Maxxum
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Maxxum
Dlatego ja doszedłem do wniosku że lepiej naprawiać samemu. Czasami jest to lepsze wyjście niż się wściekać na jakiegoś praktykanta abo niedouczonego ,,majstra" który miał praktyki w PKS-e albo co gorsza złomowisku.
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
No tak - tylko głównym powodem złożenia u nich wizyty - była ucieczka czynnika chłodzącego, który w ramach gwarancji uzupełnili. Więc przy okazji stwierdziłem, że mogą wymienić chłodnicę.
Po drugie - czujnikiem akurat zajmował się właściciel zakładu...
Po drugie - czujnikiem akurat zajmował się właściciel zakładu...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
Więc skoro zniszczył to niech odkupi...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
Krecik, to jest na zasadzie "Ze starości się rozleciało"
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Niestety Romas ma rację. Właściwie tak stwierdził. Było zardzewiałe i się ukręciło...Romas pisze:Krecik, to jest na zasadzie "Ze starości się rozleciało"
A wystarczyło gwint po odkręceniu zaślepki przesmarować, lub oczyścić przed wkręceniem czujnika. Ale kto by tam się przejmował
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
Starość ma swoje prawa, ale jeśli się nie myśli to powinno się ponosić konsekwencje swoich działań.Maxxum pisze:Ale kto by tam się przejmował
Z tego co mówisz wynika, że dałoby radę zrobić to nieuszkadzając czujnika. Stąd myślę, że powinieneś coś wyegzekwować.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Ok.
Czujnik poziomu płynu w chłodnicy w Lx-ie zamontowany i działa jak należy. W F.A.Q są namiary na niego. Nareszcie na wyświetlaczu powrócił napis "Systems Normal"
GT-ek przeszedł duży przegląd. Wymienione zostały różne części eksploatacyjne, płyny, jak również z większych rzeczy - rura wlewu paliwa, przewody paliwowe pod samochodem. Przy okazji zamontowałem dźwigienkę tempomatu (choć reszta rzeczy od tempomatu leży w pudełku, bo brakuje komputerka).
Sprawdzone zostało ciśnienie na cylindrach (11 barów na każdym) i stan turbiny (w normie).
Do wymiany tylne wahacze i prace blacharskie przy podwoziu, konserwacja.
EDIT:
Wszystkie tylne wahacze wymienione. Przy okazji - wymieniony został alternator w związku z uszkodzeniem regulatora napięcia.
Stary poszedł do regeneracji.
Czujnik poziomu płynu w chłodnicy w Lx-ie zamontowany i działa jak należy. W F.A.Q są namiary na niego. Nareszcie na wyświetlaczu powrócił napis "Systems Normal"
GT-ek przeszedł duży przegląd. Wymienione zostały różne części eksploatacyjne, płyny, jak również z większych rzeczy - rura wlewu paliwa, przewody paliwowe pod samochodem. Przy okazji zamontowałem dźwigienkę tempomatu (choć reszta rzeczy od tempomatu leży w pudełku, bo brakuje komputerka).
Sprawdzone zostało ciśnienie na cylindrach (11 barów na każdym) i stan turbiny (w normie).
Do wymiany tylne wahacze i prace blacharskie przy podwoziu, konserwacja.
EDIT:
Wszystkie tylne wahacze wymienione. Przy okazji - wymieniony został alternator w związku z uszkodzeniem regulatora napięcia.
Stary poszedł do regeneracji.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Re: Maxxum
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Już po 3 latach od malowania Lx wyhodował na lewym tylnym błotniku purchelek i kilka odprysków lakieru na progu od strony kierowcy.
W związku z powyższym konieczna była interwencja blacharza i lakiernika.
Operacja się udała, pacjent żyje
W związku z powyższym konieczna była interwencja blacharza i lakiernika.
Operacja się udała, pacjent żyje
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Agusia
- Klubowicz
- Posty: 2379
- Rejestracja: 2007-12-25 21:54
- Samochód: ProbekIIgen & ToyotaYaris prezentY od ukochanego OLEYKA
- Galeria: viewtopic.php?t=14778
- Lokalizacja: SPARCIAŁE KASZTANy
Re: Maxxum
A ja gratuluję samozaparcia i życzę dalszego optymizmu nad uzdrawianiem probaska!
Vulcan oleykowy stoi w Polsce u nas(skrzynia), a moja dwójeczka na emigracji w Danii (przegląd)
pozdrawiam serdecznie
Vulcan oleykowy stoi w Polsce u nas(skrzynia), a moja dwójeczka na emigracji w Danii (przegląd)
pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 2016-03-12 08:40 przez Agusia, łącznie zmieniany 1 raz.
"Tam, gdzie nie ma dzieci, brakuje nieba." Algernon Charles Swinburne
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Probaski już tak mają - że czasami lubią trochę poleniuchować.
Zrobią sobie kuku żeby tylko postać w słoneczku. Ale jak już poczują w sobie moc - to ciężko je zatrzymać w miejscu
Oby vulkan któregoś dnia poczuł tę moc i mógł razem z dwójeczką pobrykać jeszcze po rodzimych stronach.
Ja również Was serdecznie pozdrawiam
EDIT:
Lx dostał nowe fanty.
Jako, że akumulator nie był zmieniany od czasu kupna LX-a w Holandii - jego czas dobiegł końca.
Zastąpiła go Centra Futura 640 A 64 Ah.
Akumulator sprawdzony - już dwa takie miałem i się sprawdzały super.
Probek dostanie też kierownicę z nową skórką. Tylko wyczyszczę elementy metalowe kierownicy.
Z mniejszych rzeczy - wymieniłem kabel od podświetlenia komory silnika. Stary był poszarpany i posztukowany.
cdn.
Zrobią sobie kuku żeby tylko postać w słoneczku. Ale jak już poczują w sobie moc - to ciężko je zatrzymać w miejscu
Oby vulkan któregoś dnia poczuł tę moc i mógł razem z dwójeczką pobrykać jeszcze po rodzimych stronach.
Ja również Was serdecznie pozdrawiam
EDIT:
Lx dostał nowe fanty.
Jako, że akumulator nie był zmieniany od czasu kupna LX-a w Holandii - jego czas dobiegł końca.
Zastąpiła go Centra Futura 640 A 64 Ah.
Akumulator sprawdzony - już dwa takie miałem i się sprawdzały super.
Probek dostanie też kierownicę z nową skórką. Tylko wyczyszczę elementy metalowe kierownicy.
Z mniejszych rzeczy - wymieniłem kabel od podświetlenia komory silnika. Stary był poszarpany i posztukowany.
cdn.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Maxxum
To taki prezent świąteczny mu zrobiłeś ?
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
A niech ma. Stoi sam w ciemnym garażu, to niech przynajmniej ma coś z życia
Skórkę na kierownicę to już dawno mu chciałem zafundować - tylko nie mogłem znaleźć odpowiedniego fachowca, który by ją zszył takim ściegiem jak w oryginale.
Teraz szyją inaczej. Na forach pisali, że jest jeden gościu w okolicy, ale nikt nie znał do niego nr telefonu i adresu. Na szczęście dowiedziałem się jak do niego trafić. "Jechać prosto, minąć szkołę, po lewej na płocie będzie żółty pasek - wtedy skręcić między płoty i do końca - ostatni dom po prawej"
Skórkę na kierownicę to już dawno mu chciałem zafundować - tylko nie mogłem znaleźć odpowiedniego fachowca, który by ją zszył takim ściegiem jak w oryginale.
Teraz szyją inaczej. Na forach pisali, że jest jeden gościu w okolicy, ale nikt nie znał do niego nr telefonu i adresu. Na szczęście dowiedziałem się jak do niego trafić. "Jechać prosto, minąć szkołę, po lewej na płocie będzie żółty pasek - wtedy skręcić między płoty i do końca - ostatni dom po prawej"
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Maxxum
jaka cena za usługę? ten szef wybrzuszony na obręczy się trochę spłaszczy? czy tylko na zdjęciu tak wypukło wygląda ?
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
-- oryginalny post 2016-04-20 20:49 --
EDIT:
OK. Kierowniczka w LX-ie wymieniona.
Przy okazji wymieniłem również zerwaną poduszkę skrzyni biegów (przednią). Okazało się, że do LX-a ze skrzynia automatyczną pasuje idealnie taka sama poduszka od GT w wersji ze skrzynia manualną, więc takową zakupiłem.
A poduszka wygląda tak:
EDIT:
Dalszy ciąg prac nastapił.
Pamalowane zostały proszkowo wszystkie ramiona wycieraczek. Dziś pomalowałem również (ale to już sprejem) górne mocowania chłodnicy wody i śruby mocowania fotela - te elementy zardzewiały. Przy okazji wymienione zostało ze 30 śrub w różnych punktach Lx-a - z tego samego powodu co wyżej. Teraz wziąłem się za wymianę boczków drzwiowych. W związku z chęcią powrotu do stanu fabrycznego głośników i maskownic - muszę wymienić w boczkach samą pilśnię, przekładając całą resztę z obecnych boczków. Nie udało mi się zdobyć boczków z niebieską tkaniną, jaka występowała w LX-ach
Poprzedni właściciel wyciął większe otwory na głośniki i teraz chcąc powrócić do oryginału i zamontować oryginalne maskownice i głośniki - muszę się nieźle nagimnastykować
Cena 150 Pln. Szef jest faktycznie wypukły. Myślę, że z czasem się trochę spłaszczy.Patryk- pisze:jaka cena za usługę? ten szef wybrzuszony na obręczy się trochę spłaszczy? czy tylko na zdjęciu tak wypukło wygląda ?
EDIT:
OK. Kierowniczka w LX-ie wymieniona.
Przy okazji wymieniłem również zerwaną poduszkę skrzyni biegów (przednią). Okazało się, że do LX-a ze skrzynia automatyczną pasuje idealnie taka sama poduszka od GT w wersji ze skrzynia manualną, więc takową zakupiłem.
A poduszka wygląda tak:
EDIT:
Dalszy ciąg prac nastapił.
Pamalowane zostały proszkowo wszystkie ramiona wycieraczek. Dziś pomalowałem również (ale to już sprejem) górne mocowania chłodnicy wody i śruby mocowania fotela - te elementy zardzewiały. Przy okazji wymienione zostało ze 30 śrub w różnych punktach Lx-a - z tego samego powodu co wyżej. Teraz wziąłem się za wymianę boczków drzwiowych. W związku z chęcią powrotu do stanu fabrycznego głośników i maskownic - muszę wymienić w boczkach samą pilśnię, przekładając całą resztę z obecnych boczków. Nie udało mi się zdobyć boczków z niebieską tkaniną, jaka występowała w LX-ach
Poprzedni właściciel wyciął większe otwory na głośniki i teraz chcąc powrócić do oryginału i zamontować oryginalne maskownice i głośniki - muszę się nieźle nagimnastykować
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Maxxum
Brawo Ty
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: Maxxum
No i robi się pięknie.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
Jak byś zobaczył to auto na żywo, to byś zmienił zdanie. Pięknie to już jest. teraz wkrada się pedantyzmwuka pisze:No i robi się pięknie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: Maxxum
No właśnie czytałem co nieco, brak słów umożliwiających opisanie zaistniałego stanu
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
Ale jest szansa na zbieranie szczęki z podłogi, bo kilka fajnych samochodów się zapowiedziało. Zapraszamy na Zlot.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Dzięki, dzięki za dobre słowo.
Ale tak znowu idealnie to nie jest. Staram się naprawić to co ktoś wcześniej zepsuł
Robi się co się da, ale paru rzeczy póki co, nie jestem w stanie naprawić/zdobyć... może kiedyś
Ale tak znowu idealnie to nie jest. Staram się naprawić to co ktoś wcześniej zepsuł
Robi się co się da, ale paru rzeczy póki co, nie jestem w stanie naprawić/zdobyć... może kiedyś
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
GT-ekowi stuknęło 280 tys. km.
Kupiłem go jak miał 130 tys. km.
Co silnik Mazdy, to silnik Mazdy
Kupiłem go jak miał 130 tys. km.
Co silnik Mazdy, to silnik Mazdy
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Maxxum
A te gumy co są w środku mocowań chłodnicy to z jakiego auta pasują bo też je muszę wymienić.
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Niestety nie wiem. Moje były ok. Tylko je przeczyściłem.Dziki Beduin pisze:A te gumy co są w środku mocowań chłodnicy to z jakiego auta pasują bo też je muszę wymienić.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Maxxum
Okey, to będę musiał poszukać