Strona 1 z 6

Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2006-01-19 15:35
autor: Franc
Od miesiąca walczę z moim fordem Probe 2.0 , 16V , wymieniłem wszystkie płyny , oleje ,paski i zaczął się problem .
Auto klepie , więc zgodnie z wskazówkami Forumowiczów wymieniłem popychacze i nic mechanik przepolerował zawór w pompie olejowej bo miał zadziory - tez nić , wymieniłem jeszcze raz olej (castrol magnatec 3 ) na mineralny ale dobry i tez nic , mechanicy mierzyli cisnienie oleju i wyszło około 4,5 atm przy 3000 obr/min .
Ciśnienie na cylindrach ocenili na BDB nie pamiętam dokładnie ale około 14 atm ) .
Mechanicy wszystko sprawdzali , czyscili i kasowali , już nie mam siły i nie wiem co dalej z tym samochodem robić , jeździć tak nie chcę bo jeszcze cos padnie do końca. PROSZĘ O POMOC !

: 2006-01-19 15:46
autor: Sqad
Castrole nie są za dobre przynajmniej w moim odczuciu. Ale zadam głupie pytanie czy rozrząd jest dobrze ustawiony, bo z tego co pisałeś to stało sie to po wymianie pasków i oleju. Wracając do oleju mój samochód też paskudnie hałasował na castrolu.
Ciśnienie na pompie olejowej jest ok ale czy to ciśnienie dochodzi do popychaczy??

: 2006-01-19 17:39
autor: Franc
Dziękuje za odpowiedź , jak sprawdzić czy ciśnienie oleju dochodzi do popychaczy , co do oleju to mogę go zaraz wymienić (jestem zdesperowany)ale czy to coś da , na starym oleju tez klepał więc , właśnie mechanik zadzwonił ,że będzie zdejmował pasek rozrządu i zakładał od nowa , co do paska to jeśli byłby źle założony to auto było by słabe a nie jest ! Co rooobić !!!

: 2006-01-19 19:56
autor: Sqad
Nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić czy dochodzi olej do popychaczy. Co do oleju to ja osobiście polecam to co mam w stopce, zaznałem błogiej ciszy z silnika na nim według mnie jest genialny.

na szybko można sprawdzić czy rozrząd jest na znakach dobrze ustawiony.

Pozostaje jeszcze pojęcie co to znaczy że klepią, cykają, tłuczą, huczą, metalicznie klepią, głucho klepią.

Gdzieś kiedyś ktoś pisał że jest bardzo podobny dźwięk do klepiących popychaczy, o ile mnie pamięć nie myli to jest spalanie stukowe. Sprawdzałeś kody błędów?? Może knock sensor coś wykaże, albo sondy, albo egr, jedna z tych rzeczy wadliwa może doprowadzić do dziwnej pracy silnika.

Proponuje też podjechac na diagnostyke i sądą szerokopasmową zbadać mieszanke spalin.

: 2006-01-19 21:05
autor: Franc
Jesli to spalanie stukowe to przy zmianie położenia aparatu zapłonowego przy działającym silniku powinno byc słychać jakieś zmiany a nie słychać . Co do dzwięku to jest ta troche metaliczny ale spod pokrywy zaworów , na dodatek dziś jeden z mechaników stwierdził ,że trzeba zrobić wał (pomyślałem , że sam jest wał i chce zarobić ) nie wiem czy ktoś w Poznaniu lub Gnieźnie podjął by się to naprawić , dziś pierwszy raz pożałowałem , że sprzedałem Calibre !!!

: 2006-01-19 21:25
autor: KALI
Powiem ci że ten mechanik może mieć racje i nie koniecznie może chodzi o zarobienie.Miałem kiedyś forda escorta xr3i i robiłem w nim dokładnie wszystko co ty czyli popychacze ,szlifowanie zaworów,luzy prowadnic ,5 rodzajów oleju itp. >i nic.Cały czas było słychać stukanie z pod pokrywy zaworów okazało się że tam gdzie było najgłośniej to na tym korbowodzie była walnięta panewka.A najciekawsze jest to że dzwięk był jak by klepał zawór.A co do diagnozy to padła ona dopiero po demontażu miski olejowej i zdjęciu korbowodu. :?
:arrow: A co do calibry to mnie zabolało!!!!!!

: 2006-01-19 21:41
autor: Sqad
Ale panewki to jest tępy głuchy stukot.

Franc albo jesteś przewrażliwiony, albo nagraj dźwięk na dyktafon, albo już sam nie wiem co. Proponuje zalać dobry olej syntetyczny 5W30.

: 2006-01-19 22:04
autor: Franc
Co do mojej wrazliwości to powiem , tak jestem wrazliwy na stan techniczny pojazdu ale te stuki to słyszy jeszcz wielu innych ludzi , proszę mnie nie zrozumiec źle jesli chodzi o Calibre nigdy nie byłem przeciwnikiem jakiejs grupy miłośników danego pojazdu , a jeśli Probe by mi się nie podobał to bym go nie kupił . Dziś mam tylko jeszcze jeden problem , moja żona ma kolejny argument przeciwko mojemu hobby i cały czas trzeszczy , że to auto jest zbędne .

: 2006-01-19 22:11
autor: Sqad
Jesli chodzi o praktycznoś to i probe i Calibra są tak samo praktyczne jak i nie bo sa pod wieloma względamy podobne.

Co do stuków to czy słychać je przy zamkniętej masce??
A i czy dźwięk się nasila wraz z obrotmi czy nie, bo jesli cichnie to nadal bym na spalanie stukowe stawiał. Jeśli mówisz że mechanike masz ok no to nie wiem.

A olej jest?? może mało??

: 2006-01-19 22:26
autor: Franc
Olej jest na max . a dzwięk nasila się wraz z obrotami silnika .
Cały czas mnie zastanawia , że czasami na rozgrzanym silniku stuki cichły tak po dłuższej przejażdzce , fakt , że tylko na chwilę .
Czy na forum są jacyś mechanicy którzy znają dobrze silnik 2.0 i podjęli by sie mi pomóc (nie za free) ?
Już raz zmieniałem olej z Elfa na Castrola , ale jak trzeba to zmienie trzeci raz na coś innego tylko czy to pomoże ?

: 2006-01-19 22:30
autor: Sqad
Są tylko pytanie ale nie kojarzę z Twojej okolicy.

Czyli jeśli cichnie na chwile to musi coś być nadal z popychaczami sprężynami, może było w złej kolejności skręcane, może olej jest za gęsty. Możemy gdybać i gdybać, ciężko jest w niektórych sprawach pomóc przez internet.

: 2006-01-19 22:44
autor: RX
Witam,

Bardzo pomocne byłoby nagranie tego dźwięku, nawet w miarę prowizoryczne (komórka np.) mogłoby pomóc. Ja np. bardzo przyzwyczaiłem się do "klepania" silników Mazdy, jednak nie wiadomo czy o tym samym klepaniu myślę. Dobrze byłoby posłuchać.

Pozdrawiam i nie martw się - coś się poradzi!

: 2006-01-19 22:56
autor: Sqad
Mój nie klepie 8)

: 2006-01-19 23:08
autor: ZENiTH
Panowie zauważcie że jest zimno. Kolega nie napisał czy jak silnik zagrzeje się to ten stukot ustaje. Problemem mogą być aczkolwiek nie muszą zawory. W niskich temperaturach samoregulatory potrzebują trochę czasu i temperatury aby prawidłowo ustawić zawory. W silnikach mazdy to normalne. Prosimy o więcej szczegółów.

: 2006-01-19 23:11
autor: Sqad
To prawda na zimny potrafią klepać przez chwile, ale sądze że jeśli kolega długo walczy to może sprawdzał już w różnych warunkach pracy.

Im lepszy olej tym krócej klepią albo w ogóle :twisted:

: 2006-01-20 08:07
autor: wingerman
Ciśnienie na pompie olejowej jest ok ale czy to ciśnienie dochodzi do popychaczy??
Ja stawiam na przytkany (nie koniecznie zatkany) kanal olejowy na jednym z mloteczkow zaworowych. Mialem tak po wymianie oleju w moim poprzednim Probie. Bylo tak przez jakies 2 tyg ze cykal praktycznie caly czas. Nie martwilem sie tym bo po zdjecu dekla zaworow widzialem ze olej wychodzi z kazdej tej mikro dziurki wiec bylem spokojny ze sie nie przytrze. Po tym czasie wrocilo do normy. Poniewaz dziurki w mloteczkach sa wielkosci mikro to albo jest przytkana albo wytworzyla sie poduszka powietrzna wewnatrz. Powinienes (na zimnym) zdjac dekiel zaworow, odpalic go na chwilke i obserwowac czy i jak wyplywa z tych otworkow olej, jesli zobaczysz roznice miedzy nimi to juz problem rozwiazany jesli bedzie na tyle subtelna ze wydawac sie bedzie iz jest wszedzie leci olej tak samo to proponuje przeczekac... powinno dojcs do ladu.

PS. Gdy mialem ten problem to w trasie po dluzszj jezdzie wszystko bylo ok lecz gdy go odpalilem na drugi dzien to znowu cykal jak wczesniej. Pisze o tym bys wiedzial ze czasem musi to potrwac.

: 2006-01-20 10:50
autor: Tomasz S
Cześć Franc !
Jeśli mogę Ci coś poradzić (a w zasadzie odradzić ) , na podstawie doświadczeń własnych . Do "czarnej listy" olejów należało by dodać "Shell helix 10W50 ultra syntetyk" .
W mojej V6'stce , przed wymianą oleju z oryginalnego (nie wiem jakiego) na w/w , po przejechaniu ok 500km też zaczęło coś klepać ... Zjawisko występuje na zimnym silniku - po rozgrzaniu prawie w 100% cichnie .
Czy klepanie to zjawisko ściśle powiązane z olejem ? :arrow: HGW :wink: ...ale na pewno już nie użyję Shell'a :wink: . Godne rozpatrzenia jest to co napisał Sqad (odnośnie oleju którym zalał motorek)

"Spalanie stukowe" z tego co wiem jest wyłącznie kwestią nieodpowiedniego paliwa , a w zasadzie jego małej stabilności przy spalaniu . Regułą jest , że im większa liczba oktanowa tym większe prawdopodobieństwo że opary paliwa zapalą się w odpowiedniej chwili i nie będzie występowało niepożądane zjawisko ... (pomijam czynniki takie jak np. nieodpowiednie ustawienie zapłonu czy uszkodzenia powodujące powstawanie iskry w nieodpowiednim momencie)
Franc pisze:...moja żona ma kolejny argument przeciwko mojemu hobby i cały czas trzeszczy , że to auto jest zbędne .
:arrow: W analogicznej sytuacji swojej żonie odpowiedziałem : ... że to "Ona trzeszczy -
Starość nie radość :twisted: (ale zawsze mogę wymienić na nowszy i mniej używany model :gwizd: 8-| :lol: :lol: :lol: ) :wink:

Sqad pisze:...praktycznoś to i probe i Calibra są tak samo...
Kamil ! Kolejność prawidłowa , ale wielkości liter - niekoniecznie :wink: :lol:

: 2006-01-20 11:05
autor: Sqad
Tomku bo zalecany do tych wysokoobrotowych silników jest olej 5W30 :D , a najlepiej ten preferowany mazdowski do madzi Rx8. :P
10W50 jest cholernie gęsty. Za gęsty dlatego dopiero po nagrzaniu cich stukot.

: 2006-01-20 11:13
autor: Tomasz S
...Teraz już o tym wiem :wink: :arrow: Mądry Polak po szkodzie .
Teraz (marzec) wymienię na ten którym Ty zalałeś - o ile go dostanę :wink:
Dobra ! starczy off'a - bo to IIgen i moderzy nas :1111_bicz:

Właśnie :twisted:
Panowie, jak wiemy temat olei jest dość śliski i tyle ile osób na forum, tyle na ten temat zdań, więc powróćmy do meritum. :D

: 2006-01-20 23:40
autor: Franc
Noooo dziękuje Panowie , ale nazbierało sie rad a ja powiem/napisze tak , auto klepie dziwnie raz na ciepłym a raz na zimnym silniku , co do oleiu to dzis jak wracałem z pracy kupiłem olej 10w40 taki jak zalecacie do tych silników , i stało sie silnik zaczał klepać mniej teraz słyszy się stuk jednego zaworu (chyba ) , postanowiłem , ze na wymianie tego oleju zakończę dłubanie w silniku i zaczne jeździć a jak wywali kopyta to się będe martwił , napewno nie sprzedam Probe , chyba , że zamienie na 2,5 bo jakoś tak troszeczke brakuje mocy .
Wracając do klepania to mechanik dzisiaj w akcie desperacji wyciągnął szklanki i przedmuchał wszyskie otworki olejowe , może to pomogło !!
w każdym razie jest to trzeci olej jaki widzi ten silnik w ciągu miesiąca i to jest ostania wymiana w tym miesiącu :twisted: .
Jeśli chodzi o nagranie dzwięku silnika to uczynię to chętnie ale telefonem bo dyktafon mam na kasetki .
W poniedziałek pojade Fordem do pracy to go troszeczke przedmucham może to pomoże !

: 2006-02-06 08:35
autor: Kamil_01
a jakiej firmy olej zalałeś ??

: 2006-02-06 12:14
autor: Franc
Witam
Wlałem olej castrola 10w40 magnatec , czy jakoś tak , wiem , że ma złe opinie opinie ale taki mam i jedno co powiem poprzedni olej wlał mi mechnik bez porozumienia ze mną a był to minerał i po zmianie na półsyntetyk auto pracujen ciszej a usterka , czyli klepanie popychaczy ustała dopiero po wymianie zaworu w pompie olejowej .
Stary zawór mimo tego , że był wypolerowany to i tak nietrzymał , dopiero po zmierzeniu nowego i starego okazało się , że stary ma mniejsze średnicę o 0,8 mm.

: 2006-02-06 16:57
autor: strober
Jaki masz silnik i z którego roku Probasa bo nieraz słyszałem że pompy oleju z roku 95 były felerne?Mi też klepią i tak myśle czy robić zawory czy tylko pompe pleju wymienić?

: 2006-02-06 19:59
autor: Kamil_01
no ciekawe ja mam `93. i też coś mi klepie tak jakby zawory z tym że cicho.
Może ktoś z forumowiczów mieszka w pobliżu kto ma V6, i zna się troche na rzeczy, to by ocenił ??

ja mieszkam w Górzycy woj. Lubuskie okolice Gorzowa Wlkp. wiem że Maciuha mieszka w Gorzowie ale on ma jedynke a jo dwójke :/

: 2006-02-06 22:16
autor: Franc
Witam
Strober jesli chodzi o klepanie to wszyscy(ja i mechanicy) zabraliśmy się do tego od dupy strony bo najpierw trzeba sprawdzić olej jaki poziom i jaka marka , potem sprawdzić zaworek pompy olejowej , a na końcu popychacze .
Sprawdź ciśnienie oleju miernikiem i najważniejsze musisz sprawdzić czy po zgaszeniu silnika zaraz spada ciśnienie czy trochę się trzyma , ja po wymianie zaworka zauważyłem różnicę , ale do dzisiaj nie zrobiłem dłuższej trasy więc niewiem jak to będzie i czy wyższych temperaturach znów nie zacznie klepać bo wtedy to mnie k...... jasna strzeli , i potem to już tylko nowa pompa olejowa albo nie wiem co , swoją droga chciałbym znaleźć porządnego mechanika który zna się na tych silnikach i niech go obluka i doprowadzi do stanu pierwotnego(tylko niech to nie kosztuje 3000 tys zł ! )