Strona 4 z 28

Re: Bogdan9999

: 2008-10-15 00:03
autor: Sqad
Ale spawy :twisted: jak już konstruowałeś zbiornik to trzeba było pomyśleć o zbiorniku przelewowym. W środku są komory/grodzie zapobiegające przemieszczaniu się paliwa ??

Re: Bogdan9999

: 2008-10-15 17:53
autor: Bogdan9999
Ten zbiorniczek co kupiłem jest od poldka Polskiej myśli technicznej :D Niestety Polska myśl techniczna tych grodzi nie przewidziała :D Ale wspawałem kilka będzie dobrze :) A spawy są grube bo to jak sam zauważyłeś jest to zbiornik i dla pewności nalewałem grubiej i szerzej niż było trzeba aby uniknąć jakichkolwiek nieszczelności.

A co do zbiornika przelewowego też o takim myślałem nawet kupiłem taki kompletny od mazdy 4wd czyli 4x4 ale kompletnie nie pasował i musiałem zrobić nowy bak. Zrobienie zbiornika przelewowego na do podwozia probka zajęło by mi ze 2 miesiace bo po pierwsze jest mało miejsca i zbiornik jest strasznie cienki problem by był nawet z umieszczeniem drugiej pompy bo nie było by gdzie a o pojemności takiego zbiornika nie wspomnę :lol: bo jakbym zrobił tunel na środku zbiornika to może ze 25 litrów by sie mieściło czyli na jakieś 150 km :D. Tak czy siak ten pomysł też był rozważany ale padło na to co widzisz konstrukcja prostsza pojemniejszy zbiornik luźniej pod spodem autka i nie ukrywając taniej. Pozdrawiam


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Budowa i montaż zbiornika paliwa zakończona Przedłużona została wiązka od pompy jak i przewody paliwowe. Wszystko jak na razie sprawuje sie dobrze oby tak dalej Problemów było kilka jak nie kilkadziesiąt uporałem sie z nimi dość szybko. Zostały zmienione już wcześniej wszystkie przewody hamulcowe na miedź i zalany płyn DOT 5.1. Przed końcem przeróbki musiałem poprowadzenie jednego przewodu jednak zmienić co opóźniło trochę mój projekt. W najbliższych dniach biorę sie za skończenie wydechu wszystkie elementy już mam. Rury kwasowe 2.5 cala, 2 tłumiki przelotowe (nie chcę ogłuchnąć za młodu ) kolanka i końcówki wydechu oraz drut kwasówka do miga.
Obecnie składam środek auta do kupy. Dywan z auta został wykurzony i wyprany 3 razy Vaniszem, boczki z drzwi, fotele, kanapa i wszystkie plastyki również. Kanały i przewody spod deski rozdzielczej którymi leci powietrze do kabiny zostały dokładnie wymyte są teraz czyściutkie :) chłodnice od klimy wymyłem a na niej jest największy syf w jedynkach :D Fotki wnętrza pojawią sie wkrótce.

ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

------------------------------------------------------------------------------

Jestem po pierwszych testowych jazdach jeszcze nic nie ustawiałem za bardzo i teraz kilka informacji:
- wszystko chodzi jak na razie ok choć z początku trochę go zalewało ;/
- ciśnienie oleju po rozgrzaniu na wolnych 1.1 bara przy 3 tyś obrotów jest juz 6 barów i takie utrzymuje wyżej olej to VALVOLINE 10W60 VR1 pół syntetyk.
- doładowanie jak na razie to 1.5 - 1.6 bara ale wysoko go nie ciągnąłem nax 4.5 tyś obrotów.
- do regeneracji są amory. dodatkowo pójdą na nie sprężynki progresowe Jamex -35mm a w amorki trafi olej Motul 10W powinno być ok
- hamulce jak to one w jedynkach słabe i dość mam palących sie klocków więc zakupiłem zaciski od 3000GT VR4 aluminiowe 4 tłoczkowe do tego pójdą tarcze 300mm albo 320mm zależy jakie dostane nacinane, nawiercane i wentylowane. Tył niestety zostanie seria ale w planach jest hydrauliczny ręczny i inne zaciski z większymi tarczami min. 2 tłoczkowe.
- z trakcją ciężko nawet bardzo trafia do auta felgi które kupiłem już wiosną 17 cali a na nie oponki 225/45
- bym zapomniał auto zostało pokryte nowym lakierem a wybór padł na JET BLACK z palety mercedesa najczarniejszy z czarnych wybierałem ten kolor pół dnia w firmie dorabiającej lakiery, jeśli porównamy ten kolor z oryginalnym probowskim to seryjny wygląda jak siwy, zaspawane zamki w drzwiach i usunięty znaczek z przodu. Malowany był każdy element oddzielnie drzwi, boczki, klapa ze wszystkich stron nie było tu mowy o nie domalowaniach w felcach bo elementy jak i cały probek były totalnie rozebrane do samych blach. Zregenerowałem zawiasy w drzwiach juz nie są opuszczone i nie maja drzwi góra dół luzów.

To kilka spraw zapewne nie wszystkie jakie chciałem wam teraz napisać ale będę aktualizował. Remont i zarazem tuning sie przeciąga bo dysponuje małą ilością wolnego czasu ale teraz postaram sie nadrobić i złożyć go do kupy. Fotki auta w całej okazałości po skończenu prac jutro spawam wydech nie wiem ile mi zajmnie jego skończenie, myśle że ze 2 dni. Jak skończę wkleje fotki.

Re: Bogdan9999

: 2008-10-19 23:23
autor: kosmita
Noo panie kolego widac ze sie narobiles przy probku ale te zegary to normalnie jak istne UFO jeszcze troszke u mnie tez tak bedzie :)
Pozdrawam

Re: Bogdan9999

: 2008-10-20 00:01
autor: pytlar
ty chyba wyrzekłeś sie rodziny i znajomych zeby przy tym siedziec :twisted: ale gratuluje zawzięcia - ja za cholere nie mam go zeby doprowadzic probka do jakiegos tam stanu przyzwoitosci...

Re: Bogdan9999

: 2008-10-20 14:24
autor: Lisiu
Gartuluję :!:
To się nazywa generalna renowacja Probka :o

Re: Bogdan9999

: 2008-10-21 23:33
autor: Bogdan9999
Dziś to juz 2 dzień jak spawam wydech po pracy :P
Przypomnę plan był taki ObrazekObrazek

A tak wygląda to obecnie na fotkach wydech jest jeszcze nie obspawany szczelnie tylko punktowo połapany. Dopiero na koniec zostanie zdemontowany i obspawany jak sie należy. Jutro powinienem mieć wszystko ustawione i punktowo poprzyspawywane. Niestety z pospawaniem musze trochę sie wstrzymać bo skończył mi sie drut kwasowy do miga ;/

ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Re: Bogdan9999

: 2008-10-22 01:44
autor: TYGRYSEX
No szacun kolego . Choć w środku kolorowo jak na wiejskiej dyskotece :newcolor: to technicznie będzie igiełka jak ruszy w pełnym wydaniu ...

Re: Bogdan9999

: 2008-10-22 02:03
autor: Bogdan9999
Kolorowo to tak bym nie powiedział bo główny kolor wnętrza to siwy i czarny a podświetlenie niebieskie z białym. Więc mamy tylko 4 kolorki w nowszych autkach jest ich o niebo więcej. Tak czy inaczej dziękuje za wyrażenie swojej opinii :P

Re: Bogdan9999

: 2008-10-22 09:17
autor: Lisiu
Wydech widać profi :D
Mogłeś sobie kupić gotowy trójnik, są dostępne różne rozmiary z różnymi kątami rur wylotowych

Re: Bogdan9999

: 2008-10-22 13:43
autor: shimizu
Ta jedyneczka to ... :D szczególnie w nocy w środku :newcolor: :D mam prośbe do kolegi forumowicza jakby mógł w miare możliwości przesłać fotki wnętrza w nocy i w dzień w dużej rozdzielczości to byłbym bardzo wdzięczny na shimizu@wp.pl :wink:

Re: Bogdan9999

: 2008-10-22 15:43
autor: Bogdan9999
Lisiu pisze:Wydech widać profi :D
Mogłeś sobie kupić gotowy trójnik, są dostępne różne rozmiary z różnymi kontami rur wylotowych
Mógłbym ale tam gdzie zaopatruje się w kwasówkę tego nie mają :( A jeździć gdzieś indziej za jednym trójnikiem to nieopłacalna sprawa a na ten co sam zrobiłem nie narzekam jest symetrycznie i dobrze zespawany :)

Co do fotki hamulców to interesują cie fotki samych zacisków ? Bo cały zestaw nie jest jeszcze założony i wątpię aby w zimę to zrobił bo nie założę 15 na zimę :( A na 17 nie mam zimowek i szkoda felg.

A fotki wnętrza będę niebawem wstawione na forum wtedy zobaczysz troszkę cierpliwości ;)

Re: Bogdan9999

: 2008-10-22 16:26
autor: Astro
Poproszę zdjęcie zacisków, tarcz (jeśli masz) i jeśli ci się będzie chciało to zdjęcie z oznaczeniem odległości otworów jarzma.

Re: Bogdan9999

: 2008-10-22 23:30
autor: Bogdan9999
Ok zobaczę co da sie zrobić ale tarcz jeszcze nie mam.
A dziś zakończyłem spasowywanie i łączenie reszta spawów pujdzie jak przyjdzie mi drut.
ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Re: Bogdan9999

: 2008-10-23 08:47
autor: Sqad
Mam nadzieje że te końcówki to tymczasowo bo zalatuje tanią podróbą lexusa, no chyba że im się coś polepszy :slon:

Re: Bogdan9999

: 2008-10-23 10:02
autor: Dee Jay
Mnie się podobają. W końcu coś innego niż mugeny, dwururki, czy zadarte w górę rynny :twisted:

Re: Bogdan9999

: 2008-10-23 15:59
autor: Bogdan9999
Sqad pisze:Mam nadzieje że te końcówki to tymczasowo bo zalatuje tanią podróbą lexusa, no chyba że im się coś polepszy :slon:

Sqad mówisz o tej taniej podróbce ?
http://moto.allegro.pl/item465848397_bu ... iales.html

Sorka ale jak dla mnie dać za same końcówki 670 zł w wysyłką to jest max ile moge dać.



Dziś wreszcie zakończyłem przeróbkę :) Wyszło lepiej niż zakładałem i niestety głośniej :( Parę fotek możecie zobaczyć do tego mam jeszcze do was pytanie czy takie spalanie jest normalne ?? :twisted: ObrazekObrazek

A tu parę fotek min tył autka jeszcze nie złożony do kupy ale to na dniach ;P Mam problem z wyborem lamp bo mam 3 rodzaje, ale na pewno coś fajnego wybiorę + pujdą nowe uszczelki pod nie. :)
Komentujcie :twisted:
ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Re: Bogdan9999

: 2008-10-30 00:14
autor: davidlive
Jak juz pisalem na GG jedyne co mi sie nie podoba to to ze te końcówki jak dla mnie powinny być odwrotnie , ale to juz twoja sprawa.

Zrobione jest to wszystko na prawde bardzo profesjonalnie i to mi sie podoba.

trzymam kciuki za jak najszybsze zakonczenie prac :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Bogdan9999

: 2008-10-30 08:25
autor: OLEY
davidlive pisze: jedyne co mi sie nie podoba to to ze te końcówki jak dla mnie powinny być odwrotnie , ale to juz twoja sprawa.
Jak odwrotnie? :shock:
Wyglądają super. To właśnie w każdej innej pozycji wyglądałyby kiepsko.

Re: Bogdan9999

: 2008-10-30 11:08
autor: Lisiu
Widzę że w wydechu zagościł jedynie jeden tłumik przelotowy :twisted: więc ciszy bym się nie spodziewał :D

Końcówki są świetne, ładnie wykończyć zderzak pod nie i będzie git :twisted:

Re: Bogdan9999

: 2008-10-30 11:17
autor: Kędziorek
Świetnie wyglądają to końcówki.

Gratki Bodzio. :D

Re: Bogdan9999

: 2008-11-10 00:40
autor: Bogdan9999
Witam ostatnio zabrałem sie za regeneracje amortyzatorów bo jakby nie było maja juz swoje latka. Cel był taki maja byś dobrze zrobione lepsze od serii i ma zostać regulacja bo ja lubię :) Więc zakupiłem specjalny olej do amortyzatorów wymontowałem amortyzatory i zabrałem sie do pracy. Napotkałem wiele przeszkód niestety i teraz wiem dlaczego żadna firma regenerująca amortyzatory nie podejmuje sie regeneracji amorów z regulacja aby zrobić je tak aby regulacja działała. Niestety okazało sie na samym początku że sama wymiana oleju nie jest rozwiązaniem. Aby wszystko było tak jak przedtem konieczne są zmiany w samej budowie amortyzatora a dokładniej dołożenie ważnego elementu. Na dzień dzisiejszy amortyzatory są w malowaniu jak i górne mocowania. Przede mną ostatnia próba i jeśli wszystko będzie ok to będę mógł regenerować amortyzatory innym a cena za taka usługę u mnie będzie wynosiła 600 zł za 4 sztuki. Fotki z przebiegu prac jutro. Pozdrawiam


Pare nowych fotek z przebiegu prac reszta niebawem czekam na górne mocowania amorków za załatienie po dobrej cenie Maciusze ;)

ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek


Amorki zregenerowane i złożone z nowymi sprężynami JAMEX :) Tylne amory dostały nowe górne mocowania. Kolorku proszę nie komentować tak chciałem i tak zrobiłem :) Kielichy zostały wypiaskowane, odtłuszczone i zapodkładowane czekają na pokrycie gumą do konserwacji karoserii. W wikend składam wszystko do kupy, zostają do wymiany tylne wahacze ale to po niedzieli jak mi przyjdą. I przerobienie hamulca ręcznego na hydrauliczny dość mam tych badziewnych linek. Pozdrawiam.
ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Re: Bogdan9999

: 2008-11-21 18:53
autor: Drzymek
Bogdan, zawsze Cie podziwiałem za te prace przy aucie.

Mój podziw ciągle rośnie...

Re: Bogdan9999

: 2008-11-22 20:52
autor: davidlive
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

to by było tyle komentów

Re: Bogdan9999

: 2008-11-23 23:55
autor: wojtas89
Dla mnie Bogdan to mistrz dłubania przy aucie, pełen szacunek, jakbym miał kase to przysłałbym ci amory do regeneracji , apropo wymieniałeś łóżyska MCpersona? jeśli tak to napisz ile kosztują i gdzie można dostać?

Re: Bogdan9999

: 2008-11-24 01:03
autor: Bogdan9999
Hej nie wymieniałem bo były w bdb sanie, jedynie przeczysciłem i przesmarowałem smarem grafitowy odpornym na zmianę temperatury i wilgoć. Pomogło i pracuja bardzo dobrze. Tobie radziłbym to samo zrobić maja swoje lata i smar seryjny już dawno został wytarty i wypłukany przez wodę, dlatego pukają jak skręcasz. Pozdrawiam