remont silnika mojego probika
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
remont silnika mojego probika
witam all.
dzis wrocilem od mechanika partacza ale wyjscia nie mialem- musialem jechac do niego wlasnie.
wymienial mi uszczelke pod kolektorem i pokrywa zaworow, urwal mi kabelek od lambdy i polamal mocowania kabli WN te przy pokrywie.
potem zgubil kluczyki ale znalazł i nie wytarl pobrudzonego paluchami i lapami lakieru. ale nie o tym chcialem, napisalem to bo mnie zdraznil. pobrudzil mi jedna z moich dwóch Niuń.
problem w tym ze chyba mi sie szykuje remont silnika.
dlaczego tak mysle:
- cisnienie w cylindrach mam w dwoch 9 i w dwoch 9,5 (nie wiem czego)
a podobno ma byc 13, to prawda?
- slychac mi zawory ale meches sprawdzal je i sa ok.
- dymi mi troche furak ale to chyba turbina.
- ze skrzyni leci mi olej przy jakims zimeringu ?? :O
najbardziej mnie martwi ten engine i cisnienie male.
a ja chce zeby bylo wszystko w probku ok
moja prosba do was jest taka, ze jesli jest w klubie ktos kto ma troche wolnego czasu i checi zeby sie probkiem zajac moim i zarobic troche kaski przy tym zrobic to dobrze to bardzo prosze o info oferte itd moze byc tu moze byc na PW.
prosze tez o przyblizony koszt takiej akcji.
najfajniej by bylo jakby przy oakzji dalo sie wymyc i poczyscic troche wszycho pod maska. bardzo bym chcial pomoc w tym wszystkim i sie czegos przy okazji nauczyc
cisnienie oleju na wskazniku jest ok. przewaznie na n lub wyzej a czasami powyzej srodka skali. generalnie jest wysoko.
dzieki i pozdrawiam.
oczywiscie moge z probkiem dojechac do potencjalnego naprawiacza lub zapraszam do mnie.
dzis wrocilem od mechanika partacza ale wyjscia nie mialem- musialem jechac do niego wlasnie.
wymienial mi uszczelke pod kolektorem i pokrywa zaworow, urwal mi kabelek od lambdy i polamal mocowania kabli WN te przy pokrywie.
potem zgubil kluczyki ale znalazł i nie wytarl pobrudzonego paluchami i lapami lakieru. ale nie o tym chcialem, napisalem to bo mnie zdraznil. pobrudzil mi jedna z moich dwóch Niuń.
problem w tym ze chyba mi sie szykuje remont silnika.
dlaczego tak mysle:
- cisnienie w cylindrach mam w dwoch 9 i w dwoch 9,5 (nie wiem czego)
a podobno ma byc 13, to prawda?
- slychac mi zawory ale meches sprawdzal je i sa ok.
- dymi mi troche furak ale to chyba turbina.
- ze skrzyni leci mi olej przy jakims zimeringu ?? :O
najbardziej mnie martwi ten engine i cisnienie male.
a ja chce zeby bylo wszystko w probku ok
moja prosba do was jest taka, ze jesli jest w klubie ktos kto ma troche wolnego czasu i checi zeby sie probkiem zajac moim i zarobic troche kaski przy tym zrobic to dobrze to bardzo prosze o info oferte itd moze byc tu moze byc na PW.
prosze tez o przyblizony koszt takiej akcji.
najfajniej by bylo jakby przy oakzji dalo sie wymyc i poczyscic troche wszycho pod maska. bardzo bym chcial pomoc w tym wszystkim i sie czegos przy okazji nauczyc
cisnienie oleju na wskazniku jest ok. przewaznie na n lub wyzej a czasami powyzej srodka skali. generalnie jest wysoko.
dzieki i pozdrawiam.
oczywiscie moge z probkiem dojechac do potencjalnego naprawiacza lub zapraszam do mnie.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
je pierdziu sqad kocham cie normalnie :*
mam dobre cisnienie
kto ma jeszcze takie cisnienie?
mam dobre cisnienie
kto ma jeszcze takie cisnienie?
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Stopień sprężania jest to wartość liczbowa równa stosunkowi całkowitej objętości cylindra do tej objętości pomniejszonej o pojemność skokową.
Tak więc stopień sprężania nie jest tożsamy z ciśnieniem sprężania.Ważne,żeby było równe na wszystkich cylindrach.Przyczyny spadku ciśnienia sprężania mogą być dwie (pomijając skrajne przypadki):
1.nieszczelne zawory
2.zużyte pierścienie tłokowe,choć w przypadku kiedy silnik łyka olej to właśnie nim się uszczelnia.Pomiar wychodzi wtedy bardzo dobry.
Ile oleju Ci znika na 1000 km ?
Tak więc stopień sprężania nie jest tożsamy z ciśnieniem sprężania.Ważne,żeby było równe na wszystkich cylindrach.Przyczyny spadku ciśnienia sprężania mogą być dwie (pomijając skrajne przypadki):
1.nieszczelne zawory
2.zużyte pierścienie tłokowe,choć w przypadku kiedy silnik łyka olej to właśnie nim się uszczelnia.Pomiar wychodzi wtedy bardzo dobry.
Ile oleju Ci znika na 1000 km ?
Pozdrawiam
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
olej mi znika chyba bo turbinka polyka. sam wozek jako tak nie kopci tylko np jak przygazuje mocno lub jadac sobie po miescie puszcze gazi hamuje silnikiem
swiece sa bialutkie,
jak mialem zdjety kolektor to bylo widac zawory i 2 byly tez bialutkie a 2 biale ale po bokach delikatnie czarne.
nie wiem ile oleju mi znika ale mysle ze turbinka bierze a silnik nie chyba
czy ktos wie jakie ma byc to cisnienie?
swiece sa bialutkie,
jak mialem zdjety kolektor to bylo widac zawory i 2 byly tez bialutkie a 2 biale ale po bokach delikatnie czarne.
nie wiem ile oleju mi znika ale mysle ze turbinka bierze a silnik nie chyba
czy ktos wie jakie ma byc to cisnienie?
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Kamil - 7,8:1 to stopień spręzania a nie ciśnienie sprężania
W GL stopień sprężania wynosi 8,6:1
W 2,5GT stopień sprężania wynosi 9.2:1 co daje 14 bar
W silnikach wolnossących ciśnienie graniczne wynosi 9 bar. Jeśli jest poniżej - remont.
W 2,2 Turbo (informacja z zasłyszenia) powinno być 12,2 bar nominalnie.
W GL stopień sprężania wynosi 8,6:1
W 2,5GT stopień sprężania wynosi 9.2:1 co daje 14 bar
W silnikach wolnossących ciśnienie graniczne wynosi 9 bar. Jeśli jest poniżej - remont.
W 2,2 Turbo (informacja z zasłyszenia) powinno być 12,2 bar nominalnie.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Czyli to co osiągane jest powiedzmy w GT to: 12 psi = 0.8274 bar
Wydaje mi się, że chyba niewiele aut fabrycznie montowanych w turbo jest doładowywane więcej jak 1 bar.
Potem, jak choćby Promotor w Astrach aby uzyskać 1.5 bara bez uszczerbku dla silnika musi go ukuć, a to już kosztuje.
Mieliśmy przykład tego na Spalarni.
Wydaje mi się, że chyba niewiele aut fabrycznie montowanych w turbo jest doładowywane więcej jak 1 bar.
Potem, jak choćby Promotor w Astrach aby uzyskać 1.5 bara bez uszczerbku dla silnika musi go ukuć, a to już kosztuje.
Mieliśmy przykład tego na Spalarni.
Ford Probe 2.0 '94r.
Przejżałem serwisówkę od jedynki i nigdzie za cholerę nie znalazłem ciśnienia sprężania. Jest jedynie lakoniczna informacja że jeśli ciśnienie nie mieści się w zakresie podanym w specyfikacji to ...
Oczywiście bardzo dużą uwagę zwrócili na to żeby zakres rozbieżności na cylindrach nie był większy niż 75% największego - czyli najmniejszy nie może być mniejszy niż 75% największego.
7,6:1 to stopień sprężania - nie jest podany w żadnych jednostach.
Z mojej wiedzy wynika że przy sprężaniu mieszanki paliwowo-powietrznej musi być zachowane ciśnienie minimalne, gdyżponiżej tego ciśnienia spalanie będzie zbyt wolne a co za tym idzie silnik będzie chodził nierówno i będzie szarpał (o słabej mocy nie wspomnę). Z tego co ja wiem takim ciśnieniem granicznym 9 bar.
Nie sądzę żeby to ciśnienie graniczne w silnikach odprężonych było niższe, gdyż silnik ten pracuje przez prawie cały czas dokładnie tak samo jak wolnossący. Jeśliby ciśnienie to miałoby być niższe wtedy turbina musiałaby pompować cały czas powietrze z nie mniejszym ciśnieniem niż różnica 9 bar i ciśnienia granicznego w silniku uturbionym, bo tylko wtedy suma tych ciśnień da silnikowi odpowiednie warunki spalania.
Trochę w tym jest moich domysłów, ale jakoś chyba trzyma to się kupy? Jak uważacie?
Oczywiście bardzo dużą uwagę zwrócili na to żeby zakres rozbieżności na cylindrach nie był większy niż 75% największego - czyli najmniejszy nie może być mniejszy niż 75% największego.
7,6:1 to stopień sprężania - nie jest podany w żadnych jednostach.
Z mojej wiedzy wynika że przy sprężaniu mieszanki paliwowo-powietrznej musi być zachowane ciśnienie minimalne, gdyżponiżej tego ciśnienia spalanie będzie zbyt wolne a co za tym idzie silnik będzie chodził nierówno i będzie szarpał (o słabej mocy nie wspomnę). Z tego co ja wiem takim ciśnieniem granicznym 9 bar.
Nie sądzę żeby to ciśnienie graniczne w silnikach odprężonych było niższe, gdyż silnik ten pracuje przez prawie cały czas dokładnie tak samo jak wolnossący. Jeśliby ciśnienie to miałoby być niższe wtedy turbina musiałaby pompować cały czas powietrze z nie mniejszym ciśnieniem niż różnica 9 bar i ciśnienia granicznego w silniku uturbionym, bo tylko wtedy suma tych ciśnień da silnikowi odpowiednie warunki spalania.
Trochę w tym jest moich domysłów, ale jakoś chyba trzyma to się kupy? Jak uważacie?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
A nie będzie to tak?MiH pisze: [ciach]
7,6:1 to stopień sprężania - nie jest podany w żadnych jednostach.
[ciach]
Z tego co ja wiem takim ciśnieniem granicznym 9 bar.
Nie sądzę żeby to ciśnienie graniczne w silnikach odprężonych było niższe, [znowu ciach ]
Trochę w tym jest moich domysłów, ale jakoś chyba trzyma to się kupy? Jak uważacie?
aktualne_ciśnienie_atmosferyczne*rzeczywisty_stopień_sprężania=ciśnienie_zmierzone_manometrem
Musi tak być. Stopień sprężania jest jednostką niemianowaną i przy normalnym ciśnieniu powinno być w cylindrach 101,3kPa*7,6=769kPa
Nie przeliczę tego na bar ale w mmHg powinno być 5776. Ma ktoś taką długą kapilarę?
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Kamil -> Compresion Ratio - stopień kompresji.
Maćku -> http://miary.hoga.pl/default.asp
100 kPa = 1 bar a więc mamy 7,69 bara...
No to powiedz mi jak to się ma do 2,5v6??
Stopień sprężania 9,2:1 .... w serwisówce podają bodajże ciśnienie graniczne 142 psi - to jest 9,8 bar....
Zgodnie z Twoją teorią
101,3kPa*9,2=932kPa = 9,3 bara a więc nie uzyskaliśmy nawet minimalnego ciśnienia.....
Maćku -> http://miary.hoga.pl/default.asp
100 kPa = 1 bar a więc mamy 7,69 bara...
No to powiedz mi jak to się ma do 2,5v6??
Stopień sprężania 9,2:1 .... w serwisówce podają bodajże ciśnienie graniczne 142 psi - to jest 9,8 bar....
Zgodnie z Twoją teorią
101,3kPa*9,2=932kPa = 9,3 bara a więc nie uzyskaliśmy nawet minimalnego ciśnienia.....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Wojtku, stopień sprężania to stosunek objętości komory spalania w dolnym martwym punkcie położenia tłoka do pojemności tej komory w jego górnym położeniu. Wynika z tego, że objętość gazu zmniejsza się w probku 7,6 raza i fakt niekoniecznie musi to oznaczać wzrost ciśnienia o 7,6 raza. O tym nie pomyślałem
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Wg knigi Haynesa dla silnika F2 SOHC 12V:
Compresion ratio / pressure--- 8.6 / > 7.8 Bar
Dla silnika KL 2.5i:
Compresion ratio / pressure--- 9.2 / > 10.0 Bar
Dane te pochodzą co prawda z Mazdy,ale nie ma podstaw przypuszczać by w Probe były inne.
W książce,przy ciśnieniu sprężania jest znak :większe równe.
Compresion ratio / pressure--- 8.6 / > 7.8 Bar
Dla silnika KL 2.5i:
Compresion ratio / pressure--- 9.2 / > 10.0 Bar
Dane te pochodzą co prawda z Mazdy,ale nie ma podstaw przypuszczać by w Probe były inne.
W książce,przy ciśnieniu sprężania jest znak :większe równe.
Pozdrawiam
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No to różnicę musi doładowywać turbina.
Najlepiej jakby ktoś sprawdził. Ja postaram się przez weekend i podam wyniki
Najlepiej jakby ktoś sprawdził. Ja postaram się przez weekend i podam wyniki
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
bo ja nie wiem w koncu.
Probek musi miec remont juz teraz czy jeszcze nie?
nadal nie wiem czy jezdze rakietą czy nie
czy on moze wiecej??
niech ktos zmierzy ile ma. moze MiH-u wsadzisz presure-sonde Niuni Senatora??
Probek musi miec remont juz teraz czy jeszcze nie?
nadal nie wiem czy jezdze rakietą czy nie
czy on moze wiecej??
niech ktos zmierzy ile ma. moze MiH-u wsadzisz presure-sonde Niuni Senatora??
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Probek zawsze jest rakietą.Sprężanie masz w normie,różnica między garami też w normie.Wszystko zależy od tego ile Ci bierze oleju.Musisz to ustalić.Zaobserwuj ile znika na 1000km,wtedy będzie można coś podumać.Ciśnienie oleju jest OK,tzn.że dół silnika jest w porządku.Myślę,że w najgorszym wypadku mogą być do wymiany pierścienie i głowica do regeneracji.No ale na taką diagnozę trzeba poczekać.Najpierw ten olej.Sprawdz i pisz.
Pozdrawiam
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
villani pisze:bo ja nie wiem w koncu.
Probek musi miec remont juz teraz czy jeszcze nie?
nadal nie wiem czy jezdze rakietą czy nie
czy on moze wiecej??
niech ktos zmierzy ile ma. moze MiH-u wsadzisz presure-sonde Niuni Senatora??
Jeżeli masz wersję turbo i na manometrze masz ciśnienie rzędu 9 (czegośtam-czegokolwiek) to zbieraj kasę.
Ja mam 270 000 km przebiegu i u mnie w wersji turbo podczas sprawdzania wskazówka wychyliła się do 12,5 (czegośtam-czegokolwiek)
generalnie sprawdzamy ciśnienie obowiązkowo przy wciśniętym pedale gazu do deski i najlepiej z powykręcanymi wszystkimi świecami (silnik ma lżej i nie odpali nam)