Strona 1 z 1

wymiana amortyzatorów przód

: 2006-03-09 20:06
autor: romulus
czy ktoś rozkręcał mcpersona? potrzebuję info czy są jakieś problemy z rozkręceniem... nie chciałbym sytuacji że porozbieram a okaże się że jakiś dziwny klucz potrzeba czy coś; zapytam od razu czy łożyskowanie kolumny to droga rzecz? a może da się wymienić samo łożysko w nim tak jak w niektórych autach?

: 2006-03-10 11:18
autor: KITT
Ja sobie wymieniałem amory z przodu, raczej prosta robota, co nie jest jasne?

4 śrubki z góry, 14? Dwie wielkie na dole, 17? 19? jakiś tam jeszcze czujnik od ABESU siedzi 12? No i spinka do przewodu hamulcowego. Raczej prosta robota. No i kolumna wychodzi. Potem trzeba ścisnąć sprężynę i odkręcić tą wielką śrubę z góry. Nie próbuj jej odkręcać przed ściśnięciem sprężyn! :lol:

Warto zaznaczyć sobie jakimś rysikiem jak siedział ten cały górny element na sprężynie przed jej wyjęciem, nie jest symetryczny. :?

: 2006-03-10 13:46
autor: romulus
no wszystko jasne,ale jak zablokować tłoczysko do okręcenia tej "wielkiej" śruby z góry, bo w różnych autach są różne patenty np. w golfie jest imbus wkładany w środek. i jak jest z łożyskowaniem?

: 2006-03-13 21:23
autor: romulus
napiszę parę punktów dla potomnych umiejących korzystać z opcji "szukaj"...

1. popuszczamy nakrętki koła i nakrętkę centralną amortyzatora od góry,
2. podnosimy auto, zdejmujemy koło,
3. odkręcamy mocowanie przewodu czujnika ABS (nasadka 12), zdejmujemy zawleczkę mocującą przewód hamulcowy do amortyzatora (kombinerki),
4. odkręcamy 2 śruby amortyzatora dół (klucz 19),
5. odkręcamy 4 nakrętki mocowania amortyzatora na górze (klucz 14),
6. wyjmujemy mc persona,
7. zaznaczamy miejsce zakończenia sprężyny na talerzyku z gumą na górze,
8. jeśli mamy ściągacze ściskamy sprężynę,jeśli nie,radzimy sobie innymi metodami typu dźwignia, odkręcamy nakrętkę centralną i rozbieramy kolumnę na części,
9. wymieniamy amortyzator (osłony amortyzatorów, odboje, ew. sprężynę i łożysko /ten mały plastikowy obrotowy talerzyk/) i składamy do kupy pamiętając o wcześniej zrobionym znaczku,
10. skręcamy w kolejności odwrotnej niż rozbieraliśmy,
11. cieszymy się z jazdy :wink:

uwagi:
do pkt.2- dla pewności że nam auto nie spadnie na głowę polecam podłożyć coś solidniejszego niż lewarek,
do pkt.7- ten punkt jest ważny, jeśli go pominiesz możesz się przygotować na ponowne rozkręcanie...,
do pkt.8- metoda "na dźwignię" może być niebezpieczna i spowodować utratę zębów, jednak z dobrym kumplem i po dwóch browarkach sobie poradzicie,
do pkt.9- warto wymienić osłony, nawet jeśli są całe, bo kosztują grosze, odboje w/g uznania, moje wyglądały jak nówki więc zostawiłem, łożysko jeśli sie swobodnie obraca też może zostać,
do pkt.11- do pełni szczęścia warto pojechać na geometrię
do ogółu operacji- mając odkręconą piastę możemy wymienić uszkodzone osłony przegubów, co i jak zrobić po kolei opiszę może później.
myślę, że komuś się przyda 8) pozdro :!:

: 2006-03-13 21:33
autor: KITT
romulus pisze:6. wyjmujemy mc persona
Uwaga do punktu 6. :wink: Warto podłożyć coś, na przykład kawałek gumy na osłonę przegubu aby nie poharatać jej dołem wyjmowanej kolumny. :roll:
romulus pisze:jak zablokować tłoczysko do okręcenia tej "wielkiej" śruby z góry

Z tym nie powinno być problemów. Tłoczysko jest ścięte i aby odkręcić tą śrubę wystarczy przytrzymać tylko ten cały górny element, ale to chyba już wiesz... :lol:

: 2006-03-14 12:06
autor: darel
Superowo :D Do pełni szczęścia brakuje tylko dokumentacji fotograficznej. A może cyknąłeś jakieś fotki? :wink:

: 2006-03-14 14:28
autor: romulus
darel pisze:Superowo :D Do pełni szczęścia brakuje tylko dokumentacji fotograficznej. A może cyknąłeś jakieś fotki? :wink:
łapy miałem całe w smarze więc nie bardzo chciało mi się focić :lol:

Łożyska McPersona - wymiana

: 2013-05-14 14:58
autor: Kilkastow
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w probku, które działa nie równo, zacina się i przeskakuje. Po przeczytaniu tematów na innych forach doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie są to łożyska na amortyzatorach. Z tego co się dowiedziałem ,były ponoć niedawno wymieniane(zapewne mechanicy założyli jakieś tanie) i się szybko posypały. Pasowałoby wymienić je na coś lepszego, co polecacie? Do tego jakie są koszta robocizny? Później zapewne trzeba ustawić zbieżność?

Re: Łożyska McPersona - wymiana

: 2013-05-14 15:31
autor: Romas
Widzę że jesteś nowym użytkownikiem naszego forum dlatego najpierw zapraszam tutaj http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277
A zapewne zrozumiesz jak sie poruszać prawidłowo po forum , i bedziesz wiedział jak korzystać z wyszukiwarki :wink:
Poszukasz a zapewne znajdziesz odpowiedź na Twoje bolączki, bo zakładanie co chwile tematu o podobnej nazwie mija sie z celem, i nie obrażaj sie kolego jak Temat który założyłeś zostanie zamknięty, ponieważ trzeba dbać troszkę o porządek na forum :wink:
Mi znalezienie tematu zajęło minutkę, i jak byś nawet nie znalazł w takowym odpowiedzi to dopisz do niego swój problem a zapewne ktoś ci pomoże :wink:

Pozdrawiam

Re: Łożyska McPersona - wymiana

: 2013-05-14 15:32
autor: quarth
masz do wyboru kupic cale poduszki, ewentualnie rozebrac kolumne i przesmarowac je, to tez powinno pomoc. ostatecznie idziesz do serwisu i kupujesz oryginaly :]

Re: Łożyska McPersona - wymiana

: 2013-06-08 09:36
autor: wujeksex
Kilkastow pisze:Witam. Mam problem ze wspomaganiem w probku, które działa nie równo, zacina się i przeskakuje. Po przeczytaniu tematów na innych forach doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie są to łożyska na amortyzatorach. Z tego co się dowiedziałem ,były ponoć niedawno wymieniane(zapewne mechanicy założyli jakieś tanie) i się szybko posypały. Pasowałoby wymienić je na coś lepszego, co polecacie? Do tego jakie są koszta robocizny? Później zapewne trzeba ustawić zbieżność?
Jak siadają łożyska kolumn, to słychać takie stuki/stuki/trzaski, ale wspomaganie działa dobrze. Pisząc działa dobrze mam na myśli to, że nie czuć oporów kręcąc kierownicą.

Re: wymiana amortyzatorów przód

: 2013-06-08 18:40
autor: quarth
jesli ci wspomaganie przeskakuje i sie haczy to szukaj sobie nowego magla