Strona 1 z 1

Wymiana płynu chłodzącego.

: 2005-10-30 19:37
autor: tofil
Mam zamiar to jutro zrobić i proszę o wskazówki. Czy jest jakaś specjalna procedura spuszczania płynu czy tylko odkręcić zawór i dekle i czekać aż zleci. Jak zalewać? Czy trzeba jakoś odpowietrzać itp.

: 2005-10-30 20:34
autor: ZENiTH
zlewasz stary zalewasz nowy. Odpalasz silnik i dolewasz według potrzeby. NIe zapomnij nalać do zbiornik przelewowego. A jeśli masz gaz to może się okazać że trzeba będzie dodatkowo odpowietrzyć reduktor/parownik

: 2005-10-30 22:31
autor: Sqad

: 2005-10-31 10:51
autor: MiH
Budowa silnika KL jest dość specyficzna. Obieg wody wokół cylindrów jest obiegiem zamkniętym z pompą wody... Jedyne miejsce gdzie chłodziwo wymienia się z obiegiem krótkim - ogrzewaniem, oraz długim - chłodnicą mieści się nad pompą wody. Z jednej strony jest to dobre - gdyż wody wokół cylindrów zabraknie na samym końcu, jednak dość uciążliwe przy wymianie płynu.
Praktycznie niemożliwe jest wywalenie tej wody... Trzeba to uwzględnić przy wymianie - jeśli używamy koncentratu.

: 2005-10-31 19:55
autor: tofil
Chłopaki, chłopaki rozpędziliście się :slon:
Ja mam tylko 2.0 FS a nie 2,5 KL :lol:

: 2005-10-31 23:33
autor: Sqad
Ale zasada wymiany jest podobana

: 2006-10-26 12:27
autor: Roswell
Podepnę się pod ten wątek, bo nie udało mi się znaleźć.
Więc ile wchodzi płynu do 2.0? Coś mi chodzi cały czas po głowie liczba 5,7 ale nie wiem skąd mi się to wzięło :lol:

: 2006-10-26 12:40
autor: RX
Witam,

Pojemność układu chłodzenia w 2.0 to 7.0 L z tego co wyczytałem.

Pzdr.

: 2006-10-26 12:54
autor: Roswell
RX pisze:Witam,

Pojemność układu chłodzenia w 2.0 to 7.0 L z tego co wyczytałem.

Pzdr.
Sporo 8)
Jeśli jeszcze ktoś by potwierdził tą ilość to będę wdzięczny :wink:

: 2006-10-26 12:57
autor: Basf_Wrocław
Cały układ ma 7l. Udało mi się zlac z niego 5l więc tylko 5 mi weszło.

: 2006-10-26 17:55
autor: Ralph
witam
kiedyś ktoś dokładnie opisał na forum procedurę wymiany nie wiem czasem czy to nie pimpo pisał :)
No w takim razie nie wystarczy odkręcić kurek i zlać płyn musimy jeszcze odkręcić gumowy wąż co znajduje się koło obudowy filtra powietrza( 2.0 16 V) następnie zapalamy autko i dolewamy płynu do chłodnicy. Jeśli układzik jest zapowietrzony zacznie syczeć powoli wyrzucać wodę z powietrzem aż do uzyskania strumienia ciągłego :) . No i wtedy to już wszystko jasne :lol:
pozdrawiam

: 2006-10-26 22:56
autor: Chaos
W 2.0 niezupelnie do chlodnicy Trzeba tez znalezc najwyzszy punk a tym jest waz przy samej szybie dosyc waski i do niego trzeba lac plyn az ni ebedzie lecialo powietrze

W 2.5 ja jak dolewam plynu to odkrecam oba korki i leje do lewego 9 tego przy rozrzadzie) az zacznie sie przelewac z drugiego Wtedy zakrecam czekam az troche pochodzi silnik znowu odkrecam i dolewam brak Trzeba tylko uwazac zeby silnik za bardzo sie nie nagrzal i zeby nie bylo zbyt duzego cisnienia bo mozna sie poparzyc
Nie wiem czy to prawidlowy sposob ale poki co nie widze objawow zebym mial uklad zapowietrzony

: 2006-10-30 18:34
autor: Roswell
I dziś wymieniłem płyn, weszło 6 i pół litra, czyli pół litra się gdzieś zapodziało :P