Klima i wentylatory

Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Klima i wentylatory

Post autor: Kędziorek »

Wczoraj napełniłem klimę R12 za 250zł w Poznaniu. Jak chcecie to mogę dać namiary. Poszedł zawór bezpieczeństwa i wymienił mi go za friko . Ale jest rebus, nie chodzi wentylator po włączeniu klimy. Chodzi tylko prawy a lewy sterczy jak głupi nawet po włączeniu klimy) (lewy, prawy jak stoi się przodem do autka). Nie zbędna jest wizyta u elektryka czy może domowe sposoby pomogą??

Dzisiaj sprawdziłem coś na zimnym autku. Po włączeniu silnika oba stoją wentylatory. Jak załącze klimę to włącza się prawy, wyłączam klimę wentylator się wyłącza. Jak silnik się rozgrzeje to też załącza sie prawy. I teraz nasunęła mi się taka myśl. Czy czasem lewy wentylator nie jest "dodatkowy", tzn. uruchamia się po przekroczeniu pewnej temperatury przez silnik i chłodzi szybko chłodnicę?? Sprostujcie mnie jeźeli się mylę. pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Klima i wentylatory

Post autor: Tomasz S »

kedziorski pisze:Wczoraj napełniłem klimę R12 za 250zł w Poznaniu. Jak chcecie to mogę dać namiary. Poszedł zawór bezpieczeństwa i wymienił mi go za friko . Ale jest rebus, nie chodzi wentylator po włączeniu klimy. Chodzi tylko prawy a lewy sterczy jak głupi nawet po włączeniu klimy) (lewy, prawy jak stoi się przodem do autka). Nie zbędna jest wizyta u elektryka czy może domowe sposoby pomogą??

Dzisiaj sprawdziłem coś na zimnym autku. Po włączeniu silnika oba stoją wentylatory. Jak załącze klimę to włącza się prawy, wyłączam klimę wentylator się wyłącza. Jak silnik się rozgrzeje to też załącza sie prawy. I teraz nasunęła mi się taka myśl. Czy czasem lewy wentylator nie jest "dodatkowy", tzn. uruchamia się po przekroczeniu pewnej temperatury przez silnik i chłodzi szybko chłodnicę?? Sprostujcie mnie jeźeli się mylę. pozdrawiam
...zapewne tak jest - przynajmniej tak sprawa wygląda w innych samochodach ... "od nowości" miałem rozłączony wiatrak (od kierowcy) lewy ... klima chłodzi , a temperatura w normie... Nara
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jak masz '93 to zewrzyj piny taj jak byś chciał sprawdzić kody błędów przy włączonym silniku - powinny się oba wentylatory włączyć - będziesz wiedział czy działa

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Mam 93. Wentylator na 100% jest sprawny bo jak wyciągnąłem czujnik temperatury to załączyły się oba. Dlatego sądzę że ten 2 jest od chłodzenia silnika przy za wysokiej temperaturze.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Mam prośbę, nie jest dużo roboty a bardzo mi zależy. Mam Probe 1993 2.5 V6 USA. Jak ktoś ma podobnego niech sprawdzi dla mnie to. Jak na zimnym silniku włączam klimę to załącza się wentylator prawy,a po wyłączeniu klimy wentylator się rozłącza. Jak silnik się rozgrzeje to chodzi wentylator też prawy i nie ma różnicy czy klima chodzi czy nie. Dlatego podejrzewam że lewy wentylator jest załączany automatycznie dopiero po osiągnięciu za wysokiej temperaturki przez silnik. Zależy mi na tym bo będę się wybierał w dłuższa trasę a nie chcę jechać do elektryka żeby bez sensownie np. kasował mnie za coś co jest dobrze.
Mam nadzieję że ktoś mi pomoże.

Aha, parawy, lewy - gdy stoimy przodem do autka (gdy oczka na nas patrzą :D)

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

U mnie jest tak samo. Ten drugi wiatrak załącza się dopiero powyżej pewnej temperatury (można to zauważyć np. stojąc na światłach). Trochę pochodzi i znowu się wyłącza. Wynika z tego, że jest on raczej tylko do pomocy temu pierwszemu. Sądzę, że na trasie jak jest dobry przepływ powietrza to ten jeden wystarcza dlatego jak już napisałem łatwo to zauważyć stojąc na światłach kiedy silnik jest nagrzany a przy bezruchu przepływ powietrza jest za mały żeby jeden dał radę schłodzić silnik.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Dzięki Ci serdeczne Darel za odzew. Potrzebowałem tej informacji baaardzo. Będę pomykał za 2 tyg. za granicę i szkoda mi kasy na elektryków żeby to sprawdzali, a muszę wymienic klocki, płyny itp.
Mój ojciec w Fordzie Windstar mam podobnie działające chłodzenie dlatego miałem wątpliwości. Jeszcze raz dzięx za info. Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”