Strona 1 z 8

Wolnossący projekt RX'a /NIE Astro/

: 2006-03-18 21:34
autor: KALI
'ObrazekObrazekObrazek

:arrow: Jakieś półtora dnia zeszło się z przekładką nowych części które trafiły do silnika rx-a.Seryjne koło ustąpiło miejsca lżejszemu z mx3ki ,daliśmy od razu nową tarcze sprzęgła bo poprzednia była nieco zużyta.
Po skręceniu silnika ze skrzynką przyszła kolej na dolot.Samo zdjęcie przeszło całkiem sprawnie gdyby nie śrubka z tyłu kolektora -12 która jest w takim miejscu że szkoda gadać ledwo co wchodzi tam ręka a co dopiero jeszcze grzechotka.No i spory problem był z podpięciem podciśnień sterujących[pajęczynka mała] ale udało się ,trzeba było też dać nowe dłuższe przewody wodne w kilku miejscach i przerobić długość odmy do dolotu no i oczywiście jedna kosteczka elektryczna miała z krótki przewód ale to kosmetyka.Poprawiła się zdecydowanie dynamika ,przyspiesza płynnie z niższych partji obrotów i nieco szybciej się wkręca>> ale co do osiągów i różnic trzeba spytać Rx-a !!!
Ps Musisz koniecznie zrobić wydech będzie pięknie ryczał i brawka za dolocik jest fajnie zrobiony.!!
Ps Ciekaw jestem jak pracują teraz viris-y???

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

: 2006-03-19 13:17
autor: RX
Witam,

Przede wszystkim chciałbym podziękować Kamilowi za pracę, którą włożył w auto, bo siedział od rana do nocy, przez niemal dwa dni. Nie ustępował ani przez chwilę, przespał 4 godziny i mimo zmęczenia wszystko zapiał na ostatni guzik. Profesjonalnie. Wszystko chodzi elegancko. A teraz jak to działa:

Koło zamachowe z Mx-3 16 lbs (seria w Probe 21 lbs):

Auto wkręca się lepiej, ale różnica nie jest kosmiczna, teorię o cięższym wjeżdżaniu pod górkę na prawdę można włożyć między bajki (to nie Fidanza :) ), to samo co do częstszego redukowania - absolutnie. Jeździ się normalnie, a jak tylko trzeba depnąć, to nie ma tego co na serii, że auto zaczyna buczeć i ledwo wciągać na obroty (przy niskich RPM), tylko ładnie wpada do góry, bez przeszkód (ale też nie zapina jakoś kosmicznie obrotomierza). Generalnie - okej.

Kolektor KLZE:

Dał zdecydowanie najwięcej, a będzie jeszcze lepiej, bo póki co Vrisy najprawdopodobniej nie chodzą jak powinny (już jest pomysł jak to naprawić w tym kolektorze, zobaczymy co z tego będzie). Przy depnięciu w dechę przy 3 tysiącach auto wciska w fotel i ciągnie do końca. Sympatycznie, bo przy serii musiałem wysoko kręcić aby coś osiągnąć.

Do tego mam kompletny dolot, oryginalny BOMZ ze Stanów, długi (widać na fotkach).

Co dalej?

Short shifter dziś zamawiam, jest szansa na kupno oryginalnych kolektorów wydechowych - zobaczymy - jak da radę to na pewno kupię. Do kolektorów pewnie dojdzie wydech Greddy, ale na razie nie mam skąd go ściągnąć (pomijając brak funduszy, ale się pozbiera :) ). Postaram się wycisnąć dużo z silnika wolno ssącego (do powyższych modów pewnie dojdzie polerowanie dolotów, polerowanie / portowanie kolektora i planowanie głowicy) - do póki nie zrównam stosunku wyglądu Probe do jego mocy :twisted:

Pzdr.

Ps. Specjalnie pozdrowienia dla Sqada za ukręcenie śruby i złamanie zbiorniczka wyrównawczego ;) ;) :twisted: :twisted: A poważniej - dzięki za dodatkową pomoc Twoją jak i Dominika. Dziękuje wszystkim klubowiczom którzy zajrzeli do nas w trakcie pracy, jak i Sh(cycki)tersowi za pozdrowienia :)

Do zobaczenia w Borkach :-)

: 2006-03-19 15:00
autor: Marcos
Jestem pod ogromnym wrażeniem , tego co się dzieje z dwójeczkami ostatnio.
Kolejna odpicowana, no nieźle, gratuluje RX
Kurcze widzę ze pracujesz nad mocą w swoim Probku, to się liczy.
Ukłony dla Kalliego za jego prace , no no no świetna robota.

RX, a ile powienien mieć mocy Probe, żeby sie zrównał stosunek wyglądu do mocy??

P.s. widze ze pomoc Sqada bardzo pomogła :lol: :lol: :D :wink: :wink: :wink:

: 2006-03-19 15:30
autor: Lukask
Wielkie gratulacje Rx 8) O projekcie wiedziałem od kaliego i powiem ci że kawał roboty odstawiliście czego widać efekty :) Kalii napewno jak tylko fundusze pozwolą to też się wybiore do twojego garażu bo tam cuda się dzieją :wink: I jeszcze jedno apropo koła zamachowego u RXa czytałem o tym na kilku forach pytałem kilku specy (przed rozbiciem miałem takie koło w planie )i wszyscy opowiadali bajki , które ty na szczęście obaliłeś i za to wielkie dzięki i jeszcze raz GRATULUJĘ

: 2006-03-19 17:17
autor: Camel
Witam.
Mam pytanie jakie sa koszta takiego koła i kolektora?

: 2006-03-19 18:57
autor: RX
Witam,

O kurczę, to mnie zaskoczyliście - bardzo miła reakcja, dzięki! :o

Co do pytań:

Stosunek mocy do Proba odpowiedni to jest to co ma teraz Kalii w swoim aucie (0.5 Bara na razie, ale to jest to jak dla mnie). To jest idealnie to o co mi chodzi i będę starał się to osiągnąć - pięknie wgniata. :-)

Co do cen, to mi się udało tanio wyrwać:

Totalnym fartem załatwiłem sobie koło zamachowe za 50zł :shock:
W Maździe takie koło kosztuje 1088zł, z rozbitków ciężko kupić - silniki tylko w całości, a jednak mi się udało... ;)

Kolektor jest nie do dostania praktycznie, dobrym fartem wyrwałem go za 270zł. Jak coś - trzeba go ciągnąć ze Stanów.

Pzdr.

: 2006-03-19 23:06
autor: MARCO
No no ...... 2-gen. chce dorównać pierwszej :lol: Tak na poważnie to miło było by na wykresiki popatrzeć twoje ...i Kaliiego .

: 2006-03-19 23:13
autor: KALI
Z mojej strony to może się uda już niedługo :lol: :lol:

: 2006-03-19 23:30
autor: MARCO
Czekam z niecierpliwościom.....,a wklejałeś gdzieś może od swojej "jedynki"?

: 2006-03-20 09:08
autor: darel
Hmm nic tylko Wam gratulować zwłaszcza, że wszystko działa bez problemu i widać konkretny efekt z tej pracy. Brawo =D>
RX liczę, że w Borkach mnie przewieziesz, żeby podelektować się modami jakie zrobiliście :wink:

: 2006-04-09 15:37
autor: Maro
Wow, kolejna II'ka została wzmocniona :)
No i mam pytania do RX'a / Kalego:
1) Ile przybyło mocy :?:
2) Ile się zmieniło w sprincie do 100-ki :?:
3) Czy zmiany miały też jakiś wpływ na v-max :?:

Pozdr,

: 2006-04-09 21:55
autor: Qbatron
Vmax moglo spasc przez lzejsze kolo zamachowe... Ale przyspieszenie jest chyba wazniejsze od tych kilku km/h :]

: 2006-04-10 00:28
autor: Gturbo
Qbatron pisze:Vmax moglo spasc przez lzejsze kolo zamachowe... Ale przyspieszenie jest chyba wazniejsze od tych kilku km/h :]
Teoretycznie lzejsze kolo nie ma nic do szybkosci auta. Przy lzejszym kole auto owiele szybciej sie wkreca na obroty. Zwrasta moc ale maleje nie znacznie sila uciagowa tak zwany torque ale nie znacznie. Jeszcz echce dodac ze auto wymaga wyzszych obrotow do ruszania. Jest to dobre rozwiazanie bo i naprawde warto w to investowac. Ja mam Finadza 9lbs a nie tak jak fabryczne 21 lbs

: 2006-04-23 18:56
autor: Lukask
Policzyłem to jakimś prostym programem i mamy dane :
Oryginalne koło od probka waga 9,5 kg
Koło od mx3 V6 7,2 kg

: 2006-05-01 20:22
autor: Sebastian
a ty lukasz juz swoje kolo zamachowe zainstalowales?

: 2006-05-02 17:28
autor: Lukask
Nie Sebek na pierwszym planie jest twój silnik jak się z nim uporamy wtedy u mnie koło zamontujemy :)

: 2006-05-02 21:09
autor: Sebastian
lukask pisze:Nie Sebek na pierwszym planie jest twój silnik jak się z nim uporamy wtedy u mnie koło zamontujemy :)
stary, zaraz sie poplacze :cry: :oops: , serio, dobrze ze bozia takich ludzi stworzyla.

pzdr

: 2006-05-03 10:34
autor: pawelc
witam,wpadł mi przez przypadek kolektor od KLZE ,miał byc do kl-ki ale nie narzekam :wink:(w planach miałabyc tylko polerka kolektora i pokryw) i teraz moje pytanie do Ciebie @rx wtryski przepustnice zostawiłeś od KLZE? czy od KL-a? auto to mx-6 ale jak wiadomo są to praktycznie te same konstrukcje jeśli chodzi o silnik pisałeś o przedłużaniu przewodów mi wygląda że raczej niezawiele trzeba będzie przerabiac ale to nie problem z tego co zauważyłem niema krócca od podciśnienia do tempomatu chyba trzeba będzie zrobic trójnik ale to też wyjdzie przy zakładaniu ,napisz co jeszcze poprawiłeś dorobiłes może zewnętrzne sterowanie vrisami?,byłeś na hamowni? ,czekam na wszelkie sugestie [/code]

: 2006-05-03 20:53
autor: KALI
Wtryski listwa i przepustnica zostały z klze a trójnik do tempo jest tylko zaślepiony wystarczy naciąć.

: 2006-05-03 21:19
autor: pawelc
dzięki za info ,jak tylko założe to dam znac co z tego wynikło ,narazie mam co robic z tą polerką :wink: a jak z sterowaniem vrisami orginał?

: 2006-05-04 15:19
autor: RX
Witam,

Co do sterowania Vrisami na razie siedzi oryginalne. W planach jest chip sterujący tym ustrojstwem, tylko, że nie wiadomo czy to jest do zrobienia. Ktoś z MX-6 klubu robił urządzenie do sterowania Vrisami wg. schematów znalezionych na necie i niestety nie chodziło

Pzdr.

: 2006-05-07 08:57
autor: pawelc
witam ponownie,kolektor powędrował na własciwe miejsce :) ,i tak oprócz przedłuzeniu jednego przewodu wodnego i jednej wtyczki mamy podłączony kolektor ale dalej nie jest już tak prosto przy orginalnym filtrze ,poprostu kolektor KLZE jest dłuższy przy przepustnicy i prosty w porównaniu do KL-a co powoduje że całą puszkę fltra trzeba przesuwac (nie byłoby problemu żeby było gdzie :wink: ),przeszkadza przy tym tempomat ,który musi powędrowac troszkę dalej a tam już siedzi filtr węglowy,trzeba trochę pokombinowac i myslę ze wszystko da się spasowac,lepiej chyba przejśc na filtr stożkowy i teraz pytanie do Was gdzie kupowaliście swoje zestawy?

a teraz moje spostrzeżenia po odpaleniu ,w sumie odpalił bez żadnego problemu ,trochę za wysokie obroty mała korekta i wszystko wraca do normy,odczucia po przejechaniu łatwiejsze wkręcanie się przy niższych obrotach ale to narazie subiektywne odczucia teraz trzeba dopracowac całośc tzn teraz trzeba popracowac nad tymi vrisami nadal mam tak jak miałem poprzednio vris1 odrazu otwarty vris2 zamknięty cały czas,po zdjęciu wtyczki z tps-a funkcjonują tak jak powinny co z tym fantem zrobic? zewnętrzne sterowanie jakoś nie chce mi zadziałac (nie wiem w czym tkwi problem)

: 2006-05-07 09:20
autor: Lukask
Rx czas na rolki i sprawdzenie co dał ci ten kolektor !!

: 2006-05-07 12:59
autor: RX
Witam,

Na hamownię na razie się nie wybieram. Jeśli kogoś interesują wykresy to wpadajcie na probetalk.com - tam jest dużo o kolektorach ZE.

Pzdr.

: 2006-05-09 15:17
autor: Pluto
A jakie koło zamachowe proponujecie do 2.2 turbo? Można dostać jakieś lżejsze pasujące do tego silnika od innego auta ( mazdy np) czy tylko finadza (niewiem jak to sie pisze dokładnie) pozostaję ? Jakich wielkości różnicy przyśpieszenia i prędkości należy się spodziewać. Będę wstawiał nowe trwalszę sprzęgło (kompletne) to i to przy okazji mogę zrobić.