Robo-prob Swap FE3

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Dobra mam już swój silnik i powiem wam ze u mnie ta za ciekawie to nie wygląda :cry:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Na pewno nie tylko ja będę ciekaw dlaczego... dlaczego?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Chłopaki pisali że przeszczepili kolektor ssący z F2 ale ja jestem ciekaw jak to zrobili bo te kolektory różnią się prawie wszystkim mocowaniami kanałami płynu chłodniczego dokładnie to ich FE3 nie ma a F2 ma i są inaczej połączone itp. I teraz do nich pytanie jak sobie z tym poradzili i jak to zrobili aby to ze sobą połączyć :? Co zostawiliście od FE3 a co włożyliście od F2 :? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A miało być tak pięknie :lol: tylko żebyś czegoś nie zmielił przypadkiem.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No narazie nic nie ruszałem tak dogłębnie ale naraie nie wiem co z tym zrobić i czekam na małą podpowiedzi a jak nie to będę zmuszony zacząć działać a jak to wyjdzie to sie zobaczy. :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Bogdan:
u Roberta jest kolektor od F2 ponieważ, silnik FE3 który chłopaki zakupili nie miał wtrysków i listwy. Przekładka nie wchodziła w gre bo za dużo się różniły dlatego został zaadoptowany po nie wielkich mod-ach kolektor od F2 :lol:
A jeżeli Ty masz kompletny od FE3 to polecałbym Ci tylko spróbować wtryski podmienić na listwie od FE3
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Sqad pisze:A miało być tak pięknie :lol: tylko żebyś czegoś nie zmielił przypadkiem.
Jakieś konkretne przekleństwa mielone w ustach masz na myśli? :evil:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Rober masz jakieś fotki jak to przerobiliście ?? Bo ja mam mały plan ale nie wiem który lepszy :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wszystko mielim, tzn. fotki się znajdą, a jak nie - to będą nowe, a skrzynię mielim :cry: , mielilim (Kalii mełł) i będziem jutro mieli - mam nadzieję, że nie będziem mełli... :evil:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

napisz co planujesz tak będzie prościej
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja fotki swojego silnika wkleję najwcześniej na wieczór albo jutro i napisze co planuję. Robert jak możes to zrób fotki silnika od tyłu dokładnie wszystkich przewodów chłodzących i od podciśnienia. Zrób też fotki kolektora ssącego od FE3 z każdej strony. A jak zamierzasz odspręży silnik ?? Przez uszczelkę ?? Jak tak to jakiej grubości aby można było wdmuchnąc 1,5 bara ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Chwila - moment, wszystko po kolei. Najpierw bez turbiny, potem ze standardową (która widocznie u mnie daje trochę mniej, niż Twoje 1.5 bara :wink: ) i nie wiem, czy na zlot już się uda...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bodzio ty to najpierw odpal ten silnik a potem dmuchaj 1,5 bara :lol: czego tłoki na pewno nie wytrzymają, chyba że dasz centumetrową uszczelke pod głowice :lol:
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Bogdan trochę realizmu 1,5bara czym ty chcesz to wysterować przecież przy 0,8bara może zabraknąć ci paliwa i co wtedy jaki masz plan???To nie jest wszystko takie proste jak ci się wydaje nie chcę podchodzić z góry krytycznie do twojego planu działania ale najpierw skupił bym się na uruchomieniu silnika a potem dopiero reszta .[Nawet ta pierwsza czynność nie jest taka prosta] apropo kolektora to jeżeli masz zamiar wkładać z FE3 to przestudiuj cały schemat podciśnień i kostek elektrycznych bo są różnice. :? do tego jeszcze część wydechu od kolektora do kalizatora + osadzenie sądy ,egr,przewody od wspomagania ,przewody wodne,czujnik ciśnienia oleju,doloty powietrza z przepływki, jeżeli turbo to kolektor+kryzy,zasilanie olejowe,odpływ olejowy,doloty do coolera,zaworek upustowy i jeszcze cała masa pierduł które napewno wyjdą po drodze.

:arrow: PS - mielim mielim = palonko palonko :wink:
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

bodzio, mam wrażenie że trochę jednak zaczyna cię to przerastać, zbyt dużo piszesz zbyt mało postępów w tym widzę.
Może zagadaj z kolega Kalii'm czy by ci tego nie wykonał wzamian za jakieś bilety narodowego banku polskiego bo to wszystko tak trochę jednak jest niełatwe do ogarnięcia.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Można też osobiście zaczerpnąć z krynicy wiedzy (pogadać z Kaliim, pogłaskać Probka) - np. :arrow: na zlocie. Niektórzy mieliby całkiem blisko, ale się nie wybierają... 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Moze i żeczywiście przesadziłem z tym 15. bara sory Ale w F2 miałem już wdmuchywane 1,2 bara. A dlaczego zaraz chcę wkładac uszczelkę pod głowicża dlatego ze robię mu właśnie generalkę i nie chcę potem znowu głowicy zdejmowac bo jak każdy wie to nie buty. Co do kolektorów to właśnie wczoraj dokładnie to wszystko oglądałem i będzie trochę problemów z chłodzeniem i podciśnieniem. Zobaczymy co z tego będzie ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Bogdan prosta pilka. Nie zmieniaj kolektora dolotowego jak nie muszisz. Tak jak kalli napisal najpierw go uruchom a dopiero podlancz turbo. Co do injectorow to prawdopodobnie beda pasowac od twojego F2T bo sa to podobnej konstrukcji. Natomiast dowiedz sie jakiej wielkosci w FE3. Z tego co wiem to 89 silniki w F2T maja 310 cc a silniki 92 maja 330cc. Na cztery cylindry wystarczy to spokojnie na 12 psi. Dobrze jest zamontowac monitoring mieszanki. W twoim przypadku masz prosciej niz ja. Moje injectory sa side feed nie tak jak twoje top feed. teraz tak jak wsadzasz wieksze injectory to nie wieksze niz 25% fabrycznych na fabrycznym ECU. Muszisz zmniejszyc poczatkoujace cisnienie paliwa. Wienc jak bedziesz zmienial injectory to zmien też FPR. Co do aparatu zaplonowego to jest rozwiazanie na dluszy aparat z FE3.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Drobne nieszczelności trzeba wyeliminować no i przy okazji sprawdzić nastawy rozrządu i naciąg paska. :)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ok chłopaki ale ja mam pytanko odnośnie odsprężania o ile muszę podnieść głowicę aby było takie ciśnienie jak w probku GT ?? :?
A Robert doczekam sie fotek tego silniczka dokładnie chodzi mi o przewody chłodzące co są obok aparatu zapłonowego i wychodza takie dwie rurki z głowicy ????



---------------------------
Doczekam sie odpowiedzi ??

I mam kolejne pytanie gdzie w okolicy mojej miejscowości regenerują głowice ?? Niech będzie np. nie dalej niż do wawy. :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Te fotki?
Obrazek Obrazek

Probek odpalony (choć nie bezproblemowo).
Silnik (jak już zaciągnął płyny) cichy jak watykańska mróweczka ogłaszająca wybór nowego papieża. 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A kiedy Turbonetics T3/T4??
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Obrazek
A tu co idzie ten przewód to gdzie podłaczyć ?? :? I jak poradziliście sobie z przewodami od nagrzewnicy i wogóle z kanałami wodnymi w kolektorze ?? I co z zapłonem ?? Co było w nim robione ?? Jestem bardzo ciekaw bo u mnie sprawa sie zatrzymała :cry: Główny problem to tuleje i głowica nie jest w takim stanie jak bym chciał.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Przewód wodny od nagrzewnicy.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Top gdzie w takim razie jest odprowadzający ?? macie moze zdjęcia kolektora ssącego od tylu bo ja mam zdekompletowane przewody i ciężko mi jest sie w tym połapac.



----------
A tak w ogóle do głównego bohatera tego wątku moga być tu opisane też moje przygody ?? Czy muszę zakładać nowy temat ?? :?
A dzieki Kalii za podpowiedzi kolektor już założony ;) Prościzna jak sie troche rozgryzie co gdzie i kiedy ;) doprowadzenie oleju do turba przystosowane jak i odprowadzenie. Chłodzenie też teraz tylko szlify nowe gary pierścienie i głowica to remontu i w ramę ale to jeszcze zejdzie. Mam do ciebie Kalii pytanie coś zrobiłeś z aparatem zapłonowym ?? :?
Ostatnio zmieniony 2006-06-09 11:00 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 2 razy.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”