Strona 3 z 3

Re: ET przy felgach

: 2009-09-03 10:15
autor: Kocureq
Wzrost masy nieresorowanej to coś złego? :-k

Re: ET przy felgach

: 2009-09-03 11:17
autor: adrian_seki
Chyba tylko tyle że będziesz miał go ciężej rozbujać i wolniej zatrzymać bo bezwładność dochodzi a tak to nie wiem. Spada prędkość max raczej, więcej spali zawsze coś tam. Most czy coś to zawsze masa, a czy masz te koła w bagażniku czy przy piastach nie ma różnicy dla naszego mostu :) Tyle tylko że na zakrętach masa się nie liczy bo koła są na jezdni i amortyzatory nie muszą nic tam stabilizować.

Tak mi się wydaje, ale wiesz wieśtuning nie zawsze ma rację :/

Re: ET przy felgach

: 2009-09-03 11:30
autor: Kocureq
Chyba mi się coś pokićkało, sorry...

Re: ET przy felgach

: 2009-09-04 02:02
autor: archeolog
Czytałem że zmiana o ok 1kg na koło mają zazwyczaj już poważne skutki w pracy kilku układów w samochodzie ...efekty ukazują sie po czasie poza tym jedne konstrukcje mają większą tolerancje a inne mniejszą nie wiem jak jest z probusiami :wink:

Re: ET przy felgach

: 2012-07-13 17:57
autor: joktryb
fazario pisze:No i znów jest kłopot...póki co to nie znam dokładnie wymiarów. Mam problem z dobraniem odpowiednich pierścieni centrujących.
Wczoraj pisałem że wg mojego pomiaru piasta w Igen GT z 1992 ma 59,6 mm.
Lecz na żadnej ofercie na allegro nie ma takiego rozmiaru. Są np 72,6 na 60,1 (takie mam ale jest mały luz) i są 72,6 na 59,1 i mniejsze.
Ten 59,1 jest najbardziej zbliżony do potrzebnego rozmiaru.

Czy ktoś jeździ z tymi pierścieniami i jeśli tak to jaki rozmiar u Was pasuje?
Chodzi oczywiście o IGen GT z 1992
Pewnie już masz te pierścienie, ale jak by kto na przyszłość szukał to ja zamawiałem akurat takie same jak kolega poszukiwał: 59,6 tylko koniecznie 70,2 (wziełem 70,1 i troche za dużo luzu jest) ze stali. To było do Azev'ów 7,5x16".
U tego gościa brałem, robi każdy wymiar:

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=4975742

40zł za komplet 4 pierśceni z rantem razem z przesyłką. Z Torunia jest.

Re: ET przy felgach

: 2012-07-14 03:08
autor: -michal-
joktryb pisze: ze stali.
z tworzywa też zdają egzamin, te pierścienie są tylko po to, żeby w momencie zakładania felgi na piastę równo ją osadzić, jak już tak osadzoną felgę się przykręci śrubami, to trzyma się ona na śrubach, i w tym momencie te pierścienie w niczym nie pomagają... a to, czy są one plastikowe czy aluminiowe, to nie ma znaczenia.

Re: ET przy felgach

: 2012-07-17 11:38
autor: joktryb
Też tak słyszałem. Kumpel mnie wyśmiał jak usłyszał że stalowe mam :D Sam pracuje w serwisie oponiarskim i mówi że tylko plastiki zakładają. Dopiero jak sprawdził że akurat takich nie mają i ciężko je dostać to powiedział że w takim wypadku dotoczyć to jedyne rozwiązanie. Szybsze na pewno niż szukać po całej Polsce.