Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Wpadajcie Wpadajcie!

Wracajac do tematu... Układ jest w calosci sprawdzany i w niedalekiej przyszlosci (mysle ze max 2tyg) bede go u siebie montowal i sprawdzal jak sie sprawuje. Jak znajde pare grosza to podjade na hamownie i okaze sie czy cos sie poprawilo. Zapewnie w weeked bede znal kosztorys
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

no to czekamy...
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Może jeszcze przed Mazurami by było. Wtedy hurtowo cała ilość by poszła na zlocie, bo chyba nie wiele jest Probe II, które nie mają absolutnie żadnego problemu z Vrisami.
ObrazekObrazekObrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Ja już jakiś czas temu znalazłem sposób na budowę tego sterownika (przynajmniej takie mam wrażenie :roll: ), tylko nie miałem mobilizacji do wykonania prototypu, :twisted: do czasu tego tematu :wink:
Jeśli wszystko okaże się trafione, to możliwe, że gotowy i uruchomiony pierwszy egzemplarz będę posiadał w przyszłym tygodniu.
Regulacja co 250 RPM obu VRIS'ów z osobna.
Ciekaw jestem jak z kosztami wszystkiego (prototypy są zawsze droższe :? ), ale wydaje mi się, że gotowy układ z regulacją, ładnie obudowany i przystosowany tylko do wpięcia powinien wynieść finalnie coś pomiędzy 150-200zł.
Pytanko tylko, czy za tyle znajdą się chętni. :roll:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

A kiedy ruszacie? Moze udalo by sie przyspieszyc jakos prace.
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Rozmawialem z ojcem i za calosc czyli:
-trawienie plytki
-wszystkie elementy
-złozenie wszystkiego do kupy
-wystrojenie ukladu
-wyprowadzone okablowanie
-jakies pudelko na to itd
czyli zestaw gotowy do podpiecia to bedzie jakies 110zl (moze bedzie wiecej lub mniej). Ale konkretna cene podam po zlozeniu ukladu i zobaczeniu ile czasu bedzie zajmowalo skladanie.
Pozdro
Obrazek
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Voodoo pisze:a już jakiś czas temu znalazłem sposób na budowę tego sterownika (przynajmniej takie mam wrażenie Rolling Eyes ), tylko nie miałem mobilizacji do wykonania prototypu, Twisted Evil do czasu tego tematu Wink
Jeśli wszystko okaże się trafione, to możliwe, że gotowy i uruchomiony pierwszy egzemplarz będę posiadał w przyszłym tygodniu.
Regulacja co 250 RPM obu VRIS'ów z osobna.
Ten układ bierze pod uwage położenie przepustnicy przy którym będą się włączać vrisy, w serii jest przy 75% co odpowiada napięciu 2.9V z tps-u?
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Indii to jest takie bardzo wazne? Jesli tak mozna by pomyslec o instalacji takiego wynalazku by dzialao tak jak piszesz czy tylko to jest potrzebne tak bardzo?
Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Indi pisze:Ten układ bierze pod uwage położenie przepustnicy przy którym będą się włączać vrisy, w serii jest przy 75% co odpowiada napięciu 2.9V z tps-u?
Ten układ o którym ja myślę pobiera informacje z tacho i reaguje wyłącznie na obroty silnika.
Ale na razie wstrzymam się z pracą i zobaczymy jak wyjdzie to, co proponuje mbmaster. W tej cenie o której wspomniał jak się zmieści, to OK.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale nie wiem czy to dobry układ jeśli Virisy będą reagowały tylko na obroty, położenie pedału gazy też jest bardzo ważne.
Awatar użytkownika
jedrek2006
Posty: 153
Rejestracja: 2006-03-26 18:36
Galeria: viewtopic.php?t=7993
Lokalizacja: Brzeźnica

Post autor: jedrek2006 »

witam tez bym sie pisal na takiego vrisa ale mam pytanko nie dawno kupilem probe i nie wiem gdzie te vrisy sa moze ktos mnie oswieci. a moglbys wyslac m,i taki schemat vrisa czy nie bardzo.
....::::FORD PROBE 2.0 16V USA WERSION::::....
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

W silnikach 2.0 nie ma Vrisow 8)
Ale i tak wskaze ci gdzie sa w V6

Obrazek
Obrazek
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Czyc VRIS nie sa sterowane elektrycznie poprzez komputer przy pewnych obrotach. Wienc jesli ci sie nie wlanczaja a komputer dziala bez problemow to winna jest albo zaworu albo solenoid sterujancym. Sprawdz to i nie bedziesz musial robic dodatkowych plytek sterujacych do VRIS. Natomiast problem moze byc taki tez ze zawory sterujace pobieraja powietrze z kolektora powietrza. A tam gromadzi sie straszny syf ktory moze spowodowac zablokowac poprawne dzialanie Vris. Co jeszcze mozesz optymalnie wyregulowac TPS voltomierzem. Znajde jakie powinno byc najlepsze polorzenie powiem i ci wysle. Z tego co widze to chcesz aby silnik byl sprawny technicznie i to rozumiem ale jesli chodzi ci o zwiekszenie mocy to nie tedy droga. Mam kilka sposobow na zwiekszenie mocy z dobrych zrodel bez dodatkow takich jak turbo czy kompressor. A też chce powiedziec ze byla jedna mazda co miala przeszlo 200 koni do kol. I z tego jak dobrze pamietam robila 13.8 na 1/4 mili bez turba.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To może zdradzisz jak to zostało zrobione, pomijam takie trywialne rzeczy jak splanowana głowica do bólu wraz z pełną obróbką gniazd zaworowych prowadnic itp, wypolerowane kanały dolotowe i wylotowe w kolektorach, lekkie koła zamachowe, doloty powietrza, odpowiednie wydechy (nie typowy przelot). Bo szczerze to nie bardzo mi teraz przychodzi do głowy co można jeszcze zrobić.
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Gturbo pisze:Czyc VRIS nie sa sterowane elektrycznie poprzez komputer przy pewnych obrotach. Wienc jesli ci sie nie wlanczaja a komputer dziala bez problemow to winna jest albo zaworu albo solenoid sterujancym. Sprawdz to i nie bedziesz musial robic dodatkowych plytek sterujacych do VRIS. Natomiast problem moze byc taki tez ze zawory sterujace pobieraja powietrze z kolektora powietrza. A tam gromadzi sie straszny syf ktory moze spowodowac zablokowac poprawne dzialanie Vris. Co jeszcze mozesz optymalnie wyregulowac TPS voltomierzem. Znajde jakie powinno byc najlepsze polorzenie powiem i ci wysle. Z tego co widze to chcesz aby silnik byl sprawny technicznie i to rozumiem ale jesli chodzi ci o zwiekszenie mocy to nie tedy droga. Mam kilka sposobow na zwiekszenie mocy z dobrych zrodel bez dodatkow takich jak turbo czy kompressor. A też chce powiedziec ze byla jedna mazda co miala przeszlo 200 koni do kol. I z tego jak dobrze pamietam robila 13.8 na 1/4 mili bez turba.

Tps ustawiałem przy pomocy voltomierza 0,52 przepustnica jest ok, po włożeniu szczelinomierza 0,5 wentylator się włanczaa przy listku 0,4 nie.
Czesto ludzie nie wiedzą żę vrisy nie pracują jak należy, nawet się cieszą jak przy koło 4K obr auto rwie do przodu. Auto zamula się przy nie działających vrisach, szczególnie w zakresie do 3K obr. Nie znalazłem potwierdzenia o potencjalnym błędzie w oprogramowaniu w ecu, mam nawet cała game programów do ecu, tylko musze na 100% znać przyczyne. Auto powinno trzymać serje przynajmniej, jak ktoś jeżdzi z niesprawnymi vrisami od początku to myśli że tak powinno być, a auto ma troche urwanego mometnu w takim przypadku.
Dlaczego jeżeli ściągnie się z tps-u wtyczke to vrisy-1 się wyłancza na wolnych obrotach czyli jak powinno być, jak jest zależność ja jeszcze obstawiam zwarcie do masy jako powód załączonego vrisu-1.


Strowanie zewnętrze biorące tylko wartość obrtów to bardzo prosta proteza sterowania vrisami, co może np dać w efekcie większe spalanie. Ecu do analizy pobiera kilka parametrów.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Indi pisze:
Gturbo pisze:Czyc VRIS nie sa sterowane elektrycznie poprzez komputer przy pewnych obrotach. Wienc jesli ci sie nie wlanczaja a komputer dziala bez problemow to winna jest albo zaworu albo solenoid sterujancym. Sprawdz to i nie bedziesz musial robic dodatkowych plytek sterujacych do VRIS. Natomiast problem moze byc taki tez ze zawory sterujace pobieraja powietrze z kolektora powietrza. A tam gromadzi sie straszny syf ktory moze spowodowac zablokowac poprawne dzialanie Vris. Co jeszcze mozesz optymalnie wyregulowac TPS voltomierzem. Znajde jakie powinno byc najlepsze polorzenie powiem i ci wysle. Z tego co widze to chcesz aby silnik byl sprawny technicznie i to rozumiem ale jesli chodzi ci o zwiekszenie mocy to nie tedy droga. Mam kilka sposobow na zwiekszenie mocy z dobrych zrodel bez dodatkow takich jak turbo czy kompressor. A też chce powiedziec ze byla jedna mazda co miala przeszlo 200 koni do kol. I z tego jak dobrze pamietam robila 13.8 na 1/4 mili bez turba.

Tps ustawiałem przy pomocy voltomierza 0,52 przepustnica jest ok, po włożeniu szczelinomierza 0,5 wentylator się włanczaa przy listku 0,4 nie.
Czesto ludzie nie wiedzą żę vrisy nie pracują jak należy, nawet się cieszą jak przy koło 4K obr auto rwie do przodu. Auto zamula się przy nie działających vrisach, szczególnie w zakresie do 3K obr. Nie znalazłem potwierdzenia o potencjalnym błędzie w oprogramowaniu w ecu, mam nawet cała game programów do ecu, tylko musze na 100% znać przyczyne. Auto powinno trzymać serje przynajmniej, jak ktoś jeżdzi z niesprawnymi vrisami od początku to myśli że tak powinno być, a auto ma troche urwanego mometnu w takim przypadku.
Dlaczego jeżeli ściągnie się z tps-u wtyczke to vrisy-1 się wyłancza na wolnych obrotach czyli jak powinno być, jak jest zależność ja jeszcze obstawiam zwarcie do masy jako powód załączonego vrisu-1.


Strowanie zewnętrze biorące tylko wartość obrtów to bardzo prosta proteza sterowania vrisami, co może np dać w efekcie większe spalanie. Ecu do analizy pobiera kilka parametrów.
No to jak sam powiedziales nie potrzebne jest robinie specialnego systemu aby sterowac VRIS jak juz nie pracuja. CZyli winna lezy w systemie podawania sygnalu. Czyli parametry TPS nie sa usatwione zglendem VRIS.
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Sqad pisze:To może zdradzisz jak to zostało zrobione, pomijam takie trywialne rzeczy jak splanowana głowica do bólu wraz z pełną obróbką gniazd zaworowych prowadnic itp, wypolerowane kanały dolotowe i wylotowe w kolektorach, lekkie koła zamachowe, doloty powietrza, odpowiednie wydechy (nie typowy przelot). Bo szczerze to nie bardzo mi teraz przychodzi do głowy co można jeszcze zrobić.
Jak znajde troche czasu to umieszcze co optymalnie mozecie zrobic w waszyth autach aby poprawic dynamike waszych aut. Moze powinniscie sie zastanowic na grupowym wkladzie znalezienia kogos kto by zrobil wam kolektroy wydechowe takie jak macie na ebay. Mysle ze jest to mozliwe i koszt byly by tansze. Przeciez sa dwa kluby jak i mazdaspeed klub. Koszta byly by znikome. Cos takiego. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-FO ... enameZWDVW A jak nie jest to mozliwe aby zrobic to moge wam to zalatwic z USA. Taki headers polepsza bardzo dynamike auta i zyski mocy 12 koni przy tej cenie jest oplacalne.
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Gturbo pisze:No to jak sam powiedziales nie potrzebne jest robinie specialnego systemu aby sterowac VRIS jak juz nie pracuja. CZyli winna lezy w systemie podawania sygnalu. Czyli parametry TPS nie sa usatwione zglendem VRIS.
W jaki sposób właściwie ustawić tps względem vrisów, czy rezystancja tps-u ma znaczenie dla ecu czy tylko jest brane pod uwage wartość napięcia.


Kolektor wydechowy to jeden z kroków, aby auto miało lepsze osiągi i warte napewno uwagi, dlamnie głównie liczy się rozwiązanie dające kompromis miedzy osiągami a trwałością rozwiązania. Podaj może orientacyjne ceny przy większej ilości by wynosiły, to ludzie by się skusili.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Mysle ze takie wydechy to spokojnie moglibyscie sami zrobic w poslce. Nie wiem jaka kasa ale warte uwagi. Ja nie handluje takiemi rzeczami i si e tym nie trudnie. Moge podac wam swkazowki jak podniec moc i poprawic dynamike auta.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Dobra, może inaczej, czy ktoś może podać instrukcje krok po kroku, jak wyregulować TPS'a tak aby zawory poprawnie działały?? Zaraz trzeba uderzać do garażu.

Co do kolektorów to zrobienie tego w polsce to jest ok 1000zł za dwa z robocizną i materiałem bez montażu.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Indi pisze:Czesto ludzie nie wiedzą żę vrisy nie pracują jak należy, nawet się cieszą jak przy koło 4K obr auto rwie do przodu. Auto zamula się przy nie działających vrisach, szczególnie w zakresie do 3K obr.
Hmm. Cos nie tak, auto przy uszkodzonym Vris po przekroczeniu 3000rpm zostaje znacznie oslabione. Ja to potwierdzam i notka na ford-probe.net

Ja mialem jak mi sie wydaje sprawne Vrisy jeszcze po zakupie auta bo niesamowicie wyrywalo na wysokich obrotach. Nagle przyszedl czas ze auto cos dziwnie chodziło... tj. Nie warto bylo scigac sie na wysokich obrotach.Teraz tez tak jest niestety bo calkowicie wypielem kostki od systemu.

Ok wracajac do tematu to z ta przepustnica otwarta 75% to troszke szukanie dziury w calym. Wiem ze otwarcie vrisow ma wplyw na spalanie ale tak naprawde jazda po miescie czy oszczedna, zawyczaj nie przekracza sie 3250rpm Ja np. jezdzilem z jednym Vrisem otwartym na stale i spalanie niczym sie ne rozni od tego ktore teraz mam (11,5l w miescie trasy max 10Km). Greyg jednak pisal ze jak na stale mial otwarte Vrisy to auto przy katowaniu palilo 20l PB :x Jutro postaram sie zobaczyc czy w siosty KF (Xedos 9 2.0V6 wiec ten sam silnik ale pomniejszony) vrisy dzialaja przy obciazeniu czy bez ale z tego co pamietam to bez.
Obrazek
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Znalazłem w dokumentacji forda telstar(motor KL), że vrisy mają się załanczać przy obciążeniu, a jeżeli chodzi o mulenie w przedziale do 3K obr to zależy od tego
jak funkcjonują vrisy, przy nie działających vrisach wogóle auto dostaje kopa w okolicy 4K obr, a czego nie powinno być to jest V6 którego jest zaletą elastyczność i zobacz sobie charakterystyki momentu obrotowego przy nie działających vrisach jest spadek zarówno mocy jak i momentu, kL-e przy 4800 mają max moment i z tąd ten tzw kop którego nie powinno być bo to nie turbo. Kiedy mają się załanczać vrisy decyduje ecu i bierze kilka parametrów analizując je i jeżeli spełniają je to uruchamia dodatkowe przepustnice.
Jeżeli chodzi o położenie przepustnicy to system vris ma działać w tedy kiedy potrzebujesz dynamicznej jazdy i nie bez powodu to zostało tak zestrojone.
Jeżeli chodzi o branie pod uwage tps w załanczaniu vrisów, to jestem ciekaw co będzie na trasie jak bedzie się poruszać z tą samą prędkością przy zastosowaniu zew. układu ecu nie ma kontroli nad nimi by ewentualnie zamknąć któreś z nich wedle potrzeby. To zresztą wyjdzie w praniu, trudno powiedzieć jak to będzie funkcjonować na dłuższą mete. Jeżeli chodzi o spalanie to umnie średnio 10l-10.3 przy trasie co dzień 2*15Km normalna jzada ani za szybko ani za wolno, ale to subiektywne odzczucia.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Ok a czy probowal ktos z was zamienic kompa od Probe z dzialajacym Vrisem?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

sądze że to nie wina kompa tylko któregoś z elementów wysyłających do niego sygnał o stanie danego podzespołu. Problem może tkwić w regulacji.
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Przyczyn może być wiele, myślałem aby podmienić ecu rocznik musi się zgadzać aby wyeliminować potecjalny bug w ecu, któraś czujka może podawać nie włściwy wartość ale ecu odbiera parametr i nie jest w stanie stwierdzić żę nie jest on właściwy( tak jak np z sondą lambada) inna możliwość to żę jest zwarcie masy bo komp załancza po przez podanie masy. Przyczyn może być wiele a skutek ten sam, jak będe miał urlop będe to sprawdzał, najlepiej pomirzyć napięcia na ecu od poszczególnych czujek ponieważ komp widzi czujka-> wtyczka-> przewód-> wtyczka->ecu. Tak jak już wspominałęm wcześniej nie znalazłem wiarygodnego potwierdzenia błędu ecu, który ma niby polegać na tym zę przy zimnym silniku przy osiągnięciu obrotó w powyżej 3250 załąncza się vris nr1 i tak zostaje trudno wyrokować czy to prawda czy nie jak pisałem wcześniej nie znalazłem wiarygodnego potwierdzenia tego. Może przyczyna jest banalna poprostu jakaś wtyczka nie ma styku i tylko trzeba ją zlokalizować która to jest. Rozmawiałem z gościem który zajmuje się kompami samochodowymi i mówił że się nie spotkał z czymś takim przynajmnie nic mu na ten nie wiadomo jeżeli chodzi o bug-a, ale w życiu różnie bywa.[/i]
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”