Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Turbinka
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Turbinka
Mam pytanko - może ktoś z was się orientuje ile trzeba dać za turbinkę i oczywiście bebechy - chłodzenie i takie tam bajery - nie chodzi mi o wielki skok mocy lecz o rozsądny przyrost - czy z wymianą i zestrojeniem zmieściłbym się w 3-4 tys?????
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- SoTonkA
- Posty: 821
- Rejestracja: 2005-08-28 21:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5770
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
- SoTonkA
- Posty: 821
- Rejestracja: 2005-08-28 21:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5770
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
turbo>>
Cześć.Zacznę od tego że wszystkie modyfikacje uzależnione są od portfela ale dam przykłady cen przystępnych.
A więc zaczniemy od turbo do 2,0 16 oczywiście po regeneracji cena od 800 do 1200zł , można też zapodać używke za jakieś 500/600zł ale nie wiadomo ile to pochodzi.Potrzebny będzie też kolektor wyd. z kwasówki wyspawany pod wymiar turbo cena od 500-800zł zależy jaka średnica i jak skomplikowany "BARAN".


Jeżeli mamy już turbo i kolektor trzeba pomyśleć coolerze tutaj też możemy kupić nowy
ale ja polecam używke bo za nowy trzeba dać 1200zł --co jest chore bo chodzony można mieć już od 200zł ale za 300/400 to mamy już naprawdę ładny i nie zniszczony.To też zależy od tego czy chcemy wyeksponować cooler czy go schować,ja u siebie vce chcę schować bo jest za wielki żeby go dać w zderzak.



Można zamontować też tak jak pow
mały cooler zamontowany praktycznie bez żadnej "demolki".NO dobra to został by jeszcze BOV ,zrobienie dolotów i przelotowy wydech co by to miało ręce i nogi .Co do ceny bova to zaczyna się od 200zł do nawet 1500 ale powiem tak miałem ten za 200zł i było super - zależy też jakie ciśnienie będzie w ukł. i na tej podstawie dobiera się bova.Ciekawostka można go zrobić z bypasu od gt1

Jeszcze wydech koszt ok 300/400zł bez tłumika końcowego,orurowanie dolotów to też podobny koszt.Jeżeli chcemy bawić się dalej to wiadomo układ paliwowy i elektronika ale to już są naprawde spore koszta.
PS Jak by ktoś chciał montować tego typu graty to chętnie pomogę.
[/img]




Jeżeli mamy już turbo i kolektor trzeba pomyśleć coolerze tutaj też możemy kupić nowy




Można zamontować też tak jak pow


Jeszcze wydech koszt ok 300/400zł bez tłumika końcowego,orurowanie dolotów to też podobny koszt.Jeżeli chcemy bawić się dalej to wiadomo układ paliwowy i elektronika ale to już są naprawde spore koszta.
PS Jak by ktoś chciał montować tego typu graty to chętnie pomogę.



- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Turbina to okej pomysł, ale to bardzo dużo roboty, więcej niż się wydaje niektórym. Dwie podpowiedzi: było trzeba kupić V6
(oprócz większej mocy dostajemy również sportowe zawieszenie + pierdółki takie jak progi) lub jak ktoś chce dłubać to najłatwiej i stosunkowo najbezpieczniej to będzie wsadzić nitro (od Quakiego wychodzi bardzo tanio).
Pzdr.
Turbina to okej pomysł, ale to bardzo dużo roboty, więcej niż się wydaje niektórym. Dwie podpowiedzi: było trzeba kupić V6

Pzdr.
- Kristofer
- Posty: 178
- Rejestracja: 2004-06-26 00:59
- Galeria: viewtopic.php?t=7979
- Lokalizacja: Kraków Wexford
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Hmm wiesz ja pwoiem tak co znaczy bawic sie dalej bez przesstrojenia elektroniki to sobie mozesez zrobic soft turbo tak gdzies 0,3 bara co da ci moze z 15 kM pozatytm nikomu nie radze wykorzystywac turbinek regenerowanych w polsce gdyz wiekszosc firm poprostu nie ma o tym bladego pojecia i turbinka sie wysra za moment
Pierwsza sprawa w uturbianiu jest doprowadzenie autka do stanu igla a dopiero po tym mozna myslec o czym kolwiek do soft turbo bedzie potrezben przynajmniej
-turbinka i dodatkowe graty do niej typu kolektory zaworki itp
-piggyback lub stand alone + strojenie
-zmiana wtryskow (nie wiem jakie wtryski siedza w r4 ale te z v6 sa za male na turbo)
Pozatym pamietajmy ze turbinka to nie wszystko mocniejsze autko jakos trezba zatrzymac pozatym dobrze by bylo utawardzic zaewieszenie itp
Moim skromnym zdaniem 3-4 tys to za malo zeby myslec o turbinie no chyba ze ktos chce zrobic totalne druciarstwo (albo jest w stanie zrobic wszystko sam ) ale to sie wiaze z regoly z dosc szybkim zapotrezbowaniem na nastepny silnik
Pozdrawiam
ps. juz nie wspominam o takich rzeczach jak odprezeenie silnika czy tez kute przynajmniej tloki a to wszystko kosztuje
Pierwsza sprawa w uturbianiu jest doprowadzenie autka do stanu igla a dopiero po tym mozna myslec o czym kolwiek do soft turbo bedzie potrezben przynajmniej
-turbinka i dodatkowe graty do niej typu kolektory zaworki itp
-piggyback lub stand alone + strojenie
-zmiana wtryskow (nie wiem jakie wtryski siedza w r4 ale te z v6 sa za male na turbo)
Pozatym pamietajmy ze turbinka to nie wszystko mocniejsze autko jakos trezba zatrzymac pozatym dobrze by bylo utawardzic zaewieszenie itp
Moim skromnym zdaniem 3-4 tys to za malo zeby myslec o turbinie no chyba ze ktos chce zrobic totalne druciarstwo (albo jest w stanie zrobic wszystko sam ) ale to sie wiaze z regoly z dosc szybkim zapotrezbowaniem na nastepny silnik
Pozdrawiam
ps. juz nie wspominam o takich rzeczach jak odprezeenie silnika czy tez kute przynajmniej tloki a to wszystko kosztuje
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
STARY ty chyba Stand alone znasz tylko z nazwyQuaki pisze:Hmm wiesz ja pwoiem tak co znaczy bawic sie dalej bez przesstrojenia elektroniki to sobie mozesez zrobic soft turbo tak gdzies 0,3 bara co da ci moze z 15 kM pozatytm nikomu nie radze wykorzystywac turbinek regenerowanych w polsce gdyz wiekszosc firm poprostu nie ma o tym bladego pojecia i turbinka sie wysra za moment
Pierwsza sprawa w uturbianiu jest doprowadzenie autka do stanu igla a dopiero po tym mozna myslec o czym kolwiek do soft turbo bedzie potrezben przynajmniej
-turbinka i dodatkowe graty do niej typu kolektory zaworki itp
-piggyback lub stand alone + strojenie
-zmiana wtryskow (nie wiem jakie wtryski siedza w r4 ale te z v6 sa za male na turbo)
Pozatym pamietajmy ze turbinka to nie wszystko mocniejsze autko jakos trezba zatrzymac pozatym dobrze by bylo utawardzic zaewieszenie itp
Moim skromnym zdaniem 3-4 tys to za malo zeby myslec o turbinie no chyba ze ktos chce zrobic totalne druciarstwo (albo jest w stanie zrobic wszystko sam ) ale to sie wiaze z regoly z dosc szybkim zapotrezbowaniem na nastepny silnik
Pozdrawiam
ps. juz nie wspominam o takich rzeczach jak odprezeenie silnika czy tez kute przynajmniej tloki a to wszystko kosztuje



W wawie jest jedna osoba która zrobi chipsa do proba ale chce ok 4000.
Poza tym ja w swojej poprzedniej 1 ce uzyskałem wynik 230km/370nm z dosłownie liznięciem elektroniki we własnym zakresie- nie wiem czy to takie soft turbo?Co do odpręrzania silnika to zgoda ale jakie rzeczy to się robi jak chce się wdmuchać 2bary takiego ciśnienia używa się do wyścigów na cwiartkę nie znam gościa który by jeżdził na 2 bar po mieście.Jeszcze jedna sprawa" pomyśleć o wymianie silnika" ja bym to ujął inaczej trzeba znać umiar ja go nie znałem i jak dmuchnołem 1,6 w moją jedyneczke to w drugim tłoku powstała dziurka wielkości palca .
ps Dlaczego uważasz że jak ktoś sam robi to jest druciarstwo ?- przecież podtlenek sam montowałeś

- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
kaliiKristofer pisze:Rxzałożyłeś już to Nitro
![]()
![]()
Piknie to opisałeś wszystko


w motorku

Part Number Description Racer Price
3-14700nos NOS 10 oz Bottle $137.09
3-14700-Pnos NOS 10 oz Polished Bottle $178.20
3-14705nos NOS 1.0 lb Bottle $163.13
3-14705-Pnos NOS 1.0 lb Polished Bottle $204.25
jak widać ceny butli spadły


http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=73824726 << Dobry Sprzęt
Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
eeee, kupilem V6 i to jeszcze nie to... mysle ze jakby mial z 220 koni juz nie bylo by zle. sam zbyt zapracowany zeby sie w to bawic samemu, chetnie bym oddal samochod komus, kto mi zainstaluje turbine, kuler, wydech, wdech, dostroi elektronike, wezmie za fatyge sensowna prowizje a ja nie zaplace za calosc 15 tys euro (mniej wiecej tyle sobie zycza profesjonalisci), tylko powiedzmy 2 tys euro. mam taka cicha nadziejeRX pisze:Witam,
Dwie podpowiedzi: było trzeba kupić V6![]()
Pzdr.

-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Witam,
kalii, czy ta 230-konna I GT była właśnie Twoja
Pamiętam, że jakiś czas temu była mowa o tym aucie na forum...
Co się z nim stało
ktoś kupił
auto pozostało w klubie
Ceść .> tak to była moja jedyneczka , autko 3 mce temu zostało sprzedane do klubu- tomek z Wawy.
kalii, czy ta 230-konna I GT była właśnie Twoja

Pamiętam, że jakiś czas temu była mowa o tym aucie na forum...
Co się z nim stało



Ceść .> tak to była moja jedyneczka , autko 3 mce temu zostało sprzedane do klubu- tomek z Wawy.

Ostatnio zmieniony 2005-12-03 00:03 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Mi też mocy brakuje. Ale nie chodziło mi o to, że V6 zaspokoi chęć na moc, jednak to, że lepiej było od razu kupić V6 (moc i zawieszenie) by ew. jeszcze ją podkręcićArturo77 pisze: eeee, kupilem V6 i to jeszcze nie to... mysle ze jakby mial z 220 koni juz nie bylo by zle.


Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Tak dla twojej informacji wiem ile kosztuje stand alone wiem tez o nim nieco wiecej niz tylko jak to napisales z nazwy ale pewnie to ty jestes najwiekszym specjalista w tej dzidzinie i pewnie masz doktorat albo jestes profesorem w dziedzinie budowy silnikow z 20 letnim stazem w tuningu i gdziez mi tam do ciebie z moim dyplomem inzyniera i ledwie kilkoma latami w silnikach.
Tak na marginesie zrob turbo na tych gratach co opisales (a nie tak jak ja opisalem grzebiac w elektronice wtryskach zakuwajac motor itp itd. )i ja z toba stane na kresce z moim nitro i wtedy zobaczymy ktory z nas bedzie szybszy dla mnie koniec tematu
ps. a uwazam tak dlatego ze niektorym sie wydaje ze zrobinie turbo to tylko wsadzenie sprezarki i pospawanie kolektora i wielu ludzi idzie na skroty tak jak ty to opisales i konczy z wywalonym silnikiem Ja osobiscie zanim cos pospawam to najpierw to policze dobiore odpwoiednia sprezarke i inne elemnty policze wydech i dolot itp itd dlatego tez uwazam ze wiekszosc ludzi robi druciarstwo bo sie na tym nie zna i dletgo wlasnie duzo ludzi ma klopoty z uturbianymi silnikami n/a gdyz montuja na pale z pominieciem obliczen i z wykorzystaniem czesci regenerowanych itp itd
Tak na marginesie zrob turbo na tych gratach co opisales (a nie tak jak ja opisalem grzebiac w elektronice wtryskach zakuwajac motor itp itd. )i ja z toba stane na kresce z moim nitro i wtedy zobaczymy ktory z nas bedzie szybszy dla mnie koniec tematu
ps. a uwazam tak dlatego ze niektorym sie wydaje ze zrobinie turbo to tylko wsadzenie sprezarki i pospawanie kolektora i wielu ludzi idzie na skroty tak jak ty to opisales i konczy z wywalonym silnikiem Ja osobiscie zanim cos pospawam to najpierw to policze dobiore odpwoiednia sprezarke i inne elemnty policze wydech i dolot itp itd dlatego tez uwazam ze wiekszosc ludzi robi druciarstwo bo sie na tym nie zna i dletgo wlasnie duzo ludzi ma klopoty z uturbianymi silnikami n/a gdyz montuja na pale z pominieciem obliczen i z wykorzystaniem czesci regenerowanych itp itd
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Sorry za offtopic, ale muszę to sprostować. Nie wiem skąd wziąłeś takie info. Miałem okazję oglądać kilka testów amerykańskich (nawet dwa są na forum) i w obu testach narzekali na "handling" w wersjach base i SE. Raz, że różnica nacisku nie jest na tyle znacząca, by nie "odbiło" bardziej sportowo zestrojone zawieszenie, dwa, że Ford nie zrobiłby czegoś takiego, jak puszczenie modelu GT gorzej trzymającego się drogi, bo był to model po prostu droższy i uważany za lepszy. Mały cytat żeby dokończyć dzieła:Sqad pisze:A ja chciałem wam powiedzieć że w taestach na trzymanie sie drogi 2.0 wypada lepiej od 2,5. Pewnie to jest uwarunkowane naciskiem na przednię oś.
"As you might expect there is a big difference between the base Probe and the GT when it comes to handling" więcej w mtrweekprobeperf.mpeg, jest gdzieś w strefie

Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
RX dzięki za filmiki
Pierwszy dodałem drugi dodam później
Pliki
www.p-r-o-b-e.prv.pl
Wymagana rejestracja
Pierwszy dodałem drugi dodam później
Pliki
www.p-r-o-b-e.prv.pl
Wymagana rejestracja
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2006-09-07 16:19
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)
na ebayu jest fajny zestawik turbo kit do V6 i stosunkowo niedrogi
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-fo ... enameZWDVW
co o tym sądzicie..pozdro
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-fo ... enameZWDVW
co o tym sądzicie..pozdro
Ford probe 2.5V6 94r.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok