Strona 1 z 2

Wyciek oleju z silnika.

: 2006-01-12 21:29
autor: totmes (gonciu)
witam posiadam 2,5 i niedawno zauwazyłem ze cieknie własnie z tego miejsca (miedzy silnikiem a skrzynia) co to moze byc jakis uszczelniacz czy oring jak tak to duzy koszt naprawy, sam sobie poradze czy potrzebuje do tego mechanika
jak to wygląda- mianowicie czy trzeba wyciągac silnik czy moze da sie inaczj z dóry serdeczne dzięki

: 2006-01-12 21:31
autor: ZENiTH
uszczelkę szlag trafił. Trzeba demontować skrzynię i wymienić uszczelkę

: 2006-01-12 21:52
autor: totmes (gonciu)
ok dzieki to duzo przy tym roboty? rozumiem ze trzeba skrzynke wyjmować? łatwo wychodzi czy jakies bede miał z tym problemy? dzieki

: 2006-01-12 21:59
autor: ZENiTH
Oj roboty dużo. Najlepiej by było wyciągnąć cały silnik, a nie wyciągając. To trzeba by demontować całe zawieszenie od strony skrzyni.

: 2006-01-12 21:59
autor: KALI
:arrow: Poszedł ci zimering wału korbowego od strony skrzyni biegów koszt samej części to jakieś 20-40zł zależy od firmy natomiast reszta robocizny czyli demontaż skrzyni i całego sprzęgła z kołem zamachowym to już kwestia dyskusyjna ja bym za to wziął 250 do 300zł. :lol: :lol:

: 2006-01-12 22:10
autor: totmes (gonciu)
ok i wszyściutko jasne- dzieki koledzy

jutro skocze na kanał i zobacze ile roboty z tym wyciąganiem skrzyni czy duzo do demonazu zawieszenia(pewno duzo) jak mi sie nie bedzie chciało to moze komus to zlece do roboty (moze jakis mechanik w mojej okolicy)

( z mechaniorem to cieżko bo zdnego fachowca pozadnego nie ma, wszyscy partacze jak im dawałem wczsniejszy samochód do roboty to tylko kase trzepali, to pózniej juz sam sobie robiłem) pozdrowionka :)


ps. jak jeden taki mechanik rególował zawory to zamiast kluczem dokręcać to wzioł przecinak i młotek i dokręcał (i tak nie zrobił a za to kase skasował) a zaraz po tym sam zerkłem w głowice to odłamki nakretki znalazłem w głowicy, jak zaraz do niego pojechałem ... go a on na to ze nie było dostepu kluczem ( a taki klucz to sobie sam dorobiłem dospawałem do nasadowego rączke i było git) to partacz jeden, a następny tak ... dokrecił ze zawory sie niedomykały i jak głowice póżniej sciągłem to gniazda sie wypaliły a dziwowałem sie dlaczego tyle pali :(

: 2006-01-12 22:12
autor: Voodoo
Jest jeszcze jedna możliwość. Zanim zaczniesz wyjmować skrzynie, warto sprawdzić czy czasem w tamtym miejscu nie ma szczeliny na misce olejowej pomiędzy blokiem, a nią. Niestety w tym miejscu jest powrót magistrali z górnej części silnika, więc sporo oleju tamtędy spływa.
Ja miałem taki przypadek, że po odkręceniu miski była ona krzywa w tym miejscu, a do tego w Probie składana jest na silikon, więc o nieszczelność jest dość łatwo.
Też myślałem, że to uszczelniacz wału i dlatego gdyby jednak coś, to mam na zbyciu oryginalny Mazdowski. :D

: 2006-01-12 22:22
autor: totmes (gonciu)
Voodoo - to mam rozumieć ze najpierw miske sciągnąc jak tak to czego mam tam szukać,
miedzy srzynią a miska tam jest jakas osłona to tam patrzeć ??? czy jednak tą miske ściągać?

: 2006-01-12 22:36
autor: Voodoo
Pytasz o tą osłonkę w kształcie półkola zamocowaną pod skrzynia na trzy śruby :?: Jeśli tak to możesz wpierw ja zdemontować, bo ona osłania koło zamachowe i w pierwszej kolejności sprawdzić na macanego (palcami lub białą szmatką) we wszystkich tam miejscach, czy nie jest mokro od oleju (np. na kole, w szczelinach). W ten sposób w pewnym stopniu wyeliminujesz lub potwierdzisz czy cieknie uszczelniaczem wału. Bo z wyjmowaniem skrzyni ja bym się wstrzymał do ostatniej chwili, bo jest z tym dość sporo roboty.
ps. jak jeden taki mechanik rególował zawory [...]
:shock: A od kiedy to w Probie reguluje się zawory, tam są hydrauliczne popychacze (HLA)

: 2008-08-19 15:38
autor: Pitbull
Witam, podepnę się do tematu. Otóż mam ten sam problem niestety. Też zauważyłem plamki oleju na podłodze w garażu, wlazłem pod auto, obadałem sprawę no i okazało się że cieknie właśnie pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem. TEraz kilka pytań:
-czy to jest olej silnikowy czy ze skrzyni?
-czy da rade samemu odkręcić te miske olejową od skrzyni? nie jestem całkowitym laikiem bo trochę grzebałem przy samochodach.
-rozumiem że trzeba będzie zalewać skrzynie nowym olejem?
-jaki koszt takiego oleju?
-aha i voodoo napisał coś o osłonie, które to? może ktoś ma fotke tej części?

Dzieki pozdro

: 2008-08-20 09:14
autor: HellHound
Powąchaj olej. Ten ze skrzyni śmierdzi jak kocie szczochy.

: 2008-08-20 11:56
autor: Robert
I powinieneś w nim zobaczyć jakieś wspomnienie czerwonego.

: 2008-08-20 13:37
autor: Pitbull
Robert pisze:I powinieneś w nim zobaczyć jakieś wspomnienie czerwonego.
Jakoś tego nie czaje, o co chodzi??

: 2008-08-20 14:05
autor: Robert
Olej do skrzyni jest czerwony (różowy?) i nie zmienia koloru (w przeciwieństwie do silnikowego, a przynajmniej nie aż tak).

: 2008-08-20 15:09
autor: --C--
Robert są czerwone ale są i też żółte, kiedyś myślałem że są tylko czerwone ale jak mi poszła skrzynia poleciał żółty, byłem zdziwiony, ale znajomy mi powiedział że są też żółte do skrzyni

: 2008-08-20 15:16
autor: Robert
W probkach producent do manualnej skrzyni przewidział płyn do automatów, więc (IMHO) raczej czerwony.
Ale oczywiście jeśli wlane było "coś" (np. Kujawski czy Mixol do dwusuwów), to może mieć dowolny kolor. :P

: 2008-08-20 15:54
autor: Pitbull
No to jest to chyba olej silnikowy, ma zapach taki sam jak ten na bagnecie jak go wyciągnę i nie jest czerwony. Porobiłem zdjęcia, spróbuje wieczorem wstawić i mam nadzieje że mądrzejsi ode mnie poradzą mi co z tym robić.

Pozdro

: 2008-08-20 21:08
autor: jarsonik
Robert pisze:W probkach producent do manualnej skrzyni przewidział płyn do automatów, więc (IMHO) raczej czerwony.
czyli do skrzyni manualnej można zalać olej do automatów?? Myślałem, ze to jednak jest jakaś róznica, poza cena oczywiście

: 2008-08-20 22:36
autor: wingerman
Obstawiam wiec ze leci z zimmeringu a to oznacza wyjecie skrzyni. mozliwe tez ze leci na polksiezycowym wycieciu miski ale osobiscie w to watpie, by to wykluczyc dokrec delikatnie miske olejowa pod silnikiem.

: 2008-08-20 23:12
autor: HellHound
jarsonik pisze:
Robert pisze:W probkach producent do manualnej skrzyni przewidział płyn do automatów, więc (IMHO) raczej czerwony.
czyli do skrzyni manualnej można zalać olej do automatów?? Myślałem, ze to jednak jest jakaś róznica, poza cena oczywiście
Do 2gen zalecany olej ma normę API GL-4, np Castrol EPX 80W-90, i nie ma nic wspólnego z olejem do automatów :-k

: 2008-08-21 06:25
autor: Pitbull
Cieknie w tym miejscu : Obrazek Obrazek

Miska olejowa silnika jest dookoła suchutka.

Aha i tam przy łączeniu silnika ze skrzynią są takie gumowe jakies guziki, nie mam pojęcie co to jest, są dwa, no i z jednego też cieknie

Pozdro

: 2008-08-21 09:22
autor: Robert
HellHound pisze:Do 2gen zalecany olej ma normę API GL-4, np Castrol EPX 80W-90, i nie ma nic wspólnego z olejem do automatów :-k
Ok - mój błąd. Do jedynek lejemy olej do automatów, do dwójek GL-4 lub GL-5 niezawierający siarki. Ale 80W-90 zalecany jest dopiero powyżej 10 stopni - całoroczny to 75W-90. :P

: 2008-08-21 23:04
autor: totmes (gonciu)
trzeba najpierw ściągnąc tą osłone koła zamachowego i zobaczyć czy tam jest mokre od oleju,
u mnie okazało sie ze to miska olejowa w tym miejscu nie trzymała i wyglądało jakby z oringa na wale, dobre podklejenie pomogło bez problemu

Ford Probe 2! bardzo pilne!!

: 2013-04-16 13:59
autor: BlooDemon
Witam wszystkich!!
Zakupilem ford probe II generacji.
Gosciu od ktorego go kupilem nie powiedzial mi ze strasznie z niego olej ucieka.
To byl juz wieczor wiec zajechalem do domu zamknalem auto i z samego rana sobie wsiadam, odpalam silnik a tu stuk i pelno dymu z pod maski. silnik zgasl i nie moglem go odpalic. po kilku dniach kupilem olej, wlalem 4l i silnik odpalil lecz chodzi nie rowno i duzo glosniej,( tak jak by takie stukanie, dzwiek taki metaliczny) i jeszcze sprawa z olejem ktory wlalem, a wiec minelo moze 30min i caly olej znalazl sie pod samochodem. dodam ze miska olejowa jest cala. co sie moglo stac z silnikiem??? oplaca sie go remontowac czy lepiej juz poszukac jakis i wymienic caly???
z gory dzieki za pomoc

Re: Ford Probe 2! bardzo pilne!!

: 2013-04-16 14:46
autor: MatiLP640
jeżeli wlałeś 4l oleju czyli wszystko i zeszło to w przeciągu 30min to albo masz nie dokręcony korek i to bardzo albo dziurę w bloku/misce bo innej możliwości raczej nie ma, chyba że nie masz w ogóle pierścieni ale z tego co mówisz to od razu zgasł więc to odpada raczej... druga sprawa, jeżeli odpaliłeś go bez grama oleju to na 95% obróciłeś którąś panewkę, jeżeli jedną... najłatwiej obrócić na 6 cylindrze, a jakie to stukanie jest? takie że na wolnych praktycznie nie słychać i zaczyna być słychać od ok 1,500-2000 obr? A co do remontowania to z tego co piszesz lepiej chyba kupić drugi silnik...