Strona 1 z 1

PROBE I "CHECK EGINE" PALI SIĘ

: 2003-09-29 09:42
autor: KRIS
Może ktoś coś poradzi ?
W Probiku I 2,2 GT świeci mi się kontrolka check egine przy zapaleniu silnika i podczas jazdy , tak dłudo się pali aż wrzuce V-bieg i silnik ma ok
2200/2300 obrotów i wtedy gaści jeżeli obroty spadną to znowu świeci.
Tak na moje oko to chyba jakiś czujnik od skrzyni biegów bo jest tam taki.
Ale co do tego to nie jestem

: 2003-09-29 10:28
autor: asdero
Odczytaj sobie błędy w komputerze i będziesz wiedział.

: 2003-11-06 23:26
autor: Vicky
Miałam ten sam problem, te same objawy i okazało sie że wycieka płyn spod głowicy, bo uszczelka była pęknięta. W końcu mi klękł i musiał trafić do mechanika... trzeba było się rozstać z autkiem na jakiś czas.... A teraz mi sie znów pali ta kontrolka, ale z innego powodu. Nie mam już turbiny :cry: i moje biedne autko sie o nią upomina... niestety narazie nie mam siana na nową, ani na regenarację starej...
Pozdro!

check

: 2003-12-08 10:34
autor: JAZDA-PRZEMO
ta kontrolka nie ma nic wspolego ani z turbo ani z uszczelka tez mam to samo a przyczyna jest sterowanie powietrza przy filtrze powietrza jak zaloze drugie dam ci znac pozdra

: 2003-12-09 09:22
autor: flanker
Lampka ma wiele znaczeń. Myślę, że w Twoim przypadku problem tkwi w mieszance. Może już czas na wymianę filtra paliwa i powietrza? :)
Poza tym może być padnięta sonda lambda. Czy gasnie Ci albo obroty falują?

dalej

: 2003-12-09 12:38
autor: JAZDA-PRZEMO
sonda odpada swiecilo by sie caly czas po przelaczeniu w tryb awaryjny sprawdz caly dolot powietrza ze sterownikiem u mnie pomoglo i jest ok nie zapomnij wyresetowac auta pozniej narka

: 2003-12-10 12:30
autor: flanker
Niekoniecznie... u mnie np lampka mrygała raz po raz a walnięta była sonda...

odp

: 2003-12-11 11:34
autor: JAZDA-PRZEMO
a jakie auto to bylo?

: 2003-12-11 13:19
autor: flanker
Ford Probe 3.0 V6 :)

: 2003-12-11 16:26
autor: KRIS
Dziękuje za te wszystkie sugestie i tak zaczynam się zastanawiać jeżeli
jeżeli może być to przyczyna układu dolotowego.
Filtry powymieniałem i dale to nie ustało
To nasuneł mi się jeszcze jedna rzecz.
Mam lekki przedmuch przy kolektorze wydechowym ,pod uszczelką,
czy może to podaje jakiś błędny sygnał do sondy ?

Pozdrawiam Kris

: 2003-12-11 22:01
autor: Gość
jak najbardziej

na podstawie analizy skladu spalin ustalana jest mieszanka paliwo/powietrze dostarczana do silnika

odp

: 2003-12-12 09:54
autor: JAZDA-PRZEMO
jesli masz przedmuch przy kolektorze i masz turbo to praktycznie twoje auto nie powinno jezdzic gdyz nie bylo by cisnienia na podtrzymanie turbo po dodaniu gazu auto albo zgasnie albo jest straszny mulek a jesli chodzi o dolot powietrza to trzeba sprawdzic sterownik a nie filtry pozdrawiam mmmuuuuuuuuuuuuuuuuuu

odp

: 2003-12-12 09:57
autor: JAZDA-PRZEMO
jesli chodzi o ta v6 30 to tam sonda ma inny sterownik i uklad wylotowy jest inaczej rozwiazany i masz racje ale w gt to nie pojdzie

: 2003-12-12 11:16
autor: flanker
No chyba ze tak :) To masz racje :)
pozdrawiam....

: 2003-12-12 17:59
autor: MiH
Ludzie, no co Wy? Zgaduj-Zgadula czy co?
KRIS
1 -> zczytaj kody błędów i wszystko od razu będziesz wiedział
2 -> nieszczelność w układzie wydechowym ma wpływ na wskazania sondy lambda. Jeżeli wskazania są poza zakresem - pali się Check Engine.

: 2003-12-19 17:37
autor: Wojtecki
no to mi też sie pali :-( objawy sa dokladnie takie jak sugerowal Flanker... swieci po odpaleniu... gasnie jesli obroty przepraczaja 2 tys... a na wolnych od co jakis czas podbija sobie z 600 do ok. 1 tys... po swietach podlacze go do komutera, to powiem Wam na 100 proc co to jest...
pozdro

: 2003-12-20 00:19
autor: Wojtecki
ot i zagadka... zgasl... znaczy odpalilem autko i juz przez caly bozy dzinek sie nie zapalil :-) oby mu tak zostalo :-)

kontrolka

: 2004-01-03 08:36
autor: KRIS
:D te probiaczki to super auta ,
bo u mnie tak że przestała się palic ta kontrolka i obrort nie falują .
Więc jest OK i oby jak naj dłużej.

Pozdrawiam wszystkich w nowym roku i dziekuje za dyskusje.

: 2004-01-03 15:18
autor: Gość
Co do falowania obrotów - jak oczywiście macie gaz - Za przeplywomierzem powinna byc klapa przeciwwybuchowa, jest to zwykła klapka która zamyka sie pod wplywem wlasnego ciezaru, dlatego przy wolnych obrotach obroty moga falować. U mnie to jest zawsze jak odbiore samochod od gazowników - zawsze zakladaja odwrotnie. Ja zawsze odwracam tak zeby byla caly czas otwarta - w razie strzału i tak podmuch ja zamknie a gazy wylecą pod gumka.

Co do Checka - ostatnio zaczela mi sie zapalac - polaczylem kabelki i wyszlo mi 16. Okazalo sie ze nie podlaczylem wezyka od podcisnienia do filtra.

: 2004-01-04 02:40
autor: Gość
u mnie odpada... gazu nie mam... ale juz mu tak zostalo, ze nie swieci... a jedyne co zrobilem, to wymienilem mu plyny...

: 2004-01-04 02:41
autor: Wojtecki
sorry... zapomnialem sie zalogowac - to bylem ja :-)