Wymiana oleju w skrzyni
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-12-03 19:21
- Samochód: FORD PROBE 2.2GT 92
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana oleju w skrzyni
pewnie, ze mozna lac, bedzie miala sie rozsypac to sie rozsypie, to tak jak ze starymi dieslami, ja kiedys lałem opal, z lidla jakis najtanszy olej, i nawet koles mi dostarczal olej z transformatorow jak pracowal w elektrowni, i co prawda latal dopiki go starosc i dachowanie nie zabilo
najszybszy smakosz piwa, zwycięzca Biegu o kufel-Niechorze 2011
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Do jedynki GT z chłodniczką olej ATF Dextron II , zresztą piszę w książce której nawet fragmenty wkleił swojego czasu Robert Więc jak pisało tak zrobiłem a każdy robi wg własnego uznania . A mazdy gd nie można porównać pod względem skrzyni bo ona nie miała pompki, chłodniczki i filtra w manualu Wiadomo że reszta podzespołów tak ale tu były pewne różnice Dokładnie tak na mrozie jeśli jest zalana Atf chodzi bardzo płynnie
2.2gt 92 rok
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Probe gt usa też nie miało i co z tego?pusher1 pisze:...A mazdy gd nie można porównać pod względem skrzyni bo ona nie miała pompki, chłodniczki i filtra w manualu...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-12-03 19:21
- Samochód: FORD PROBE 2.2GT 92
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Kazdy ma inne poglady i kazdy leje co uwaza, ja zalalem kujawski i chodzi
najszybszy smakosz piwa, zwycięzca Biegu o kufel-Niechorze 2011
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 2011-09-21 21:35
- Samochód: I-2.2GT-1991
- Lokalizacja: HRUBIESZÓW
Re: Wymiana oleju w skrzyni
witam
http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa ... -olej.html
a tu link do tabeli z olejami 99% trafności w dobieraniu oleju.
To chyba rozwiąże problem jaki olej do skrzyni (też mowa o ATF)
http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa ... -olej.html
a tu link do tabeli z olejami 99% trafności w dobieraniu oleju.
To chyba rozwiąże problem jaki olej do skrzyni (też mowa o ATF)
PROB 2.2 GT 91r Szary
PROB 2.2 GT 92r Czarny
PROB 2.2 GT 91r czerwony
PROB 2.2 GT 91r Czarny
PROB 2.2 GT 92r Czarny
PROB 2.2 GT 91r czerwony
PROB 2.2 GT 91r Czarny
Re: Wymiana oleju w skrzyni
nie mogę wyciągnąć ślimaka od czujnika prędkościomierza jest jeszcze jakiś otwór którym mogę dolać oleju do skrzyni?
- alwaro
- Klubowicz
- Posty: 214
- Rejestracja: 2011-01-24 19:51
- Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
- Galeria: viewtopic.php?t=19769
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Wymiana oleju w skrzyni
odpowietrznik
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
Re: Wymiana oleju w skrzyni
a gdzie on jest?
Re: Wymiana oleju w skrzyni
No to tabelę olejów już mamy. Po wymianie oleju następny etap to już naprawa.W większości samochodach nie zakłada producent wymiany wcale, przy normalnym trybie użytkowania. Wniosek, wraz z olejem kończy się skrzynia.Tam gdzie zalecają wymianę to w tych autach wymiana oleju oczywiście konieczna.
...szybko nie zawsze znaczy niebezpiecznie...
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Jak to nie możesz...Mattijjah pisze:nie mogę wyciągnąć ślimaka od czujnika prędkościomierza jest jeszcze jakiś otwór którym mogę dolać oleju do skrzyni?
Próbowałeś tak?:
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 80#p159580
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: Wymiana oleju w skrzyni
kostke ściągłem odkręciłem tą "podkówke" co trzyma się na śrubce 6 i kurcze nie mogę do wyciągnąć podwadzałem tam śrubokrętem pukałem młotkiem i nic nawet nie drgnie a przez ten odwór co jest osadzona ta szpilka z magnesikiem nie mogę wlać bo jest za małą średnica
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Poziom oleju w skrzyni biegów
Pytanie do posiadaczy jedynek w automacie. Jak to w końcu ma być na tym bagnecie oleju automatycznej skrzyni biegów
Dziś sprawdziłem olej po niedalekiej przejażdżce, daje na P sprawdzam i mam równo z wcięciem tym środkowym(65 st) . To oznacza że jest za dużo czy może mało czy prawidłowo? Silnik był rozgrzany do temp takiej jak na zdjęciu. Co myślicie?
Dziś sprawdziłem olej po niedalekiej przejażdżce, daje na P sprawdzam i mam równo z wcięciem tym środkowym(65 st) . To oznacza że jest za dużo czy może mało czy prawidłowo? Silnik był rozgrzany do temp takiej jak na zdjęciu. Co myślicie?
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
2.5 GT v6 1996r. - JEST
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Powtórzę się dla nowych użytkowników na tym forum szukających informacji. Olej na pewno do manuala GT i bodajże reszty to ATF spełniającą normę Ford Mercon. To co tam wcześniej w postach bredzili, że jakieś hipole i inne 75w90 zalali i zapierdala to nie słuchajcie/stosujcie. Do 1 gena MANUAL (automat to oczywiste, że atf...)są oleje klasy Dexron 2, ale pewnie nie każdy z nich ma normę Ford Mercon, też każdy niech wybiera sobie jak uważa. Ja wybrałem/wymieniłem i jeżdżę na Fuchs Titan ATF 3000 i nie mam zastrzeżeń (spełnia normę Ford Mercon).
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Ja również potwierdzam że ATF.
Wg mnie to nie ma znaczenia co jest wlane do skrzyni jednak z racji reakcji chemicznych pomiędzy danymi płynami należy wlać ten co był - cyli ten co wlał producent. JA jestem osobą która wlała olej 75w90 i również skrzynia pracowała poprawnie. Po rozebraniu skrzyni wszystkie części były w takim jakimś szlamie... Prawdopodobnie jakaś reakcja chemiczna ATF olejem.... Ja obecnie skrzynię wyczyściłem i zalałem ATF Dextron 3 i nie mam absolutnie żadnego zastrzeżenia - wysokie i niskie obroty wszystko wchodzi i działa jak należy...
Wg mnie to nie ma znaczenia co jest wlane do skrzyni jednak z racji reakcji chemicznych pomiędzy danymi płynami należy wlać ten co był - cyli ten co wlał producent. JA jestem osobą która wlała olej 75w90 i również skrzynia pracowała poprawnie. Po rozebraniu skrzyni wszystkie części były w takim jakimś szlamie... Prawdopodobnie jakaś reakcja chemiczna ATF olejem.... Ja obecnie skrzynię wyczyściłem i zalałem ATF Dextron 3 i nie mam absolutnie żadnego zastrzeżenia - wysokie i niskie obroty wszystko wchodzi i działa jak należy...
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Do zupy, do kawy też Ci jest bez znaczenia co Ci wlewają?????????adrian_seki pisze:
Wg mnie to nie ma znaczenia co jest wlane do skrzyni ...
Ma być ATF i koniec. Żadne inne przekładniowe bo się skrzynia rozsypie. Jest chłodnica oleju i musi być na tyle rzadki żeby krążył po układzie dlatego ATF. ,,Hipole" są za gęste pozatym w serwisówce Haynesa pisze wyraźnie ,,Manual transaxle lubricant: Motorcraft MERCON'' czyli atf/dexron 2 zgodny z tą normą Forda (US). Z tego co czytam ludziska tutaj wlewają już dexrona 3 do przeznaczonego do nowszych układów i też im działa skrzynia, w sumie zawsze to lepiej niż 75w90... Z resztą naprawiałeś już skrzynię to już wiesz co przyczyniło się do jej zepsucia.
Pozdrawiam
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Skrzynia uszkodziła się mechanicznie... Czy by tam był ATF czy HIPOL...
Pierwsza moja oryginlna skrzynia wyłamały się zęby na satelitach dyferencjału - zresztą takiego już kupiłem. Skrzynię wymieniłem właśnie z powodu szarpania na inną...
Ta inna czyli druga również uszkodziła się mechanicznie a dokładniej przetarł się klin i wałek go ściął. Wałek się wysunął i przetaczał obudowę skrzyni aż w końcu wytarł dziury w obudowie i wyleciał ATF.
Jeździłem osobiście na ATF jak również 75W90 - latem nie ma różnicy w pracy skrzyni oraz pompy chłodnicy - pompa rzyga olejem 75W90 tak samo jak ATF. Ja testowałem zamianę na olej latem, jest duża szansa, że zimą skrzynia by ciężko chodziła i by zgrzytały zęby tak długo, aż się nie rozgrzeje skrzynia (mamy tak w firmie z VW). Ja leję do skrzyni ATF dextron 3. Może i by miał zły wpływ olej na jakieś tam częsci z czasem ale nie mnie to oceniać.
Sporo aut ma skrzynie zalane ATF... myślę że chodzi o pracę zimą w tych japońcach... ale to tak gdybam tylko.
Nie wskazane jest mieszanie oleju z ATF, ale jak rozbierzesz skrzynie i wszystko wymyjesz ząbek bo ząbku to na nowo nie ma znaczenia czym zalejesz ale to by trzeba sprawdzić jak skrzynia zachowa się zimą... Faktem jest że producent mówi - ATF Dextron 2
Pierwsza moja oryginlna skrzynia wyłamały się zęby na satelitach dyferencjału - zresztą takiego już kupiłem. Skrzynię wymieniłem właśnie z powodu szarpania na inną...
Ta inna czyli druga również uszkodziła się mechanicznie a dokładniej przetarł się klin i wałek go ściął. Wałek się wysunął i przetaczał obudowę skrzyni aż w końcu wytarł dziury w obudowie i wyleciał ATF.
Jeździłem osobiście na ATF jak również 75W90 - latem nie ma różnicy w pracy skrzyni oraz pompy chłodnicy - pompa rzyga olejem 75W90 tak samo jak ATF. Ja testowałem zamianę na olej latem, jest duża szansa, że zimą skrzynia by ciężko chodziła i by zgrzytały zęby tak długo, aż się nie rozgrzeje skrzynia (mamy tak w firmie z VW). Ja leję do skrzyni ATF dextron 3. Może i by miał zły wpływ olej na jakieś tam częsci z czasem ale nie mnie to oceniać.
Sporo aut ma skrzynie zalane ATF... myślę że chodzi o pracę zimą w tych japońcach... ale to tak gdybam tylko.
Nie wskazane jest mieszanie oleju z ATF, ale jak rozbierzesz skrzynie i wszystko wymyjesz ząbek bo ząbku to na nowo nie ma znaczenia czym zalejesz ale to by trzeba sprawdzić jak skrzynia zachowa się zimą... Faktem jest że producent mówi - ATF Dextron 2
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Czemu gadacie o dwójce w dziale: Strona główna forum ‹ Dział techniczny ‹ Układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie ... ) ‹ 2.2 R4 Turbo i podajecie tu wartości dla dwójki, które są inne niż dla jedynki, a dodatkowo zalecacie koledze nalanie oleju o parametrach zupełnie innych niż zalecane przez producenta?
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Zgadza się. Powyżej postu Eliego były dywagacje na temat oleju w skrzyni w II generacji. Przeniosłem je w odpowiednie miejsce.
Uprasza się podrużnych... twu - użytkowników o pisanie w odpowiednich działach, generacjach, tematach
Uprasza się podrużnych... twu - użytkowników o pisanie w odpowiednich działach, generacjach, tematach
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Jestem aktualnie na kupnie oleju do drugiej skrzyni i tak czytam wymianę zdań co do doboru. Na pewno ATF, ale który Dextron 2 czy może też być 3.
Szukam po sklepach oleju sugerując się wcześniejszymi wpisami i teraz tak:
Dla mnie jeżeli chodzi o olej to tylko od Valvoline, ale z opisu “właściwości” wynika, że jest do wszystkiego, a jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego. Czy w tym przypadku to się sprawdza?
VALVOLINE ATF
następca Valvoline MaxLife ATF
(dodatkowe nowe aprobaty oraz klasy jakości)
kolor: czerwony
olej syntetyczny
Zalecany do stosowania:
GM Dexron® IID, IIE, III, IIIH, VI, 9986195, Autotrak II
Ford Mercon®, Mercon®V, SP, LV, FNR 5, XT-9-AMMF5
Wynika z tego, że ma obie właściwości Dextrona i najbardziej poszukiwania właściwość Ford Mercon.
Choć czytając dalej:
“Uwaga oleju nie należy stosować:
Ford M2C-33 F/G…”
Co To oznacza? Szukałem, ale nie udało mi się znaleźć.
Czy raczej celować w olej najbardziej zalecany do naszych Jedynek -Dextron (tylko) 2.
Dla przykładu Fuchs Titan ATF 3000, o którym napisał LukaszV8.
Rekomendacje FUCHS
· DEXRON II (D)
· FORD MERCON
· FORD M2C185-A / M2C138-CJ / M2C166-H / M2C9010-A
albo
VALVOLINE ATF TYPE D DEXRON IID
klasy jakości/aprobaty:
GM Dexron IID
Ford Mercon
I tyle, tzn. są inne ale pomijam jakości dla bmw, man itd, żeby nie robić bałaganu - skupmy się na Probe.
Jeszcze jedno z opisu wynika, że olej może być stosowany w niektórych przekładniach manualnych - co ma tu dość duże znaczenie, czego nie było w opisach do dwóch pierwszych.
A więc ta literka “D” oznacza możliwość pracy dla manualnych skrzyń?
Jak w przypadku w/w Fuscha można kupić z lub bez oznaczenia D. Tak samo jak i Valvoline ATF lub Type D.
Na sam koniec dodam, że w moim Probe nie ma chłodnicy oleju i jak to się ma do jego doboru?
Szukam po sklepach oleju sugerując się wcześniejszymi wpisami i teraz tak:
Dla mnie jeżeli chodzi o olej to tylko od Valvoline, ale z opisu “właściwości” wynika, że jest do wszystkiego, a jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego. Czy w tym przypadku to się sprawdza?
VALVOLINE ATF
następca Valvoline MaxLife ATF
(dodatkowe nowe aprobaty oraz klasy jakości)
kolor: czerwony
olej syntetyczny
Zalecany do stosowania:
GM Dexron® IID, IIE, III, IIIH, VI, 9986195, Autotrak II
Ford Mercon®, Mercon®V, SP, LV, FNR 5, XT-9-AMMF5
Wynika z tego, że ma obie właściwości Dextrona i najbardziej poszukiwania właściwość Ford Mercon.
Choć czytając dalej:
“Uwaga oleju nie należy stosować:
Ford M2C-33 F/G…”
Co To oznacza? Szukałem, ale nie udało mi się znaleźć.
Czy raczej celować w olej najbardziej zalecany do naszych Jedynek -Dextron (tylko) 2.
Dla przykładu Fuchs Titan ATF 3000, o którym napisał LukaszV8.
Rekomendacje FUCHS
· DEXRON II (D)
· FORD MERCON
· FORD M2C185-A / M2C138-CJ / M2C166-H / M2C9010-A
albo
VALVOLINE ATF TYPE D DEXRON IID
klasy jakości/aprobaty:
GM Dexron IID
Ford Mercon
I tyle, tzn. są inne ale pomijam jakości dla bmw, man itd, żeby nie robić bałaganu - skupmy się na Probe.
Jeszcze jedno z opisu wynika, że olej może być stosowany w niektórych przekładniach manualnych - co ma tu dość duże znaczenie, czego nie było w opisach do dwóch pierwszych.
A więc ta literka “D” oznacza możliwość pracy dla manualnych skrzyń?
Jak w przypadku w/w Fuscha można kupić z lub bez oznaczenia D. Tak samo jak i Valvoline ATF lub Type D.
Na sam koniec dodam, że w moim Probe nie ma chłodnicy oleju i jak to się ma do jego doboru?
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Teoretycznie powinieneś wlać ATF co spełnia Dexron 2 bo to jest norma z czasów produkcji jedynki. Dexron 3 wprowadzono w 93 roku. Osobiście kupiłbym Valvoline ATF 2x tyle co potrzeba i zalał go, przejechał się z 20 kilometrów i powtórzył manewr. Nie wiesz co było w tej skrzyni nalane a tak to w miarę wypłuczesz ten stary olej. Nad tymi normami to nie ma co się rozwodzić zbytnio, tym bardziej przy manualnej skrzyni. W automacie to jeszcze ma jakieś tam znaczenie bo niektóre ATF mają inną lepkość od innych ale te różnice są naprawdę małe. Te literki D i E przy dexronie 2 to są rozwinięcia normy (z resztą nie do końca udane bo olej stał się higroskopijny) nie mają one nic wspólnego z zastosowaniem w manualnej skrzyni.
Ewentualnie jak te normy ci spać nie dają to bierz to http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... -D-1L.html
ale i tak bym profilaktycznie kupił podwójną dawkę i przepłukał
Ewentualnie jak te normy ci spać nie dają to bierz to http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... -D-1L.html
ale i tak bym profilaktycznie kupił podwójną dawkę i przepłukał
Ostatnio zmieniony 2017-08-09 22:56 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Co było w środku nie wiem, ale na pewno była rozbierana, sprawdzana, wymienione były wszystkie uszczelniacze i dokładnie wymyta. Teraz stoi sucha zaslepiona /zabezpieczona przed " światem zewnętrznym" do czasu montażu
Jeżeli jest tak jak mówisz, że te normy są z tamtego okresu to się nie ma co zastanawiać. Biorę Type D.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli jest tak jak mówisz, że te normy są z tamtego okresu to się nie ma co zastanawiać. Biorę Type D.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Wymiana oleju w skrzyni
Ja już natluklem z 20000 km na tym titanie od wymiany i skrzynia pracuje wzorowo. Biegi wchodzą gladziutko i nic nie zgrzyta. Silnikowy też leje Fuchsa. Jeżdżę u Niemca na silosach i ma flotę 200 ciągników i wszystko na Fuchs pracuje i jeździ. Ale wiadomo każdy leje taki olej jak uważa. Ja mogę z czystym sumieniem polecić titany do naszych jedynek. Jak spełnia normę ford mercon to śmiało kupuj i wymieniaj...chłodniczke można zawsze dokupic, nie wiem jak z montażem tego...na pewno jest na forum...pzdr
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana oleju w skrzyni
No ja mam Fuchsa w dyfrze zalany w bmw. Wiadomo przekładniowy a nie atf Nic się złego nie dzieje. Olej jak olej byle by był firmowy i dobrze dobrany.
Probe 96' 2.0 EURO