Strona 1 z 2

tuk tuk tuk przy skrecie kierownica

: 2003-09-18 11:17
autor: amra
to ze wrocilem do gry to jeszcze nic. 2 dni temu odebralem samochod od gazola bo mialem 3 wystrzal w swoim zyciu i sie cos schrzanilo. nie chcial jechac na gazie a na benzynie jechal. okazalo sie ze pekla membrana w kolektorz mieszajacym gaz/powietrze + zsunely sie 2 przewody (jakies tam). 200 PLN extra :cry:
ale nie w tym rzecz. jak skrecam kierownica, nawet delikatnie to slysze stuki. nie jestem pewien ale chyba gdzies na koncu kierownicy. przeguby wymienialem pol roku temu. moze po tym jak plot wyskoczyl mi na droge cos sie przesunelo/uszkodzilo???

: 2003-09-18 12:10
autor: kollek
Ja w swoim tak miałem jak kupiłem auto. Jak skręcałem w lewo to tak zaj.....ście się tukło. Okazało się że mam wachacz do wymiany. Wybiły się gumy. Po zmianie jak ręką odjął a wystarczył nie duży skręt w lewo.

Więc sprawdź wachacze.

: 2003-09-18 12:11
autor: amra
a czy moga byc jakies koncowki drazka kierowniczego lub cos podobnego??? a moze maglownica.
ile taki wahacz w JC???

: 2003-09-18 12:16
autor: wingerman
Czy na postoju podczas skrecania kierownica rowniez slychac??

: 2003-09-18 12:19
autor: amra
sprawdze. a jak bedzie stukac to co???

: 2003-09-18 12:24
autor: kollek
Gdyby na postuju podczas skręcania kierownicą czuć było przeskoki i stuki to powodem mogło by być łożysko mcpersona.

Wachacz w JC ale do 1gen. kosztuje 220 zł.
Za łożysko mcp Mokry płacił chyba 60 zł ale kupił jeszcze pod nie gumy oryginalne i kąplet 200 zł na jedną stronę (tak mi się wydaje)

: 2003-09-18 12:27
autor: amra
ALE WTEDY BEDZIE STUKAC W JEDNA STRONE CZY NIEZALEZNIE OD SKRETU???

: 2003-09-18 12:28
autor: wingerman
Zgadzam sie z kollkiem

: 2003-09-18 12:31
autor: kollek
niezależnie od skrętu

Łożysko pracuje wraz ze skrętem to w jedną to w drugą. Dlatego będzie go słychać cały czas.

: 2003-09-18 12:32
autor: amra
reasumujac: stuki w czasie jazdy = prawd. wahacz(e), na postoju = lozysko McP. tak????

: 2003-09-18 12:34
autor: kollek
można by tak powiedzieć.

Wachacze łątwo sprawdzić.
Łożysko mcp też bo będziesz czuł jak na postuju podczas skręcania przeskakuje kierownica zamiast chodzić płynnie.

: 2003-09-18 12:35
autor: amra
poza tym 100 roznych powodow???? :D

: 2003-09-18 12:43
autor: Remik
kollek pisze:Gdyby na postuju podczas skręcania kierownicą czuć było przeskoki i stuki to powodem mogło by być łożysko mcpersona.

Wachacz w JC ale do 1gen. kosztuje 220 zł.
Za łożysko mcp Mokry płacił chyba 60 zł ale kupił jeszcze pod nie gumy oryginalne i kąplet 200 zł na jedną stronę (tak mi się wydaje)
umnie wlasnie tak stuka ale kierownica nie pszeskakuje, ale podczas jazdy nic mi nie stuka. To tez moze byc lozysko mcpersona?

: 2003-09-18 12:49
autor: kollek
prawdopodobnie tak. Problem może być ten sam a objawy nieco różne. U jednego przeskakuje kierownica (Probert - przynajmniej takie miałem wrażenie) u dugiego nie ale słychać łożysko (u mokrego) a przyczyna jest ta sama.

: 2003-09-18 12:54
autor: amra
a w jaki prosty sposob mechanior moze to sprawdzic (zebym wiedzial ze mnie nie orznie). dajcie linka do cennikow czesci. prosze :D

: 2003-09-18 13:01
autor: kollek
Tu masz linka: http://www.moto-sklep.pl/
Podobno mają tanio.

Jak sprawdzić? hmm.. najlepiej samemu. Wg powyzszego co pisaliśmy.
Nie masz jakiegoś zaufanego mechanika??? Wiem, chodzi o to żeby nie powiedział np. że masz padnięte łożysko i przy tym amortyzator żeby na Tobie zarobił.

: 2003-09-18 13:47
autor: amra
badz wymiana calego przodu. :D :D ale mam jednego zaufanego wiec go poprosze o sprawdzenie tego wlasnie elementu + wahaczy. dzieki za info, poinformuje jak postepy :D

: 2003-09-19 07:29
autor: dodge
Ja też miałem stukanie podczas postoju przy skręcaniu. Okazało się, że końcówki drążka były do wymiany i swożeń. Po wymianie jak ręką odjął. Cisza aż miło.

: 2003-09-19 08:09
autor: amra
czyli to tez do sprawdzenie. dzieki !

: 2003-09-19 10:35
autor: OLO
Co do lozyska w Mcpersonie to wystarczy je wyjac , przeczyscic i posmarowac (chyba ze sie rozlatuje,jest to lozysko igielkowe)Ja tez tak mialem ,przy okazji jak wymienialem sprezyny to tak zrobilem i jak reka odjal,Duzo roboty nie ma tylko musisz miec sciagacz do sprezyn :wink:

: 2003-09-19 10:41
autor: amra
wiekszy zaklad chyba ma wiec nie powinno byc problemow.

: 2003-09-23 06:36
autor: amra
a moze to cala maglownica? dzis mam sprawdzic to co radziliscie to zobaczymy. czy maglownica moze dac taki efekt???

: 2003-09-23 10:03
autor: wingerman
Nie sadze by to byla wina maglownicy. No chyba ze ktos juz ja rozbieral i wtedy jesli sa zle spasowane tulejki to moze sie kopac.

: 2003-09-23 10:48
autor: amra
maglownice rzekomo wymienial mi jeden mechanior z rok temu (fachowiec w sandalach z dziura na duzym palcu :D ) ale nie widzialem ani tej "nowej" anie tej wymienionej.

: 2003-09-23 11:20
autor: Gość
amra pisze:maglownice rzekomo wymienial mi jeden mechanior z rok temu (fachowiec w sandalach z dziura na duzym palcu :D ) ale nie widzialem ani tej "nowej" anie tej wymienionej.
no widzisz - problem masz rozwiązany, zacznij wobec tego od maglownicy. Czytam uważnie te posty i coś mi się wydaje że po maglownicy warto sprawdzić sworznie na wahaczach i końcówki drążków. Kolejny raz odwołam się do rupieci których była w moim posiadaniu niezliczona ilość - z reguły to właśnie po pojawieniu się stuków wymieniałem sworznie górne i dolne + końcówki. Koszty :cry: