Strona 1 z 2

Podwójny wydech - koszty i projekty.

: 2006-01-07 18:48
autor: strike22
Witam wszystkich.nie jestem doswiadczonym mechanikiem ani dzianym gosciem :cry: a chcialbym miec w moim probku (2.0 16v 94r.)podwojny wydech.podpowiedzcie jak to zrobic zeby bylo ladnie i tanio.pozdrawiam

: 2006-01-07 19:11
autor: Sqad
Kupujesz dwa wydechy orurowanie a reszte samemu rzeźbisz.
Wyspecjalizowany warsztat może sobie nie mało policzyć.
Jeśli robisz samemu to jakieś 300-400zł na tłumiki i ok 100 zł na rury z kolankami, no chyba że wydech zakończysz rurami, tak też można ale nie wiem jaki dźwięk się uzyska przy wolnossącym 2.0, bo efekt może być kiepski.

: 2006-01-07 19:54
autor: Quaki
jesli chodzi ci poprostu o dwie koncowki to tak jak napisal squad z tym ze mozesz podzielic twoj wydech (znaczy koncowke wydechu na dwie i jedna wypuscic tam gdzie byc powinna a droga rura przepuscic na duga strone wyglada ladnie ale trzeba miec migomat kanal troche czasu i jako takie doswiadczenie w spawaniu
Pozdrawiam

: 2006-01-07 22:33
autor: Maro
No fakt, podwójny wydech wygląda naprawdę świetnie...

Obrazek

: 2006-01-08 11:26
autor: KITT
Jak już robić podwójny to porządnie, czyli dwie rury od kolektorów wydechowych, dwa środkowe tłumiki przelotowe i dwa końcowe. :!: No chyba że ktoś ma 2,0. Wtedy jest problem bo jest tylko 1 kolektor. :? Ciekawe tylko czy znajdzie się miejsce aby to wszystko poupychać.

W Omedze V6 miałem 2 katalizatory i 2 tłumiki środkowe. Co ciekawe był tam tylko 1 tłumik końcowy. :o


Przykład: Zwykła Omega 2,0 16V:


Obrazek

Omega 2,5 V6:

Obrazek

Szkoda że u nas tak nie zrobili... :1111_placz: Wtedy łatwo by było przerobić na 2 końcówki. Moim zdaniem albo przerabiamy cały układ tak jak w Omedze (plus dwa tłumiki końcowe) albo nic nie robimy. Można najwyżej zamontować (wiszącą w powietrzu) drugą parę końcówek wydechowych które nie są do niczego podłączone jak ktoś lubi szpan. :1111_bicz:

: 2006-01-08 12:01
autor: Quaki
Kitt taka do niczego nie podlaczona koncowka wg. mnie to juz lipa po calosci jak robic szpan to chociaz z klasa koncowka musi byc podlaczona a ten sposb podany przezmnie jest chyba najprostszy i najtanszy oczywiscie fajnie miec dwa wydechy z osobnych kolektorow ale u nas na to nie ma za bardzo miejsca a do tego bylo by to kropnie drogie
Pozdrawiam

: 2006-01-08 12:20
autor: KALI
Cztery wydechy to już w ogóle przesada,ale jakby ktoś chciał budować od podstaw to jest pokazane rozmieszczenie rur. :wink:
Obrazek
Obrazek

: 2006-01-08 14:09
autor: Lukask
A mi się wydaje że lepszym rozwiązaniem jest jedna rura na końcu rozchodząca się na 2 strony i to z prostej przyczyny jak coś się stanie to lepiej jedną rurę wymieniać niż 2 .

: 2006-01-08 17:00
autor: KITT
Quaki pisze:Kitt taka do niczego nie podlaczona koncowka wg. mnie to juz lipa po calosci
Oczywiście, to co mówiłem to był taki mały sarkazm. Ale autor tematu chciał przecież...
strike22 pisze:ladnie
i...
strike22 pisze:tanio
Więc... :twisted:

Osobiście nie widzę większego sensu w takich wydechach, jeśli nie wymienimy headers i nie damy dwóch rur na całej długości, tak jak tutaj...
KALII pisze:Obrazek
:1111_ok:

Mam tylko nadzieję że przyczyną wypadku nie było zahaczenie tymi rurami o jakąś studzienkę. :? :x Rurki idą centralnie pod zbiornikiem paliwa... :o Funkcjonalność auta spada, możemy zapomnieć o wjeżdżaniu na krawężniki, jeździe po polnej drodze i... wjechaniu do mojego garażu. :(
lukask pisze:A mi się wydaje że lepszym rozwiązaniem jest jedna rura na końcu rozchodząca się na 2 strony i to z prostej przyczyny jak coś się stanie to lepiej jedną rurę wymieniać niż 2 .
No tak, tylko trzeba sobie zadać pytanie po co robić ten wydech... Czy tylko dla "picu" (tutaj takie zabawy porównywałbym z montowaniem spojlerów, przyciemnianiem szyb, itd.) czy też może dla poprawy "parametrów" auta. :idea:

: 2006-01-08 17:39
autor: Lukask
No tu powinien się wypowiedzieć zakładający temat czy chodzi o pic czy osiągi ??

: 2006-01-08 19:38
autor: strike22
witam.a wiec PIC typu 2 koncowki z czego 1 nie podlaczona do niczego nie wchodzi wogole w gre.takiej tandety bym sie nie czepil.z kolei calosciowy wydech od podstaw tez nie bardzo bo jakby nie bylo nie stac mnie na to.dobrze ze w koncu na probka udalo mi sie nazbierac.chodzi mi glownie o wyglad(i to nie musi byc dla PICU)bo osiagow to raczej nie poprawi.

: 2006-01-08 20:22
autor: Lukask
Ja akurat rozumiem ten wydech po obydwu stronach bo mi się to też podoba i jak uzbieram kaske to to zrobię .

: 2006-01-08 20:40
autor: KITT
Swoją drogą... Ale by był wstyd jak by tylko z jednej strony leciał dym (który nota bene u mnie leci sobie z rury o tej porze roku) w przypadku jednej nie podłączonej końcówki. #-o |-o<

P.S. Tak właśnie sobie wymyśliłem że w przypadku kompletnego wydechu mamy możliwość obserwacji tego co leci z obu głowic oddzielnie... więc w przypadku dymienia (odpukać) wiemy którą "stronę" robić. Obrazek :wink:

: 2006-01-08 21:06
autor: strike22
Gadalem z pewnym znajomym mechaniorem i on by to zrobil w ten sposob:wywalilby tylny tlumik i wstawil mniejszy zeby od niego puscic rure na druga strone(z oryginalnym nie ma miejsca na rure bo zbiornik paliwa przeszkadza)a tam zalozylby taka sama koncowke jak na tlumik.wiec mysle ze dym lub para lecialaby z obu stron.ewentualnie gdyby tak nie bylo to mozna ten kawalek rury dochodzacej do tlumika lekko yaslepic.przeplzwu spalin to nie zakluci bo jest drugi wylot.jak mzslicie?

: 2006-01-08 22:05
autor: strike22
Ciach...


Jesli chcesz dopisac cos w swoim poscie to kliknij na napis zmien w jego prawym gornym rogu a nie pisz kolejnego jeden pod drugim


Pamietaj wszystkie posty off topic leca bez ostrzezenia
Dokladnie tak jak ten.

Zerknij tu na ostatni post. http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6948

: 2006-01-11 22:41
autor: nikosnikos
No ja wlasnie dzis podjalem decyzje, ze robie podwojny wydech jak tylko sie ociepli troche. Dzis bylem podspawac troche bo dziury sie w kolanku zrobily i ryczal troche za glosno. Obgadalem wszystko juz ze spawaczem wydechow - tylko mam teraz dylemat.
Obrazek
Mam taki wydech jak na fotkach - rozbroic go na dwie pojedyncze rury, czy dac cztery - po dwie na strone. Nie chce, zeby to wygladalo na jakis "mega przesadzony tuning" - rury maja dosc duza srednice i chyba dam po jednej na stronie - ewentualnie zmienie te koncowki na 4 nowe - takie jak na pierwszym zdjeciu u gory mi sie podobaja. Jak myslicie?? Nie zmieniam nic w ukladzie - jedynie jedna koncowke przeprowadze na druga strone.

: 2006-01-15 22:34
autor: Sqad
Po jednej na strone to troche za mało chyba że będą to giganty, ewentualnie rozmieszczenie jak w jaguarach by było ok ale na to może być mało miejsca. Podwójne ale mniejsze od tego co masz teraz :D . Tak mi się wydaje.

: 2006-01-15 23:15
autor: Drzymek
nikosnikos pisze:Nie zmieniam nic w ukladzie - jedynie jedna koncowke przeprowadze na druga strone.

Jak to? Tzn. ten wydech po drugiej stronie będzie sztuczny? Nawet para nie będzie z niego lecieć?

Jak tak to nie rób tego, bo to jest badziew na maxa!!!

: 2006-01-16 10:20
autor: nikosnikos
Drzymek pisze:
nikosnikos pisze:Nie zmieniam nic w ukladzie - jedynie jedna koncowke przeprowadze na druga strone.

Jak to? Tzn. ten wydech po drugiej stronie będzie sztuczny? Nawet para nie będzie z niego lecieć?

Jak tak to nie rób tego, bo to jest badziew na maxa!!!
8) Nie - no bez przesady - na takie cos to bym nie wpadl. Koncowka ma isc na druga strone, ale polaczona rura z tlumikiem bedzie :twisted:

Obrazek pogladowy 8) - paint rules :twisted:
Obrazek
Nie jest tak zle... :wink: Ale fajnie chyba tez nie :lol:

: 2006-01-16 15:52
autor: spown
A jak by wyglądało z 2 podwójnymi?

kolektor rurowy

: 2006-01-16 23:12
autor: Mikołaj
EEE tam, funkcje estetyczne to banał:) wystarczy się wybrać
do czegoś w rodzaju "Carman" albo "Nurauto" i tam dobierze się
zwykłą chromowaną końcówkę, może być nawet podwójna...
Najważniejsze dla mnie, żeby wydech oprócz wyglądu i buczenia
dawał więcej mocy. W tym celu najlepiej zafundować sobie
nowy kolektor wydechowy na zamówienie, tzw. "kolektor rurowy".
Przyrost mocy to około 20KM, prawdziwe 20! Znam firmę w Poznaniu
która to robi (przygotowują samochody do wyścigów i rajdów więc się na tym znają) koszt to 2500zł. pozdrawiam!

Re: kolektor rurowy

: 2006-01-17 16:54
autor: RX
Mikołaj pisze: W tym celu najlepiej zafundować sobie
nowy kolektor wydechowy na zamówienie, tzw. "kolektor rurowy".
Przyrost mocy to około 20KM, prawdziwe 20! Znam firmę w Poznaniu
która to robi (przygotowują samochody do wyścigów i rajdów więc się na tym znają) koszt to 2500zł. pozdrawiam!
Tu się zgodzę - wydech ma dawać moc - dźwięk przy okazji. Już miałem się odzywać po namiary na firmę, ale 2500zł? Trochę ponad tysiąc złotych kosztują oryginalne, liczone, dedykowane amerykańskie kolektory do Probe.

Pzdr.

: 2006-01-17 17:03
autor: Sqad
Do tego dolicz koszt ściągnięcia, akcyze albo inne nie przewidziane opłaty, montaż w firmie, albo samemu, a nie jest to proste w przypadku tylnego kolektora. Wyjdzie podobnie.

: 2006-02-19 22:17
autor: KITT
Film:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 53&q=probe

I co? Dobry taki wydech? :roll:

EDIT: Zauważcie że z prawej rury jakoś inaczej leci niż z lewej... :-k

: 2006-02-19 22:31
autor: Sqad
Do bani nie są identyczne długości wydechów. Albo to rozdzielił za tylną belką albo odwrotnie zostało od kolektorów puszczone.