Strona 1 z 1

trzeszczenie z przodu, help, nie mam już siły do tego...

: 2006-05-21 17:59
autor: BLADE
Kupiłem drugiego już w życiu proba II.
Zawiecha mi napier...la, Wymienilem wahacze z tulejami, łączniki stabów, dalej napier..la. Na dziurach puka lekko lewa, mocno prawa.
Jak skrecam przy parkowaniu to czasem slychac jakby strzal w podloge z prawej. Najgorsze jest to ze z lewej strony przy ruszaniu lub cofaniu oraz jak zablokuje kola hamulcem i puszczam sprzeglo slychac trzeszczenie jęczace. Wyć mi się chce już... nie mam siły...

Poradźcie co robić bo w Zielonej Dziurze i okolicy niema speców od proba.

PLEASE :!: :!: :!: :cry:

: 2006-05-21 20:20
autor: Sqad
Gumowe mocowania stabilizatora ale do belki czyli te co nie mocują do wachacza tylko bardzierj na środku. Miałem tak w I genie z tyłu, piszczała, i pukała i nie mogłem dojść co to jest.

Również może ci się magiel sypać.

: 2006-05-21 21:57
autor: Zolak
sprawdz przeguby one moga byc tego przyczyna...

: 2006-05-21 22:36
autor: BLADE
Myślisz że przegub może wydawać takie dzwięki?? To jest cos takiego jakby sie ocieral skorodowany metal o metal :( i trzeszczał jak np. źle skręcone elementy, ale sprzwdzilem i nie znalazlem zadnej sruby luźnej. Podociągałem wszystkie poduszki zawieszenia silnika, zawiechy itp. wszystko gra. Dodam ze mi lozysko szumi w lewym przednim a przegub jest mocno zewnetrznie skorodowany.

: 2006-05-22 06:55
autor: KALI
Co do tarcia metal o metal to już sobie odpowiedziałeś twoje łożysko jest pewnie już rozsypane i jak skręcasz kołem to trzeszczy podlewaruj samochód tak aby koło oderwało się od podłoża i spróbuj nim poruszać trzymając dwoma rękami tak jak byś chciał zdjąć koło ale nie odkręcaj go powinieneć wyczuć luz. :wink:

: 2006-05-22 08:54
autor: Pelot
strzelanie przy skręcaniu też może być spowodowane łożyskiem na mcpershonie,łożysko moze być zatarte co w rezultacie prowadzi do blokowania się sprężyny.

: 2006-05-22 11:12
autor: Sqad
Kalii => Na postoju też trzeszczy przynajmniej tak to zrozumiałem więc łożysko w kole nie ma nic do tego

Pelot => łożysko mcpersona jest u góry a koledze strzela na dole

PS. Opisywanie dzwięków to jest rzecz cholernie względna.

Można to też tak zinterpretować że strzelanie to są jak pisał Zolak przeguby, ale one nawet rozwalone nie mają wpływu na pukanie, przynajmniej u mnie nigdy tak nie było pomimo rozwalonych przegubów. Troche inne strzykanie które słychć właśnie przy parkowaniu to właśnie powoli sypiący się magiel, a do tego podczas jazdy magiel bardzo lubi popukiwać.[/url]

: 2006-05-22 11:25
autor: jedrek2006
a gdzie ten magiel jest koledzy oświecie mnie

: 2006-05-22 15:08
autor: BLADE
TRZESZCZENIE wystepuje bez wzgledu na to ile kola sa skrecone i w jaka strone. Niezaleznie od kierunku jazdy (tyl czy przod) cos trzeszczyw wraz z naprężaniem układu napędowego, jak już sie jedzie to nie trzeszczy tylko szumi (od poczatku tak samo). To trzeszczenie przypomina dzwięk jaki wydaje martwy swożeń przy skręcaniu kołami na postoju.

: 2006-05-22 15:49
autor: Ronin
Kurcze jak szumi to łożysko. Bynajmniej ja tak miałem. Było by dobrze gdybyś zawlókł furę na jakąś stację z trzepakami do zawiechy i obejżał od spodu co i jak.

: 2006-05-22 16:22
autor: Sqad
To może przegub wewnętrzny się kończy :>

: 2006-05-22 16:30
autor: KALI
Tak naprawdę to rozmawiamy o niczym bo to trzeba by usłyszeć żeby stwierdzić każdy może to inaczej interpretować. 8)

: 2006-05-22 16:42
autor: Sqad
Zgadza się, pisałem to wyżej.

Takie dywagacje mogą co najwyżej naprowadzić na jakiś trop.

: 2006-06-06 23:44
autor: BLADE
Wjechałem na kanał i chłop od zawiech stwierdził, że nie wie co jest i wogóle nic nie słyszy (chyba głuchy koleś). A tu trzeszczy i trzeszczy. Przypomian to padnięty swożeń ale on nie jest padnięty. Może końcówka drążka kierowniczego wychodzącego z magla??

Jak mi nerwy puszczą to wyjmę z szafy drugi wahacz, wymienię i się okaże, a jak nic nie da to wymieniam łożysko i przegub.

Co do łożysk na makach to oba są w kiepskim stanie, amory też by sie nadało wywalić i poduszki amortyzatora również.

Cholerna skarbonka ale i tak jest zaje..ista :lol:

: 2006-06-07 00:11
autor: Pelot
drążek kierowniczy może Ci strzelać...zdejmij końcówkę kierowniczą i sprawdz czy masz luzy :roll: w

: 2006-06-07 09:06
autor: Zolak
mialem ostatnio tyo samoi wymienilem przegub , lozysko i sworzen i jest git nic nie przeskakuje ani stuka.... :wink:

: 2006-07-07 00:12
autor: BLADE
Kurde bede musial wymienic oba lozyska z przodu, przeguby i koncowki drążka, masakra...

: 2007-02-18 20:21
autor: el_talerzos
Witam - mam obecnie podobny problem - pojawił się on po tym jak pękła mi sprężyna - po wymianie - strzela jak cholera na skręconych kołach (szczególnie jak manewruje i gdy jest wilgoć) - jak jadę wszystko jest ok - podejrzewam, że to łożysko na mc personie - z jakim kosztem mogę się liczyć za takie łożysko :?: :?:

Pozdrowionka

: 2007-02-18 21:15
autor: Sqad
minimalnym

: 2007-02-19 11:37
autor: Basf_Wrocław
Ja obstawiam tak :
Przy hamowaniu piski mogą wydawać nowe tanie tuleje.
Trzask przy skręconych kołach sworzeń. Miałem taką sytuacje jak po odkręceniu sworznia mechanicy załozyli mi tą samą śrubę mocującą, a była troszke zmęczona i się rozkręcała. Jeździlem cały dzień i nic się nie działo i nagle pierdut. Tak jakby to się ładowało w czasie jazdy a potem jeden wielki strzał.
Co do pukania w jednym kole to albo drążek albo niedajboże maglownica :(