Auto Swiat napisal "...LPG moze zepsuc silnik!"

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Auto Swiat napisal "...LPG moze zepsuc silnik!"

Post autor: Sebastian »

wycinka z gazety jest w strefie zrzutu.
kolega ma busa 2.4L 150 KM i zamontowal gas, instalacje sie wprawdze zwrocila ale zajechal silnik...poczawszy od glowicy.
to pierwszy artyul na temat LPG gdzie cos do rzeczy mowia.
kazdy gasol i inni mechanicy z nimi pracojacy beda oczywiscie namawiac na katowanie LPG, w koncu takie oszczedne i srodowisko na tym tak nie cierpi no i najbardziej debiliczny agument ktory kiedy kolwiek przeczytalem; silnik nie ma pelnej mocy, wiec jego zywotnosc sie przedluza!!
wole meczyc dizla, niz katowac benzyniaka.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Gość

Post autor: Gość »

Jestes pewien, ze to odpowiedni dzial na tego typu dywagacje?
Chlopaki (mody) no nie macie lekkiego zywota...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W strefie nic nie ma...
Tu wczorajszy artykuł na ten sam temat z Interii :arrow: http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=731302
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

chyba tak, informacje dla wszystkich co ford probe maja.

...zaraz bedzie w strefie..
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Całe forum jest dla takich...
A dział LPG dla tych co mają gaz albo o nim myślą :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

Robert pisze:Całe forum jest dla takich...
A dział LPG dla tych co mają gaz albo o nim myślą :idea:
=D> =D> =D>
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

I jeszcze jeden artykuł: "Wszystkiemu winien słaby gaz" na Interii
:arrow: http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=731424
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

atykul w strefie. mialem maly problem ze skanerem.
co do tego, to jak zwykle, gdybym zrobil taki temat w dziale LPG to panowie posiadajacy taka instalacje i dajcy sobie nic powiedziec o swojej super instalacji, uznali by pewnie moj temat jak i artykul za wypowiedzenie im wojny. czy cos w tym stylu. pary razy sie z tym ZJAWISKIEM spotkalem, dlatego temat tu.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Pierdoły piszesz LPG nie zniszczy ci bardziej silnika. A zużycie jest podobne jak do benzyniaka. Oczywiście jest jeden warunek LPG musi być prawidłowo założone i prawidłowo ustawione. Jak będziesz miał zbyt ubogą mieszankę to szybciej rozlecą się uszczelniacze i wystąpi spalanie stukowe. I jest to proces identyczny jak w przypadku benzyniaka
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

zenith839 pisze:Pierdoły piszesz LPG nie zniszczy ci bardziej silnika. A zużycie jest podobne jak do benzyniaka. Oczywiście jest jeden warunek LPG musi być prawidłowo założone i prawidłowo ustawione. Jak będziesz miał zbyt ubogą mieszankę to szybciej rozlecą się uszczelniacze i wystąpi spalanie stukowe. I jest to proces identyczny jak w przypadku benzyniaka
.. aco to ja dla auto swiata artykuly pisze?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

LPG musi być prawidłowo założone i prawidłowo ustawione
dokładnie, tylko to raczej rzadko się zdarza. Większość kręci bu uważa że albo za dużo pali albo za słabo jedzie hehe
A więc ja jestem takiego zdania : GAZ DO ZAPALNICZEK ale to moje prywatne zdanie.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Gość

Post autor: Gość »

SEBEK...The Dark Driver pisze:atykul w strefie. mialem maly problem ze skanerem.
co do tego, to jak zwykle, gdybym zrobil taki temat w dziale LPG to panowie posiadajacy taka instalacje i dajcy sobie nic powiedziec o swojej super instalacji, uznali by pewnie moj temat jak i artykul za wypowiedzenie im wojny. czy cos w tym stylu. pary razy sie z tym ZJAWISKIEM spotkalem, dlatego temat tu.
idac podobnym tropem powinienem w dziale LPG napisac: "... a ja mysle, ze zwykla benzyna, szczegolnie na polskich satcjach to sie nadaje jedynie do czyszczenia roznych przedmiotow z tluszczu i brudu, jedynie paliwo wyscigowe ma odpowiednie parametry, zeby zapewnic optymalne osiagi silnika! fuj, wstydzcie sie, jak mozecie to lac?!?"
:lol:

P.S. Jestem pewien, ze Cynki ma mozliwosci zestrojenia swojej inst. LPG i to bez wiekszej szkody dla silnika tak, ze bys na benz. tylko wachal jego (na szczescie) nie tak trujace spaliny jak z etyliny :twisted:
Ostatnio zmieniony 2006-03-26 20:30 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Chcesz wywołać ZJAWISKO? :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

:shock: O shit #-o Zapomnialem |(*,) Forgive me please :1111_worthy:
:-#
Awatar użytkownika
Olaf
Posty: 89
Rejestracja: 2004-09-14 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olaf »

To są bardzo wytrzymałe silniki, jeżeli założy się senkwencynją instalalację, to problemów nie będzie. Pytajcie Kamila On jeździł jedynką z gazem, kórą przygotował na 1/4 mili. Ja Probasa nie zagazowuje bo go kocham-bez pd textów. Jak jak mi spali 100 litrów na 100 km. To teeż go kocham, a co najdziwniejsze to moja żonka mu to wybacza, a mi nie zawsze :wink:
2.2GT I gen. 92r.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

waluś pisze: A więc ja jestem takiego zdania : GAZ DO ZAPALNICZEK ale to moje prywatne zdanie.
=D>
:1111_ok: Zgadzam się w 100% :!: To destrukcja dla silnika i to powie każdy dobry-nie ściemniający mechanik :!: Ale to zdanie tylko dobrych mechaników! :twisted:

A ja go tam jednak przeniosę do LPG...
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Qbatron
Posty: 107
Rejestracja: 2006-03-24 14:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Re: Auto Swiat napisal "...LPG moze zepsuc silnik!"

Post autor: Qbatron »

SEBEK...The Dark Driver pisze:(...) ale zajechal silnik...poczawszy od glowicy. (...)
Tutaj musze sie zgodzic, z tym ze u mnie na glowicy sie skonczylo. Gaz zalozony przy 8kkm, przy ok 110poszla glowica, teraz ma 160kkm i od tamtej pory nic mu nie jest. W kwestii lpg zawsze beda osoby opowiadajace sie za i przeciw. Ja lpg traktuje jak zlo konieczne, wolalbym benzyne, ale pieniadz rzadzi swiatem.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

no to tu was zdziwię. Jakiś czas temu w moim garażu stała jeszcze Mazda 626 GD z silnikiem 2.0 12V. Te modele nie były produkowane na rynek polski ani europejski. Składano je w Japonii a w Europie pojawiały się tylko w Holandii i to w dodatku na specjalne zamówienie. Użytkownikom jedyneczek przypominam że jest to pierwowzór naszego silnika 2.2. Wersje o pojemnościach 2.2 stosowane w Probe Igen, Mazdach GD były rozwierconą wersją silnika 2.0 12V. Jedyna różnica to ta że w 2.2 założono wtrysk wielopunktowy a w 2.0 był jeszcze gaźnik sterowany elektrycznie. Nie o to chodzi. Auto kupiłem w 1999 i pierwsze co to założyłem instalację gazową dosłownie najtańszą bez żadnego komputera. Wtedy miał na liczniku jakieś 115tyś km. Po roku pojawiło się kolejne autko i do zapadła decyzja aby sprawdzić jak wytrzymałe są silniki Mazdy. I tak moja 626 GD 2.0 12V przeszła kilka modernizacji:

Zdemontowałem pompę paliwa, filtr paliwa
Własnej konstrukcji chłodnica trochę mniejsza, w układzie zamkniętym ze zbiorniczkiem przelewowym.
Założyłem większa 80 litrową butlę na LPG
Sam przeregulowałem układ LPG
Wymieniłem uszczelki w reduktorze parowniku na bardziej wytrzymałe
Dołożyłem świecę żarową do reduktora aby w zimie podgrzewać reduktor

Oczywiście samochód przeszedł testy ciśnienia, kontrolę wycieków itd.
Od tego czasu Mazda nie dostała grama benzyny, cały czas tylko gaz gaz i gaz. Zapalałem na gazie gasiłem na gazie, na wiosnę w lecie, jesieni i zimie. Ogólnie cały czas LPG.
Minęło 7 lat autko miało wymieniane regularnie oleje i resztę płynów, klocki hamulcowe, filtry, paski. I pompę wodną bo siadła. Ogólnie normalny serwis. Po tym okresie postanowiłem sprzedać maleństwo i zakończyć ten długi projekt. Autko miało 215tyś km i ponownie przeszło te same testy co na początku projektu, tymi samymi narzędziami. Urządzenia nie wykazały najmniejszego zużycia silnika, jedynie to kompresja silnika była o jakieś 0.25atm mniejsza ale to normalne przy takim przebiegu. Poszła w dobre ręce i wiem że jej obecny właściciel jest bardzo zadowolony. Wniosek z tego taki że silniki Mazdy kochają LPG tak samo jak benzynę. PZDR
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Silniki kończą zbyt wcześnie swój żywot z wielu powodów, nie tylko przez żle wyregulowane i niewłaściwe instalacje LPG.Trzeba sobie zdać sprawę z tego że i tak jesteśmy skazani na tańsze paliwa,czy teraz się na nie zdecydujemy czy za jakiś czas to i tak odwrotu nie ma!Z doświadczenia wiem że miłość się kończy często wtedy,kiedy w portfelu pusto!Czy opłacało się zakładać LPG,czy nie-dowiadujemy się pod koniec eksplatacji auta.Jeśli oszczędności pokryją koszt założenia LPG,napraw z tym związanych a nawet koszt zakupu auta(jak w moim przypadku),to wtedy można powiedzieć ze się opłacało! :wink:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Maciej napisał (gdzie indziej):
Jestem montażystą instalacji od paru lat a jezdze na gazie od92 roku kiedy dyłem wtedy przedstawicielem
instalacja wtedy psuje auto jak jest zle dodrana miedzy innymi
-chciwosc na koszta instalacji jak naj taniej bez jakosci
-nie prawidłowo zamontowana
-złe układy współpracujące lub wtryski co powodują ubogą mieszanke
-złe dopasowanie reduktora do mocy i wydajnosci
-jeżeli 1 czy 2 generacja mogotez byc złe miksery
TAK MOGE SIE ROZPISYWAĆ W NIE SKOŃCZONOŚC
DLA CZEGO HOLENDRZY NIE NAZEKAJA NA INSTALACJE
SA TEZ AUTA W KTÓRYCH NIE MOŻNA MONTOWAĆ

CI CO UWAZAJĄ ZE INSTALACJA SZKODZI NIECH SIE PRZESIĄDĄ NA DIZELKI A NIE GADAJĄ ZE GAZ PSUJE BO ZŁE WARSZTATY WYBIERAJĄ I ZŁE UŻĄDZENIA

JAK KTOS MAM PYTANIA PROSZĘ KIEROWAC Z CHĘCIĄ ODPOWIEM A W SZCZEGULNOŚCI KLUBOWICZOM PROBE
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

kto tu się ortografią zajmuje?? 8)
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Gość

Post autor: Gość »

zenith839 pisze:kto tu się ortografią zajmuje?? 8)
AUTORZY :!: :idea: :!: :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Simones pisze:
zenith839 pisze:kto tu się ortografią zajmuje?? 8)
AUTORZY :!: :idea: :!: :twisted: :twisted: :twisted:
dokladnie :twisted:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Spadówa - skoro moderator nie potrafi nawet zacytować wypowiedzi to się nowego nie czepiajcie o ortografię. Koledze delikatnie po kolei trzeba wytłumaczyć - najpierw gdzie znajduje się CapsLock i co oznacza świecąca się dioda z takim napisem. Jak już się zdradzi, że widzi światełko rozróżnia kolory to dopiero ma sens opisywać moduł sprawdzania ortografii - inaczej objawi się kolejny daltonista na forum :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Re: ortografia

Post autor: ZENiTH »

maciej pisze:W gdybaniu jesteście dobrzy i w ortografi ok.
fordami probe poruszam się już 93 roku i innymi autkami i wszystkimi na gaz.
A w praktyce u was słabiutko tylko gdybacie ta strona jest dla tych co mają gaz a nie krytykują że kolega coś tam jak tytułowy użytkownik przepraszam za błędy jesteście bardzo subtelni na to co nie trzeba pozdrowienia dla pozytywnych dla lpg
Dla czego mogą tu pisać negatywy stać ich to niech kupują benzyne .
Tzn masz probka od 93 czy tak to mamy rozumieć? Przecież nie ma tu samych przeciwników LPG. Poczytaj sobie dokładnie cały wątek. I nikt tu nie gdyba, część z nas to zapaleni konstruktorzy, mechanicy samouki itd.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”