Strona 1 z 2

Quaki

: 2006-03-03 15:32
autor: Quaki
Witam jako ze skończyłem albo prawie skończyłem (już jakiś czas temu czyli na jesień ubiegłego roku auto wyjechało z garażu, ale zostało jeszcze kilka elementów do skończenia ) swój projekt o którym cześć ludzi mówiła ze nigdy nie wyjedzie (serdecznie ta cześć pozdrawiam gestem baaardzo kulturalnych kierowców hehehehe) chciałem go opisać:
Tytułem wstępu autko Ford Probe I-gen z roku 91 silnik F2T produkcji mazdy. Wszystkie elementy "tuningowe" łącznie z projektami i wykonaniem customowej elektronik zostało zrobione lub zamontowane przeze mnie w garażu (tudzież przy biurku :P )

Silnik i układ wtryskowy:
- 2.2 GT turbo
- wtryskiwacze 330cc (przez moment były 440cc ale z uwagi na awarie jednej sztuki powróciłem do serii)
- pompa Walbro 255l/h
-sprzęgło + docisk Sachs (seria ale w razie potrzeby jest pomysł jak wzmocnić te dwa elementy)
- instalacja mokrego podtlenku firmy NX (Nitrous Exxpres) maksymalny strzał z podtlenku +150kM

Układ dolotowy:
- filtr grzybkowy (zółty bo podobno zółte dają najwięcej koni ;) )
- seryjne turbo IHI RHB5-VJ11 (turbinka trochę mala ale doładowanie podniesiono z 0,5 do 1 bara wiec można tak jeździć :) )
- intercooler 450/300/76mm
- bov dwutłoczkowy do 2 bar (chińczyk robiony na wzór Forge)
- cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe firmy Autobahn 88
- natrysk N2O na intercooler (dla ewentualnego dochłodzenia intercoolera i jako purge dla systemu podtlenku )

Układ wydechowy:
- 2,5" downpipe kwasówka
- 2,5" reszta wydechu z kwasówki (spawana TIG-iem przeze mnie osobiście :) )


Elektronika i elektryka (wszystkie elementy dodatkowe zaprojektowałem i wykonałem samodzielnie) :
- mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu )
- shift light (customowy sterownik)
- procedura startowa (customowy sterownik)
- flat shift (customowy sterownik)
- wskaźnik zintegrowany boost,egt x2,temperatura oleju,ciśnienie oleju oraz boost controller (w najbliższym czasie wskaźnik ten zostanie zastąpiony wskaźnikiem opartym o nawigacje i technologie bluetooth)
-dodatkowa instalacja wymuszająca obieg w chłodnicy oleju skrzyni biegów (załączana z panelu przy lusterku)
-płytka wykonawcza boost controllera wraz z zaworkiem n75
-nowa wiązka zasilająca pompę paliwa

Zawieszenie:
- nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne niestety musiałem pozbyć się sterowania twardością zawieszenia które było w seryjnych amorach )
- sprężyny Weitec - 35mm
- opony Toyo r888 (na osi napędowej)
- felgi od forda probe 2-gen

Układ hamulcowy:
- standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tył standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT jeśli będę miał wenę i czas to może to zmontuje razem :) )

Wygląd zewnętrzny:
- felgi 2-gen
- przyciemnione tylne szyby (pomaga bo nie widać ze autko jest wybebeszone i nie od razu widać butle podtlenku)
- czarny dach
reszta w miarę seryjna i tak ma pozostać


Wnętrze:
- fotele kubełkowe Mirco XXL
- kierownica sport Momo
- pasy szelkowe 3 punktowe (chce je wymienić na pasy 4 punktowe Takata)
- zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach) jego rolą jest włączanie rożnych elementów dodatkowych jak instalacja podtlenku azotu, grzanie
butli , włącznik pompy obiegowej chłodnicy oleju skrzyni biegów itp

Do dokończenia:
-sterownik Instalacji NX o mocno rozbudowanych możliwościach konfiguracyjnych (jeszcze nie zakończyłem prac na tym urządzeniem zostanie zamontowane jak tylko prace dobiegną końca )
-kontrola trakcji (projekt rozpoczęty ale pewnie trochę czasu upłynie zanim go dokończę wiec na razie nie jest funkcjonalny )



No i kilka zdjęć :
Wnętrze i jego elementy podczas prac

Obrazek Obrazek

wnętrze po zakończeniu prac

Obrazek

wydech przed założeniem

Obrazek

seryjny downpipe vs custom downpipe 2,5"

Obrazek


natrysk N2O na intercooler

Obrazek


panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji w momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)

Obrazek



a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny

Obrazek Obrazek

i krótki filmik z testu nawigacji z Windowsem CE zastępującej wskaźniki (projekt porzucony na rzecz systemu Android)
http://www.youtube.com/watch?v=aw96dspwSCU

wygląd zewnętrzny

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam

: 2006-03-03 16:39
autor: Basf_Wrocław
Musi to być wkur.. dla jadących z naprzeciwka. Przecież to wogóle nie ma racji bytu.

: 2006-03-03 17:20
autor: Quaki
basf to sa normalne lampy ja ich sam nie robilem czemu mialy by byc wkur... dla jadacych z naprzeciwka? nie rozumiem moze wez sie rozwin troche co masz na mysli bo jakos nie moge pojac skad ci sie to wzielo (ja rozumiem ze moga ci sie niepodobac i wtedy ok ale tak ???? )
Lampy sa sprowadzone ze stanow
Pozdrawiam

: 2006-03-03 17:34
autor: Thax
Lampki bardzo ładne. A basf'owi chyba chodziło o wiązke, bo z tego co mi sie wydaje to przy dwóch takich samych masz symetryczną? Ale ja się nie znam. Miałem dokładnie te same ściągać ale matrix racing mnie olewa.

: 2006-03-03 17:38
autor: Quaki
tak jest symetryczna bo swiatla sa symetryczne ale to nie przeszkadza ludziom co jada z przeciwka (no chyba zebym mial,zle ustawione ale jakie siawtla by nie byly to zle ustawione beda razily ludzi )
Pozdrawiam

: 2006-03-03 17:53
autor: Basf_Wrocław
To są światła symetryczne, których nie da się ustawić. Klosze europejskie mają załamania żeby świeciły na pobocza i w dół. Te poprostu świecą :) Miałem Escorta USA na światłach symetrycznych. Cały czas mi migali długimi. Same klosze bardzo ładne.

: 2006-03-03 18:03
autor: Quaki
Basf to miales zle ustawione swiatla ( da sie je ustawic bez problemu tylko ze ksztalt snopu swiatla jest troche inny ) mi nikt nie miga
Pozdrawiam
ps. mam gdzies rysunek jak sie roznia swiatla ameryka od naszych

: 2006-03-03 19:44
autor: Tomasz S
Quaki !!!
Wreszcie !!! 8)
Czekamy na następne zdjątka !!!
. Lampki OK :!: :arrow: Byle byś nie musiał bulić za brak homologacji (wiesz , znaczek "E") . Dość niezwykle się prezentują ; tył też będziesz zmieniał ?
Nara

: 2006-03-03 21:05
autor: strober
Też mam lampy symetryczne, dobrze ustawione i tak jak Quaki'emu nikt mi jeszcze nie dawał znaku że go oślepiam :!: Kwestia wyłącznie nastawienia odpowiednio świateł!

: 2006-03-09 18:23
autor: Quaki
No wiec dodalem nowe zdjecia na razie jest instalka sucha (tym razem z butla 0,8L )oraz fake purge
Pozdrawiam

: 2006-03-09 22:31
autor: strober
Fajny telefon :wink: ! :D

: 2006-03-10 01:14
autor: Quaki
heheheh mi dogadal tez tak mysle ;) dobra na powaznie tel jest po to zeby wszytskim uzmyslowic jakie sa wymiary tego ustrojstwa
Pozdrawiam

: 2006-03-10 10:44
autor: RX
strober pisze:Fajny telefon :wink: ! :D
Kurna! Jak zobaczyłem ten telefon to już pisałem posta o identycznej treści a tu masz... wyprzedził mnie hehe ;)

Nitro sympatyczne, chciałbym założyć ale co tu dużo gadać - póki co - boję się :( Dla samego purge'a warto założyć nitro ;)

Pzdr,

: 2006-03-10 12:03
autor: Quaki
RX ale purga mozna zalozyc bez nitro (i nie terezba tracic drogiego gazu heheheh)
Pozdrawiam

: 2006-03-11 18:31
autor: laptop
Cóz to jest to purge??

: 2006-03-11 21:13
autor: Quaki
Purge lub spray show bylo omawiane na forum
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ight=spray
Jest to cos na ksztalt slupa dymu wy dobywajacego sie z dowolnej czesci autka (z tym ze to co my widzimy jako dym jest silnie rozprezajacym sie gazem albo N2O albo CO2 )
Pozdrawiam

: 2006-03-11 22:58
autor: mika_vixen
Quaki masz te dysze czy nie,chce kupić te instalacje,a opisujesz co i jak i nic z tego niema

: 2008-05-06 00:43
autor: Quaki
Nowe zdjecia nowych gartow do prawie nowego auta (jeden sezon to chyba nowe )
Pozdrawiam

: 2008-05-06 08:21
autor: Drzymek
Ile kosztuje instalacja FAKE PURGE na czym polega i czym się napełnia butlę (ile można zrobić strzałów pokazowych i koszt napełnienia butli)?

POZDRAWIAM!

: 2008-05-06 08:44
autor: Kocureq
I czy szybko się zmieniają wskaźniki ? :twisted:

: 2008-05-06 09:42
autor: Quaki
Jak to wyglada juz widziales na zdjeciu w linku powyzej ile kosztuje a to zalezy czy chcesz ja zrobic sam czy chcesz kupic gotowa ze wszytskimi niebednymi dodatkami (ogolnie teraz z uwagi na taniego dolara nie warto budowac samemu oszczednosc rzedu 200-400zl a latania i szukania od metra)
Czym sie napelnia a jednym z dwoch gazow albo CO2 (metoda duzo tansza i na fake purge najlepsza) lub N2O gaz duzo drozszy efekt ten sam (bo gaz duzo drozszy a i tak wypuszczasz go do atmosfery)
Ile strzalow a to zalezy jaka przepustowowsc ma zaworek i jaka masz butle duza ale policz ze mniej wiecej masz mozliwosc zrobienia pokazu przez 360s (oczywiscie wartosc czysto teoretyczna dla zaworku ktory ja mam u siebie )
Koszt napelnienia butli bedzie w granicach 50-100zl (oczywiscie mowie o CO2) to zalezy gdzie napelniasz (najlepiej sie dogadac z jakims suponem lub inna firma ktora napelnia gasnice)
:arrow: kocureq jakie wskazniki bo nie zrozumialem pytania ???
Pozdrawiam

: 2008-05-06 10:52
autor: Sqad
Strasznie drogie to CO2 jak na tak malą butle, ja za bodaj 50 kilową płace między 70-90zł

: 2008-05-06 11:15
autor: daniel
...tylko pytanie jak to zniesie nasze F2T :?: bo ja bym chętnie teraz zainwestował w jakieś poważniejsze przeróbki :D


ps. Quaki warsztat gotowy??

: 2008-05-06 11:51
autor: Quaki
Squad co do ceny to duzo zlezy gdzie kupisz gaz i czy masz podpisana z firma umowe czy tez nie i czy wymieniasz butle czy tez chcesz zeby ci nabili twoja
Ogolnie cena gazu to o ile mnie pamiec nie myli 7,99 + vat za kg
Daniel tak warsztat juz jest zrobiony jakby co to zapraszam na prv
Pozdrawiam

: 2008-05-06 13:57
autor: sawmaster
mówią że psują się te turbinki T3/T04, jak w końcu jest z tym? bo już nówkę na allegro można za 1tys kupić a to tanio dość