Strona 1 z 1
jak sprawdzic stan silnika V6
: 2006-03-21 23:24
autor: nordd46
Panowie.nie typowo mam maly dylemat chce kupic silnik V6 94r. do mojego Probe 93 na co nalezaloby zwrocic szczegolna uwage przy przegladzie takiego silnika (ktory oczywiscie jest ciagle do wyjecia wiec mozna go sprawdzic).za odpowiedzi z gory wam dzieki.Pozdroofki!
: 2006-03-22 02:07
autor: Ronin
Przede wszystkim to kompresję na garach. Następnie układy zasilające(paliwo, czy wykręca się do np. 7000 czy do 6000). Posłuchaj sobie popychaczy, wiadomo - czasem tak nap...lają że z daleka słychać

Czasem osłuchanie stetoskopem pomaga w ocenie stanu np. popychaczi wałków rozrządu. Zerknij też czy w chłodziwie nie ma oleju, czy się nie przegrzewa. obadaj czy nie kopci i zanim zagrzejesz sprawdz stan oleju i czy aby glut się z niego nie zrobił. A potem już pierdółki typu Vris-y itp.
Ps. Przeca masz vłkę, czemu ja się produkuję

Tak serio to powodzenia!
: 2006-03-22 08:00
autor: Lukask
Ja bym sprawdził panewke na 6 wykorbieniu i jeszcze jakąś jedną losowo !
: 2006-03-22 09:13
autor: Qki G
Jak by co ja mam silnik do sprzedania, przebiek 150.000
stan silnika bardzo dobry
Probe 4 life
: 2006-03-24 16:32
autor: nordd46
jest tak znalazlem silnik ma 135 tys. oczywiscie wedlug licznika?! moge go miec za 1.5 kafla nie przygladalem mu sie jeszcze zbyt dokladnie tzn bez sprzetu ale niepodoba mi sie jednak gesty dym szczegolnie na wysokich obrotach wydobywajacy sie z dziurawego wydechu zaraz za 1szym tlumikiem co prawda silnik nie byl rozgrzany na maxa ale wydaje mi sie ze to za duzo jak myslicie ??? pytania dla wiekszosci sa tendencyjne ja wiem. ale pytam bo nie wiem! Wielkie pozdro dla wszystkich Probe fanów!!!

: 2006-03-24 19:16
autor: Ada
A czy przepływomierz był podłączony???? jakiego koloru ten dym, jesli biały to różnie, być może poprostu para wodna, jesli po rozgrzaniu dalej taki objaw to juz gorzej, jeśli ciemny dym to nie ciekawie, chyba że przepływomierz był nie podłączony to wtedy jest taki objaw.
Cena też jakaś kosmiczna, jak na 2,5 v6 1500?? Coś nie teges...
Najlepiej weź ze soba jakiegoś mechanika i będziesz miał po sprawie, bo szkoda wywalić w kosz nawet tych 1500 Pln.
motor
: 2006-03-25 13:27
autor: nordd46
chodzi o to ze typek chcial 2000 za nie go ale zbilem do 1.5 a najlepsze jest to ze w cene wliczony jest caly osprzet. co robic?

V6
: 2006-03-25 13:37
autor: nordd46
Ada jesli chodzi o przeplywke normalnie podlaczona dym byl praktycznie bialy moze delikatniusko blekitny czy moglo to byc rownierz przyczyna nie szczelnego ukladu wydechowego? z ktorego zostalo tylko sito choc tez nie wiem dlaczego?!
nie pisz posta pod postem. Poczytaj.
: 2006-03-25 17:56
autor: moto
blekitny dym oznacza ze plyn chlodniczy dostaje sie do komory spalania a co za tym idzie kapitalka

mam nadzije ze dobze mowie
wiec wybur nalezy do ciebie

))
: 2006-03-25 22:16
autor: Ada
Nie generalizujmy, błekitny dym nie oznacza koniecznie kapitalki, choć cena zachęca aby tak mysleć. błękitny dym oznacza, np. że silnik olej bierze a tu moze być szereg warunków spełnionych aby tak było. Ja powiem tak, najłatwiej to sprawdzić w ten sposób, poproś kolesia, o wymiane oleju za twóją kase, odpal silnik i zobacz co sie bedzie działo, po ostrym rozgrzaniu, jeśli nalał coś do silnika to nię nie zgodzi lub zaraz się przekonasz

Powiem tak, pisałeś,że chce gośc 1,5 kafla kto wie, sprawdzić nie zaszkodzi
Pozdrawiam
: 2007-10-13 11:34
autor: DUKE
Witam
podczepie sie do tematu
Jak wiecie mam problem z silnikiem tzn postanowilem kupic inny.
Silnik znajduje sie w samochodzie po delikatnym wypadku i ma roztrzaskany zbiorniczek do chlodnicy i jest nieszczelna chlodnica.
Jak zapalilem delikatnie zastukaly popychacze ale po chwili cisza..
rowno chodzi itd.nie kopci. przejechane 150tys. ale pytanko jak moge sprawdzic czy uszczelki pod glowica sa ok?? przypominam ze chlodnica jest strzelona.Klima OK
Nie chcialbym nastepnego bubla kupic i znow sie denerwowac....
Przesylam wam linka do filmiku ktory nagralem jak go ogladalem
http://www.fordprobe.pl/upload/files/mov00004.3gp
Zerknijcie czy warto.
Pozdrawiam
: 2007-10-13 22:14
autor: Sqad
Nawet jak wyciagasz z jeżdżącego samochodu silnik, w przypadku vki nie jesteś w stanie sprawdzić. Panewki w tym silniku potrafią sie przekręcić z dnia na dzień bez ostrzeżenia.
Co do uszczelek hmmm ciężka sprawa

, ale jak nie ma chmury białej to raczej ok, choć układ poprzez termostat raczej nie jest otwarty.
: 2007-10-22 13:49
autor: DUKE
Witam
jaka kompresje powinien mies silnik 2,5 V6 na kazdym cylindrze?
I jaka jest granica...
Jest moze jakis klubowicz - mechanik z Lodzi ktory by zerknal na silnik??
Pozdrawiam
: 2007-10-23 00:51
autor: Robert
Po nakarmieniu mechanizmu wyszukiwania słowem
kompresja, ten odnajduje w FAQu wątek pod
zaskakującym 
tytułem "Kompresja w silniku 2,5v6" - trzeba tylko chcieć spróbować...