Strona 1 z 1

no i już po krzyku- mam LPG ;)

: 2005-07-04 07:49
autor: romulus
w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;). Osiągi są całkiem przyzwoite i nie ma dużej różnicy. Istnieje jeszcze problem z przygasaniem rozpędzonego auta na luzie, ale myślę że rozwiążemy jakoś ten problem- chyba, że ktoś ma jakiś patent na to?
Koszt- 2100zł Pozdrawiam zagazowanych :D

Re: no i już po krzyku- mam LPG ;)

: 2005-07-04 09:25
autor: Sh(.)(.)ters
romulus pisze:Istnieje jeszcze problem z przygasaniem rozpędzonego auta na luzie, ale myślę że rozwiążemy jakoś ten problem- chyba, że ktoś ma jakiś patent na to?
Patenty są, ale chodziło o to aby nie były one potrzebne. Z doświadczenia wiem, że takie przygasanie na luzie i przy przeciążeniach bywa niebezpieczne.
Patentem jest modyfikacja dolotu powietrza, ale z tego co wiem u MiHa ten problem nie występuje - zapytaj na PW co i jak ma zrobione.

: 2005-07-04 14:05
autor: romulus
na razie przeboleję jakoś poczekam aż się membrana w reduktorze ułoży to wtedy podjadę na regulację, jak zwolnię na biegu i wcisnę sprzęgło gdy auto już ma niską prędkość to jest ok i nie gaśnie

: 2005-07-05 23:20
autor: romulus
dziś zauważyłem dziwną reakcję kontrolek wskazujących poziom gazu, otóż świecą się jak chcą...trzy dwie jedna potem miga trzecia i takie różne szopki :idea: czy to zależy od tego gdzie tankuję? bo poprzednio jak zatankowałem to w miarę równo schodziło zużycie ze wskaźnika

: 2005-07-05 23:42
autor: Alexs
romulus pisze:na razie przeboleję jakoś poczekam aż się membrana w reduktorze ułoży to wtedy podjadę na regulację, jak zwolnię na biegu i wcisnę sprzęgło gdy auto już ma niską prędkość to jest ok i nie gaśnie
trzeba sie nauczyć redukowąć przy hamowaniu biegi i po prostu hamować silnikiem, ja na początku tez z tym walczyłam,chociaż na gazie z kompem nie powinno być takich akcji. Skróć sobie dolot powietrza i troszkę przysłoń obudowę filtra powietrza, najszybszy i dobry patent...

: 2005-07-06 11:45
autor: MiH
Nic nie mieszaj w dolocie - wszystko jest ok.

Dzieje się tak bo parownik jest żle wyreguowany. Przy tzw. doładowaniu mechanicznym (pęd powietrza, zamknięta przepustnica) podmuch powietrza nie pozwala na zassanie gazu z parownika. Wniosek - trzeba wyregulować parownik.

Może się jednak okazać że parownika nie da się wyregulować. Mikser dedykowany do 2,5v6 zakładany jest na przepływonmierz. To o kilka centymetrów bliżej niż przepustnica. Tak więc efekt może być spowodowany falą uderzeniową powietrza o zamkniętą przepustnice. Może okazać się że trzeba będzie zmienić mikser... czyżby ten dedykowany był do d...?

Ja jednak obstawiam regulację.

: 2005-07-06 14:32
autor: Alexs
pewnie, jak wyregulujesz śrubką na parowniku obroty na wolnym biegu ok 1000 to wtedy nie gaśnie, jednak u mnie 1000 to za dużo i silnik nie ładnie chodzi...zatem wolę mu ustawić na niecałe 750 i po prostu hamować na biegu niż przemęczać motor wyższymi wolnymi obrotami...

: 2005-07-06 14:35
autor: Jedrek
Z tego co pamiętam to było to już wałkowane, a co do przygasania to pytanie jak jest ustawiony parownik :wink:

: 2005-07-07 07:36
autor: romulus
parownik BRC do 140kW ułożony w osi pojazdu, więc myślę że powinien być ok :?: martwi mnie jednak długa droga od parownika do miksera, ponieważ wielozaworu nie dało się zainstalować bezpośrednio na parowniku to też zamontowano go na wężu któru jest dość długi (wlot do miksera po przeciwnej stronie filtra powietrza) zresztą postaram się zrobić fotki mojej instalki to zobaczycie sami jak to wygląda :wink:

: 2005-07-07 15:12
autor: MiH
Alexs pisze:wyższymi wolnymi obrotami...
yyyyyyyyyyyyyyyyyy................ 8)

: 2005-07-07 15:13
autor: MiH
Alexs pisze:wyższymi wolnymi obrotami...
eeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyy............. 8)

: 2005-07-07 16:12
autor: Robert
MiH pisze:yyyyyyyyyyyyyyyyyy................ 8)
MiH pisze:eeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyy............. 8)
No niech mu ktoś pomoże i go dobije, żeby przestał rzęzić. Okażcie litość - po co ma się Dr MiH męczyć :twisted:
Jeśli źle interpretuję i jest to tylko głupawka z niewyspania z powodu operacji na bananowej kochance - to przepraszam :wink:

: 2005-07-07 17:36
autor: Alexs
MiH pisze:
Alexs pisze:wyższymi wolnymi obrotami...
eeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyy............. 8)
nie no pewnie,kazdy wie o co blondynce chodzi, tylko Ty sie czepiasz...wyrzuć posta, przeciez sie umawialiśmy

chodzi mi o wysokośc wolnych obrotów...moze troche nie precyzyjnie napisłałam,ale wiadomo o co cho.... :)

Re: no i już po krzyku- mam LPG ;)

: 2005-07-07 22:09
autor: Marek1984
romulus pisze:w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;).
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik? :o


Pozdrawiam

: 2005-07-07 22:11
autor: romulus
dodałem fotki instalacji do strefy, zapraszam do obejrzenia i skomentowania, słowa krytyki też przyjmuję :lol:
to tak na początek:
Obrazek

Re: no i już po krzyku- mam LPG ;)

: 2005-07-07 22:16
autor: romulus
Marek1984 pisze:
romulus pisze:w piątek założyli mi instalację BRC z kompem Blitz i butlą 42L w koło, wlew mam ukryty pod klapką paliwa, mikser dedykowany do tego auta w/g podpowiedzi Piotra Oleksyka z Czakramu i tu należą mu się podziękowania za telefoniczną pomoc w doborze instalacji. póki co wrażenia jak najbardziej pozytywne, za 60 zł zrobiłem 260km co na początek funkcjonowania instalacji jest wynikiem super;).
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik? :o


Pozdrawiam
do tej pory 100km kosztowało mnie 50 zł ... to chyba nie wymaga komentarza
ja tam jestem zajarany :twisted:

Re: no i już po krzyku- mam LPG ;)

: 2005-07-08 00:38
autor: Alexs
Marek1984 pisze:
Hmm... wychodzi trochę ponad 23 zł na 100 km... czyli nie całe 13 litrów... to dobry wynik? :o


Pozdrawiam
bardzo dobry wynik, to jest przecież potężny motor,swoje musi spalić a gazu pali zawsze jakieś 20 % więcej niż wachy. To i tak kolega ma leciutką nóżkę :P