Strona 1 z 1

Funkcja komfort w I gen. - domykanie szyb...

: 2006-05-10 10:06
autor: raven
Witam.
ma ktoś dołożony komfort? jeśli nie to pomyślmy jak to zrobić, w sumie nie bardzo jest nad czym myśleć tylko trzeba założyć. Czy to się nada: allegro szoping

i czy jest mozliwość zrobienia tego tak jak mają np passaty, omegi, sharany itd czyli z pamiecią ustawienia wysykości opuszczenia szyby, żeby po zamknięciu jej wróciła do poprzedniej pozycji? super to wygląda jak sie podchodzi do autka i ono się tak "ustawia".

pozdr.

: 2006-05-10 10:18
autor: Pelot
ja mam taki czujnik-ale w bagażniku jeszcze nie zamontowany :cry:

: 2006-05-10 10:23
autor: raven
masz Pelocie taki sam czy tego typu? może znajdziesz czas i zalożysz chwaląc się na forum jaki to bajer? Jak nic nie spalisz to reszta też pewnie założy a jak coś spalisz to napisz co to my tego palić nie bedziemy. :wink:

: 2006-05-10 10:28
autor: Pelot
to zależy od Roberta :wink: kiedy będzie mi wstanie pomóc z montażem.
Ja nie chcę nic spsuć :lol:

: 2006-05-10 10:50
autor: Maciucha
Ten z allegro to tylko Ci szyby domknie. Nie ustawi w zapamiętanym położeniu. Coś podobnego mam u siebie założone.

: 2006-05-10 12:35
autor: kollek
Ja mam u siebie czujnik zamykania szyb. Jak zamykam auto to nie muszę się o nie martwić 8), same się zamkną. :wink:

: 2006-07-06 12:46
autor: kosmita
Witam czy ten alarm podpasuje do automatycznego domykania szyb http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=104072650 ma sterowanie + a szyby podobno -. Czy to zalezy od modułu którym biegunem domyka szyby?
Moze ktos zna inne ciekawe propozycje w podobnych cenach?

: 2006-07-06 15:00
autor: Mr. Cynk
generalnie jak dokupujesz moduł domykania szyb to kup taki z allegro na 2 szyby za ~60pln :)

bedzie miał pełne krosowanie na + i na -
sterowanie szyb odbywa się poprzez podawanie + na odpowiedni kabelek. :)
a sterowanie modułem odbywać się może jak sobie tam ustawisz. :)

: 2006-07-07 08:56
autor: Drzymek
Kosmita, uważaj bo sterowanie centralnym zamkiem z pilota to jest strasznie zryty temat w Igen. Przeczytaj najpierw to:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 828#110828

: 2006-07-07 13:19
autor: raven
siema. jak ktos bedzie cos ode mnie brał z czesci do proba moge dozucic zmontowany patent do sterowania CZ w probie, chociaz to naprawde proste do zrobienia.pozdr.

: 2006-08-04 13:58
autor: cevinek
Cynki pisze:generalnie jak dokupujesz moduł domykania szyb to kup taki z allegro na 2 szyby za ~60pln :)

bedzie miał pełne krosowanie na + i na -
sterowanie szyb odbywa się poprzez podawanie + na odpowiedni kabelek. :)
a sterowanie modułem odbywać się może jak sobie tam ustawisz. :)

Tylko jaki kabelek....

może troszkę wiecej szczegółów? :roll:

: 2006-08-04 16:54
autor: Robert
Schemat, który mamy w mrokach strefy:
:arrow: http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... ircuit.png

Dodatkowo wrzuciłem takowy z serwisówki:
:arrow: http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... ircuit.png

Kolory przewodów są na szczęście przypadkiem :wink: takie same, schematy na oko różnią się tylko kontynuacją otwierania okna kierowcy.

UWAGA!
ZANIM rzucisz się do cięcia kabli - przeczytaj poniższe :!:
To nie działa!
:twisted:

Zacznijmy od pierwszego schematu - wrzuconego przez Mokrego.
(*) Wszystkie 4 przewody do silników są w stanie spoczynku zwarte z masą.
Aby zamknąć okno kierowcy przełącznik puszcza przez przewód zielono/niebieski (GN/BL) do silniczka plus (+).
Aby zamknąć okno pasażera przełącznikiem kierowcy dajemy na przewód zielono/biały (GN/W) plus (+). Ten sam efekt uzyskamy dając plus (+) na przewód czerwony (R) tak, jakby to robił pasażer swoim przełącznikiem.
Wszystko gra, śpiewa i bucy, tylko musimy pamiętać o odłączeniu masy (patrz niebieska gwiazdka * powyżej), więc puszczamy całość przez przekaźniki.

No to teraz zaglądamy w serwisówkę (drugi schemat) i powtarzamy dedukcję.
Silniczek szyby pasażera ma w stanie spoczynku oba bieguny zmasowane.
Silniczek kierowcy - nie (więc na wszelki wypadek zakładamy, że też może mieć, tylko jakiejś niedorżniętej parchawej ciocie nie chciało się narysować 4 kresek).
Aby zamknąć okno kierowcy należy na czerwono/niebieskim (R/BL) przewodzie pomiędzy przełącznikiem a silniczkiem podać plus (+), a na zielono/niebieskim masę (-) (co prawda przez jakiś oporek, ale to nie ma znaczenia).
Aby zamknąć okno pasażera za pomocą przełącznika kierowcy dajemy plus (+) na czerwono/biały (R/W) kabel, a zielono/biały (GN/W) pozostawiamy zmasowanym (-).
Pasażer może też wykonać to samodzielnie pozostawiając zmasowany (-) przewód zielony (GN) i dając plus (+) na przewód czerwony (R).
Ale kierowca zamyka jego okno dokładnie odwrotnie - podaje plus (+) poprzez czerwono/biały (R/W) na zielony (GN)! :shock:

Niech ktoś mnie oświeci i powie, że albo wspomniana niedorżnięta parchawa ciota pomyliła oznaczenia UP / DOWN w serwisówce, albo ja nie umiem czytać schematu przełącznika astabilnego i należy go wychylać w stronę przeciwną do oznaczeń :evil:
Obydwie możliwości (obie pomyłki) przywracają sens układowi i zgodność z 1 schematem. :?
VooDoo!... :cry:

Ponieważ teoretycznie schemat 2 jest sprzeczny z 1 (a nawet niespójny sam ze sobą) rozwiązania - proszę kogoś o sprawdzenie miernikiem (a nawet próbnikiem) polaryzacji (plus albo masa) przy ruchu szyby w górę i w dół na przewodach do silników: GN/BL, R/BL, R i GN.

Niech zrobi to pierwsza osoba, która i tak będzie zdejmować boczki.