Strona 1 z 1
Mokra instalacja
: 2005-08-17 16:40
autor: Sqad
Realia są brutalne, a ceny benzyny tragiczne. Czas zainwestować w najgorszą rzecze jaką można zrobić, czyli założyć gaz. Nie wiadomo które zło gorsze.
Ale do meritum. Obiło mi się o uszy taki termin jak Mokra instalacja. Ponoć jakaś inna metoda działania niż sekwencja.
Zalety:
-nie niszczy silnika
-daje lepsze osiągi niż na benzynie
-tanio się jeździ
minusy
-droga jak diabli (ok. 8tyś do V6)
Niestety w internecie nic nie mogę znaleźć na ten temat. za 2 dni będę i tak miał więcej na ten temat informacji, ale że należę do ludzi nie cierpliwych to chciałbym coś o tym poczytać.
Jeśli ceny faktycznie są tak wysokie to raczej nie warto sobie tym głowy zawracać, pozostanie sekwencja.
: 2005-08-17 17:38
autor: Tomasz S
Ciekła faza wtrysku ??? koszt w najtańszej wersji 8 tysi w nieco droższej 12000 zeta . Firma "Na Gaz" w Łodzi

Może o to chodzi

: 2005-08-17 17:56
autor: Sqad
Dzięki za podpowiedź
Dla zinteresowanych artykuł o tym cudzie
http://www.gieldasamochodowa.com/articl ... kg_146.xml
: 2005-08-17 19:23
autor: Tomasz S
Bardzo konkretnie . Bardzo na temat .
Bardzo drogo

.
Koszt = prawie tyle co autko
Pewnie za pare lat stanieje

(Pewnie
wtedy będzie nieopłacalne instalowanie ze względu na postępującą fiskusową pazerność

)...
: 2005-08-17 20:55
autor: Sh(.)(.)ters
Zakładaj sekwencję i nie marudź. Sądzę, że masz stację LPG pod samym nosem, zresztą jak każdy teraz

.
Jeśli instalacja wtrysku fazy ciekłej pali o 20% więcej LPG niż etyliny jak piszą ludzie w komentarzach, to się zupełnie nie opłaca. No chyba, że masz ambicje mieć najszybsze Probe w okolicy, wtedy 3ba będzie poznać się z kolegą Sqadem, udzieli ci kilku cennych rad

.
: 2005-08-17 21:04
autor: Sqad
Przewertowałem trochę stron o instalacjach LPG. Jest w czym przebierać, ale na czoło wyszły dwie instalki Mistral i OMVL. Po zagłębieniu się w temat doszedłem do wniosku, że OMVL jest sprawdzoną i pewną konstrukcją, dopracowaną itp., zaś mistral jest chyba najbardziej zaawansowany technologicznie. Emulacja wtrysków i synchronizacja ich z benzynowymi powoduje że instalacja staje się bez obsługowa, a komp tworzy sam mape zapłonu i ją dostosowuje mieszanke. Do tego wtryski są zupełnie inaczej mocowane. A cena nie jest wyższa od innych o wiele.
: 2005-08-17 21:09
autor: Sh(.)(.)ters
Jak pewnie wiesz u mnie pod maską siedzi Mistral. Działa ok. 3400 i jest twoja. Wiesz jak mnie znaleźć hehe

.
: 2005-08-17 21:16
autor: Sqad

teraz wiem.
: 2005-08-18 12:13
autor: Mr. Cynk
słuchaj, wsadzasz DREAMA XXI N to na dzień dobry mam do tego kabel, Andrzej załatwił soft, właśnie go rozkraczamy...
podepniesz sobie laptopa pod to i będziesz się bawił sam w szybcy się wściekli...
masz czerwone auto to pewnie potrafisz logicznie myśleć.
A i przy przelotowym wydechu i przy stożku da radę...

: 2005-08-18 16:39
autor: Sqad
Tyle że ja gaz chce mieć totalnie bezobsługowy. Mistarl wlaśnie taki jest. Co by się nie robiło w sliniku to gaz w ciągu paru sekund sam automatycznie przygotowuje nową mapę zapłonu - czyli dostosowuje sie do potrzeb silnika.
: 2005-08-18 17:25
autor: Mr. Cynk
to jest ściema...
generalnie mistral jest po prostu uproszczony do bólu.
kalibracja odbywa się w ten sposób, iż jest brany tylko czas wtrysku paliwa i odpowiednio ustawiona krotka. jeśli paliwo podawane jest np. w czasie 4ms to mistral puszcza ten impuls przez krotkę np. 1.3 i otwiera wtrysk lpg na 4ms*1.3
wszystko.
No jeszcze jest uproszczona sama instalacja, nie ma zdaje się jednego filterka, parownik jest mniejszy. cena ta sama.
natomiast OMVL ma nieco więcej możliwości strojenia... teraz latem na przykład przestawiłem sobie komputer włączając opcję start z LPG.
nowe DREAM'y mają już wtryski typu FAST, są przystosowane do obsługi zasilania metanem i tyle..
a cena jest porównywalna jeśłi nie wręcz na tym samym poziomie +- 100pln może.

: 2005-08-18 17:46
autor: Sqad
Z tego co wiem parownik nie jest mniejszy tylko jest nowszej generacji.
Co do reszty to zobacze, co i jak, musze gdzieś podjechać.