Strona 1 z 1

Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

: 2006-05-24 13:18
autor: rysiaczek80
Witam wszystkich!

Jak w temacie, niestety 24.05.2006 jadąc w nocy nie wiem jakim sposobem ale zgubiłem korek od wlewu wody, po czym całą wodę mi wywaliło i przegrzałem silnik zorientowałem sie dopiero na pierwszych światłach czyli po jakiś 20km jak zobaczyłem parę wodną z pod maski. Co dziwne temp. wody miałem teoretycznie OK. Po wyłączeniu silnika zostawiłem go do rana by wystygł żeby niepowstały naprężenia termiczne. Lecz niestety było już za puźno :( kiedy wlewam wode wycieka mi gdzieś koło paska rozrządu. Wiec przypuszczam że prawdopodobnie pękł mi blok, lub pompe wody rozsypało :(. Niestety nic tam niewidać wiec chciałbym wyjąć silnik żeby go obejrzeć i ustalić usterkę, w związku z czym mam pytanie czy dysponujecie jakąś instrukcją prostego demontażu silnika, żeby go wyjąc i sie nienatrudzić :), niestety bede robił w warunkach domowych :( wiec proszę o jak najłatwiejsze rozwiązania. Mile widziane foty :) Jak niekt mi niepodrzuci to pewnie ja udostepnie schemat demontażu oparty o moje spostrzeżenia:)

Ewentualnie może jakiś klubowicz mechanior z Wawki by sie tym zajął :/ bo ja nie mam czasu przez prace

: 2006-05-24 15:30
autor: spown

: 2006-05-24 17:15
autor: rysiaczek80
A jest możliwość wymiany pompy wody bez wyjmowania silnika? komuś sie to udało? Bo strasznie tam ciasno :(

: 2006-05-24 17:16
autor: KALI
Tak wiąże się to z demontażem rozrządu.

: 2006-05-25 16:22
autor: TYKWA
Kalii ja nie wiem , byc moze w Probkach z lewa kierka jest inaczej , ale ja w swoim wymienialem na swieta pompe wody bez demontazu rozrzadu, pamietasz jeszcze dzwonilem do Ciebie o porade, jak zdjac oslony.

: 2006-05-25 16:52
autor: KALI
No ok ale pokrywy plastikowe rozrządu zdejmowałeś chyba nie mów że bez zdejmowania plastików to zrobiłeś bo w to nie uwierzę.-- Jakoś sobie nie przypominam żebyśmy gadali chya że jesteś tym kolesiem który nie wiedział jak zablokować koło pasowe na wale . :?
Obrazek
Tu masz fotkę i wideć że będzie przeszkadzała ci rolka od rozrządu :!: jeżeli udało ci się zdjąć na założonym pasku to naprawdę ciekawe..

: 2006-05-26 22:27
autor: TYKWA
no dokladnie tym kolesiem

wymieniajac pompe, zdjalem oslony plastikowe zakrywajace rozrzad , predzej kolo pasowe walu korbowego , za ktorym jest sróbka láczáca te oslony, mialem tez odkrecona poduszke silnika tak by troche opadl,
I na 1000 proc nie ruszalem nie zdejmowalem paska z jednego glównego powodu-balem sie go ruszac , nie chcialem cie bawic pózniej z napinaczem, wiem ze go musialem odchylic i pompe wyciagnelem, zreszta ona przeciez bardzo plytko wchodzi i nie mialem z jej wyjeciem problemów.

Dodam jeszcze ze zajefajnie utrudnilo mi prace kolo którego nie moglem zdjac - pekla mi nakladka na sróbe zabezpieczajaca na feldze i to mi najwiecej sprawilo problemów , jak i równiez sprawa zblokowania kola pasowego walu korbowego - sprawa z ktora dzwonilem.

: 2006-05-27 01:08
autor: KALI
Jeżeli tak to tak jak zawsze jak rozbierałem to odkręcałem wszystko może takie przyzwyczajenie że lubie mieć dobry dostęp :) przez to oszczędza się czas bo nic ci nie przeszkadza żeby np.odręcić jakąś śrubkę.

: 2006-05-28 00:00
autor: rysiaczek80
Hehe na szczęście to pompa wody :) rozrząd nie rozblokowywałem, ale mam taki zamiar przy okazji skoro mam rozebrany silnik to bym go wymienił, tzn pasek rolki prowadzące i rolkę napinająca.

Drobna uwaga dla tych co chcą to robić samemu! NIE WARTO dajcie mechanikowi i nie zawracajcie sobie gitary. Ja rozebrałem bo chciałem wiedzieć co i jak ale narąbać sie trzeba jak cholera. Jeden kolega mi zaproponował pomoc ale niestety troszkę daleko odemnie ;D (dzieki KALI gdybyś mieszkał nieco bliżej napewno byśmy sie dogadali ) . Na włożonym silniku mordęka.

Mam pytanie ile mniejwięcej czasu (w warunkach warsztatowych) zajmuje wam wyjęcie silnika z PROBA? bo niewiem czy to było opłacalne ja 10H wyjmowałem pompę w poniedziałek przyjeżdzają części i kolejne 10H montażu. Na wyjętym silniku demontaż zajął by 2H.

Druga sprawa przydało by sie na forum temat ustawiania rozrządu czyli znaki itp.

Pomyślałem że też przydała by sie jakaś baza części do proba fotki opisy itp. Bo miałem problemy z kupnem pompy, w sklepach niewiedzieli jaka to jest pokazano mi 3 pompy od mazd 626 :/ i zgłupiałem, a jak by była baza do by było łatwiej tak samo z rolkami napinającymi do rozrządu

: 2006-05-28 02:00
autor: Maciucha
Chcesz, masz:

Obrazek

: 2006-05-28 11:50
autor: rysiaczek80
hehe Wielkie dzięki !!! odrazu wymienie w takim razie pasek rozrządu :) Fajny Programik. Dzięki za szybką odp.

: 2006-06-03 20:56
autor: rysiaczek80
Panowie mam pytanie ustawiłem rozrząd wg. schematu, bo było poprzestawiane, ale autko niema mocy na tych ustawieniach a jest na 100% OK tylko jedna rzecz mnie zaciekawiła Koło od wałka rozrządu z powyższego schematu CA1 mam oznaczone jako L (lewe) a jest z prawej strony, natomiast to drugie CA2 jako R (prawe) a jest z lewej Wiec mam pytanie to normalne ? bo na schemacie niema tych oznaczeń a co ciekawe po odwróceniu koła nogę mieć nap dwa prawe wiec zgłupiałem Search na google nic niedaje wiec uderzam do centrum informacji :) prosze o szybką odp!

: 2006-06-04 18:23
autor: Ada
Ja miałem ten sam problem, okazuje się ,że w naszych silniczkach prawa strona jest lewą a lewa prawą :D. Kupując części do swojego proba spotkałem się z odwrotnym oznaczeniem stron, zawsze się patrzy od czoła silnika czyli od rozrzadu która jest strona, a unas jest dokładnie na odwrót.
Odnośnie kół pasowych to można je założyć na lewą lub prawą strone z tego co zaobserwowałem, ja na początku dostawałem szału ustawiajac na znaki rozrząd, nie wiedząc ,że koła pasowe maja być odwrotnie, dzień kominowałem i nih...ja. Dopiero później poszedłem po rozum do głowy i ustawiłem rozrząd jak w szkole uczą i dopiero auto zagadało :D. Więc, zaczołem przygladać sie kołom pasowym i skapłem się ,że sa na odwrót.
Zresztą tak na marginesie zainteresował mnie fakt, że po ustawieniu u ciebie rozrzadu masz spadek mocy, bo nie ukrywam, że ja też jestem trochę zaskoczony moca mojego autka, sądze, ze tez przymula.
Wiec może ktoś znający temat, wypowie się w tej sprawie??

: 2006-06-05 08:55
autor: Ronin
A zapłon ustawiliście poprawnie?

: 2006-06-05 21:40
autor: Ada
Jak masz źle zapłon ustawiony to auto ci nie zagada, a jak odpali tylko to się ustawia automatycznie.

Pytanie odnośnie wyjęcie silnika V6

: 2009-09-17 21:49
autor: matix84
Witam,
Mam pytanie do użytkowników, którzy wyjmowali z Probe II silnik V6.
Konkretnie chodzi o to czy silnik wychodzi sam czy wraz ze skrzynią biegów?

Re: Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

: 2009-09-18 00:47
autor: Ero
Nie wiem nie wyciagalem go ze skrzynia ale raczej prosciej bedzie oddzielnie wyciagac :D:D:D

Re: Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

: 2009-09-18 09:08
autor: Natan
Witam wyciagałem z skrzynia wychodzi swietnie ale musisz przod podwiesic lub podbudowac wysoko i jest okey wtedy pozdrawoam :o :D :wink:

Re: Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

: 2009-09-18 11:12
autor: matix84
a bez skrzyni nie da rady? Obawiam się, że nie będę miał wystarczającej ilości miejsca na bokach, żeby rozkręcić wahacze i wyjąć półosie ze skrzyni.

Re: Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

: 2009-09-21 20:50
autor: Ero
Da rady :D