Dwukolorowe Probe
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Oto moje Probe z czarnym dachem które kupiłem od Simonesa http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6881 Na żywo wygląda o wiele lepiej.
I GT, Black & Red
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
pod tym adresem macie Proboszcza ravena w ktorym strzelilem [photoshopem ] dach na czarno, jako ze przymiarka byla do malowania [wiec trzeba bylo przygotowac projekt pogladowy
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
RX moją opinie znaszRX pisze: Chyba nikt nie zauważył - nie potrzeba photoshopa - stronę wcześniej wkleiłem zdjęcia swojego auta z czarnym dachem No niech ktoś powie, że ładne...
Ja bym ją dobrą carbonlook folia okleił i byłby wypas.RX pisze: Co do maski Pelota to jest spoko, bo jest lekka i spełnia swoje zadanie. Samo pomalowanie maski to byłby błąd.
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
No to tak:
w kwestii prawnej sprawa wygląda następująco:
"...
Kilka przepisów:
Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej informuje, że po zasięgnięciu opinii jednostek badawczych tj. Instytutu Transportu Samochodowego i Instytutu Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie, zweryfikowano interpretacje w tym zakresie. Przedstawiono następującą opinię:
Przepisy Regulaminu Nr 46 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ stanowiące wymagania w zakresie pola widzenia kierowcy: do przodu od miejsca kierowcy w promieniu 180 stopni, do tyłu w lusterka wsteczne i wymóg wyposażenia pojazdu w lusterko wsteczne po prawej stronie pojazdu, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu.Przepisy Regulaminu Nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ dopuszczającej w pojeździe o przepuszczalności światła poniżej 70% dla szyb innych niż przednie i nie posiadających wpływu na pole widzenia kierowcy.
Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej wyraża opinie, że nie ma podstaw prawnych zakazujących umieszczania w/w folii na szybach nie posiadających wpływu na omówione powyżej wymagane pole widzenia kierowcy.
Wykonywana przez naszą firmę usługa przyciemniania szyb samochodowych przy wykorzystaniu folii typu Bruxsafol/SolarGard jest zgodna z wymaganiami homologacji R 43 ECE zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej.Firma nasza posiada wymagany certyfikat będący jednocześnie świadectwem wykonanych badań przez Instytut Szkła i Ceramiki, uprawniający do wykonywania powyższych usług. Certyfikatem tym objęte są wszystkie szyby poza szybami przednimi (czołowa i boczne).
Każda przyciemniona zgodnie z rozporządzeniem MTiGM szyba zostaje oznakowana odpowiednim numerem, a właścicielowi pojazdu wydany zostaje właściwy dokument identyfikacyjny potwierdzający wykonanie usługi w autoryzowanym punkcie montażu....."
Teraz troche teorii co do przyciemniania piecowego:
"...Technologia przyciemnienia piecowego polega demontażu szyb, drobiazgowemu czyszczeniu i polerowaniu, umieszczeniu w komorze próżniowej oraz napyleniu wewnętrznej powierzchni szyby odpowednimi związkami tytanu.
Podczas całego procesu przyciemniania następuje stałe monitorowanie sumarycznego stopnia przyciemnienia szyby gdzie przy osiągnięciu 30% stopnia przyciemnienia następuje zatrzymanie procesu. Dzięki temu jest to jedyna technologia, która uzyskała certyfikat również na przyciemnienie przednich szyb bocznych, gdyż uwzględnia już istniejący, fabryczny oraz indywidualny poziom przepuszczalności światła przez szybę, w którą jest wyposażony dany model samochodu.
Porównanie piecowego i foliowego przyciemniania szyb
(-)
Gdy przyciemniamy odsuwane szyby boczne w drzwiach przednich lub tylnych za pomocą folii samochodowych, wówczas musi ona zostać przycięta ok 2-3 mm przed ich górną krawędzią (zdj. po lewej). Gdybyśmy przycięli folię równo z krawędzią szyby, wówczas została by ona niechybnie zniszczona przez uszczelkę podczas zamykania szyby.
(+)
W przypadku piecowego przyciemniania nie istnieje taki problem, gdyż związek tytanu zespala się z szybą tworząc w ten sposób jednolitą powierzchnię (zdj. po prawej), która jest nałożona do samego brzegu szyby.
foliowanie
przyciemnienie piecowe
--------------------------------------------------------------------------------------------
(-)
W przypadku szyb klejonych do nadwozia pojazdu niemal w większości przypadków na granicy szyby i czarnej obwoluty producenci umieszczają mały zakropkowany obszar. Po położeniu folii na taką szybę w tym miejscu powstaje jasna otoczka, która nie jest winą złego montażu lecz wynikiem niemożności zespolenia się folii z tym fragmentem szyby. W zależności od grubości tych kropek efekt ten jest bardziej lub mniej widoczny.
(+)
Zupełnie inaczej ma się ta sama sytuacja w przypadku przyciemnienia piecowego. Mikronowe elementy tytanu bardzo szczelnie wypełniają każdy obszar, na który są napylone, w tym również te drobne elementy szyby znajdujące się pomiędzy wykropkowaną obwoluą szyby klejonej do nadwozia.
foliowanie
--------------------------------------------------------------------------------------------
Szyby z naniesionnym związkiem tytanu charakteryzują się bardzo dużą żywotnością. Jeśli podczas eksploatacji samochodu nie będą narażone na kontakt ze środkami chemicznymi o charakterze zasadowym, mogącymi naruszyć jej strukturę chemiczną, wówczas ich powłoka z pewnością przeżyje użytkowanie samochodu. Nawet przypadkowe otarcia się o powierznię szyby ostrych przedmiotów nigdy nie spowodują zniszczenia całej powierzchni i konieczności jej wymiany (jak w przypadku folii) lecz jedynie zarysowanie, jakie jest również osiągane podczas uszkodzenia zwykłej szyby.
Przyciemnione piecowo szyby posiadają efekt fotochromu, co oznacza, że rozjaśniają się w ciemnym otoczeniu lub gorszych warunkach pogodowych. W ten sposób użytkownik pojazdu zawsze dysponuje doskonałą widocznością z wnętrza pojazdu nie zależnie od warunków panujących za zewnątrz. W skuteczny sposób również chronią znajdujące się wewnątrz pojazdu osoby (szczególnie małe dzieci) oraz przednioty, czy tapicerkę przed szkodliwym wpływem promieniowania UV. Równocześnie w znaczący sposób redukują nagrzewanie się wnętrza pojazdu, poprawiając w ten sposób skuteczność działania wentylacji oraz klimatyzacji.
Czas potrzebny na wykonanie usługi wynosi 2 dni...."
Pozdrawiam i zycze milej lektury
w kwestii prawnej sprawa wygląda następująco:
"...
Kilka przepisów:
Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej informuje, że po zasięgnięciu opinii jednostek badawczych tj. Instytutu Transportu Samochodowego i Instytutu Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie, zweryfikowano interpretacje w tym zakresie. Przedstawiono następującą opinię:
Przepisy Regulaminu Nr 46 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ stanowiące wymagania w zakresie pola widzenia kierowcy: do przodu od miejsca kierowcy w promieniu 180 stopni, do tyłu w lusterka wsteczne i wymóg wyposażenia pojazdu w lusterko wsteczne po prawej stronie pojazdu, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu.Przepisy Regulaminu Nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ dopuszczającej w pojeździe o przepuszczalności światła poniżej 70% dla szyb innych niż przednie i nie posiadających wpływu na pole widzenia kierowcy.
Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej wyraża opinie, że nie ma podstaw prawnych zakazujących umieszczania w/w folii na szybach nie posiadających wpływu na omówione powyżej wymagane pole widzenia kierowcy.
Wykonywana przez naszą firmę usługa przyciemniania szyb samochodowych przy wykorzystaniu folii typu Bruxsafol/SolarGard jest zgodna z wymaganiami homologacji R 43 ECE zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej.Firma nasza posiada wymagany certyfikat będący jednocześnie świadectwem wykonanych badań przez Instytut Szkła i Ceramiki, uprawniający do wykonywania powyższych usług. Certyfikatem tym objęte są wszystkie szyby poza szybami przednimi (czołowa i boczne).
Każda przyciemniona zgodnie z rozporządzeniem MTiGM szyba zostaje oznakowana odpowiednim numerem, a właścicielowi pojazdu wydany zostaje właściwy dokument identyfikacyjny potwierdzający wykonanie usługi w autoryzowanym punkcie montażu....."
Teraz troche teorii co do przyciemniania piecowego:
"...Technologia przyciemnienia piecowego polega demontażu szyb, drobiazgowemu czyszczeniu i polerowaniu, umieszczeniu w komorze próżniowej oraz napyleniu wewnętrznej powierzchni szyby odpowednimi związkami tytanu.
Podczas całego procesu przyciemniania następuje stałe monitorowanie sumarycznego stopnia przyciemnienia szyby gdzie przy osiągnięciu 30% stopnia przyciemnienia następuje zatrzymanie procesu. Dzięki temu jest to jedyna technologia, która uzyskała certyfikat również na przyciemnienie przednich szyb bocznych, gdyż uwzględnia już istniejący, fabryczny oraz indywidualny poziom przepuszczalności światła przez szybę, w którą jest wyposażony dany model samochodu.
Porównanie piecowego i foliowego przyciemniania szyb
(-)
Gdy przyciemniamy odsuwane szyby boczne w drzwiach przednich lub tylnych za pomocą folii samochodowych, wówczas musi ona zostać przycięta ok 2-3 mm przed ich górną krawędzią (zdj. po lewej). Gdybyśmy przycięli folię równo z krawędzią szyby, wówczas została by ona niechybnie zniszczona przez uszczelkę podczas zamykania szyby.
(+)
W przypadku piecowego przyciemniania nie istnieje taki problem, gdyż związek tytanu zespala się z szybą tworząc w ten sposób jednolitą powierzchnię (zdj. po prawej), która jest nałożona do samego brzegu szyby.
foliowanie
przyciemnienie piecowe
--------------------------------------------------------------------------------------------
(-)
W przypadku szyb klejonych do nadwozia pojazdu niemal w większości przypadków na granicy szyby i czarnej obwoluty producenci umieszczają mały zakropkowany obszar. Po położeniu folii na taką szybę w tym miejscu powstaje jasna otoczka, która nie jest winą złego montażu lecz wynikiem niemożności zespolenia się folii z tym fragmentem szyby. W zależności od grubości tych kropek efekt ten jest bardziej lub mniej widoczny.
(+)
Zupełnie inaczej ma się ta sama sytuacja w przypadku przyciemnienia piecowego. Mikronowe elementy tytanu bardzo szczelnie wypełniają każdy obszar, na który są napylone, w tym również te drobne elementy szyby znajdujące się pomiędzy wykropkowaną obwoluą szyby klejonej do nadwozia.
foliowanie
--------------------------------------------------------------------------------------------
Szyby z naniesionnym związkiem tytanu charakteryzują się bardzo dużą żywotnością. Jeśli podczas eksploatacji samochodu nie będą narażone na kontakt ze środkami chemicznymi o charakterze zasadowym, mogącymi naruszyć jej strukturę chemiczną, wówczas ich powłoka z pewnością przeżyje użytkowanie samochodu. Nawet przypadkowe otarcia się o powierznię szyby ostrych przedmiotów nigdy nie spowodują zniszczenia całej powierzchni i konieczności jej wymiany (jak w przypadku folii) lecz jedynie zarysowanie, jakie jest również osiągane podczas uszkodzenia zwykłej szyby.
Przyciemnione piecowo szyby posiadają efekt fotochromu, co oznacza, że rozjaśniają się w ciemnym otoczeniu lub gorszych warunkach pogodowych. W ten sposób użytkownik pojazdu zawsze dysponuje doskonałą widocznością z wnętrza pojazdu nie zależnie od warunków panujących za zewnątrz. W skuteczny sposób również chronią znajdujące się wewnątrz pojazdu osoby (szczególnie małe dzieci) oraz przednioty, czy tapicerkę przed szkodliwym wpływem promieniowania UV. Równocześnie w znaczący sposób redukują nagrzewanie się wnętrza pojazdu, poprawiając w ten sposób skuteczność działania wentylacji oraz klimatyzacji.
Czas potrzebny na wykonanie usługi wynosi 2 dni...."
Pozdrawiam i zycze milej lektury
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Skąd miałem wiedzieć jak tam nie byłem a do topiku o zlotach nie zaglądam sam nie wiem dlaczego ale jak mi sie to zdarzy to bardzo rzadko i wstyd mi już odmawiać spotkań z klubowiczmi ile razy mnie RX namawiał na spotkanie a ja albo czasu nie mam albo co innego
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Dach - zmiana koloru
Witam,
Jako że jestem zmuszony pomalować cały dach w moim probku to zastanawiam się czy może by nie prysnąć go na czarny metalik plus lusterka tez na czarno.
Co o tym sądzicie?
Probe jest srebrne (zdjęcia w galerii)
Jako że jestem zmuszony pomalować cały dach w moim probku to zastanawiam się czy może by nie prysnąć go na czarny metalik plus lusterka tez na czarno.
Co o tym sądzicie?
Probe jest srebrne (zdjęcia w galerii)
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź
Re: Dach - zmiana koloru
Ja mam srebrnego z czarnym dachem i lusterkami... możesz sobie luknąć w galerii jak to wygląda ... według mnie o wiele lepiej
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Dwukolorowe Probe
http://fordprobe.pl/forum/search.php pisze:czarny dach, czyli kolejny pedałowóz
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Dach - zmiana koloru
Stig pisze:Ja mam srebrnego z czarnym dachem i lusterkami
hahahahaRobert pisze:http://fordprobe.pl/forum/search.php pisze:czarny dach, czyli kolejny pedałowóz
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź
Re: Dwukolorowe Probe
Widzę resko, że ty wchodzisz na forum tylko po to żeby poszukać tematów w których możesz pochwalić się swoim ograniczonym intelektem ... mnie się to podoba i nie obchodzi mnie zdanie innych a zwłaszcza twoje ... to jest mój samochód i równie dobrze mogę pomalować sobie dach na różowo i nakleić białe stokrotki i tobie nic do tego
Re: Dwukolorowe Probe
Zrób tak pomalij na różowo będzie pasował na paradę gejowską
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Dwukolorowe Probe
Przyznam bez bicia, że też mam na razie biały kask, jak na Twoim awatarze, Stigu. Ale może czas przemalować, jeśli ma to nam zapewnić akceptację Piotra.
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 00#p319200
lubią róż, a Resko o tym wie, że lubią róż i czule pieści je...
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 00#p319200
Parafrazując Ryszarda Rynkowskiego:resko pisze:na różowo będą pasowały do autaKocureq pisze:Na przyszłą wiosnę fele idą do renowacji i już myślę na jaki kolor je pomalować
lubią róż, a Resko o tym wie, że lubią róż i czule pieści je...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Dwukolorowe Probe
Tylko ci co są odważni, czyt. "mają jaja", mogą chodzić w różowych koszulkach lub jeździć różowym autem. Od razu napiszę, że to nie to samo co różowe słonieresko pisze:Zrób tak pomalij na różowo będzie pasował na paradę gejowską
Różowe Probe - ciekawa opcja, jeszcze takiego nie widziałem. Byłby jedyny w swoim rodzaju.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
Re: Dwukolorowe Probe
Robert wygrywasz wszystko.Kurcze co ty bierzesz