Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przycisków
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przycisków
jest taki patent od szybek elektrycznych:
jak chce opuscis swoja na dół całkiem to wcisne mocniej przycisk, on sie zablokuje szybka opuści się i jak bedzie już na dole to przycisk się zwolni.
i tak:
-czy to działa tylko przy opuszczaniu szyby,
-czy przy podnoszeniu też powinno?
-i czy przycisk na do szyby pasażera (ale po stronie kiero) też powinien mieć taką funkcję?
- jesli cos mi nie dziala to jak to naprawic? jest elektromagnes tam czy co?
- da się zrobić zeby jakoś podświetlić te przyciski?
pozdro.
jak chce opuscis swoja na dół całkiem to wcisne mocniej przycisk, on sie zablokuje szybka opuści się i jak bedzie już na dole to przycisk się zwolni.
i tak:
-czy to działa tylko przy opuszczaniu szyby,
-czy przy podnoszeniu też powinno?
-i czy przycisk na do szyby pasażera (ale po stronie kiero) też powinien mieć taką funkcję?
- jesli cos mi nie dziala to jak to naprawic? jest elektromagnes tam czy co?
- da się zrobić zeby jakoś podświetlić te przyciski?
pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Na zdrowy rozum powinno blokować się zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera. Unifikacja takich "systemów" jest po prostu tańsza w produkcji
. Nie dam sobie jednak uciąć głowy, chociaż u mnie wszystkie 3 przyciski działają tak samo, co potwierdza w pewnym stopniu moją tezę. Niestety żaden z nich u mnie się nie blokuje
.
Jakiś czas temu zamieniłem na ten temat zdanie z Cynkim, który w tym grzebał - podobno wystarczy wyjąć włączniki, przeczyścić styki i powinno wrócić do normy.


Jakiś czas temu zamieniłem na ten temat zdanie z Cynkim, który w tym grzebał - podobno wystarczy wyjąć włączniki, przeczyścić styki i powinno wrócić do normy.
..........
.........
.....The Power of Dreams.....

.....The Power of Dreams.....
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie jest tak,że przycisk kierowcy blokuje się w obie strony.
Zarówno w górę jak i w dół.Po dojściu do końca sam się wyłącza.
Przycisk pasażera nie ma takiej opcji - trzeba go trzymać.
Fakt,że mam sterownik założony od mazdy,ale myślę,że to jest to samo.
Troszkę się różni od oryginału,ale tylko zewnętrznie(rozkład przycisków)
Elektronika jest ta sama.
Zarówno w górę jak i w dół.Po dojściu do końca sam się wyłącza.
Przycisk pasażera nie ma takiej opcji - trzeba go trzymać.
Fakt,że mam sterownik założony od mazdy,ale myślę,że to jest to samo.
Troszkę się różni od oryginału,ale tylko zewnętrznie(rozkład przycisków)
Elektronika jest ta sama.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
szyby elektryczne
OLEY ma tak jak maja oryginały ja też tak mam a nie było tam nigdy grzebane można natomiast podświetlić sobie diodą ale to już profanacja nie radze tego tak zeszpecić
pozdrawiam






- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
dzieki wszystkim.
znaczy ze musze to rozebrac i skonfigurować młoteczkiem zeby sie blokowalo w obie strony.
a ktos podobno mialo podswietlane te przyciski.moze to byla ta wersja GT gdzie są lampki w oslonkach od slonca? (tych z lusterkami)
a moze w lx sie swieca??
znaczy ze musze to rozebrac i skonfigurować młoteczkiem zeby sie blokowalo w obie strony.
a ktos podobno mialo podswietlane te przyciski.moze to byla ta wersja GT gdzie są lampki w oslonkach od slonca? (tych z lusterkami)
a moze w lx sie swieca??
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
U mnie się blokował od strony kierowcy tylko i od lewej szyby jak chciałem opuścić, do góry się nie blokował. Te blokowanie mnie trochę wkurzało bo jak nacisnąłem to nie odbijał sam tylko odbił jak się do końca upuściło to dopiero. Więc postanowiłem zrobić tak żeby przycisk się nie blokował, jak rozebrałem włącznik okazało się że jest trochę wydarty i dlatego się blokowa !!! Moim zdaniem nie powinny się blokować pierwszy raz się z tym spotkałem że powinny się blokować ja mam tak zrobione że się nie blokuje i ile nacisnę to tyle mi się opuści i jest dobrze !!!






Ostatnio zmieniony 2006-01-02 02:10 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 1 raz.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

W kazdym aucie blokuje sie przycisk od szyby kierowcy. W nowych też od pasazera ale tylko sterujac konsola kierowcy. U mnie w probe blokuje sie tylko kiedy zjezdza w dol i tak pewnie powinno byc w kazdym. Zostawcie te guziczki i pomyslcie lepiej co zrobic zeby szyby po wyciagnieciu kluczyka dzialaly jeszcze przez jakies 15s zeby mozna bylo je zamknac. Moze wie ktos jak podlaczyc domykanie szyb do alarmu i czy w probku jest to mozliwe.
Czerwona jedynka GT 91'
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
W moim blokuje się tylko włącznik od szyby kierowcy i tylko w dół. Mógłby się blokować też w górę- fajny bajer.
A co do podświetlenia to chętnie posłuchałbym jakiś propozycji, bo jeżeli przyciski "lock, unlock" się święcą to z szybek też powinny.
Do teraz, czyli do przeczytania tych postów myślałem, że po prostu spaliła mi się żaróweczka, a tu okazuje się, że jej w ogóle nie ma.
A co do podświetlenia to chętnie posłuchałbym jakiś propozycji, bo jeżeli przyciski "lock, unlock" się święcą to z szybek też powinny.
Do teraz, czyli do przeczytania tych postów myślałem, że po prostu spaliła mi się żaróweczka, a tu okazuje się, że jej w ogóle nie ma.
GG:9377317 white GT1 90'
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
szyby elektryczne
Marcos rosnij duzy niewiedziałem o tym ze tam sa żarówki he he he ale jaja a miałem to wyjęte i trzymałem w ręce jutro to zobaczę dzieki pozdro
2.2 GT full wypas 89 r amerykan






2.2 GT full wypas 89 r amerykan
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
A więc tak Panowie:
To srebrne,wyglądające jak puszeczka,jest odpowiedzialne za sterowanie szybą kierowcy.Właśnie tam znajduje się element odpowiedzialny za odbicie przycisku,po otwarciu lub zamknięciu szyby(w obie strony)
Jest to elekromagnes z bezpiecznikiem przeciążeniowym.Lekkie wciśnięcie przycisku sterowania szybą nie załącza elektomagnesu i można sterować szybą według uznania.Wciśnięcie przycisku do końca powoduje załączenie elektromagnesu i opuszczenie bądz podniesienie szyby do końca.
Z lewej strony obrazka mamy styki sterowania szybą pasażera.Jak widać
nie ma elektromagnesu więc sprawa jasna.
Na dole są styki od LOOK.

To srebrne,wyglądające jak puszeczka,jest odpowiedzialne za sterowanie szybą kierowcy.Właśnie tam znajduje się element odpowiedzialny za odbicie przycisku,po otwarciu lub zamknięciu szyby(w obie strony)
Jest to elekromagnes z bezpiecznikiem przeciążeniowym.Lekkie wciśnięcie przycisku sterowania szybą nie załącza elektomagnesu i można sterować szybą według uznania.Wciśnięcie przycisku do końca powoduje załączenie elektromagnesu i opuszczenie bądz podniesienie szyby do końca.
Z lewej strony obrazka mamy styki sterowania szybą pasażera.Jak widać
nie ma elektromagnesu więc sprawa jasna.
Na dole są styki od LOOK.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
U mnie jest tak (a co tam, też popiszę się, jak to u mnie pięknie otwiera się szybka
):
Na drzwiach kierowcy: przyciskam mocniej przycisk - opuszcza się do końca, ale guzik odskakuje od razu (tyczy się obu szyb). Przyciska lekko - opuszcza się do póki nie puszcze (obie szyby). Zobaczę jak jest od strony pasażera, bo jest chyba tak samo - mocniej klikniesz - leci do końca.
Pzdr.
U mnie jest tak (a co tam, też popiszę się, jak to u mnie pięknie otwiera się szybka

Na drzwiach kierowcy: przyciskam mocniej przycisk - opuszcza się do końca, ale guzik odskakuje od razu (tyczy się obu szyb). Przyciska lekko - opuszcza się do póki nie puszcze (obie szyby). Zobaczę jak jest od strony pasażera, bo jest chyba tak samo - mocniej klikniesz - leci do końca.
Pzdr.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
no dobra.
jest jedno ale myli panstfo.
jak sie wciska przycisk szyby kierowcy chcac go opuscis to ma on jakby dwie pozycje, jedna jak wciskamy lekko, druga jak mocniej czuc jakby skok, tak jakby mial sie on zablokowac. na rysunku oleya jest z prawej stroby elektromagnesu korytko w ktorym porusza sie trzpien na sprezynce wystajacy z przycisku od szyby. trzpien ten moze wskoczyc w "dziurke" gdzie sie blokuje tylko przy opuszczaniu szyby. ldtego chyba nie blokuje sie przy podnoszeniu a szkoda.
ale.... jednym sie blokuje innym nie??
zeby szyby dzialaly 15 sek po odlaczeniu zaplonu potrzebny jest ukad dwoch tranzystorow bc211 o ile pamietam dobrze przekaznika i 2 kondensatorów koszt ok. 8zł razem. mysle ze ktos moze to narysuje? ja tez moge ale nie wiem czy bedzie to tak jak powinno.
pozdro.
jest jedno ale myli panstfo.
jak sie wciska przycisk szyby kierowcy chcac go opuscis to ma on jakby dwie pozycje, jedna jak wciskamy lekko, druga jak mocniej czuc jakby skok, tak jakby mial sie on zablokowac. na rysunku oleya jest z prawej stroby elektromagnesu korytko w ktorym porusza sie trzpien na sprezynce wystajacy z przycisku od szyby. trzpien ten moze wskoczyc w "dziurke" gdzie sie blokuje tylko przy opuszczaniu szyby. ldtego chyba nie blokuje sie przy podnoszeniu a szkoda.
ale.... jednym sie blokuje innym nie??
zeby szyby dzialaly 15 sek po odlaczeniu zaplonu potrzebny jest ukad dwoch tranzystorow bc211 o ile pamietam dobrze przekaznika i 2 kondensatorów koszt ok. 8zł razem. mysle ze ktos moze to narysuje? ja tez moge ale nie wiem czy bedzie to tak jak powinno.

pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Blokowanie następuje za pomocą elektromagnesu.villani pisze:trzpien ten moze wskoczyc w "dziurke" gdzie sie blokuje tylko przy opuszczaniu szyby. ldtego chyba nie blokuje sie przy podnoszeniu a szkoda.
ale.... jednym sie blokuje innym nie??
U mnie też działa tylko przy opuszczaniu. ( pewnie Oley coś popsuł

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Hihi.Andrzej pisze: Blokowanie następuje za pomocą elektromagnesu.
U mnie też działa tylko przy opuszczaniu. ( pewnie Oley coś popsuł)
A u mnie działa w obie i tego się będę trzymał.



Przypomną,że mam sterownik od mazdy.Z tej samej,z której Maciucha ma linkę prędkościomierza,ale nie chce mi się wierzyć,że przez to u mnie działa w obie strony.

Ps.Chciałbym tak wszystko psuć.




[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Uprzedzając pytania: nie znam tego barbarzyńskiego języka, nie mam zamiaru tam emigrować, nie latam nigdzie z Berlina, przycisk blokuje się tylko dla szyby kierowcy w pozycji "w dół", nie mam instrukcji do Mazdy.Ford Probe 1989 Bedienungsanleitung pisze:Elektrische Fensterheber
Der Hauptsteuerschlter, der die elektrisch betätigten Fenster in den Seitentüren bedient, befindet sich in der Armstütze an der Fahretür. Die übrigen Schalter bedienen individuell sie Fensster, an denen sie liegen. Zum Absenken eines Fensters das abgeflachte Ende des Knopfes drücken, zum Heben des Fensters das erhabene Ende des Knopfes drücken.
Ihr Wagen kann mit der Besonderheit "Öffnen mit einem Fingerdruck" (ONE TOUCH DOWN) ausgestattet sein. Diese Einrichtung erlaubt Ihnen, das Fahrerfenster voll zu öffnen, indem Sie den Schalter kräftig drücken und dann loslassen. Um die Fensterbewegung anzuhalten, ist der Schalter erneut zu drücken.
___________
10000000001


Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
no co? trzeba ci oley naprawic to.
albo naolywić ale raczej nic nie da.
jaki ty masz samochod?
albo naolywić ale raczej nic nie da.
jaki ty masz samochod?

| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
W Probe czujnik przeciążeniowy jest tylko do lewej szyby przy opuszczaniu w dół. Widocznie w mazdzie jest też w górę.
Domykanie szyb nie jest problemem. Widziałem Proba w Chełmnie który miał taki bajer.
Wystarczy podpiąć się pod alarm, z układem który przez kilka sekund zwierałby przekaźnikiem przycisk POWER WINDOW. Oczywiście układ ten ma wadę gdyż czas działania przekaźnika będzie zawsze taki sam obojętnie czy mamy szybę opuszczoną do samego dołu czy mamy centymetrową szparę u góry. Gdy szyba nie będzie opuszczona do końca, silnik po dojechaniu szyby do góry będzie jeszcze pracował przez parę sekund. Nic mu się nie powinno stać chociaż trochę prądu będzie żarł.
Problem ten można wyeliminować stosując tzw. krańcówki, czyli po prostu wyłączniki. Zamiast krańcówek czujnikiem mógłby być np. transoptor szczelinowy. Elementy te na pewno nie kosztują 70 zł. A sam układ to wydatek prawdopodobnie kilkunastu złotych.
Pomysł układu siedzi w głowie. Brakuje czasu i chęci do prób tym bardziej że jest zima.
A tak przy okazji: może ktoś wie czy da radę przecisnąć jeszcze kilka żył przewodu razem z wiązką która idzie do drzwi?
Domykanie szyb nie jest problemem. Widziałem Proba w Chełmnie który miał taki bajer.
Wystarczy podpiąć się pod alarm, z układem który przez kilka sekund zwierałby przekaźnikiem przycisk POWER WINDOW. Oczywiście układ ten ma wadę gdyż czas działania przekaźnika będzie zawsze taki sam obojętnie czy mamy szybę opuszczoną do samego dołu czy mamy centymetrową szparę u góry. Gdy szyba nie będzie opuszczona do końca, silnik po dojechaniu szyby do góry będzie jeszcze pracował przez parę sekund. Nic mu się nie powinno stać chociaż trochę prądu będzie żarł.
Problem ten można wyeliminować stosując tzw. krańcówki, czyli po prostu wyłączniki. Zamiast krańcówek czujnikiem mógłby być np. transoptor szczelinowy. Elementy te na pewno nie kosztują 70 zł. A sam układ to wydatek prawdopodobnie kilkunastu złotych.
Pomysł układu siedzi w głowie. Brakuje czasu i chęci do prób tym bardziej że jest zima.
A tak przy okazji: może ktoś wie czy da radę przecisnąć jeszcze kilka żył przewodu razem z wiązką która idzie do drzwi?
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Nie będzie za bardzo żarł. Rozbierałem silniczek i przy przeciążeniu odchyla on szczotki od komutatora. Sam się dziwiłem, że przez parę sekund silnik mi nie działa po przeprowadzeniu, kolejnej, dziwacznej próbyskorik pisze:W Probe [...] Gdy szyba nie będzie opuszczona do końca, silnik po dojechaniu szyby do góry będzie jeszcze pracował przez parę sekund. Nic mu się nie powinno stać chociaż trochę prądu będzie żarł.
[...]
A tak przy okazji: może ktoś wie czy da radę przecisnąć jeszcze kilka żył przewodu razem z wiązką która idzie do drzwi?

- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie zastanawiacie się dlaczego tak jest. A mianowicie jest to spowodowane normami bezpieczeństwa. Warto zauważyć że wszystkie autka np z USA mające elektryczne szyby na wyposażeniu blokują opuszczanie tylko od strony kierowcy i tylko w dół.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93