Progi - warsztat, metoda naprawy
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Progi - warsztat, metoda naprawy
Rzuciłem okiem pod auto - zima bezlitośnie obeszła się z progami. Nie wdając się w szczegóły - kwalifikują się do wymiany. Pojawia się kilka pytań, na które potrzebuję znać odpowiedzi przed rozpoczęciem naprawy.
Po pierwsze - może ktoś zna dobrego blacharza z Warszawy lub okolic, który podejmie się wymiany progów?
Po drugie - z tego co wiem są różne szkoły naprawy tego elementu. Pierwsza z nich mówi o wymianie progów na zdrowe, pochodzące z używanego auta tej samej marki.
Druga szkoła mówi, że nigdy nie wkłada się używanych progów - blacharz od podstaw robi progi w określonym kształcie i rozmiarze z blachy.
Czy ktoś orientuje się w temacie?
Po pierwsze - może ktoś zna dobrego blacharza z Warszawy lub okolic, który podejmie się wymiany progów?
Po drugie - z tego co wiem są różne szkoły naprawy tego elementu. Pierwsza z nich mówi o wymianie progów na zdrowe, pochodzące z używanego auta tej samej marki.
Druga szkoła mówi, że nigdy nie wkłada się używanych progów - blacharz od podstaw robi progi w określonym kształcie i rozmiarze z blachy.
Czy ktoś orientuje się w temacie?
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Używki to zawsze będą już trochę nadjedzone nie ma siły co prawda ja mam u siebie zdrowe ale po zajrzeniu do środka progów zobaczyłem że już tam zaczyna grasować szmaciarz na szczęście w porę zaeragowałem. Więc radzę ci zrobić tak jak mówił Lisiu. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
U mnie robił nowe - tuż pod Sączem (jeśli chcesz namiary)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Takie rzeczy to dobry blachasz robi już od ręki. ...zenith839 pisze:Od razu po wymianie zakonserwuj progi od wewnątrz. Dobry środek w sprayu np. Minorol kosztuje 18.90.
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Pod warunkiem że mu o tym powiesz.cevinek pisze:Takie rzeczy to dobry blachasz robi już od ręki. ...zenith839 pisze:Od razu po wymianie zakonserwuj progi od wewnątrz. Dobry środek w sprayu np. Minorol kosztuje 18.90.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Jakie progi ?
Witam,
Opcja szukaj nie dała odpowiedzi na moje pytanie,
czy można dopasować z małymi przeróbkami nowe progi
z Mazdy 626 Coupe 88-91 do Probe 1
Ryszard
Opcja szukaj nie dała odpowiedzi na moje pytanie,
czy można dopasować z małymi przeróbkami nowe progi
z Mazdy 626 Coupe 88-91 do Probe 1
Ryszard
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Jakie progi ?
Raczej tak, z tego co wiem to ta sama płyta podłogowa.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
rekonstrukcja podłogi, 3 post.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
[r]Przeniosłem tutaj z Giełdy dyskusję o progach.
Robert[/r]
Robert[/r]
Człowieku idź tam gdzie można kupić blachy i zapytaj się czy ci dogną na giętarce,tylko byś musiał wyciąć kawałek oryginalnego progu od siebie i dać im na wzór inaczej zapomnij.Co ty myślisz,że kupisz używane progi w stanie dobrym z auta prawie 20 letniego??? Zapomnij Trzeba troszkę pogłówkować aby naprawić takie auto.Nawet nie próbuj pytać się w sklepach ani nawet na aledrogo uwierz mi ja już to przerabiałem zrób tak jak ci mówięLipex pisze:Witam... Ma ktoś może progi do forda Probe 1?? A może jakaś buda na części?? Chętnie kupie nawet używane progi...
Moich prawie nie ma...
- MaryooSh89
- Klubowicz
- Posty: 612
- Rejestracja: 2006-01-23 22:54
- Samochód: Mazda 6 GG 2.3
- Galeria: viewtopic.php?t=15279
- Lokalizacja: Łódź
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
Resko ja namówię bendka żeby zdjął listwy progowe ładnie umył progi i zobaczysz jak mogą wyglądać 20 letnie progi w probku uwierz że są jeszcze zadbane egzemplarze
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
Lipex pisze:Witam... Ma ktoś może progi do forda Probe 1?? A może jakaś buda na części?? Chętnie kupie nawet używane progi...
Moich prawie nie ma...
Lipex czy mi się wydaję ?
kupiłeś probaka od fachmana i nie masz progów
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Lipex
- Posty: 135
- Rejestracja: 2007-10-24 02:28
- Galeria: viewtopic.php?t=13455
- Lokalizacja: Dębica
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
Xandr pisze:Lipex pisze:Witam... Ma ktoś może progi do forda Probe 1?? A może jakaś buda na części?? Chętnie kupie nawet używane progi...
Moich prawie nie ma...
Lipex czy mi się wydaję ?
kupiłeś probaka od fachmana i nie masz progów
No tak jakoś wyszło... Cała blacharka jest taka, że nie jedno kilku letnie autko mogło by pozazdrościć... Tylko tylko te progi... Naprawdę dramat...
muszę coś podratować co by się nie złamał Probasek... Strasznie to wygląda... Dzięki za podpowiedź z tym, że mogą mi to gdzieś wygiąć...
Lulu
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
Nie bój się auto ci się nie złamie dlatego,że masz zgniłe progi.Progi nie są konstrukcją nośną w aucie.Nigdy nie uwierzę w to,że 20 letni ford będzie miał zdrowiutkie progi NIGDY.One ewentualnie od góry będą ok ale od spodu auta zgnilizna i tyle.
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
To nie widzialeś zadbanych jedynek na Śląsku. Znam przynajmniej 3 takie, które mają całkowicie zdrową blachę. 89r GL, 91 GT,92 GT.
Pozdr
Pozdr
GG:9377317 white GT1 90'
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
Ja gnę na giętarkach blachy i blaszki
Ale potrzebowałbym niepogięty profil na wzór.
Kolejna sprawa to to że jestem z pod Poznania a ty z Dębicy.
Czy blacha stal ocynkowana 0,6-0,7 byłaby OK?
Próg na całej długości byłby taki jak podany mi profil, samo dopasowanie go do auta to już dłubaninka
Ale potrzebowałbym niepogięty profil na wzór.
Kolejna sprawa to to że jestem z pod Poznania a ty z Dębicy.
Czy blacha stal ocynkowana 0,6-0,7 byłaby OK?
Próg na całej długości byłby taki jak podany mi profil, samo dopasowanie go do auta to już dłubaninka
No Probe no problem. Ufff...
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
-- oryginalny post 2010-11-03 17:50 --
No jasne bo ty akurat właziłeś pod każde to auto i opukiwałeś je Z wierzchu nic może nie być widać bo trzyma to wszystko lakier z resztą koniec tematu nie ma sensu tutaj się rozpisywać,ja wiem swoje i tyle a jeżeli ktoś myśli,że 20 letni FORD ma zdrowiutkie progi itd to powodzenia
-- dodano 2010-11-03 17:53 --
No jasne bo ty akurat właziłeś pod każde to auto i opukiwałeś je Z wierzchu nic może nie być widać bo trzyma to wszystko lakier z resztą koniec tematu nie ma sensu tutaj się rozpisywać,ja wiem swoje i tyle a jeżeli ktoś myśli,że 20 letni FORD ma zdrowiutkie progi itd to powodzenia
-- dodano 2010-11-03 17:53 --
Ocynk to nie za bardzo bo trzeba mieć odpowiedni drut do miga żeby to pospawać.Progi najlepiej dogiąć z blachy 0,8mm chociaż ja wstawiałem kawałki z 0,9mm.Cbr to za ile byś dogiął takie dwa progi?Jeżeli bym ci wysłał kawałek oryginalnego progu.CBR pisze:Ja gnę na giętarkach blachy i blaszki
Ale potrzebowałbym niepogięty profil na wzór.
Kolejna sprawa to to że jestem z pod Poznania a ty z Dębicy.
Czy blacha stal ocynkowana 0,6-0,7 byłaby OK?
Próg na całej długości byłby taki jak podany mi profil, samo dopasowanie go do auta to już dłubaninka
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
resko byłem pod 20-letnim probkiem ze zdrowymi progami i podłogą
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
To jak potrącił cię i zdążyłeś oblukać jego podłogę? A tak na poważnie to na prawdę ciężko mi w to uwierzyć Kurcze 20 letnie auto z przebiegiem pewnie grubo ponad 200 tysięcy km i zdrową podłogą no nie wiem.Jak nie zobaczę to nie uwierzę.Kocureq pisze:resko byłem pod 20-letnim probkiem ze zdrowymi progami i podłogą
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
Ocynk wystarczy wyszlifować w miejscach gdzie ma być spawany i wtedy jest OK.
Cena, trudno powiedzieć.
Musiałbym zapytać wodza ile mi policzy.
Wycinając wzór patrzcie na kawałek na którym jest najwięcej gięć bo lepiej sobie rozgiąć to co trzeba niż zaginać kombinerkami pod wzór.
Jaką długość ma próg ?
Cena, trudno powiedzieć.
Musiałbym zapytać wodza ile mi policzy.
Wycinając wzór patrzcie na kawałek na którym jest najwięcej gięć bo lepiej sobie rozgiąć to co trzeba niż zaginać kombinerkami pod wzór.
Jaką długość ma próg ?
No Probe no problem. Ufff...
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
Tak wiem,że można tak robić z ocynkiem ale wtedy zostaje osłabiony w miejscu szlifowania i spawu czyli będzie wtedy taki jak zwykła blacha więc ja wolę zwykłą blachę na pewno sporo tańszą od ocynku.Próg trzeba by było zrobić tak min 100cm dlatego,że zawsze można go trochę skrócić przy dopasowywaniu w karoskę Cbr a zamiast kawałka progu jak byś miał dokładny rysunek z podanymi wymiarami to dałbyś rade to wygiąć?CBR pisze:Ocynk wystarczy wyszlifować w miejscach gdzie ma być spawany i wtedy jest OK.
Cena, trudno powiedzieć.
Musiałbym zapytać wodza ile mi policzy.
Wycinając wzór patrzcie na kawałek na którym jest najwięcej gięć bo lepiej sobie rozgiąć to co trzeba niż zaginać kombinerkami pod wzór.
Jaką długość ma próg ?
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...
Musiałbym mieć idealne wymiary i kąty gięć.
Na początek mógłbym zrobić gięcie na 20 cm blachy, taki wzór.
Jeżeli by pasował do ory. progu to można by robić hurtem
Czy 100 cm to nie za krótki element?
Do tego typu prac dysponuję tylko ocynkiem.
Na początek mógłbym zrobić gięcie na 20 cm blachy, taki wzór.
Jeżeli by pasował do ory. progu to można by robić hurtem
Czy 100 cm to nie za krótki element?
Do tego typu prac dysponuję tylko ocynkiem.
No Probe no problem. Ufff...