Strona 1 z 1

PROBLEM z wentylacją w kabinie

: 2005-09-26 15:15
autor: szymon-proboszcz
Witam wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem probka 2.0 II gen.

Mam mały problem. Otóż, chodzi o wentylację w kabinie. Gdy przełączam na went. to wszystko działa O.K. jak robie na wszystkie pozostałe na prawo od off to mi sie klima załącza pomimo włączenia ogrzewania. Przednia szyba, podłoga i mix. Przy tych pozycjach załącza się kompresor od klimy.

Mój drugi problem to klima. Gdy kupowałem była zepsuta, tzn. sprzęgło od kompresora nie miało podkładek i cały czas się kręciło. Sprzęgło się przypaliło, a elektromagnes sie spalił. Zrobiłem to i klima działała przez jakieś 1000 km potem jechałem w korku i przy włączonej klimie kompresor co chwila się załączał i wyłączał. W teorii poprzedni właściciel napełniał czynnik chłodzący nawet pokazywał mi rachunek. Teraz moje pytanie czy gaz się skończył czy znowu coś się zepsuło.

8) 8)

: 2005-09-27 11:48
autor: tofil
Wentylacja działa ci OK, ten typ tak ma. Podjedź na przegląd klimy, może masz gdzieś nieszczelności albo poprostu mało czynnika. Podaj rocznik auta.

: 2005-09-27 17:26
autor: szymon-proboszcz
O.K. dzięki. Mój probe to 2.0 II gen. 1995 manual.

: 2005-09-28 06:45
autor: tofil
No to tak jak mój :lol: Jaki kolorek?

: 2005-09-28 07:52
autor: szymon-proboszcz
Srebrny metalic

: 2008-08-22 19:42
autor: Astro
Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba? :roll:
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej. :roll:
takie coś: Obrazek

: 2008-08-22 20:50
autor: Tomasz S
Astro pisze:Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba? :roll:
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej. :roll:
takie coś: Obrazek
Wojtku ! W mojej serwisówce nigdzie nie dopatrzyłem się schematu obiegu powietrza , ale podejrzewam , że jest taka możliwość . Jeśli "oddżumiałeś klime to pewnie wiesz , że przy wlocie masz "zawór"(taką klapkę) która m.in. zamyka lub otwiera wlot powietrza (ten pod szybą ) . To nie jest jedyny zawór w aucie . Wciśnięcie guzika obiegu zamkniętego pewnie powoduje zmiany położenia kilku klapek ... po za tym chyba podczas użytkowania klimy masz obieg zamknięty - to by było logiczne . Możliwe , że w/w wyłącznik wstrzymuje jedynie pracę kompresora/sprężarki przy ustawieniu klapek jak podczas chłodzenia .
To jest tylko moje takie tam gdybanie . Nie rozbierałem całego obiegu powietrza ... nawet całej dechy niemiałem rozpatroszonej . Najlepiej gdyby ktoś wstawił wspomniany schemat . Sam do dziś jestem ciekaw , skąd wewnątrz pobierane jest powietrze :wink:

: 2008-08-23 19:08
autor: Arkadi
Kiedy miałem odgrzybianą klime musiał być obieg zamknięty. Uzyskać to można ustawiając pokrętło w pozycji A/C MAX.

: 2008-08-24 18:50
autor: 2Ya
Astro pisze:Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba? :roll:
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej. :roll:
takie coś: Obrazek


Takie przełaczniki/panel sterujący jest typowy dla aut japońskich i taki sam panel znajdziesz w mazdzie mx6 i gdybys miał cała dmuchawe z silniczkami od mx6 mozesz próbować rzeźbic przekładke ,w koncu prawie te same auta ,a czy pasuje identycznie - nie wiem.
U nas w probe klapami wentylacji sterują siłowniki powietrzne,a w wersji UK/Japan silniczki elektryczne - też dochodzi inne sterowanie tym czyli wiazka itd.
Czyli bezpośrednio ten panel nie podejdzie zamiast panelu z 3 gałkami .
Obieg zamkniety przydaje sie na drogach gdzie sie kurzy czy w korkach albo jak jedziesz za jakimś starem czy autosanem :wink:

Powietrze w Probe do wewnątrz jest pobierane z podszybia (z pod tego czarnego plastiku) nad nogami pasażera-tam jest całe wejscie do dmuchawy i szkoda tylko,że nie ma tam filtra przeciwpyłkowego i opcji właśnie obiegu zamkniętego.

pzdr & c ya..