Wentylator załącza się rano na zimnym silniku ?

Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Wentylator załącza się rano na zimnym silniku ?

Post autor: el_talerzos »

Mam pytanko - z samego rana jak odpalam - szczególnie teraz jak jest zimno to przez jakiś czas chodzi wiatrak - mimo, że silnik jest przeciez zimny - płynu mam ok bo nie dawno dolewałem - i tu drugi problem - bardzo często musze uzupełniać płyn bo gdzieś ucieka - czy to może być wina, że gdzieś sa nieszczelności czy może być inna przyczyna?
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

sprawdź sobie czy nie ucieka przez pompę wody może gdzieś jest nie szczelność. Zobaczy też czy w oleju nie masz płynu chłodzącego może uszczelka pod głowicą powoduje delikatny przeciek
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

1 - Jesli chodzi o uszczelke pod glowica to sprawdz rowniez czy uszczelka pod glowica nie puscila na zewnatrz.
po dobrym rozgrzaniu silnika i po zatrzymaniu sie zgas silnik i podnies maske, sluchaj czy nic nie syczy i nie wycieka (nawet delikatnie) woda na polaczeniu glowicy z blokiem.

2 - Sprawdz wszystkie polaczenia przewodow gumowych (ukladu chlodzenia oczywiscie :) ), szukaj jakis sladow zostawionych przez odparowany plyn. Zwroc na to uwage gdyz weze prawdopodobnie beda suche jesli jest niewielki wyciek. Przy rozgrzanym silniku moze odparowywac. Na zimno moze sie nie ujawnic gdyz nie ma cisnienia w ukladzie a to co ewentualnie wycieklo prawdopodobnie wyschnie nim silnik ostygnie.

3 - Rzuc okiem w lusterko wsteczne czy gdy masz rozgrzany dobrze silnik (wo tej porze roku najlepiej sprawdzic to po dluzszej jezdzie by odparowala wilgoc z ukl. wydechowego) czy czasem nie wydobywa sie z rury para (wiecej niz normalnie- w koncu to zima). Najlepiej jak po dluzszej jezdzie pozwolisz silnikowi popracowac na wolnych obrotach kilka sekund i potem wcisniesz gaz na 1-2sec.

4 - Czy czasem na wolnych obrotach nie zachowuje sie zdziebko inaczej niz zawsze (troszke nierowna praca itp.)?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Płyn to przykra sprawa, ale jeśli chodzi o wiatrak to może po prostu masz włączony nawiew na szybę? U mnie przy włączaniu tego nawiewu odpala się kima i zarazem jeden z wiatraków. :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

u mni epo prezkreceniu kluczyka tez wlacza sie wiatrak ale jak wylaczee imo to przestaje sie krecic
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

W 2.0 jest jeden wiatrak i włącza się w twoim przypadku od klimy. Zrób nawiew na Floor, Vent lub Off przed odpaleniem to nie powinien się załączyć. Jeśli jest inaczej to przyczep się włącznika termicznego załączającego wentyla.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
_Shadow_
Klubowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2012-07-25 08:12
Samochód: Probe II V6 2.5 97r
Lokalizacja: Mazowieckie Warka

Re: Wentylator załącza się rano na zimnym silniku ?

Post autor: _Shadow_ »

Witam, tak czytam ale nie widze zadnej pomocnej odpowiedzi w sprawie wentylatora od wody bo chyba o tym kolega pisze, mam ten sam problem co prawda teraz mamy lato ale autko w garazu stoi wiec nie na sloncu, i tak jak dzis poszedlem rano do garazu otworzylem specjalnie wczesniej maske i dotknalem silnika by sprawdzic czy mimo ocieplenia garazu i sredniej temp. w nim silnik jest zimny. Byl, wiec wsiadlem i zdazylem wyjechac z garazu to ile ? 3-4m przejechalem i wlaczyl sie wentylator od wody, plyn sprawdzilem jest wszystko ok, czy to czujnik temp. moze byc walniety czy co jeszcze moze byc ?
Z gory dzieki za odp.
Autko jak w opisie Probek 2.5 v6 97r.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Wentylator załącza się rano na zimnym silniku ?

Post autor: quarth »

sprawdz czujnik ect, a i polecam rzucic okiem, czy ci sie motor nie zapowietrzyl
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Re: Wentylator załącza się rano na zimnym silniku ?

Post autor: ORZELwarka »

arni warka pisze:Witam, tak czytam ale nie widze zadnej pomocnej odpowiedzi w sprawie wentylatora od wody bo chyba o tym kolega pisze, mam ten sam problem co prawda teraz mamy lato ale autko w garazu stoi wiec nie na sloncu, i tak jak dzis poszedlem rano do garazu otworzylem specjalnie wczesniej maske i dotknalem silnika by sprawdzic czy mimo ocieplenia garazu i sredniej temp. w nim silnik jest zimny. Byl, wiec wsiadlem i zdazylem wyjechac z garazu to ile ? 3-4m przejechalem i wlaczyl sie wentylator od wody, plyn sprawdzilem jest wszystko ok, czy to czujnik temp. moze byc walniety czy co jeszcze moze byc ?
Z gory dzieki za odp.
Autko jak w opisie Probek 2.5 v6 97r.
Tu się doucz:
http://ford-probe.net/content/view/54/42/

Trzeba sprawdzić ECT miernikiem, może coś powie. Powinno spadać napięcie wraz ze wzrostem temperatury. Nie wiem w jakich dokładnie zakresach. Coś mi świta, że na zimnym powinien mieć ok 4V, a na rozgrzanym ok 0,5V :wink: Może ktoś pamięta wartości?
V6 24v Full opcja 96 r.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Wentylator załącza się rano na zimnym silniku ?

Post autor: quarth »

ORZELwarka pisze: Trzeba sprawdzić ECT miernikiem, może coś powie. Powinno spadać napięcie wraz ze wzrostem temperatury. Nie wiem w jakich dokładnie zakresach. Coś mi świta, że na zimnym powinien mieć ok 4V, a na rozgrzanym ok 0,5V :wink: Może ktoś pamięta wartości?
lol czo

Sprawdzamy rezystancję na pinach czujnika, która w zależności od temperatury wynosi:
-20 st.C – 14.6-17.8 kOhm,
20 st.C – 2.2-2.7 kOhm,
80 st.C – 0.25-0.35 kOhm.
Sprawdzamy czy do czujnika dochodzi napięcie 5V. Pozostałe przyczyny to uszkodzone przewody.
oczywiscie te wartosci sa mocno orientacyjne i nie sugerowalbym sie nimi sztywno
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”