Strona 1 z 1

jak krecic obrotami?

: 2003-09-11 08:11
autor: Remik
konkretnie chodzi mi o to przy jakich obrotach najlepiej jest wrzucac nastepne biegi tak by wycisnac z probka jak najwiecej mocy. Czy mam go krecic az do 8000 obr/min czy tak mocno nie trzeba?

: 2003-09-11 08:28
autor: amra
moim skromnym zdaniem + moje skromne doswiadczenie mowi, ze miedzy 4500 a 6500 rpm. dalej go dusic nie ma sensu. ale moge sie mylic. niech sie Forum wypowie. sa lepsi fachowcy ode mnie.

: 2003-09-11 09:16
autor: kollek
Fachowcem nie jestem ale wydaję mi się że nawet 8000 z niego nie wydusisz bo wcześniej odetnie Ci paliwo. W I gen. odcina już przy ok 6500.

: 2003-09-11 09:26
autor: Remik
umnie w IIgen 2.5l odcina dopiero przy 8000obr/min

: 2003-09-11 09:55
autor: Artek
Remik pisze:umnie w IIgen 2.5l odcina dopiero przy 8000obr/min
A mój automat nawet do tylu mi nie pozwoli dojść :(

: 2003-09-11 10:07
autor: Gość
proponuje zapoznac sie z wykresem momentu obrotowego
i wszysyko stanie sie jasne

: 2003-09-11 10:11
autor: amra
interart pisze:proponuje zapoznac sie z wykresem momentu obrotowego
i wszysyko stanie sie jasne
wykres wykresem (teoria) a doswiadczenie swoja droga. najlepiej samemu wyprobowac :D

: 2003-09-11 15:14
autor: kollek
Remik pisze:umnie w IIgen 2.5l odcina dopiero przy 8000obr/min
z całym szacunkiem ale nie chce mi się wierzyć no chyba że masz jakieś obejście odcinania obrotów ale wydaję mi się że to wiązało by się z modyfikacją CPU? Nie wiem, może się myle?

Napiszcie coś bo samego mnie to ciekawi!

: 2003-09-11 15:24
autor: Remik
kollek pisze:
Remik pisze:umnie w IIgen 2.5l odcina dopiero przy 8000obr/min
z całym szacunkiem ale nie chce mi się wierzyć no chyba że masz jakieś obejście odcinania obrotów ale wydaję mi się że to wiązało by się z modyfikacją CPU? Nie wiem, może się myle?

Napiszcie coś bo samego mnie to ciekawi!
a te pytanie to juz do poprzedniego wlasciciela czyli sereq, ja nic o modyfikacjach niewiem, a paliwko odcina dopiero przy 8000obr/min

: 2003-09-11 20:55
autor: Remik
Wracajac do 8000obr/min -- umnie wlasnie odcina paliwko przy 8000obr/min a jak jest winnych 2.5 gt ? --

: 2003-09-14 16:34
autor: asdero
interart pisze:proponuje zapoznac sie z wykresem momentu obrotowego
i wszysyko stanie sie jasne
Bingo !
Nawet jak to jest tylko teoretycznie, to różnice w stosunku do praktyki są nie wielkie. Chyba, że ktoś coś modyfikował.

: 2003-09-14 16:54
autor: Remik
asdero pisze:
interart pisze:proponuje zapoznac sie z wykresem momentu obrotowego
i wszysyko stanie sie jasne
Bingo !
Nawet jak to jest tylko teoretycznie, to różnice w stosunku do praktyki są nie wielkie. Chyba, że ktoś coś modyfikował.
To znaczy co, to ze prawidlowo powinien odcinac przyz 6500obr/min?

: 2003-09-14 19:24
autor: asdero
To znaczy, że automat ma odcinać jak odcinał, ale twoje kręcenie silnika znacznie powyżej max momentu lub mocy jest mało zasadne (chyba, że chodzi o uzyskanie max prędkości). O to mi chodziło :)

: 2003-09-14 22:46
autor: Gość
Pierwsza sprawa, to wezcie pod uwage, ze silnik 2.5 tej konstrukcji nie bardzo da rade przekroczyc 8000obr. bez wiekszych modyfikacji. To, ze komus wskazowka wedruje poza skale, jeszcze niewiele znaczy.

Druga - PO CO!!! - zwalic silnik KL jest dosc latwo. Max moment obrotowy malo kiedy jest powyzej 6000obr., wiec i sens wkrecania go w takie wartosci jest co najmniej bezsensowny. Tutaj wlasnie pojawia sie znajomosc auta i umiejetnosc wykorzystania tego. Jesli wyczujesz kiedy auto osiaga max na danym biegu, wrzucasz nastepny itd. itd. Patrzenie na wskazowki tylko "przeszkadza".

Trzecia - odciecie paliwa jest w Probe dosc proste do usuniecia. Jak sie w koncu wybiore na jakis zlot, to moge kazdemu usunac w pare minut. Nie jest to wielka filozofia - wystarczy wiedziec jak.