postoju i jak powoli jade i skrecam.Tylko jak skrecam.Gdy jade z wieksz predkosca nieslychac tego ale pewnie dlatego ze niemam maksymalnego skretu
A jaki to dzwiek? - u mnie to tak terkotalo jak przerzutka w rowerze

- jesli tak to ja bym obstawial wlasnie lozysko - mialem identycznie - mozna samemu sie bawic - ja dalem zrobic i cisza

: 2005-06-23 15:39
autor: wingerman
a ja stawiam na lozysko MC Phersona. Przegub nie powinien stukac na postoju.
: 2005-06-23 15:55
autor: Jedrek
Aby sprawdzić czy to przegub, skręć koła na max i rusz. Jak będzie strzelać to właśnie przegub.

: 2005-06-23 22:41
autor: Gość
Sluchaj Wingermana - dobrze gada! (w koncu to stary wyjadacz) 8-[
: 2005-06-23 22:50
autor: biker
To my mamy łożyska na MC Pherson -ach ??? Myślałem że ślizga się to po teflon -ie czy czymś takim ( łożysko ślizgowe)
: 2005-06-23 23:00
autor: Gość
To ja dożuce swoje trzy grosze i stawiam na magiel, albo tak jak inny wspomnieli na łożysko wszystko rozchodzi sie o to jaki to jest dźwięk.
Czy jeśli skręcasz to jest to kilka razy czy tylko raz i czy w równych odstępach.
: 2005-06-24 00:48
autor: Sh(.)(.)ters
To ja też
dorzucę swoje 3 grosze. Jak już koledzy pisali mogą to być objawy 3 rzeczy. Łożysk McPhersona, maglownicy lub przegubów.
Jeżeli nie możesz, czy też machanicy nie mogą tego zdiagnozować zacząłbym od najtańszych rzeczy - łożysk McPhersona. Są to jak dobrze zauważył Biker łożyska ślizgowe - powinno im pomóc smarowanie, chyba że są już zatarte na maxa. W popularnych sklepach (hmm...na przykład JC) ciężko kupić jedynie to łożysko. Występuje w komplecie z kolumną, więc 3ba się zakręcić za jakimś dobrym warsztatem od zawieszeń, np. regeneracji amortyzatorów. Koszt to ok. 120 pln (100 wyjęcie amortyzatorów + max. 20 smarowanie/wymiana łożysk).
Maglownica - akurat mam do GT na sprzedaż po regeneracji (większa pewność niż w przypadku świeżo wyrwanej z auta pokrojonego na części. Jakby co to cena 400 pln za przekładnię + jakieś 200 pln za montaż.
Niesprawna przekładnia zagraża tym, że twoje auto będzie miało odmienne zdanie co do sposobu pokonania ostatniego zakrętu (ty będziesz chciał skręcić, a ono nie bardzo).
O przegubach się nie wypowiadam bo nie znam dokładnych cen, ale jak każdą część zawieszenia zapewne warto je mieć sprawne.
: 2006-04-24 10:35
autor: J@cekW
Witam.
Może ktoś z was wie jak dostać się do tego łożyska? Trzeba odkręcać amortyzator czy może jest inny sposób?
: 2006-04-24 11:08
autor: Mr. Cynk
jasne że nie trzeba odkręcać...
wystarczy zapukać i krzyknąć "Policja, wychodzić!"
: 2006-04-24 14:18
autor: J@cekW
No dobrze okręcam amortyzator czyszczę łożysko daje nowy smar i co po przykręceniu? Czy jest konieczne ustawianie zbieżności? A wracając do tematu stukania przy skręcaniu może to wina otworu w wahaczu przez który przechodzi łącznik stabilizatora (jeśli otwór jest wyrobiony to łącznik będzie latał na boki). Co o tym myślicie?
: 2006-04-24 19:39
autor: Maciucha
Przy wyciąganiu musisz zwrócić uwagę w jakiej pozycji założone jest całe górne mocowanie amortyzatora. Załóż je w takiej samej pozycji ponieważ ma ono wpływ na kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Wyrobiony otwór może powodować przesuwanie łącznika, ale jak sam łącznik będzie dobry to ni powinno pukać. Zawsze otwór możesz stuningować spawareczką

: 2006-04-25 10:02
autor: Pelot
pukanie też może być spowodowane wyrobionymi gumami na stabilizatorze,przy mocowaniu do ramy.
Wymiana ich to koszt 7plnów za szt. czas to nawet 3h
Ja wymieniałem u siebe dwa razy w ciągu 3miesięcy i dalej puka:(
: 2006-04-25 11:07
autor: J@cekW
Miałem problem ze stukaniem po obu stronach ale po wymianie łączników kiedy skręcam stuka tylko po jednej i to właśnie tam gdzie jest wyrobiony otwór w wahaczu. Tak jak pisze Maciucha będzie trzeba potraktować to spawarką. Zobaczymy może obejdzie się bez wyciągania tego łożyska.