Strona 1 z 3

demontaż licznika

: 2006-02-17 12:05
autor: damianGT
mam sprawę proszę mi napisać jak najszybciej i najłatwiej wymontować licznik i na co uważać w 1gen.2.2GT.(krótki opis)

: 2006-02-17 12:23
autor: piotrek
pierwsze to musisz zdjąć kierownice potem osłona czarna wypinasz kostki z przełączników każda jest inna też nie pomyliszi i masz dostęp do śrub z licznika

: 2006-02-17 12:28
autor: damianGT
bez problemu zdejmuje się osłonę na klakson pod którą jest śruba od kierownicy?

: 2006-02-17 12:29
autor: Gość
Odkreca sie ja (4 sruby) od spodu kierownicy. Czyzby nie bylo juz to kiedys?

: 2006-02-17 12:30
autor: damianGT
PIOTREK zmieniałeś już liczniki lub podświetlanie? co lepiej zrobić ,kupić nowe białe tarcze czy wymienić żarówki na czerwone i sprawa będzie załatwiona? ile jest żaróweczek w liczniku?

: 2006-02-17 12:36
autor: Gość

: 2006-02-17 13:15
autor: damianGT
tylko kiedy będą te tarcze bo widzę ,że są tam ladne zatargi i brak zdecydowania?

: 2006-02-17 13:27
autor: Gość
Na to niestety nie umiem Ci odpowiedziec, mysle ze do efektu koncowego moze bedzie trzeba i z miesiac poczekac, zatargi - bez komentarza, a zdecydowany to ja jestem :wink: Zrobisz jak zechcesz, przeciez nikogo nie zmuszam :1111_ok:

: 2006-02-17 18:12
autor: damianGT
jeżeli miesiąc, to wytrzymam! ja też jestem zdecydowany

: 2006-02-17 18:35
autor: skorpion2.2
Wiatam i pozdrawiam.

Co do odkręcenia licznika to sprawa generalnie prosta.

Musisz uważać na dużą ilość śrubek i metalowe podkładki do wkrętów.
Ja za pierwszym razem trochę pogubiłem bo nie wiedziałem jak się do tego zabrać i rozkręcałem wszystko, też włącznik tempomatu.
Proponuję zaopatrzyć się w krótki śrubokręt luib grzechotkę z wkrętakiem do odkręcena trzech wkrętów od góry licznika. Jak będziesz składał to postaraj się równo osadzić kierownicę. Ja to spartoliłem i nie odbijał mi kierunkowskaz. Co do oświetlenia to sklepy elektroniczne coraz częściej służą asortymentem który wcześniej można było dostać tylko na allegro tzn. różnorodnymi zamiennikami diodowymi oświetlenia w samochodzie.
Więc jak zmienisz podświetlenie tablicy to możesz się pokusić o wymianę całego oświetlenia w kabinie na diodowe. Efekt końcowy SUPER !
( no i mniejszy pobór prądu )

Pozdrowienia i powodzenia.

: 2006-02-17 22:45
autor: Bogdan9999
skorpion012 pisze: Więc jak zmienisz podświetlenie tablicy to możesz się pokusić o wymianę całego oświetlenia w kabinie na diodowe. Efekt końcowy SUPER !
( no i mniejszy pobór prądu )

Pozdrowienia i powodzenia.
Co ty powiesz :wink:

: 2006-02-18 00:25
autor: Gość
Ojj Bogus, mogl przeciez nie wiedziec, ze masz to juz dawno zrobione no :newcolor: :D

: 2006-02-18 01:30
autor: Bogdan9999
Hehe to było żarcikiem :wink: Więc jeśli zostało źle odebrane to sorki.

: 2006-02-18 19:18
autor: Robert
A ja proponuję szeroką taśmę klejącą - żeby każdą śrubkę z podkładką przykleić koło otworu (albo nawet na otworze), z którego została wykręcona. Później nawet jeśli ilość się zgadza, to rozmiary nie do końca :evil: :oops:

: 2006-02-18 19:40
autor: damianGT
pomysł z taśmą bardzo mi się podoba ponieważ zawsze coś mi zostaje a potem myślę skąd się to wzięło. :P :1111_placz:

: 2006-02-18 19:49
autor: Robert
Mądry Robert po... :lol:

: 2007-02-19 22:24
autor: davidlive
Panowie a mam pytanko , mam zegary do 120 mil a kupiłem do 140 , i tu jest pytanie czy licznik bedzie dobrze wskazywał jesli go dobrze załoze. Zaznaczam ze przebieg mnie nie interesuje , sam wiem ile zrobilem .

Niechcąc pisać post pod postem musze tu napisać .
A więc tak założyłem ten licznik od euro i wszystko ok , tylko teraz mnie wzieło na białe tarcze . Mam pytanie jak zdiąć wskazówki żeby ich nie uszkodzić , i czy te tarcze wartaja tej kasy http://moto.allegro.pl/item168149025_bi ... turbo.html POZDRO

: 2008-05-22 13:07
autor: micek
Przyszła i na mnie kolej do zmiany szaty graficznej zegarów.
Zdemontowane już są. Projekt już właściwie też (przynajmniej się trochę Corel'a nauczyłem), najbardziej pracochłonna rzecz. Teraz jeszcze tylko wydruk i instalacja. Jestem ciekaw czy wskazówki będą dobrze pokazywać...
Myślę że przydałoby się jeszcze zmienić podświetlenie. Zobaczymy.
Jeśli komuś przydałby się skan zegarów oryginalnych i zmienionych to służę. Mogę jeszcze też zrobić fotki z "rozbiórki" zegarów dla chętnych dopóki jeszcze nie są złożone. Zanim sam się za to zabrałem trochę szukałem informacji, zdjęć też. Co do informacji to trochę znalazłem a co do zdjęć to było kiepsko, właściwie nic nie znalazłem. Znalazłem jeden wzór ale był inny niż do mojej Furki.
Jak skończę podzielę się informacją w jaki sposób zrobiłem zegary do mojego autka i skąd wziąć materiały.
Najlepsze byłyby indiglo, jak dla mnie to cena za wysoka.

: 2008-05-22 17:50
autor: wingerman
micek poniewaz to co zrobiles z zegarami podchodzi pod ich tuning, to prosze Cie o podpiecie sie do odpowiedniego tematu w dziale Tuning
A Tu znajdziesz kilka odnosnikow.

: 2008-05-31 17:35
autor: micek
Mój sposób na demontaż to: wkręcić lekko śrubki w miejsce z którego się je wykręciło, trochę więcej pracy ale na pewno się nie pogubią.

A teraz pytanko? Do licznika mam podpięte 2 wtyczki. Po rozbiórce znalazłem jeszcze jedną, lekko schowaną, czy wiecie od czego ona jest - może mam podmieniony licznik?

Obrazek Obrazek Obrazek

Moderatorów z góry przepraszam jeśli nie powinienem się podpinać pod ten temat.

: 2008-05-31 20:16
autor: Robert
Jeżeli naprawdę masz rocznik, którym się chwalisz, to dodatkowa wtyczka służy do podłączenia licznika z drugiej generacji. :lol:
Zdekoduj sobie rocznik z VINu i popraw stopkę.

Wracając do pytania: w GT (z 1992 roku) powinieneś mieć 2 wtyczki (+ linka prędkościomierza):

Obrazek Obrazek

: 2008-05-31 22:58
autor: micek
Według Vin-u jest rocznik 92, sprawdziłem już dawno, właśnie dzięki temu forum. Natomiast w papierach jest rocznik 93, a dokładnie 29 marzec 1993 rok. Podejrzewam że jest to model z końca 92 roku a kupiony/zarejestrowany został dopiero w marcu 93 roku.

Odnośnie licznika, jest dokładnie tak jak na rysunkach które zamieściłeś, dwie wtyczki: duża i mała. Ta która była nie podłączona jest średniej wielkości w porównaniu do tych dwóch.

Czy to oznacza że mógłbym założyć zegary od II generacji i będzie wszystko działać prawidłowo :?:

: 2008-05-31 23:27
autor: S_H_A_D_O_W
To o montazu zegarow z II gen to byla ironia roberta :D

: 2008-06-01 11:18
autor: Bogdan9999
micek pisze:Mój sposób na demontaż to: wkręcić lekko śrubki w miejsce z którego się je wykręciło, trochę więcej pracy ale na pewno się nie pogubią.

A teraz pytanko? Do licznika mam podpięte 2 wtyczki. Po rozbiórce znalazłem jeszcze jedną, lekko schowaną, czy wiecie od czego ona jest - może mam podmieniony licznik?

Obrazek Obrazek Obrazek

Moderatorów z góry przepraszam jeśli nie powinienem się podpinać pod ten temat.

A wtyczka jest od komputera tempomatu a tempomatu zapewne nie masz więc jest wolna. A i przeczyść tam wszystko jak już rozebrałeś bo trochę tam sie widzę nazbierało :wink: :twisted: Pozdrawiam

Re: demontaż licznika

: 2008-12-04 23:52
autor: micek
Oczywiście wszystko przeczyszczone i już poskładane. Robiłem zdjęcia zaraz po rozbiórce ...
A jak wygląda po złożeniu to już w dziale tunig w temacie o podświetleniu zegarów.
Kupiłem drugi licznik i jak się okazało niby taki sam a jednak inny:

Obrazek Obrazek

Oba mają od przodu wszystko tak samo. Jakieś pomysły do czego może być ta dodatkowa elektronika?


Podpiąłem się żeby nie zakladać nowego tematu. Ten wydawał się najbardziej odpowiedni.