Strona 1 z 2

Moze przekladka silnika 2.0L-2.5L? Calibra mnie bije!

: 2005-09-27 10:43
autor: Tengel
Pomocy! Dzis tak sobie smigalem przez miasto i nagle droge zajechala mi lekko dlubnieta Calibra. Musialem przyhamowac jesli nie chcialem uszkodzic swojego błekitnego lakieru wiec patrze co koles ma z tylu napisane. 2.0 litra, nie wiem czy z turbo, w kazdym badz razie nastepna prosta wiec redukcja i zaczynam go wyprzedzac. Ciemny typek z granatowej Calibry tez depnal gazu,jechalismy tak razem z 500 m w koncu koles odpuscil. W sama pore, bo tez juz mialem zamiar zaczac hamowac, silnik myslalem ze wyskoczy i pojdzie pieszo do domu;). Postanowilem ze dosc tego: nie bedzie mi podskakiwal jakis typek w oklejonej Calibrze. Myslalem nad tym wczesniej ale teraz to juz postanowione (zwlaszcza ze paliwo mam sluzbowe hehe). Wiem ze temat byl juz poruszany na lamach tego forum,jednak po pierwsze:najczesciej pojawiaja sie tematy o silnikach 2.2 i 2.5, ja zas posiadam ledwie 2.0. Po drugie jest to wszystko strasznie porozrzucane w wielu wątkach. Nie chce zmieniac samochodu,pokochalem swojego Probka ale musze cos zrobic z przyspieszeniem. Fajne uczucie jak ktos widzac we wstecznym lusterku błękitne sportowe autko zjezdza i ustepuje mimo tego ze ma np: 2.5 TDI. A ja wyciskam ostatnie poty aby go wyprzedzic!!! Chlopaki (i dziewczyny) pomozcie! Nie wiem czy jest sens inwestowac w turbo,spory wydatek. Chiptunnig dla wolnossacych daje zbyt malo. Nie orientuje sie zbyt dobrze w mechanice,znam zaledwie podstawy,wiec nie wiem tez czy oplacalne jest przerabiac ten silnik co posiadam czy lepiej zainwestowac w 2.2 lub 2.5. Jakie przerobki i koszta sie z tym wiaza? [/list]

: 2005-09-27 12:01
autor: MISIEK
mozesz zmienic silnik tylko na 2.5

do tego caly osprzet, instalacja elektryczna, skrzynia ;)

: 2005-09-27 12:11
autor: nikosnikos
... czyli lepiej chyba kupic v6 8) niz bawic sie w wymiany.

: 2005-09-27 12:15
autor: Tengel
Samochodu nie chce zmieniac,nawet na innego probka :shock:

: 2005-09-27 12:16
autor: RX
Witam,

To jest niezły pomysł:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5736

Pzdr.

: 2005-09-27 12:29
autor: Tengel
Pomysl rzeczywiscie niezly i koszt tez niewielki do uzyskiwanej mocy. O NOSie myslalem jednak jako o dodatku,chociaz na poczatek tez moze byc(nie mialbym problemu z ta ciemna Calibra hehe).Problem w tym ze w bagazniku mam 45 L butle do intalalcji gazowej,dojazdowke i lodowke elektryczna na jakies 20 browarkow 8) , też z miejscem juz jest cienko.Nie chcialbym rezygnowac tez z tylnej kanapy,gdyz ladne dziewczyny maja zwykle rownie urocze kolezanki :lol:. Na ile wystarcza taka butla, jaki jest koszt jej napelnienia i gdzie w okolicy Ostródy(Olsztyna) mozna to zrobic?Czytalem wlasnie pomysl MiHa o sprowadzeniu silnika,jednak nie mam pojecia co znacza poszczegolne symbole.
Aha,tak mnie ciekawi czy mowiac o samodzielnym montazu mial na mysli doslownie samodzielny czy mozna poprosic babcie o pomoc i wspomoc jej emeryturke gdyz wnuczek jest za mlody na grzebanie w silniku hehe :lol:

: 2005-09-27 15:18
autor: Maro
Hehe też jestem z Ostródy :d
Chyba nawet widziałem Twojego Probka,
Sam kumuluję kasę na swojego :)
Może już nie długo...

Pozdr,

: 2005-09-27 15:53
autor: akademia
Tengel a może jak jechałeś z tą calibrą to zapomniałeś wrzucić dwójkę?? Bo ja tAKICH problemow nie mam...

: 2005-09-27 16:44
autor: Ronin
akademia pisze:Tengel a może jak jechałeś z tą calibrą to zapomniałeś wrzucić dwójkę?? Bo ja tAKICH problemow nie mam...
Jeśli była to 2.0 16v to mógłbyś już mieć problemy. Przy podobnej masie calibra ma 35 PS więcej. A to już coś. Jeśli była to 8v to Probek nie powinien mieć problemów ze zmłuceniem takiej cali.

: 2005-09-27 16:49
autor: RX
Witam,

Zależy jaka to Calibra była. Było w końcu wiele wersji.

2.0 8v - 115 koników
2.0 16v - 150 koni
2.0 16v EcoTec - 136 koni

Nie wiem jak nasza dwulitrówka się sprawdza w wyścigu z 16v - są w końcu mocniejsze. Ktoś się próbował?

NOS to najlepszy pomysł - używasz tylko wtedy kiedy chcesz i wychodzi tanio (jest to wbrew pozorom bezpieczna sprawa, przynajmniej do V6 +59 koni strzał jest okej, nie wiem jak tam to wychodzi w dwulitrówce).
Butle powinieneś jakoś upchnąć - 7KG. Ja bym brał Nitro na Twoim miejscu. Jakby się uparł to z butli może można by zrobić podłokietnik (ładnie butle pomalować :-) ).

Pzdr.

: 2005-09-27 17:42
autor: Tomasz S
Nie tak dawno "MIH"'u rozpatrywał kupno KLZE ... Może byś to rozważył też ? //// W sumie też miałem kiedyś podobny problem - Tyle , że z nówką Vectrą w v6' stce :? :arrow: mało brakowało :roll:

:1111_bye:

: 2005-09-27 20:00
autor: Tengel
[quote="sonydsc"]Hehe też jestem z Ostródy :d
Chyba nawet widziałem Twojego Probka,
Sam kumuluję kasę na swojego :)
Może już nie długo...

Hehe, jezeli Ty masz jedyneczke to chyba spotkalismy sie kiedys na parkingu nad molo. Post MiHa czytalem,i to pare razy,pomysl jest interesujacy. Sporo roboty :( Ale to na wiosne,moze uda sie wymyslec przez ten czas cos jeszcze 8) . NOS jest chyba najlepsza opcja,tylko pytanie,a raczej dwa. Jaka instalacje,sucha czy mokra.I jak to ma sie do jazdy na gazie.

: 2005-09-28 14:54
autor: Ronin
Tangel, moim zdaniem instalacja nitro, czy to mokra czy sucha nijak ma się do jazdy na gazie. Wogóle poddawanie silnika tuningowi i gaz dla mnie się wyklucza. Nie mam nic do gazu ale to podwójne kilowanie(na dłuższą metę) motoru, tzn. gaz i nitro lub cokoklwiek innego co zwiększa moc i skraca żywotność jednostki napędowej. To jak robienie na siłę z diesla sportowego auta.

: 2005-09-29 23:08
autor: Quaki
A wiec sprawy maja sie tak:
Instalacja nitro teoretycznie mogla by byc sprzezona z instalacja gazowa (najlepiej jesli byl by to wtrysk gazu ale nie koniecznie) ale praktycznie wykonanie dzialajacej takiej instalacji graniczy z cudem z kilku powodow
1.instalacje musilyby byc zintegrowane pod wzgledem dawkowania
2.dawkowanie gazu jest bardzo trudne i wymagaloby dosc skomplikowanych urzadzen
3.koszt takiej instalacji bylby niebotyczny
Tak wiec ja osobiscie nie podejmuje sie wykonania takiej instalacji natomiast posiadanie instalacji gazowej samo w sobie niczemu nie przeszkadza z tym ze trzeba pamietac o tym ze podtlenek moze chodzic tylko i wylacznie na benzynie
Co do miejsca w samochodzie postaram sie przedstawic za jakis czas (mam nadzieje znalezc na to czas) instalacje z mala butla 2kg (bedzie zainstalowana w moim aucie gdyz uwazam ze slusznie dostala mi sie bura w ktoryms z postow ze nie mam swojej instalacji w swoim autku) ktora jest o tyle fajna ze jest dosc malych gabarytow ale ma jeden feler trzeba ja samemu napelniac z duzej butli 10kg (mozna tez z wiekszej)
Pozdrawiam

: 2005-09-30 10:23
autor: majcher
doradzę prowokacyjnie przesiądź się na 4x4
- będziesz na cali patrzył z góry
- będziesz miał np 2.5 tdi
- na pewno nie będziesz musiał nikomu zjeżdżać z drogi
:wink:

: 2005-09-30 16:39
autor: Pelot
a jak kupisz Land Rovera to objedziesz nie jedną cali :twisted:

: 2005-09-30 19:58
autor: Quaki
a jak kupisz ferrari enzo to juz na pewno Panowie powagi troszku :) (ajkby chlopaka bylo stac na landa lub ferrarke to bt sie nie meczyl z podnoszeniem mocy w probku tylko by go oddal jakiejs renomowanej firmie tuningowej z poleceniem "jak wroce ma byc potwor" )
Pozdrawiam

: 2005-10-01 16:23
autor: Tengel
Quaki pisze:a jak kupisz ferrari enzo to juz na pewno Panowie powagi troszku :) (ajkby chlopaka bylo stac na landa lub ferrarke to bt sie nie meczyl z podnoszeniem mocy w probku tylko by go oddal jakiejs renomowanej firmie tuningowej z poleceniem "jak wroce ma byc potwor" )
Pozdrawiam
Quaki dobrze gada,dac mu wódki! :1111_ok:

: 2005-10-03 02:31
autor: Quaki
wodki i kobietom w "potrzebie " nigdy nie odmawiam (a juz na pewno nigdy gdy sa piekne ;) hehehehehe dzieki:)
Pozdrawiam

: 2006-03-23 13:15
autor: wingerman
Chopy i jak z przekladka 2.5L w miejsce 2.0L ?

: 2006-03-24 16:12
autor: tofil
wingerman pisze:Chopy i jak z przekladka 2.5L w miejsce 2.0L ?
No właśnie jakie są możliwości i czy w ogóle są bo też jestem zainteresowany. A może tak FSZ :twisted:

: 2006-03-24 18:16
autor: KALI
Ja bym obstawiał za turbiną niż za przekładką :wink:

: 2006-03-24 18:24
autor: Qbatron
Z tym ze człowiek jeździ na gazie, co chyba szybko zabiłoby turbo.

Pozdr.

: 2006-03-24 19:23
autor: P.I.M.P.O.
przekładka z 2,0 na 2,5 jest nieopłacalna. prawie wszystko trzeba spod maski wymienić plus jeszcze komp oczywiście

pozdro

: 2006-03-25 12:57
autor: adams_
witam! tez mam mały problem z mocą, choć mam 2,5 V6. mój kumpel ma bore 1,9tdi troche dłubaną(190kucy) i jest troche śmiechu jak smigamy po łodzi na każdym skrzyzowaniu robi mnie jak chce :cry: myślałem o turbo ale za droga sprawa teraz pozostaje nitro albo kupno jakiegoś tdi :lol: