Strona 1 z 1

Humory przedniej lampy

: 2005-11-08 08:53
autor: Brychu
Sytuacja jest następująca. Gdy zapalam światła jedna lampa się nie otwiera, zapala się ale się nie podnosi. Trzeba otworzyć maskę, pokręcić tym pokrętłem za lampą żeby załapało i wtedy się otwiera. Po wyłączeniu świateł z kolei ta lampa się nei zamyka od razu tylko np. po 10-15-30 minutach. Troche ciężko mi dojść do tego pokrętła, żeby to wyciągnąć, przeczyścić, ale może się jakoś da ? Ktoś przerabiał podobny problem ? Szukałem w szukajce i coś tam jest na ten temat, ale tak nie do końca mi to pomaga, a może niezbyt dokładnie poszukałem. Co trzeba zrobić w takiej sytuacj i czy ewentualnie można coś zrobić, żeby zostawić lampy na stałe otwarte jeśli nie da rady tego silniczka wyciągnąć ?

: 2005-11-08 09:39
autor: ZENiTH
na twoim miejscu wyciągnąłbym lampę razem z mechanizmem i dokładnie przeczyścił, zwróć uwagę na styki w kostce podłączeniowej. Może są zaoksydowane i czasami nie mają styku.

: 2005-11-08 11:25
autor: Robert
3. (zostawić otwarte...) Po otwarciu lamp wyciągnij bezpiecznik RETRA - już się nie zamkną.
1. (jak przeczyścić...) Wymontuj cięgna lamp - te ramiona między silniczkami a ślepkami. Gniazdo sworznia jest plastikowe, więc delikatnie, spróbuj złożyć na łączeniu - pewnie tu się zastało, naładuj gęstego smaru żeby lekko chodziło, zamontuj z powrotem.
2. (szukałem...) - wpisz w opcji szukaj RETRA.

: 2005-11-08 12:22
autor: Brychu
No właśnie, RETRA powinien być przy akumulatorze, a nie mogę tak opisanego znaleźć w tej skrzyneczce z bezpiecznikami od lamp.

: 2005-11-08 12:32
autor: MiH
Woda dostała się do silniczka lampy. Nie dostaniesz się do niej od góry - przez lampę. Masz do wyboru - zdejmować zderzak albo nadkole. Silniczek jest przykręcony na 3 śruby. Jak go rozbierzesz i przeczyścisz/podoginasz blaszki powinien pracować okej. Jeśli nie - only change...

: 2005-11-09 08:14
autor: Brychu
Czy ktoś może mi jakoś wyjaśnić gdzie jest ten bezpiecznik RETRA, ktróry musiałbym odłączyć żeby lampy zostały w górze ? Jestem jakiś chyba mało rozgarniety bo nie mogę go znaleźć :?

Do weekendu się na pewno nie zabiorę za rozbieranie tych elementów, a troche obciach za każdym razem podbnosić maskę i kręcić silniczkiem :)

: 2005-11-09 10:33
autor: Pelot
na klapce od bezpieczników tylko że od spodu jak spojrzysz tam zobaczysz opisy od bezpieczników,będzie min.RETRA

: 2005-11-09 13:47
autor: Brychu
Już mam je na stałe otwarte - dzięki MiHu i dzięki wszystkim za pomoc, jak czas pozwoli to w weekend podłubię dalej.

Problem ze światłami

: 2009-10-23 17:11
autor: Probus
witam Pomóżcie Dlaczego światła włączają mi się dopiero po około 15 minutach od włączenia silnika? Tak jakby reagował na temp silnika dlaczego i gdzie w Warszawie naprawić ?

Re: Humory przedniej lampy

: 2009-10-23 18:24
autor: Kocureq
Przerywa na stykach? Łapie wilgoć i po zagrzaniu odparowuje? Zacznik od sprawdzenia kabli i wtyczek przy silniczkach

Re: Humory przedniej lampy

: 2009-10-23 21:01
autor: adrian_seki
Nom więc ja mogę ci powiedzieć żebyś przestawił ramię na frezach silnika dosłownie o jeden ząbek. masz ustawione w krytycznym momencie i silnik próbując się podnieść - klinuję się wirnik na kole zębatym przekładni - mam tak samo tylko że ja mam tego śpiocha i u mnie taka regulacja odpada całkowicie.

Przeczyszczenie ci nie za za dużo nic bo u mnie mam luźniutko wszystko a i tak się klinuje lewa lampa. Chociaż jak nigdy tam nie parzyłeś to sobie przeczyść jak chcesz

po drugie jak przestawisz na frezach ramię o jeden ząbek i pominiesz punkt krytyczny to zakładam że lampa się nie domknie lub lekko podniesie - wtedy proponuję ci wyregulować tylko daszek lampy (4 śruby) i ustawić równo z linią auta.

Więcej nic mi na myśl nie przychodzi :D