Strona 1 z 1
RADIATOR COOLANT ONLY
: 2003-07-06 11:03
autor: BiZoN
Co to jest i do czego służy ??
Jest tam jakiś płyn ale zbytnio nie wiem do czego i jaki.
Napiszcie co się tam leje i do czego to służy.
Lokalizacja->jak otworzymy maske, to po prawej stronie obok akumulatora, odkręcamy korek i mamy jeszcze taką miarke w środku.
: 2003-07-06 15:15
autor: Gość
RADIATOR COOLANT ONLY w tlumaczeniu znaczy tyle co PLYN TYLKO DO CHLODNIC. Nie wiem jakie jest rozmieszczenie pojemnikow w 2nd gen., ale jest to najprawdopodobniej zbiornik wyrownawczy do chlodnicy. Jak sie dobrze przyjrzysz to pewnie jest on polaczony za pomoca wezyka z chlodnica...
: 2003-07-06 15:57
autor: BiZoN
Zanczy wiesz co z tym płynem wyrównawczym to by wychodziło że w tym wypadku są dwa zbiorniczki !!!
Jeden jest po lewej stronie koło chłodnicy i ten po prawej !!
Musze sprawdzić dokładnie co i jak
: 2003-07-07 01:52
autor: BiZoN
Acha - a ten zbiorniczek powinien być pusty czy pełny ??
: 2003-07-07 16:59
autor: Gość
Przygladnij sie czy nie ma na nim znacznikow MIN i MAX. Jesli jest to pewnie plynu powinno byc w tych granicach... Ale faktycznie dziwne jest jesli masz dwa pojemniki wygladajace na wywronawcze do chlodnicy. Tu juz sie musi wypowiedziec jakis spec od 2nd gen...
: 2003-07-07 21:12
autor: Probert
Po prawej stronie w II generacji znajduje sie zbiornik płynu chlodzącego i radzę Ci sprawdzić czy masz odpowiedni jego stan, a po lewej stronie?- najprawdopodobiej chodzi Ci o zbiornik płynu do spryskiwaczy
Pozdrawiam

: 2003-07-07 22:37
autor: BiZoN
i tak:
1- płyn spryskiwaczy
2- bodajże płyn (ups no i chyba teraz nie napisze z pamięci)
3- tutaj można sprawdzić poziom płynu w chłodnicy, przynajmniej tak mi się zdaje. Pisze żeby nie otwierać jak silnik(płyn) jest gorący.Ma się rozumieć ze zrozumiałych względów.
4 - i tu jest ten pies pogrzebany !!! Nie wiem co tu ma być. Chyba że tutaj jest płyn do chłodnicy od klimatyzacji.
Sam nie wiem. Czekam na fachową opinie.
: 2003-07-08 01:17
autor: Gość
1. Płyn do spryskiwaczy
2. Zbiornik oleju wspomagania
3. Płyn chlodniczy
4. Równiez plyn chlodniczy (tzw. separator powietrza), z tego zbiorniczka plyn wężykiem podczas przegrzania (za duzego cisnienia) uchodzi do zbiorniczka nadmiarowego, i podczas ochlodzenia silnika plyn jest pobierany z powrotem . ale nie zaznaczyles go. Masz go za akumulatorem. 2,5 ma trzy "wlewy" plynu. W tym zbiorniczku w ktorym jest miarka powinno byc wlasciwa ilosc plynu, tzn miedzy min a max
: 2003-07-08 09:58
autor: BiZoN
Fakt - nie zaznaczyłem tego trzeciego wlewu na fotce.
Dokładnie za akumulatorem jest wlew z miarką.
Dzięki za info - w końcu można odetchnąć.
Kurcze przydałaby się instrukcja do Probiaka

: 2003-07-08 13:06
autor: MiH
Instrukcja do Probe (jak i innych Fordów)
www.ranger1.org/ford
: 2003-07-08 16:22
autor: amra
przelewanie sie pod wplywem temperatury i cisnie nia przezylem na wlasnej kurtce kiedy to wpadlo mi do glowy sprawdzenie poziomu na goracym, pracujacym silniku. mie robcie tego !!!

: 2003-07-08 16:38
autor: BiZoN
No tak - ale tam są instukcje od 1996 w góre niestety
A co z starszymi autkami ???