Strona 1 z 2
Jaka sonda lambda
: 2005-10-20 16:14
autor: Maku
: 2005-10-20 17:02
autor: Sqad
A płyn chłodniczy jest?? dość często się dzieje tak jeśli nie ma płynu w zbiorniczku. Jeśli to ma być sonda to ja bym wykręcił starą i wyczyścił ją dokładnie acetonem, powinno pomóc, w sondzie raczej nie ma co się popsuć.
: 2005-10-20 18:41
autor: Maku
: 2005-10-20 18:47
autor: Sqad
W 2.2 LX, jak sonda jest odpięta to sie nic nie dzieje nadzwyczajnego (na benzynie oczywiście) z obrotami, ja bym upatrywał problem gdzie indziej.
: 2005-10-20 18:57
autor: Ostry
RedShadow pisze:A płyn chłodniczy jest?? dość często się dzieje tak jeśli nie ma płynu w zbiorniczku. Jeśli to ma być sonda to ja bym wykręcił starą i wyczyścił ją dokładnie acetonem, powinno pomóc, w sondzie raczej nie ma co się popsuć.
a ja słyszałem, że sondy mają swój okres żywotności... coś ok. 100tyś. km...
jeśli chodzi o ceny...to ja się ostatnio dowiadywałem! oryginalna w Maździe coś ok. 450PLN! w normalnym sklepie (inter cars - Olsztyn) najtańsza była NGK - 130PLN...
: 2005-10-20 19:16
autor: Sqad
Ostry pisze:
a ja słyszałem, że sondy mają swój okres żywotności... coś ok. 100tyś. km...
jeśli chodzi o ceny...to ja się ostatnio dowiadywałem! oryginalna w Maździe coś ok. 450PLN! w normalnym sklepie (inter cars - Olsztyn) najtańsza była NGK - 130PLN...
też słyszałem takie opinie, ale sonda działa na zasadzie reakcji chemicznych, i może to być dwojaki sposób zużycia.
Sonda pisze:Sonda lambda
W tym wypadku chodzi o sondę do pomiaru zawartości tlenu zbudowaną z dwutlenku cyrkonu (ZrO2), działającą zgodnie z zasadą wymyśloną przez W. Nernsta (niemiecki fizyko-chemik, 1864-1941). Naukowiec ten odkrył, że potencjał normalny elektrody można określać w zależności od oddziałującego na nią stężenia tlenu.
Przenosząc tę zasadę na sondę lambda oznacza to, że resztkowa zawartość tlenu w spalinach może być mierzona za pomocą umieszczonych na sondzie lambda elektrod.
: 2005-10-21 14:03
autor: Maku
: 2005-10-22 00:12
autor: kicur
no wlasnie ja tez mam klopot z sonda -tzn tak mi sie wydaje i dlatego chcilabym ja sprawdzic - czy wie ktos moze jakie wartosci powinny sie pojawic jak przystawie miernik do sondy wogole to sie mierzy opor czy napiecie???
: 2005-10-22 00:23
autor: Maciucha
Mierzy się napięcie. Powinna na rozgrzanym silniku wytwarzać napięcie w zakresie od 0.2V do 1V -> jeśli się nie zmienia to sonda nie żyje.
: 2005-10-22 00:54
autor: kicur
hmm no ale te zmiany powinny byc wyrazne np jak przegazuje ostro to powinno sie duzo zmienic czy malo ?? bo na postoju silnik nie jest obciazony przeciez-- maciucha ile u ciebie taka sonda kosztuje ?? i jak radzicie leepiej kupic niemiecka np Boscha czy jakas japonska ?? czy tam NGK ?? dzieki pozdroo
: 2005-10-22 11:08
autor: Maku
Uniwersalna kosztuje 78 zlociszy nowa.Pewnie i tak bedzie lepsza niz stara

Takie firmowe to nawet 400 zloty.Mysle ze na uzywana nie ma co wymieniac.Niewiem sam korci mnie zeby kupic ta uniwersalna i sprobowac.Mam 1 przewodowa wiec 78,a 2 lub 3 przewodowa kosztuje do 150 zl.Mowa o uniwersalnych.Pozdrowki narka.
: 2005-10-22 12:32
autor: Maciucha
kicur pisze:hmm no ale te zmiany powinny byc wyrazne np jak przegazuje ostro to powinno sie duzo zmienic czy malo ?? bo na postoju silnik nie jest obciazony przeciez-- maciucha ile u ciebie taka sonda kosztuje ?? i jak radzicie leepiej kupic niemiecka np Boscha czy jakas japonska ?? czy tam NGK ?? dzieki pozdroo
Jak przygazujesz i przytrzymasz to powinno trzymać przy dolnej granicy. A na jałowym dość szybko się zmieniać, w ciągu sekundy ze dwa trzy razy. Sonda uniwersalna (ma inną wtykę i musisz sam sobie poradzić) z NGK kosztuje jak dla Ciebie 130zł, najtańsza u mnie 90zł
: 2005-10-22 13:14
autor: Maku
: 2005-10-22 20:08
autor: kicur
no no Maku pogon go troszke przepal i daj znac ile na setke pali na nowej sondzie

- jak tylko ja sprawdzisz to wez napisz czy sie dobrze ta japonska sonda sprawuje- bo gdzies na necie ostatnio widzialem Boscha za 100 z hakiem

no i wlasnie nie wiem jaka kupic -co radzicie???a tak wogole to obroty na biegu jalowym nie zaleza chyba od sondy - tzn tak mi sie wydaje - ja jak mialem problem z obrotami to przeczyscilem styki na kostce od czujnikia biegu jalowego ktory jest w skrzyni biegow i od tego momentu obroty sa git

tzn najpierw przeczyscilem a potem sie zastanawialem dlaczego obroty mi sie poprawily i sobie wlasnie przypomnialem ze czyscilem kilka kostek i miedzyinnymi ta od skrzyni biegow- też zajrzyj do niej bo moja byla calkiem zasniedziala -pozdrawiam

: 2005-10-23 12:52
autor: Maku
: 2007-06-13 09:57
autor: pytlar
a wiec i ja juz chyba musze wymienic sonde bo mi rece opadaja co do spalania... znalazlem takie 2 typy:
http://moto.allegro.pl/item203943477_so ... _nowa.html oraz
http://moto.allegro.pl/item203891913_so ... bishi.html
beda pasowaly??
bo po wczorajszej jezdzie to mi wyszlo chyba 20/100 w trasie

no i pluje na czarno z tlumika i wszystko uchlapane za nim..

: 2007-06-14 10:07
autor: fazario
a ja proponuje zajrzec do swiec, przeczyscic je i sprawdzic przewody i ewentualnie kopulke.
ale przede wszystkim sprawdz swiece czy nie sa podrdzewiale - wyczysc je.
pozdro
: 2007-06-14 10:12
autor: pytlar
fazario pisze:a ja proponuje zajrzec do swiec, przeczyscic je i sprawdzic przewody i ewentualnie kopulke.
ale przede wszystkim sprawdz swiece czy nie sa podrdzewiale - wyczysc je.
pozdro
wsio nowe... ma niecale 5tys przebiegu

: 2007-06-14 10:21
autor: fazario
a moze lapie lewe powietrze?moze weze sa popekane lub obejmy slabo dokrecone?
u mnie tak bylo a co do sondy to kilka kilometrow zrobilem na odlaczonej sondzie lambda (niechcacy ja urwalem bo wisiala na jednym druciku i jechalem do garazu aby to przylutowac) i na odlaczonej sondzie obroty zachowywaly sie normalnie....ciezko wyczuc jednym slowem...
pozdro
: 2007-06-14 12:15
autor: Drzymek
Podepnij miernik pod sondę i zobacz czy się zmieniają wartości (nie pamiętam już co się mierzy, niech się spece wypowiedzą)
: 2007-06-14 12:16
autor: pytlar
no u mnie zadnej roznicy nie ma czy sonda podlaczona czy nie...

obroty na jalowym troche ponad 700, chodzi niby normalnie, jak ostro przygazuje do odciecia to leci czarny dym z tlumika i caly jest mokry zarowno tlumik i wszystko dookola niego:] podczas jazdy czesto strzela mi z tlumika przy zmianie biegow... czasem jak pier*** to nawet fajnie

:D:D weze cale, nie popekane, zadnego lewego powietrza nie bierze...
: 2007-06-14 12:26
autor: Drzymek
pytlar pisze:podczas jazdy czesto strzela mi z tlumika przy zmianie biegow... czasem jak pier*** to nawet fajnie

:D:D
MI tak samo. Na początku to nawet zatrzymywałem się i patrzyłem czy coś się nie stało

: 2007-06-15 15:10
autor: Lucjan
Zwyklym miernikiem do pradu niezmerzysz napecia na sadzie,a nowa sada z boscha to 270zeta(tyle placilem do civica bo orginal niecaly 1000)a za jedno zylowa to placisz mniej
: 2008-06-10 19:36
autor: I_Mat
Co myślicie o zakupie używanej sondy, potem ją przeczyścić (niestety inne rzeczy musze zrobić czyt. kasy brak jak to u studenta

) ew. uniwersalna typu
http://www.allegro.pl/item357061814_uni ... k_ntk.html
: 2008-06-10 19:45
autor: Destroyer
Jakby co to mam sondę do jedynki na handelek. Za 30 zł będzie twoja

Sprawna, wyczyszczona, nie montowałem u siebie bo nigdy czasu nie miałem a teraz już jedynki nie mam więc sprzedaję
