Strona 1 z 2
kontrolka "fuel cutout'
: 2003-09-07 18:06
autor: Easy Rider
U naszego kolegi Józefa pojawił się taki o to problem - zapala się w/w kontrolka i auto gaśnie. Ponownie nie da się odpalić. Co to może być? Pytam w imieniu Józefa, bo on mam problemy z netem ER
: 2003-09-07 18:51
autor: Gość
znaczy raz sie zapalila i auto zgaslo peramnentnie czy cos trzeba zrobic zeby je odpalic piszesz troszke zawile wiec ciezko cos wymyslic
pytanie jest proste czy auto mozna w ogole odpalic czy nie?
pozdrawiam
kontrolka fuel cut out (chyba piszemy o 1 gen bo ja w 2 nie mam czegos takiego) najprawdopodobnej powinna zapalic sie w momencie kiedy cisnienie turbiny w GT przekroczy 12psi wiec moze uwalony ktorys z czujnikow przeplywu powietrza (cisnienia doladowania)
gdybam tylko
moze ktos z wiekszym doswiadczeniem w 1 gen sie wypowie?
pozdrawiam
: 2003-09-07 19:05
autor: Easy Rider
jeszcze raz: chodzi o IIgen. silnik 2,0 ltr. Auta nie da się po zgasnieciu odpalić ER
: 2003-09-07 20:12
autor: Artek
W bagażniku po lewej stronie pod dywanikiem jest taki moduł i przycik (on musi być wciśnięty).
Fuel Cutout jest zamontowany ze względów bezpieczeństwa, służy do tego że w razie wypadku lub jakiegoś silnego wstrząsu automatycznie odcina się dopływ paliwa.
: 2003-09-07 20:17
autor: Remik
Artek pisze:W bagażniku po lewej stronie pod dywanikiem jest taki moduł i przycik (on musi być wciśnięty).
Fuel Cutout jest zamontowany ze względów bezpieczeństwa, służy do tego że w razie wypadku lub jakiegoś silnego wstrząsu automatycznie odcina się dopływ paliwa.
To od tego on jest

: 2003-09-07 21:04
autor: Easy Rider
dzięki za odpowiedż, już przekazałem Józefowi tę informacje, miejmy nadzieję, że to jedyny powód gaśnięcia. Pozdrawiam ER
: 2008-05-26 13:20
autor: Astro
Odświeżam temat
Wczoraj wieczorem pojechałem do koleżanki uczyć się do ustnej matury z polaka. I ... już, nigdzie więcej nie pojechałem.
Autko kręci ale nie robi brum. Po pewnym czasie jak postoi i próbuję go dopalić jest troszkę lepiej ponieważ autko kręci
pyrknie i koniec.
Od jakiegoś czasu świeciła się kontrolka Feul Cotout, nie zwróciłem jednak na nią uwagi bo auto zapalało i jechało. Jakieś 2-3 temu po ponad dobowej przerwie w jeżdżeniu auto po odpaleniu włączyło alarm ale silnik działał dalej.
Wyłączyłem silnik zamknąłem auto, otworzyłem zapaliłem i było ok.
Bezpiecznik w bagażniku jest ok, tzn wciskam tę gumową blendę na maxa i nic nie zaskakuje, wnioskuje ze jest on sprawny.
Oddaje auto do mechanika nie jest on jakąś wybitną jednostką zajmującą się elektryką. Po za algorytmem postępowania jaki znalazłem na naszej kochanej stronie chciałbym mu jakoś pomóc, I tu proszę Was o pomoc w wyliczeniu czynności jakie powinienem/powinien zrobić mechanik żeby zdiagnozować a potem naprawić usterkę.

Bardzo Proszę WAS o Pomoc w Mojej Sprawie!!
: 2008-05-26 13:35
autor: RX
Witam,
Padł moduł.
Co do samej kontrolki to normalne jest palenie się jej, gdy auto jest zgaszone, przy włączonym zapłonie - ma gasnąć po odpaleniu. Ta kontrolka pali się na okładce oryginalnej instrukcji, więc to musi być norma
5,
: 2008-05-26 13:39
autor: Astro
Czy po zdemontowaniu modułu zapłonowego można go w jakiś sposób sprawdzić?
Pytanie dodatkowe Czy jeżeli padł moduł to będzie iskra czy nie?
Drugie pytanie pomocnicze: jest jakaś szansa ze dostanę taki moduł w sklepie?

: 2008-05-26 15:48
autor: RX
Witam,
Na 100% nie dostaniesz takiego modułu gotowego w sklepie, nie kupuj używki bo identycznie skończy jak ten co masz teraz w aucie.
Przy walniętym module nie będzie iskry, paliwo będzie.
Co do sprawdzenia modułu to nie mam pomysłu.
5,
: 2008-05-26 16:07
autor: HellHound
Aah ten ustny z koleżanką

Astro zobacz czy leje paliwo jak kręcisz. Jak tryska to spróbuj się ugadać z kimś z okolic, na podmiankę aparatu. W ten sposób będziesz może chociaż wiedział w co się wgłębiać. Z tego co pamiętam to chyba VooDoo naprawia moduły.
: 2008-05-26 17:59
autor: Astro
Wracam od mechanika,
Zaciągnięcie tego bydlaka było nie lada sztukę.
Iskra jest i to całkiem całkiem.
Paliwa BRAK!
To tak na dzień dzisiejszy zobaczę jutro jak pojadę odwiedzić moje autko.
PS: co do modułu już wszystko wiem i z tego miejsca chciałbym podziękować chłopakom do których dzwoniłem i im dupę zawracałem!! Jeszcze raz wielkie dzięki!!
PS2: tak się zastanawiam czy aby na pewno ta kontrolka się świeci podzas kiedy kluczyk jest w pozycji (I)

: 2008-05-26 19:32
autor: jarsonik
u mnie zapala się ta kontrolka ale nei w pozycji I dopiero jak przekręcę na II to wtedy się zapala. Jak przekręcam na I to tylko szyby i radio działa, aha no i wycieraczki.
: 2008-05-26 19:52
autor: RX
Witam,
No to może immo? Ale masz 1993?
Sprawdź bezpiecznik "fuel pump" przy okazji.
5,
: 2008-05-28 18:36
autor: Astro
Tak mam rocznik 93.
I tutaj muszę przyznać się do błędu Sad nie sprawdziłem bezpieczników Sad
Jutro z samego rana zadzwonię do mojego magika i powiem żeby to uczynił.
Eh... człowiek w stresie zapomina o podstawowych rzeczach Rolling Eyes
EDIT: Witam, byłem dzisiaj u mojego magika. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, jedyny jaki był przepalony to ten w kabinie odpowiadający za silnik. Wymieniłem go ale auto nie odpaliło. Tak przy okazji nie ma takiego bezpiecznika jak "fuel pump".
Mam inne wieści. Mechanik odkręcił jakieś śrubkę z listwy wtryskowej, podczas kręcenia podobno powinno lać się paliwo a tam pustynia!
Teraz dochodzą do tego czy pompka się uwaliła czy nie dostaje prądu.
Będę pisał co kombinują może komuś z forum to się przyda, jak ktoś coś może jeszcze od siebie dodać to byłoby wspaniale.
Pozdrawiam.
: 2008-05-28 18:43
autor: RX
Witam,
Tak przy okazji to jest taki bezpiecznik... eh...
5.
: 2008-05-28 19:07
autor: Astro
RX zdradź gdzie on jest... Pod maską nie ma i od strony kierowcy też nie znalazłem. Ile on miałby mieć amperów i gdzie go znaleźć?
: 2008-05-28 19:45
autor: HellHound
: 2008-05-28 21:49
autor: Astro
Dzięki wielkie jeszcze raz. Teraz wiem dlaczego nie mogłem go znaleźć

PS: Ile może kosztować pompa paliwa?

Byłem w sklepie z częściami samochodowymi i krzyknęli 675zł.

Nie chce mi się wierzyć że to taka droga część.
: 2008-05-28 22:01
autor: mika_vixen
Za taka kasę kupisz dwie pompy Wallbro,w sklepach biorą ceny chyba z kosmosu.
: 2008-05-29 08:26
autor: RX
Witam,
Nie ma to żadnego znaczenia już teraz, bo bezpieczniki sprawdzone, ale mi chodziło o jak najbardziej bezpiecznik, dokładnie 30A F/P INJ. Jak się spali - nie odpalisz.
5,
: 2008-05-30 12:37
autor: Astro
Podjechałem do mechanika, Nie wiem jak on to robił wiec nie pytajcie mnie o szczegóły ale przekaźniki są sprawne.
Zastanawia mnie dalej ta kontrolka/kontrolki. Zrobiłem zdjęcie które się świecą. Prosiłbym o zweryfikowanie i wyrażenie swojej opinii na ten temat.

: 2008-05-30 13:43
autor: S_H_A_D_O_W
Pierwsza od lewej anti-lock jest od abs pali sie zawsze po przekreceniu kluzyka tak samo jak check engine. Obie powinny zgasnac po uruchomieniu silnika jezeli nie zgasna oznaczat to bład. Door ajar sygnalizuje niedomkniete drzwi lub klape bagaznika pali sie zawsze gdy sa otwarte lub niedomkniete powyższe elementy

Kontrolka fuel cutout rowniez zapala sie po prze kreceniu zaplonu i gasnie po odpaleniu. Wiec tak ma byc i nie ma sie
coprzejmowac 
: 2008-05-30 14:05
autor: Astro
Wielkie dzięki, od tego zamartwiania się człowiek głupieje!
Czyli wona tkwi w samej pompie, mam przynajmniej taka nadzieję.

: 2008-05-30 14:10
autor: 2Ya
a sprawdzałeś to o czym ci pisałem..