Strona 1 z 1
Co o tym sądzicie? - Siłownik zamka sterowany pilotem
: 2005-09-06 21:53
autor: el_talerzos
Fajnie by było gdyby w działach technicznych posty miały odpowiedni temat. Ułatwi to szukanie - prawda?
Założyli mi alarm i twierdzą że nie mogą podłączyć centralki z pilota bo siłownik od strony kierowcy jest walniety - objawy - gdy zamykam kluczykiem od strony kierowcy zamykają się tylko te drzwi, a gdy zamknę od strony pasażera zamykają się jedne i drugie - facet twierdzi, że bez wymiany siłownika w drzwiach się nie obejdzie (mówi, że 250zł kosztuje) - coś mi się wydaje że chce mnie na kase wkręcić.
Andrzej wysłał mi linka na którym jest jakiś uniwersalny siłownik i kosztuje jedyne 15zł - czy w razie czego można taki założyc?
http://www.hadron.pl/sklep/product_info ... ucts_id=90
I czy nie możnaby było zrobić tej centralki z pilota bez wymiany tego siłownika - bo w sumie jak wcześniej pisałem, od strony kierowcy jak przekręcę kluczyk to zamykają się jedne i drugie?
Czekam na wasze opinie
Pozdrawiam
IIgen, 2.0, 16V, 94r.
: 2005-09-06 21:56
autor: Kula
Oczywiscie ze mozna podlaczyc centralke bez wymiany tego silownika. Koles sie nie zna i wkreca jakies glupoty. Poszukaj kogos innego kto Ci to zrobi. Albo pobaw sie sam bo to nic trudnego.
Dzieki
: 2005-09-06 22:02
autor: el_talerzos
no też coś mi się tak wydawało ale jutro podjade do niego bo w dodatku cos zrąbał bo mi teraz lusterka nie działają - mam nadzieje ze nie bedzie nic gadal bo w trąbe zarobi - k...a fachowiec za 3 grosze
Dzieki za zainteresowanie
: 2005-09-06 22:06
autor: Kula
Znajdz w centralce ktora on Ci podlaczyl od alarmu, sterowanie centralnego zamka. Poszukaj na forum schematow jak wpiac sie w Probowy centralny. I dalej juz wszystko pojdzie latwo. Zrobisz to sobie sam, dobrze i za darmo

Wystarczy Ci do tego probowka 12V. Powodzenia.
: 2005-09-06 23:53
autor: Bogdan9999
A powiedzcie mi czy w probe 1 gen jak zamyka się jedne drzwi to zamykaja się i drugie ???? bo u mnie nie

Anie wiem czy to defekt czy tak powinno być ??????? I jeszcze jedno w przyciskach od centralki przy klamce jak ncisnę kruciutko to wsówaja mi się bole w drzwiach do połowy a czy nie powinny automatycznie do końca zjechać ??
: 2005-09-07 07:01
autor: tofil
W dwójce sterowanie centralnym jest na 1 przewodzie. Sam sobie zakładałem alarm i zamykanie albo otwieranie jest przez rezystor 4,7k. Jak poszukam rozpiskę to ci podeślę. Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi. Przy zamku jest mikrostyk. Sprawdź czy masz alarm fabryczny. Jeśli tak to potrzebna będzie dodatkowa przeróbka. Wal na PW.
: 2005-09-07 08:17
autor: Jedrek
Bogdan9999 pisze:A powiedzcie mi czy w probe 1 gen jak zamyka się jedne drzwi to zamykaja się i drugie ???? bo u mnie nie

Anie wiem czy to defekt czy tak powinno być ??????? I jeszcze jedno w przyciskach od centralki przy klamce jak ncisnę kruciutko to wsówaja mi się bole w drzwiach do połowy a czy nie powinny automatycznie do końca zjechać ??
Ja mam to samo. Nie da się kluczykiem uruchomić centralnego.

: 2005-09-07 08:30
autor: romulus
tofil pisze:W dwójce sterowanie centralnym jest na 1 przewodzie. Sam sobie zakładałem alarm i zamykanie albo otwieranie jest przez rezystor 4,7k. Jak poszukam rozpiskę to ci podeślę. Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi. Przy zamku jest mikrostyk. Sprawdź czy masz alarm fabryczny. Jeśli tak to potrzebna będzie dodatkowa przeróbka. Wal na PW.
a mi magik wlutował sterowanie z alarmu (2 kable) bezpośrednio w przekaźniki w module fabrycznym i pięknie działa, z tym że wcześniej jak sam kombinowałem to prawdopodobnie spaliłem switche w drzwiach bo z kluczyka przestało działać....
: 2005-09-07 08:50
autor: Voodoo
tofil pisze:Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi.
I tu się mylisz
Siłowniki trzeba rozróżnić na dwa typy "master" i "slave".
Slave ma tylko dwa przewody i funkcjonuje jak normalny pojedynczy siłownik.
Master ma cztery (pięć) przewody i odpowiada za pracę samego siebie i podłączonych do niego innych siłowników. To właśnie ten typ powinien znaleźć się w drzwiach kierowcy, on wyzwala inne po przekręceniu kluczyka w zamku.
: 2005-09-07 10:47
autor: Yaneeck
w kwestii formalnej: ja uszkodzony siłownik centralnego zamka wymieniłem w najlepszym (podobno) zakładzie auto elektro w Katowicach za cene... 60zł...
Czy Łódz jest az taka droga ???

: 2005-09-07 13:18
autor: majcher
Voodoo pisze:tofil pisze:Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi.
I tu się mylisz
Siłowniki trzeba rozróżnić na dwa typy "master" i "slave".
Slave ma tylko dwa przewody i funkcjonuje jak normalny pojedynczy siłownik.
Master ma cztery (pięć) przewody i odpowiada za pracę samego siebie i podłączonych do niego innych siłowników. To właśnie ten typ powinien znaleźć się w drzwiach kierowcy, on wyzwala inne po przekręceniu kluczyka w zamku.
w mojej II otwiera się dwustopniowo z obu stron tak samo - przekręcenie kluczyka I stopień tylko otwierane drzwi - II stopień oboje drzwi
: 2005-09-08 12:22
autor: tofil
Voodoo pisze:tofil pisze:Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi.
I tu się mylisz
Siłowniki trzeba rozróżnić na dwa typy "master" i "slave".
Slave ma tylko dwa przewody i funkcjonuje jak normalny pojedynczy siłownik.
Master ma cztery (pięć) przewody i odpowiada za pracę samego siebie i podłączonych do niego innych siłowników. To właśnie ten typ powinien znaleźć się w drzwiach kierowcy, on wyzwala inne po przekręceniu kluczyka w zamku.
Opisałeś właśnie zasadę działania zamka uniwersalnego z allegro itp. Nasze Proby są wyjątkowe i mają wyjątkowe rozwiązania. Gdybyś spojżał na schemat elektryczny,jeżeli się na tym znasz, to byś wiedział. Osobiście prześwietliłem zamek podczas montowania alarmu. Dlatego masz przełączniki na drzwiach "zamknij-otwórz" bo nie ma czegoś takiego jak siłownik Master.
: 2005-09-11 14:01
autor: tofil
Sorki, że tak późno ale dopiero czas znalazłem. Jak jeszcze nie zrobiłeś to masz wskazówki. A więc tak. Moduł zamka znajduje się po prawej stronie pod schowkiem przy nogach pasażera. Musisz ściągnąć plastikową osłonę. Znajdź przewód zielono-czarny we wtyczce wchodzącej do modułu. Z alarmu musisz mieć 2 przewody, jeden otwieranie (sygnał do otwarcia 12V), drugi zamykanie (sygnał do zamknięcia 12V).Przewód zamykania podłączasz bezpośrednio do zielono-czarnego, otwierania przez rezystor 4,7k (moc rezystora nieistotna, kupisz w sklepie elektronicznym) też do zielono-czarnego. I to wszystko. Możesz przeciąć zielono-czarny ale musisz go spowrotem połączyć.
: 2008-01-04 23:19
autor: czajnik601
Witam ja wczoraj zamykałem autko z pilota bo już miał central na pilot jak go kupiłem , dziś rano idę otwieram atu lipa prawe się otworzyły lewe nie. I teraz lewy zamek nie reaguje wcale, nie dzieje się nic!lewe drzwi musze otwierać kluczykiem ale w tym czasie wydaje mi się , że powinny się też otworzyć drzwi prawe a tu lipa. i od czego zacząć szukanie przyczyny nie chce zdejmować tapicerki bo może przyczyna leży w czymś innym i ktoś z was już tak miał.Aha wewnątrz jest przycisk od zamykania i otwierania zamków i też zamykają się i otwierają tylko lewe drzwi. pozdrawiam i czekam na wskazówki -nie lubię jak w autku mi coś nie tenteges

: 2008-01-04 23:42
autor: crupek
mróz ??

: 2008-01-05 04:57
autor: czajnik601
mam nadzieje .Pomyliłem się wyżej -otwierają się cały czas tylko prawe lewe co ważniejsze nie..
<b title="Zapraszam do lektury. Robert">
Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj
Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert</b>
już działa to jednak mróz dzisiaj cieplej i jest okej, dobrze ,że nic nie rozbierałem