Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
Aby ułatwić życie klubiwiczom, którzy zamierzają zmienić kółka na większe, zapraszam posiadaczy większych rozmiarów niż seria do wpisywania swoich obserwacji.
Mam nadzieję, że w ten sposób powstanie swoisty przewodnik rozmiarowo/modyfikacyjny na przykład: nieodpowiednie ET --> musisz kupić dystanse, zbyt grube dystanse ---> musisz wymienić szpilki.
Myślę, że kilku klubowiczów będzie miało coś do powiedzenia...
235/40/17
ET 30
Modyfikacje: sklepane ranty wewnętrzne z tyłu.
Skutki uboczne: Brak - nic nie trze i nie dobija.
Mam nadzieję, że w ten sposób powstanie swoisty przewodnik rozmiarowo/modyfikacyjny na przykład: nieodpowiednie ET --> musisz kupić dystanse, zbyt grube dystanse ---> musisz wymienić szpilki.
Myślę, że kilku klubowiczów będzie miało coś do powiedzenia...
235/40/17
ET 30
Modyfikacje: sklepane ranty wewnętrzne z tyłu.
Skutki uboczne: Brak - nic nie trze i nie dobija.
Ostatnio zmieniony 2006-01-29 02:11 przez Sh(.)(.)ters, łącznie zmieniany 2 razy.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
225/45/17 przód
205/45/17 tył
modyfikacje - brak, jak będę miał oryginalne amorki z tyłu, to zamienię przód z tyłem, do tyłu pójdą wtedy dystanse 5mm
skutki uboczne - prędkościomierz pokazuje idealnie (wg GPS'a)
205/45/17 tył
modyfikacje - brak, jak będę miał oryginalne amorki z tyłu, to zamienię przód z tyłem, do tyłu pójdą wtedy dystanse 5mm
skutki uboczne - prędkościomierz pokazuje idealnie (wg GPS'a)
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Raafaaell
- Posty: 420
- Rejestracja: 2006-01-14 16:39
- Galeria: viewtopic.php?t=7400
- Lokalizacja: Kraków
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Przód:
235/45ZR17-ET felgi 50,dystanse 10mm
Tył:
225/45ZR17-ET te same,dystanse 25mm
po wymianie amorów z tyłu nic nie klepie.
Wymienione szpilki z tyłu, przelotowe nakrętki do seryjnego zimowego kompletu.
Ustaliliśmy wczoraj z Pelotem, że jednak ma wymienione szpilki z tyłu, aby na dystanse tej grubości dało się nakrętki wcisnąć. Zimowy (seryjny) zestaw kół z tyłu jest wyposażony w przelotowe nakrętki.
A sama jazda to walka z samochodem,wrażenie pchania taczki
na nadchodzący sezon czekają już Pirelki 215/45ZR17
235/45ZR17-ET felgi 50,dystanse 10mm
Tył:
225/45ZR17-ET te same,dystanse 25mm
po wymianie amorów z tyłu nic nie klepie.
Wymienione szpilki z tyłu, przelotowe nakrętki do seryjnego zimowego kompletu.
Ustaliliśmy wczoraj z Pelotem, że jednak ma wymienione szpilki z tyłu, aby na dystanse tej grubości dało się nakrętki wcisnąć. Zimowy (seryjny) zestaw kół z tyłu jest wyposażony w przelotowe nakrętki.
A sama jazda to walka z samochodem,wrażenie pchania taczki
na nadchodzący sezon czekają już Pirelki 215/45ZR17
ET35
225/45/16 bez żadnych dystansów.
Efektów ubocznych brak oprócz tego że auto więcej pali
Otwór felgi był większy niż na pieście i musiałem dotoczyć pierścienie.
225/45/16 bez żadnych dystansów.
Efektów ubocznych brak oprócz tego że auto więcej pali
Otwór felgi był większy niż na pieście i musiałem dotoczyć pierścienie.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
u mnie zdaje się że ET=32 ale sprawdzę i poprawię tutaj jeśli jednak 38
przód=tył=245/35ZR17
ranty tył podklepane i zabezpieczone korozyjnie, ranty przód również.
dystansów BRAK
jest GIT.
skutki uboczne?
- plomby w zębach trzeba robić z droższych materiałów, te amalgamatowe czy jak im tam wypadają
- koleiny to twoi przyjaciele, są zawsze i wszędzie, nawet gdy ich nie widać to i tak je czuć
- przyczepność? jakaś absurdalna, prawa fizyki mówią ci niczym nawigacja: "koleś właśnie idziesz w olchy" a auto pokazuje figę i czepia się asfaltu...
- spalanie? ja tam nie odczuwam różnicy, pali tak samo jak na normalnych kołach, w naszych rocznikach to juz kwestia zużycia silnika raczej niż ogumienia
- osiągi? hm... hamowanie spala klocki i wypacza tradycyjne tarcze, przyspieszanie? nadal nieprzyzwoicie przyzwoite
przód=tył=245/35ZR17
ranty tył podklepane i zabezpieczone korozyjnie, ranty przód również.
dystansów BRAK
jest GIT.
skutki uboczne?
- plomby w zębach trzeba robić z droższych materiałów, te amalgamatowe czy jak im tam wypadają
- koleiny to twoi przyjaciele, są zawsze i wszędzie, nawet gdy ich nie widać to i tak je czuć
- przyczepność? jakaś absurdalna, prawa fizyki mówią ci niczym nawigacja: "koleś właśnie idziesz w olchy" a auto pokazuje figę i czepia się asfaltu...
- spalanie? ja tam nie odczuwam różnicy, pali tak samo jak na normalnych kołach, w naszych rocznikach to juz kwestia zużycia silnika raczej niż ogumienia
- osiągi? hm... hamowanie spala klocki i wypacza tradycyjne tarcze, przyspieszanie? nadal nieprzyzwoicie przyzwoite
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
felgi 7,5/16 ET 35
opony: Fulda carat extremo przód:205/50/16 tył 225/45/16
modyfikacje: brak, nic nie obciera, chaczy it
jeżdże na nich dopiero drugi dzień ale jestem pozytywnie zaskoczony auto trzyma sie drogi jak przyklejone, nie traci tak szybko przyczepności przy ruszaniu, jest sztywniej niż na serii ale jest fajnie
co do spalania to jeszcze nie sprawdziłem
opony: Fulda carat extremo przód:205/50/16 tył 225/45/16
modyfikacje: brak, nic nie obciera, chaczy it
jeżdże na nich dopiero drugi dzień ale jestem pozytywnie zaskoczony auto trzyma sie drogi jak przyklejone, nie traci tak szybko przyczepności przy ruszaniu, jest sztywniej niż na serii ale jest fajnie
co do spalania to jeszcze nie sprawdziłem
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Kristofer
- Posty: 178
- Rejestracja: 2004-06-26 00:59
- Galeria: viewtopic.php?t=7979
- Lokalizacja: Kraków Wexford
Ja u siebie mam alu 225/45 R17 ET 35
Oponki Michelin Pilot Sport
Jednak musze zamówić sprężyny obniżające ( -35mm) bo nie podoba mi sie szpara (jest zaduża jak dla mnie ) miedzy karoserją a felgą
[img][IMG]http://www.on8.org/thumbs/1532mobil%20022.jpg[/img][/img]
Oponki Michelin Pilot Sport
Jednak musze zamówić sprężyny obniżające ( -35mm) bo nie podoba mi sie szpara (jest zaduża jak dla mnie ) miedzy karoserją a felgą
[img][IMG]http://www.on8.org/thumbs/1532mobil%20022.jpg[/img][/img]
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
Przód Goodyear F1 255/40/17 (:lol: piękne)
Tył Nokian 235/45/17
dystanse ok. 4cm
tak siedzę i się zastanawiam co będzie podczas hamowania na mokrym jeśli z tyłu mam węższe opony. Mojego kolegę postawiło w popszek.
opon jeszcze nie zakładałem,bo na moich progresach wystają 6cm poza błotniki;)
Panowie posprzątałem. W tym topiku piszemy wnioski wynikające z praktyki, nie teoretyczne dywagacje. Siema uzupełnij swój wpis jak skończysz projekt i usuń mój dopisek.
Tył Nokian 235/45/17
dystanse ok. 4cm
tak siedzę i się zastanawiam co będzie podczas hamowania na mokrym jeśli z tyłu mam węższe opony. Mojego kolegę postawiło w popszek.
opon jeszcze nie zakładałem,bo na moich progresach wystają 6cm poza błotniki;)
Panowie posprzątałem. W tym topiku piszemy wnioski wynikające z praktyki, nie teoretyczne dywagacje. Siema uzupełnij swój wpis jak skończysz projekt i usuń mój dopisek.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Witam:)
Ciekawy i bardzo przydatny wątek. Mimo, iż planuje zmianę u siebie i sam mam Mega dylematy, powiem jakie rozmiary mam do tej pory:
LATO:
-opona 225/50/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7,5"ET35
-brak jakichkoliwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się wyśmienicie!
ZIMA:
-opona 205/55/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7"ET38
-brak jakichkolwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się dobrze, ale już nico gorzej niż na kołach letnich.
Jeśli ktoś orientuje się czy felga 18x8" z ET40 wejdzie to Proszę o info:) A może lepiej założyć 18x7,5" z ET38? Czy przy tym rozmiarze szukać felg z mniejszym ET, np 35,32? Informuje, że nie chciałbym zakładać żadnych dystansów, a opona jaką chcę zastosować to 225/40/18
Proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam
Ciekawy i bardzo przydatny wątek. Mimo, iż planuje zmianę u siebie i sam mam Mega dylematy, powiem jakie rozmiary mam do tej pory:
LATO:
-opona 225/50/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7,5"ET35
-brak jakichkoliwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się wyśmienicie!
ZIMA:
-opona 205/55/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7"ET38
-brak jakichkolwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się dobrze, ale już nico gorzej niż na kołach letnich.
Jeśli ktoś orientuje się czy felga 18x8" z ET40 wejdzie to Proszę o info:) A może lepiej założyć 18x7,5" z ET38? Czy przy tym rozmiarze szukać felg z mniejszym ET, np 35,32? Informuje, że nie chciałbym zakładać żadnych dystansów, a opona jaką chcę zastosować to 225/40/18
Proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
A u mnie:
235/40 R18 przód i tył do tego dystanse 2 cmDłuższe szpilki.
Skutki uboczne:
Uciekanie samochodu na koleinach no i efekt deski zamiast zawieszenia
Plusy:Ten wzrok gwiazdeczek i wszystkich włascicieli BMW CALI itp No i do tego swietna trakcja pojazdu na zakretach i równych drogach.
235/40 R18 przód i tył do tego dystanse 2 cmDłuższe szpilki.
Skutki uboczne:
Uciekanie samochodu na koleinach no i efekt deski zamiast zawieszenia
Plusy:Ten wzrok gwiazdeczek i wszystkich włascicieli BMW CALI itp No i do tego swietna trakcja pojazdu na zakretach i równych drogach.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- KASZCZU
- Posty: 572
- Rejestracja: 2004-12-29 16:48
- Galeria: viewtopic.php?t=12249
- Lokalizacja: Kraków
225/40/ R18
szer. 7,5"
ET: seria
Modyfikacje: brak
Skutki uboczne: więcej blachar ogląda się za Probinką / nic nie obciera etc. autko ładnie trzyma się drogi na ostrych zakrętach przy nie oblodzonej jezdni...
szer. 7,5"
ET: seria
Modyfikacje: brak
Skutki uboczne: więcej blachar ogląda się za Probinką / nic nie obciera etc. autko ładnie trzyma się drogi na ostrych zakrętach przy nie oblodzonej jezdni...
Ostatnio zmieniony 2007-11-22 13:09 przez KASZCZU, łącznie zmieniany 1 raz.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
A u mnie nic nie ociera.potrafi przytrzec przy 4 osobach i na jakiejs górce ale ja mam nadkola plastikowe wiec jak cos to obrywaja one
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
dlatego wlasnie je zdjelem i czekaja na wiosne jak utwardze zawias to dopiero je zalozeDrzymek pisze:I w ten sposób zdzierasz warstwy ocynku na błotnikach i po roku zaczną Ci cholernie korodować...flyke(vasil) pisze: skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
Ludzie zróbcie tak żeby nie obcierało bo to mega ku**stwo!!!
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z .... - JEsttttttttttt
e46 z .... - JEsttttttttttt
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz