Strona 1 z 1

Kody 15,23

: 2006-05-19 14:07
autor: arturo
Witam. Na początek muszę się pochwalić, jak wiecie mam jedyneczkę 2,2 GL USA. Lecz od tygodnia jest też 2.5V6USA 93r.Jest nowe auto, i nowe problemy.Jadąc 80 Km/h na 5 biegu auto do 150 Km/h przyspiesza bez problemu , po przekroczeniu tej prędkości zaczyna słabnąć.Jest takie wrażenie ,jak się otwiera druga przepustnica, to jest lekkie szrpnięcie,i silnik traci moc. Kody jakie odczytałem, to 15,i 23. Użyłem opcji szukaj, i jest napisane, Heated Oxygen sensor circuit, ale niestety nie znam angielskiego, i nie wiem co to jest. bardzo proszę o pomoc.Aruro :wink:

: 2006-05-19 14:42
autor: Kamil_01
Witam, są to sądy lambda (dwa sensory na wydechu)

: 2006-05-19 14:56
autor: arturo
To znaczy, że obie są uszkodzone?.Czy te sondy mogą mieć wpływ na przyspieszenie samochodu??? :cry:

: 2006-05-19 15:01
autor: Sqad
Raczej nie bardziej na spalanie.

: 2006-05-19 15:25
autor: arturo
Wielkie dzięki za przetłumaczenie kodów,ale co z tą utratą mocy?.Nie chcę ,żeby mnie jakaś CALIBRA objechała.Acha ,zapomniałem dodać,że jak ujmuję delikatnie gaz, to auto trochę lepiej przyspiesza,(ale tylko trochę).POMOCYYYYYYYYYY.... :oops:

: 2006-05-19 15:36
autor: Sqad
Może Virys, i zła regulacja TPS'a, jedno z drugim się wiąże.

PS. skasuj kody, bo może to są jakieś stare, przejedź się i sprawdź ponownie.

: 2006-05-19 18:22
autor: Sebastian
ja mialem problem z sondami.
wymian, zobaczymy jak bedzie. probek bedzie przyspieszal rowno ale za to 2.0!
to co ci sie dzieje od 150 km/h to nowosc, takiego czegos nie mialem.

pozdr

: 2006-05-19 20:30
autor: arturo
Więc tak , kompa zresetowałem,i po przejechaniu 50km zapaliła się kontrolka. te same kody 15,i 23.znów reset kompa,i to samo równe 50km,i pomarańczowo na pulpicie. Odczyt-15,23.Co to jest ten TPS, gdzie go szukać,i jak wyregulować? pozdrawiam Arturo:cry:

: 2006-05-19 21:02
autor: Maciucha
Sqad pisze:Raczej nie bardziej na spalanie.
Nie wiem jak to jest przy silniku mazdy, ale u kumpla w escorcie RS2000 auto po wymianie sond duuuuużo lepiej się zbiera. Czuć sporą różnicę.

: 2006-05-19 21:05
autor: Sqad
W I genie to anie na spalanie ani na osiągi nie ma za wiele, nie wiem jak w jedynce GT, ale w GL to obojątne czy sonda jest czy jej nie ma.

W II genie na pewno samochód choro dużo pali, ale sądząc po przypadku Wuaxa i lepiej jeździ

: 2006-05-19 21:07
autor: Maciucha
Bez sondy nawet lepiej się zbiera :D
Ale też więcej pali, przerabiałem jak mi się kabelek urwał.

: 2006-05-19 21:58
autor: Kamil_01
arturo pisze:Więc tak , kompa zresetowałem,i po przejechaniu 50km zapaliła się kontrolka. te same kody 15,i 23.znów reset kompa,i to samo równe 50km,i pomarańczowo na pulpicie. Odczyt-15,23.Co to jest ten TPS, gdzie go szukać,i jak wyregulować? pozdrawiam Arturo:cry:
jak wymienisz sondy to już Ci się nie będą zapalać błędy 15 i 23, a res. kompa nic nie da, przerabiałem to ze swoim, spadku mocy nie wyczuwałem ale za to spalanie nieźle mi wzrosło :?

: 2006-06-11 08:43
autor: arturo
Witam. Więc tak , sondy wymienione,rozrząd i zapłon sprawdzony. Świece, przewody,filtry paliwa, powietrza nowe,błędów brak.I nic się nie zmieniło, obroty MAX 5,5-6000, prędkość MAX 165km/h,acha virsy sprawne(chyba),1 otwiera się zaraz po uruchomieniu silnika,2 po przekroczeniu 4,5 tysiąca obrotów.jak powoli naciskam gaz , to obroty potrafią wskoczyć do 8 tyś,a jak mu wcisnę ostro to 6tyś,i się dusi.Może przepływomierz???.Jak go sprawdzić,proszę o pomoc,bo już zaczynam mieć go dość. dziękuję,i pozdrawiam. arturo

: 2006-06-11 17:05
autor: Sqad
Po pierwsze to nie masz sprawnych Virisów bo ci się jeden przy odpalaniu otwiera, a powinien przy 3250 dopiero.

Co do przepływomierza to wypnij go, obstawiam że w ogóle samochodu nie odpalisz. może nie do końca się przepływka otwiera, ale nie sądze one się nie psują, bardziej to wygląda na lewe powietrze za przepływomierz, może to być też gdzieś na wężu do odmy która spada do miski olejowej. Albo na zbyt małą ilość paliwa czyli wtryski albo pompa albo filtr.

: 2006-06-17 18:58
autor: arturo
Witam. Dziękuję za zainteresowanie,i pomoc. Auto naprawione, po prostu rakieta.Winowajcą okazał się katalizator. Został zastąpiony strumienicą łuskową, i probuś odzyskał dawną świetność.Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam arturo , nowy dwór mazowiecki. :D