Strona 1 z 2
ABS Probe II 1993
: 2006-04-11 14:06
autor: Kamil_01
Mam takie może banalne pytanie, a mianowicie dzisiaj kupuje piaste do mojego autka i pytanie czy z tyłu też jest ABS czy tylko na przedniej osi, wybaczcie takie pytanie ale pierwszy raz mam auto z ABS`em
z góry dzięki za odp.
pzdr. Kamil
: 2006-04-11 14:18
autor: KITT
Z tyłu też.
: 2006-04-11 14:20
autor: Kamil_01
Dzięki KITT pzdr.
: 2006-04-11 14:54
autor: R.K
No bez jaj...ja też mam z tyłu ABS???
: 2006-04-11 15:05
autor: strober
Jak masz bębny to nie masz ABS wogóle(ani z przodu, ani z tyłu):!: Do 2.0 USA z ABS dawali z tyłu tarcze
: 2006-04-11 15:12
autor: R.K
Mam z przodu tarcze i ABS na pewno !!! No ale z tyłu też mam tarcze,tylko że pojedyncze.Więc jak?mam czy nie?
: 2006-04-11 15:27
autor: Robert
Strober z Kittem napisali przecież...
ABS albo jest na obu osiach, albo brak.
: 2006-04-11 16:03
autor: Basf_Wrocław
Czyli, że jak jest ABS to i z przodu i z tyłu
: 2006-04-11 16:07
autor: wingerman
No niestety inaczej sie nie praktykuje, dodatkowo jesli w samochodzie jest ABS to do jego efektywnego dzialania powinno uzywac sie opon o tym samym rozmiarze i biezniku z tylu i z przodu. Podkreslam
powinno sie ale nie jest to obowiazek.
[edit] -> Robertusie gramatusie... poprawione
: 2006-04-11 16:10
autor: Robert
A jak siądzie 1 czujnik to ABS nie działa w ogóle.
Chociaż... Zawsze lepiej powiedzieć, że jest tylko 1 koło zepsute, a nie cały traktor
I co mamy brać Wingerku?
: 2006-04-11 16:26
autor: wingerman
Czosnkowke.
: 2006-04-11 16:59
autor: R.K
Przyznaję że nie zauważyłem pracy ABS-u na tylnej osi.Może dlatego że tył mi hamuje nieco słabiej od przodu i trochę póżniej.
A opony mam takie same.
: 2006-04-11 17:24
autor: Qbatron
To ze tyl hamuje slabiej to naturalne (wysatczy spojrzec na zwyczajowe roznice w rozmiarach hamulcow z przodu i tylu). Nie jestem pewien ale wlasciwy stosunek to bodajrze 70/30. Kolega jak mial w Mercu123 (beczka) cos pokopane i braly mu 50/50 to go na mokrym asfalcie tylek wyprzedzil przy hamowaniu...
Tyl jest przy hamowaniu odciazony wiec duzo latwiej wprowadzic go w poslizg.
Pozdr.
: 2006-04-11 18:23
autor: Kamil_01
: 2006-04-11 20:39
autor: Probiacz2000
tez mam banalne pytanie, ale odpowiedzi nie znam. Czy ABS dziala rowniez jak sie hamuje hamulcem recznym ? ? ?
: 2006-04-11 20:41
autor: tofil
R.K pisze:Przyznaję że nie zauważyłem pracy ABS-u na tylnej osi.Może dlatego że tył mi hamuje nieco słabiej od przodu i trochę póżniej.
A opony mam takie same.
Zaciągnij ręczny żeby koła hamowały ale się obracały i wtedy wciśnij lekko nożny a od razu usłyszysz pompę ABS'u
: 2006-04-11 20:51
autor: Qbatron
vectra18i pisze:tez mam banalne pytanie, ale odpowiedzi nie znam. Czy ABS dziala rowniez jak sie hamuje hamulcem recznym ? ? ?
Odrazu zaznaczam ze na ABS sie nie znam ale wydaje mi sie ze reczny to zupelnie odrebna sprawa... Reczny jest sterowany przez linke a nozny hudraulicznie.
: 2006-04-11 20:58
autor: wingerman
QbatronOdrazu zaznaczam ze na ABS sie nie znam ale wydaje mi sie ze reczny to zupelnie odrebna sprawa... Reczny jest sterowany przez linke a nozny hudraulicznie.
Nie zna sie.... a sie zna
vectra18i to w/w to oczywiscie odpowiedz.
: 2006-04-11 21:15
autor: Robert
: 2006-04-12 08:54
autor: tofil
Robert pisze:(w ten sposób ABS działa również gdy się np. słucha głośno radia)
Tyle tylko,że zaciągając lekko ręczny i przyhamowując lekko nożnym tył szybciej traci przyczepność co powoduje uruchomienie ABS przez tylne koła i pokazuje, że na tyle też jest ABS
Niestety ale z tym hamulcem nie działa
: 2006-04-12 08:58
autor: Robert
Ależ nikt się nie czepia
Po prostu Twoja odpowiedź na wcześniejsze problemy ładnie skomponowała się z późniejszym pytaniem.
: 2006-04-12 09:57
autor: Ronin
Każde koło ma podczas hamowania inną przyczepność, stąd ABS jest na wszystkich kołach.
: 2006-04-12 10:31
autor: Robert
...stąd czujniki są przy każdym kole i układ działa niezależnie na każde koło (tylko jest to odpowiedź na pytanie niezadane w tym wątku).
: 2006-04-12 11:01
autor: tofil
Pozwól Robert, że dodam coś do tego. Mamy 3 generacje ABS'u:
I generacja - ABS 2-kanałowy (siła hamowania korygowana na obu kołach osi jednocześnie dla przodu i tyłu)
II generacja - ABS 3 - kanałowy (siła hamowania korygowana na tylnych kołach jednocześnie, a na przednich oddzielnie dla każdego koła)
III generacja - ABS 4 - kanałowy (każde koło, prócz zapasówki
ma swoją korekcję siły hamowania czyli swój kanał)
Oczywiście my mamy ten najlepszy, 4 - kanałowy
: 2006-04-12 15:43
autor: Sqad
Zapomniałeś o ABSie w wersji Beta czyli to co mamy w I generacji, tam jest Anti-Lock to taki raczkujący ABS