Strona 1 z 1

WYSOKIE OBROTY...

: 2003-09-24 14:24
autor: Gość
Mam mały problem - od dłuższego czasu tj. od miesiąca mój Probek ma wysokie obroty, dokładniej do pełnego zagrzania silnika utrzymuje ok.1500 obr/min. !!! Po zagrzaniu czasem obroty zafalują ale w górę. Co jest grane ??? Pomóżcie...

: 2003-09-24 20:32
autor: Gość
masz tempomat?

: 2003-09-25 07:09
autor: Gość
Nie, nie mam tempomatu - umówiłem się na komputer na piątek i mam nadzieję że wykryją nieprawidłowość. Dam znać o wynikach. Kurde wnerwia mnie to że jak silnik jest w pełni rozgrzany to obroty oscylują od 800÷1000 obr/min. i falują z tendencją wzwyż :?

: 2003-09-25 11:11
autor: amra
oooo, greyg zmienil logo :D
czyzbys zrobil samochod????

: 2003-09-25 11:22
autor: Gość
prawie, zostal jeszcze tylko sterownik automatu do zrobienia

: 2003-09-25 13:46
autor: t0mpre
greyg ! moje fotele ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

: 2003-09-25 14:42
autor: MiH
A co z tym tempomatem? Ja mam. Jaki to może mieć wpływ na falowanie obrotów lub podwyższone obroty?

: 2003-09-25 14:53
autor: Gość
Uszkodzona membrana w tempomacie powoduje podciaganie przez niego liki gazu.

: 2003-09-30 08:51
autor: Gość
No i co? Byłem na komputerze w serwisie, sprawdzili wszystko, stwierdzili następujące usterki: zanieczyszczona przepustnica (czyścili), skorodowany jeden kabelek (wymienili), źle ustawiony zapłon (ustawili), + regulacja i diagnostyka komputerowa.

K***a :!: Dwa dni autko chodziło jak zegarek szwajcarski i w poniedziałek z rańca odpalam go (stoi na dworze) i obroty na ssaniu 1500÷1700 obr./min.

Wczoraj byłem po południu ponownie i teraz podłączyli kompa do tej kostki DIAGNOSTIC - ustawili obroty i OK.

Dziś rano odpalam auto i............ TO SAMO !!! :evil:

Jeden wniosek tylko na zimnym Probkowi palma odbija - może wiecie co to może być ??? Aha, obroty na ciepłym silniku falują czasem od 800÷1100 obr./min.

: 2003-09-30 09:05
autor: Gość
Sprawdz czy nie masz jakiegos kabla peknietego tak zwanego vaccum przez ktore moga byc podlonczone jakies sensory i przez to moze zaciagac lewe powietrze. A moze czujnik temperatury jest walniety i czasami tak jest ze komputer dostaje zly sygnal. Ja tak mam w zimie jak samochod zapale to mi strasznie obroty faluja ale mysle ze to sprawa plynu chlodniczego bo pozniej obroty sie normuja. Czy wogule cos robiles przy aucie ze moglo to spowodowac ten problem?

Re: WYSOKIE OBROTY...

: 2016-09-05 09:46
autor: Pawel_-5
Mam problem, na który już powoli cierpliwość mi się kończy.
Sprawa wygląda tak, że auto po odpaleniu na ciepłym silniku elegancko trzyma obroty, również przy przełączeniu na gaz, dodając gaz na luzie też spadają prawidłowo do 650-700rpm. Natomiast gdy dostaje obciążenie czyli wrzucimy jedynkę i ruszymy kawałek, silnik już będzie trzymał 1000-1200rpm. Czasami gdy dłużej stoję na światłach trzymając hamulec lekko go zduszę sprzęgłem do tych obrotów i czasem tak zostaje a czasem mimo to dalej idą w gore. TPS był już ruszany przez wszystkich, nie wiem o co chodzi, może ten TPS jest uszkodzony. Jak wygląda adaptacja przepustnicy w tym aucie? Podciśnienia wszystkie sprawdzone i są ok. Zaznaczam, że obroty zawsze są równe nie ma tendencji aby falowały.
Najgorsze jest to, że żaden warsztat nie wie co to może być...

Re: WYSOKIE OBROTY...

: 2016-09-05 10:03
autor: mysz
Sprawdź czy jest dobrze ustawiony tps, skoro był ruszany

Re: WYSOKIE OBROTY...

: 2016-09-05 10:04
autor: RedLine
Pawel_-5 pisze:Mam problem, na który już powoli cierpliwość mi się kończy.
Sprawa wygląda tak, że auto po odpaleniu na ciepłym silniku elegancko trzyma obroty, również przy przełączeniu na gaz, dodając gaz na luzie też spadają prawidłowo do 650-700rpm. Natomiast gdy dostaje obciążenie czyli wrzucimy jedynkę i ruszymy kawałek, silnik już będzie trzymał 1000-1200rpm. Czasami gdy dłużej stoję na światłach trzymając hamulec lekko go zduszę sprzęgłem do tych obrotów i czasem tak zostaje a czasem mimo to dalej idą w gore. TPS był już ruszany przez wszystkich, nie wiem o co chodzi, może ten TPS jest uszkodzony. Jak wygląda adaptacja przepustnicy w tym aucie? Podciśnienia wszystkie sprawdzone i są ok. Zaznaczam, że obroty zawsze są równe nie ma tendencji aby falowały.
Najgorsze jest to, że żaden warsztat nie wie co to może być...
Cześć, kable zapłonowe wymieniłeś?

Re: WYSOKIE OBROTY...

: 2016-09-05 15:59
autor: Pawel_-5
Tak, kable nowe NGK, świece irydowe również nowe BERU. Dzisiaj dodatkowo dolałem płyn chłodniczy bo było na minimum i jutro z rana odkręcę korek aby odpowietrzyć ale wątpię aby to pomogło. Wydrukuje również instrukcje ustawienia TPS-a i zlecę elektrykowi aby to ustawił.

Re: WYSOKIE OBROTY...

: 2016-09-05 20:54
autor: Romas
Trąci mi tym że chyba sonda daje du.py, aczkolwiek jeszcze posprawdzał bym parę rzeczy

Re: WYSOKIE OBROTY...

: 2016-09-08 17:22
autor: Pawel_-5
Problem został rozwiązany. Powodem była niedokręcona śruba na przepustnicy, która nie powinna być w ogóle ruszana, musiał ją ruszyć poprzedni monter gazu... Silnik chodzi super i na benzynie i na gazie :) W końcu !