Dino,
nie chcę się tutaj sprzeczać ale nie przekonujesz mnie.
Po prostu zastanawiam się jaki wpływ może mieć dyferencjał na nad lub podsterowność pojazdu i wybacz ale nie widzę za bardzo co można regulować w tym mechaniźmie aby miało taki wpływ...
przecież na zakręcie zachowanie auta jeśli chodzi o jego nad/podsterowność wynika z tego że jest siła odśrodkowa, koła skręcone i wypadkowa od trajektorii jazdy i siły odśrodkowej która ciągnie pojazd poza naszą linię jazdy. teraz jeśli auto jest podsterowne to przód się sunie a jeśli auto jest nadsterowne to auto zacieśnia zakręt...
wiadomo, że auta z przednim napędem mają tendencję do podsterowności...
tylnonapędowe raczej odwrotnie no ale nie widzę jakby tutaj zasługi w dyferencjale... jaka regulacja, no co tam się reguluje? można to zblokować wtedy będziesz miał jak karting... będzie ci chciał jechać prosto... no nie widzę co jeszcze... wiem że na przykład stabilizator ma wpływ na nad/podsterowność (znaczy jego twardość) jak masz z przodu sztywniejszy to zwiększasz tendencje podsterowności auta...
Dino, w przypadku przednionapędowego auta to juz zupełnie uważam że to jakis wymysł... jeśli masz jakies informacje to daj jakiś link czy coś bo bym sie chętnie dokształcił
z tego co logika mi mówi to cała "regulacja" sprowadza się do blokowania pojedyńczych kół z różną siłą, którą steruje jakiś komputer... mechanicznie uważam, że dyferencjał nie ma żąðńęj regulacji. Prawdopodobnie reguluje sie tylko moment i siłę blokowania na przykład koła w uślizgu aby koło, które zachowuje przyczepność (często zewnętrzne na łuku) mogło efektywnie napędzać auto.. czyli taki trochę ABS w odwrotną stronę..
nie jestem pewny, nie znam się ale uważam, że Dino piszesz tutaj o rozwiązaniach technicznych z półki WRC które kosztują tyle co cały probe lub więcej... (nissan 300ZX też nie jest za 5 złotych...
)
i na prawdę nie znam żadnego auta cywilnego , które posiada taką regulację dyferencjału, która nie nazywa się jakiś ASR, ESP czy jeszcze inaczej..
tylko właśnie regulacja dyferencjału..
oprócz driftingowych beemek