Strona 1 z 1
Jak się dostać do żarówki świateł mijania w wersji EURO ?
: 2005-07-18 20:55
autor: Yaneeck
Pytanie jak w temacie...
Jaki bezpiecznik wypiąć zeby mi sie nie swieciło światło ? (niestety nie mam podnoszenia bez zapalenia)
no i jakie dalsze kroki ? co odkrecic ? na co uważać ?
: 2005-07-18 21:36
autor: akademia
Ja robie tak. Otwórz mu oczy i odepnij jedną klemę i po sprawie!:) Później tylko zrzuć ten plastik i to wszystko chyba są 4 śruby.
: 2005-07-18 22:24
autor: Tomasz S
akademia pisze:Ja robie tak. Otwórz mu oczy i odepnij jedną klemę i po sprawie!:) Później tylko zrzuć ten plastik i to wszystko chyba są 4 śruby.
Niepokoi mnie tylko jedna rzecz : gdy odłączysz klemy - co z procesorem który jest zawarty w elektronice pokładowej??? . Osobiście nigdy nie odłączałem i ciekaw jestem czy niczym to nie grozi

: 2005-07-19 00:34
autor: P.I.M.P.O.
wnioskuję że nie masz rocznika '93 bo miałbyś guziczek do podnoszenia lamp
1. podnosisz i odpinasz aku jak pisze Akademia (nic się nie stanie)
2. odpinasz kabelki od żarówek i włączasz światła
3. odpinasz aku i podnosisz ręcznie kręcąc "korbką"
4. zapalasz światła i po kolei wyciągasz każdy bezpiecznik - w końcu trafisz na ten właściwy
pozdro
: 2005-07-19 00:48
autor: Raf
Załączasz światła, wyjmujesz bezpiecznik 'RETR', wyłączasz światła (nie schowają się), odkręcasz plastikową osłonę, NIE odkręcasz śrub mocujących reflektor, tylko przyciskasz klosz do tyłu (powinien być na sprężynkach), zdejmujesz i żarówka jest twoja
Potem możesz poskładać wszystko do kupy

: 2005-07-19 01:41
autor: P.I.M.P.O.
a ja mogę wyjąć żarówę bez podnoszenia świateł - sprawdziłem właśnie. nawet łatwiejszy dostęp jest bo jak się podniosą to ciężko mi łapę wsadzić tam. hmmm...
pozdro
: 2005-07-19 10:28
autor: majcher
Raf pisze:Załączasz światła, wyjmujesz bezpiecznik 'RETR', wyłączasz światła (nie schowają się), odkręcasz plastikową osłonę, NIE odkręcasz śrub mocujących reflektor, tylko przyciskasz klosz do tyłu (powinien być na sprężynkach), zdejmujesz i żarówka jest twoja
Potem możesz poskładać wszystko do kupy

w wersji uproszczonej pomijasz:
"wyjmujesz bezpiecznik 'RETR', wyłączasz światła (nie schowają się)"
świecąca się żarówka nie stanowi przeszkody do jej wymiany
: 2005-07-19 10:47
autor: P.I.M.P.O.
a po co wymieniać żarówę która się świeci?
pozdro
: 2005-07-19 10:58
autor: majcher
może być przepalone włokno od długich to ci mijania swiecą nadal swiecą.....
: 2005-07-19 11:24
autor: MiH
a ja proponuję odpiąć kostkę i poczekać 2 minuty aż zarówka przestygnie...

: 2005-07-19 11:29
autor: majcher
no tak własnie o to chodzi że nie trzeba kombinowac tylko podnieść swiatła i swieca sie czy nie zdjąć plastki, wyciągnąć reflektor przez wcisnięcie i przesunięcie na bok, wypiąć kostke i dalej sobie mozmna podmienic żarówke. i nie trzeba kombinacji robić z RETRA bo szkoda czasu
łeb mnie dzis boli....
a takie skomplikowane problemy wałkujecie
: 2005-07-19 17:35
autor: Yaneeck
u mnie jest ten problem ze raz swieci okej a raz na "poł gwizdka" jak pozycyjna (mimo, ze pozycyjne mam w zderzaku, a nie w podnoszonych reflektorach) i po prostu obawiam sie czyscic styki na zapalonych zarówkach... wybiore wersje z odpieciem aku...
z drugiej strony to dziwne ze producent nie przewidział wymiany przy zamknietych swiatłach - i tu skłaniałbym sie do wypowiedzi Pimpo, że jednak da sie to zrobic w taki sposób - ale posiedze nad tym jak sie pogoda poprawi bo jak na razie leje dzien w dzien...
: 2005-07-20 08:30
autor: majcher
Yaneeck pisze:u mnie jest ten problem ze raz swieci okej a raz na "poł gwizdka" jak pozycyjna (mimo, ze pozycyjne mam w zderzaku, a nie w podnoszonych reflektorach) i po prostu obawiam sie czyscic styki na zapalonych zarówkach... wybiore wersje z odpieciem aku...
da się czyścić styki na zapalonych żarówkach
: 2005-07-23 10:53
autor: Yaneeck
cholera - rozebrałem te światła i niestety problem jest wiekszy niz mi sie zdawało - to nie zarówka ani styki TYLKO WKŁAD REFLEKTORA- zardzewiał i odpadł
światło nie ma sie od czego odbijać i świeci na "pół gwizdka"...
Ma ktoś sprzedać reflektory do EURO ?