Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Czarno-szara wtyczka (od radia)
Czarno-szara wtyczka (od radia)
Witam. Mam kolejny problemik. Powiedzcie mi od czego jest szaro-czarna 8 pinowa wtyczka w otworze radia (podobna jest do wtyczki glosnikowej i jest tylko 6 pinow podpiete). Drugi problem to przy bezpiecznikach wewnetrznych (nad nimi) jest jakis wlacznik (z czerwonym klawiszem), pytanie brzmi od czego on jest i do czego sluzy? Pozdrawiam. Chodzi o Probe I GT z 1992r.
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Z tego co mi wiadomo radio zazwyczaj wymaga zasilania.
Czarna kostka to oczywiście tylko wyjścia liniowe, przeznaczone do podłączenia wzmacniacza (pod fotelem pasażera).
A szara o którą pytasz to zasilanie. Te sześć przewodów to:
- 3x plus zasilania
plus na stałe podany z akumulatora (napięcie na nim jest obecne cały czas bo radio musi jakoś zapamiętać stacje radiowe)
drugi plus podany jest ze stacyjki - w pozycji ACC i dalej - o ile ktoś nie robił własnych przeróbek
a trzeci odpowiedzialny jest za podświetlenie radia, które działa przy włączonych światłach pozycyjnych niezależnie czy radio jest włączone czy nie
- minus zasilania
- sterowanie wysuwaną anteną - pojawia się na tym wyjściu radia napięcie dodatnie i wtedy atena się wysuwa. Brak tego napięcia i antena się chowa
- i napięcie podawane na wzmacniacz (wzmacniacz włączany i wyłączany razem z radiem - też plus zasilania jak w przypadku anteny).
Minus zasilania warto jeszcze mieć podłączony do metalowej obudowy radia. Nie pamiętam kolorów ani kolejności przewodów. Miałem to gdzieś rozrysowane, ale nie mogę znaleźć.
Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję że o tą wtyczkę Ci chodziło.
Prawdopodobnie pytasz w drugiej części nie o przełącznik tylko o bezpiecznik, który faktycznie przypomina włącznik. Jest to automatyczny bezpiecznik (taki żebyś mógł go łatwo wcisnąć a nie wymieniać na nowy). Ten 30-to amperowy bezpiecznik jest od świateł.
Jeżeli się mylę to ktoś mnie poprawi...

Czarna kostka to oczywiście tylko wyjścia liniowe, przeznaczone do podłączenia wzmacniacza (pod fotelem pasażera).
A szara o którą pytasz to zasilanie. Te sześć przewodów to:
- 3x plus zasilania
plus na stałe podany z akumulatora (napięcie na nim jest obecne cały czas bo radio musi jakoś zapamiętać stacje radiowe)
drugi plus podany jest ze stacyjki - w pozycji ACC i dalej - o ile ktoś nie robił własnych przeróbek
a trzeci odpowiedzialny jest za podświetlenie radia, które działa przy włączonych światłach pozycyjnych niezależnie czy radio jest włączone czy nie
- minus zasilania
- sterowanie wysuwaną anteną - pojawia się na tym wyjściu radia napięcie dodatnie i wtedy atena się wysuwa. Brak tego napięcia i antena się chowa
- i napięcie podawane na wzmacniacz (wzmacniacz włączany i wyłączany razem z radiem - też plus zasilania jak w przypadku anteny).
Minus zasilania warto jeszcze mieć podłączony do metalowej obudowy radia. Nie pamiętam kolorów ani kolejności przewodów. Miałem to gdzieś rozrysowane, ale nie mogę znaleźć.
Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję że o tą wtyczkę Ci chodziło.
Prawdopodobnie pytasz w drugiej części nie o przełącznik tylko o bezpiecznik, który faktycznie przypomina włącznik. Jest to automatyczny bezpiecznik (taki żebyś mógł go łatwo wcisnąć a nie wymieniać na nowy). Ten 30-to amperowy bezpiecznik jest od świateł.
Jeżeli się mylę to ktoś mnie poprawi...
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń