Strona 1 z 2

jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2005-12-12 10:08
autor: Wojtecki
to zerknijcie: http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm kurna... jestem w szoku... 50 KM roznicy :shock: :shock: :shock:
na szczescie w przypadku sekwencji jest zdecydowanie lepiej... kurna jak zwykle okazuje sie, ze nie mozna oszczedzac...

: 2005-12-12 18:15
autor: Gość
A czego się spodziewałeś ? II generacja tzw. "mieszalnik" to odpowiednik gaźnika na benzynie.
Ludzie kupują auta z wielopunktowym wtryskiem, turbina, ODBII a potem zakładają sobie "gaźnik"
W porównaniu do sekwencji oszczędność pozorna a kłopotów bez liku.

: 2005-12-12 19:36
autor: Jaapko
A to się zdziwiłem, nie myślałem że po przełączeniu na benzynkę jest jakaś strata mocy. Chętnie bym swoją instalację zdemontował ale mam taką pracę, że dużo jeżdżę i gaz jest koniecznością.

: 2005-12-12 21:42
autor: RX
Witam,

Proste - pure fuel only, żebym nigdy nie musiał udawać, że odpuszczam... :twisted:

Pzdr.

: 2005-12-13 01:09
autor: Wojtecki
wacek pisze:A czego się spodziewałeś ?
przyzwoitosci...:-) kurna... wiedzialem, ze jest spadek mocy na gazie... ale ze na benzynie też to jestem w szoku... i to duza strata... okazuje sie, ze nie wystarczy przelaczyc na benzynke...

: 2005-12-13 10:38
autor: tofil
Z tego wynika, że moje Probe ma 80 PS? To niedorzeczne. Poza tym więcej korzystamy z momentu niż z Pmax. Bo powiedzcie ile razy dziennie jeździcie z prędkością maksymalną swoimi autkami? Ja jechałem dopiero raz. Jeśli chodzi o jazdę na benzynie autem z LPG to mixer tworzy wąskie gardło w dolocie i silnik nie może zassać wystarczającej ilości tlenu na pełnej pi... Dlatego też Pmax jest mniejsza. Ciekawe czy są gdzieś mixery o przekroju wew identycznym jak dolot. Ja w 2.0 nie mam takiego problemu jednak w 2.5 i TURBO może on występować. Wszystko zależy od tego ile zapasu dał koleś konstruujący dolot.

: 2005-12-13 11:37
autor: Wojtecki
tofil pisze:Z tego wynika, że moje Probe ma 80 PS? To niedorzeczne.
masz wykres z hamowni czy oceniasz moc swojego auta "na oko"??? Bo jaklos wydaje mi sie, ze ocenianie mocy na oko jest malo rozsadne...

Nie twierdze, ze kazdy samochod z prosta instalacja traci az tyle, bo zalezy to od wielu czynnikow. jedno jest jednak pewne... ma zmniejszona moc nie tylko jezdzac na gazie ale też na benzynie. Aby wiec bylo dobrze trzeba miec doskonala instalacje zrobiona przez bardzo dobrego fachowca. Instalacji dobrych troszke w tym kraju jest z gazownikami jest trudniej...

owszem wiecej korzystamy z momentu... tylko tu moment tez leci na leb na szyje... poz tym pmax przydaje sie np. przy wyprzedzaniu przy wiekszych predkosciach...efekt jest taki, ze kupujesz sportowe auto, pakujesz tania istalke i masz zwykly zamulony dupowoz, ktory objedzie byle parch w calibrze...

: 2005-12-13 11:49
autor: KITT
tofil pisze:Bo powiedzcie ile razy dziennie jeździcie z prędkością maksymalną swoimi autkami?
tofil pisze:Ja jechałem dopiero raz.


Raz dziennie? :-k To i tak dosyć często. :P :wink:

: 2005-12-13 12:44
autor: raven
Wojtecki pisze:
tofil pisze: pakujesz tania istalke i masz zwykly zamulony dupowoz, ktory objedzie byle parch w calibrze...
amen.
Ja mam np sekwencje i na gazie ciezko kreci dopiero po 5krpm.
Na benzynie bez problemu 6 i wiecej nic nie zamula wiec cos mam nie tak z instalka pewnie. turbo mi laduje do 10Psi
Mam OMVL dream XXI.

: 2005-12-13 14:44
autor: Jedrek
raven pisze:Ja mam np sekwencje i na gazie ciezko kreci dopiero po 5krpm.
Na benzynie bez problemu 6 i wiecej nic nie zamula wiec cos mam nie tak z instalka pewnie. turbo mi laduje do 10Psi
Mam OMVL dream XXI.
To pewnie tak samo jak u mnie możliwe że mamy za małe średnice wtrysków, albo złą kalibrację. Na razie jeszcze nie mam jak sobie wyregulować, bo nie mam jeszcze laptoka :evil:

Pozdro :wink:

: 2005-12-13 14:48
autor: raven
Jedrek pisze:
raven pisze:Ja mam np sekwencje i na gazie ciezko kreci dopiero po 5krpm.
Na benzynie bez problemu 6 i wiecej nic nie zamula wiec cos mam nie tak z instalka pewnie. turbo mi laduje do 10Psi
Mam OMVL dream XXI.
To pewnie tak samo jak u mnie możliwe że mamy za małe średnice wtrysków, albo złą kalibrację. Na razie jeszcze nie mam jak sobie wyregulować, bo nie mam jeszcze laptoka :evil:

Pozdro :wink:
chodzi o ta listwe wtryskowa? czy co to tam jest? wymieniamy??

: 2005-12-13 15:14
autor: Jedrek
raven pisze: chodzi o ta listwe wtryskowa? czy co to tam jest? wymieniamy??
Może nie śmiećmy. :oops:
Najpierw musze sprawdzić ustawienia mapy, bo nie chce wydawać niepotrzebnie kasy na wtryskiwacze.

A tak szczerze to nie kręcę więcej niż 5.500. Normalnie do 4.000 więc nie narzekam :wink:

: 2005-12-13 21:43
autor: Jaarecki
Wiecie wpadłem na ciekawy pomysł. Mianowicie o ile pamiętam to średnica dolotu w 2,5 wynosi około około 80mm a większość mikserów zwęża się do około 35mm. Morał więc taki jak by jakiś tokarz (wyskrobał) mikser o dwóch takich zwężkach obok siebie a nawet trzech i mamy już zasadę zwężki wenturiego razy dwa a może nawet trzy krotnie. Reasumując cały zabieg zwiększa się przepustowość powietrza zasysanego do silnika.

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-03-28 12:00
autor: archeolog
Zastanawiam się nad zagazowaniem probasa mixerem i fakt normalny mixer na pewno nie dostarczy tyle powietrza co trzeba może ktoś coś kombinował z tokarzem i jak to wyglada w praktyce ?

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-03-29 23:56
autor: black_martines
nie kombinuj.... załóż blosa.... albo sekwencję...

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-03-31 09:33
autor: pytlar
było na forum o blosie - do turbo sie nie nadaje :] do wolnossącego jak najbardziej tak :D

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-01 00:40
autor: Ero
Nadaje sie do turbo pod warunkiem ze turbina posiada odpowiednie podlaczenie podcisnienia.Ta w I generacji z tego co wiem takowego nie posiada.

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-20 02:07
autor: archeolog
Ale weźcie pod uwage ze mam istalacje praktycznie za darmo ...? chyba wsadzić nie zaszkodzi ? a w trasie można zaoszczędzić 8)

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-20 10:41
autor: Ero
Ale na prostej instalce LPG z mikserem nie bedziesz mogl jezdzic z turbo:P

Uwielbiam takie teksty:/ a za dwa miechy napiszesz ze LPG jest do bani bo Ci silnik sie rozsypal.Sami sobie jestescie winni bo oszczedzacie na tym na czym nie mozna.Jak Ty sobie wyobrazasz podawanie LPG mikserem w aucie z turbina???Mikser dziala na zasadzie podcisnienia a turbo robi cisnienie w ukladzie dolotowym.Wiec niby jak ma wyssac Ci LPG z parownika co??

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-20 11:08
autor: Mr. Cynk
Ero, na zasadzie przepływu cząsteczek powietrza przez mikser :wink:

ta instalacja będzie działać z turbiną ale nie da się z tokarzem rozmawiać bo aby było wysysanie to mikser musi być niestety najwęższą częścią dolotu :)
a skoro najwęższa to zmiejszaśrednicę dolotu i tym samym zarówno moc auta jak i moment obrotowy... :)

To że za darmoszkę możesz ją mieć powinno też ci dać do myślenia kolego... bo właśnie tyle warta jest taka instalka... nie zapłacisz za nią tylko za remont silnika :D

Nie wprowadzajmy ludzi w błąd. :wink:

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-20 11:27
autor: Ero
Cynk nie do konca sie zgodze z Toba:P zasada pracy miksera jest prosta :P i wezszy tym wieksze podcisnienie wytwarza za soba a to pozwala zeby autko na wolnych obrotach pracowalo optymalnie.Bo owszem mozna dac wiekszy mikser i autko bedzie ladnie ciagla w gornej parti obrotow ale za to na wolnych bedzie sie dusilo ksztusilo itp.O spadku mocy to juz nie wspomne na mikserku.Rozwiazaniem jest blos ale ten mozna stosowac tylko do turbin z odpowiednim wyjsciem na podcisnienie.A probowe takowego nie posiadaja :P

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-20 15:14
autor: archeolog
A nie da sie wyprowadzić z turbo (jakiś trójnik) takiego węża dla blosa ? No to w przypadku turbo tylko sekwencja :( : ?

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-20 23:44
autor: Ero
A;e sekwencja do 2.2 nie jest wcale taka droga. A koszty napraw po zlej instalce moga byc o wiele wyzsze niz koszty dobre sekwencji :P

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-22 12:02
autor: Mr. Cynk
musisz popatrzeć inaczej.

ile robisz kilometrów, ile ci pali średnio samochód lub ile miesięcznie wydajesz na paliwo

potem do tego przystawiasz cenę lpg i cenę instalacji lpg (sekwencji)

i liczysz po ilu miesiącach twojego jeżdżenia zwraca ci się instalacja lpg.


a potem to już tylko zysk.

zawsze możesz też kupić używaną instalkę sekwencyjną....
będziesz miał taniej.
:)

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

: 2009-04-22 14:21
autor: stingu
Cynki ma racje - uzywana sekwencja to chyba lepsze rozwiazanie niz darmowy mieszalnik, roznica w kosztach to jeden silnik do jedynki, a latwiej podlaczyc sekwencje niz silnik wymieniac