PRZEGUBY???
PRZEGUBY???
Proszę o pomoc-- przy skręconych kołach i jednoczesnym dodaniu gazu{mocnym} auto szarpie--tak jakby przód tracił przyczepnośc. Jak sprawdzić czy to wina przegubów? A może jest inna przyczyna. ER
Przeguby sprawdzisz tak - podnies kolo do gory, zlap za gore i dol kola i za, szarp na przemian jakbys chcial odchylic je od pionu. Jesli wyczujesz, ze sie odchyla lub bedzie stukalo - przgub ma luzy.
Jesli masz kanal sprawdz tez wachacze. Zrobisz to wkladajac n.p. pret pomiedzy wachacz a rame, do ktorej jest przykrecony. Jesli sa jakiekolwiek jego ruchy: z przodu - wachacz do wymiany, z tylu - sama tuleja.
Na koniec pokrec szybko lewo/prawo kierownica przy wylaczonym silnik. krotkie ruchy do pierwszego oporu. Jesli slychac stukanie, uszkodzone sa koncowki drazkow lub "jablka" w drazkach.
Jesli masz kanal sprawdz tez wachacze. Zrobisz to wkladajac n.p. pret pomiedzy wachacz a rame, do ktorej jest przykrecony. Jesli sa jakiekolwiek jego ruchy: z przodu - wachacz do wymiany, z tylu - sama tuleja.
Na koniec pokrec szybko lewo/prawo kierownica przy wylaczonym silnik. krotkie ruchy do pierwszego oporu. Jesli slychac stukanie, uszkodzone sa koncowki drazkow lub "jablka" w drazkach.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Sprawa wygląda następująco: przy wyłączonym silniku przy gwałtownym poruszaniu kierownicą słychać jakieś stuki, ale nie metaliczne tylko jakby uderzało w jakieś gumy. Czy to może mieć związek z łożyskami w kolumnie McPersona? Mam na myśli łożyska teflonowe(ślizgowe). Wiem, że muszę je wymienić. Co to są te jabłka?Resztę tego co pisał Greyg sprawdzę jutro, na forum zaraz będę szukał. Nie wiem, czy jest to istotner, ale przy prędkości ok. 130 km na godz i większej występują drgania kierownicy. Może przyczyna tych drgań to niewyważone koła, a może wahacz czy jeszcze co innego? er
"jablkiem" nazywa sie popularnie koncowke drazka, ktora przykreca sie do maglownicy. Jesli jest stukanie, na 99% jest tu jakis problem. na www.moto-sklep.pl masz foto - nr czesci I33024 lub I33024JC.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
mowisz o drganiach przy 130 i wiecej. ten temat byl rowniez poruszany. chodzilo miedzy innymi o lekko zwichrowane tarcze hamulcowe (nie nalezy wykluczyc rowniez wywazenia kol).
lozyska McPersona daja znac o sobie na postoju (post - "tuk tuk przy skrecie kierownica"). wymienialem ostatnio - 45 PLN/szt - 12% rabatu + robocizna.
maglownica nie jest prosta sprawa do naprawy (no i do demontazu). jest tam podobno sruba regulacyjna luzy (tak mi mowil zaufany mechanik) ktora moze pomoc w pewnym zakresie.
przednie przeguby stukaja przy mocnym skrecie przy malej predkosci (np na parkingu) - tak bylo u mnie. po wymianie jak reka odjal - 175PLN/szt (trzeba kupic odpowiednie - chodzi o pierscien ABS)
lozyska McPersona daja znac o sobie na postoju (post - "tuk tuk przy skrecie kierownica"). wymienialem ostatnio - 45 PLN/szt - 12% rabatu + robocizna.
maglownica nie jest prosta sprawa do naprawy (no i do demontazu). jest tam podobno sruba regulacyjna luzy (tak mi mowil zaufany mechanik) ktora moze pomoc w pewnym zakresie.
przednie przeguby stukaja przy mocnym skrecie przy malej predkosci (np na parkingu) - tak bylo u mnie. po wymianie jak reka odjal - 175PLN/szt (trzeba kupic odpowiednie - chodzi o pierscien ABS)
amra 2.5 94 V6 24V
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Wracam jeszcze raz do tego tematu--czy jest możliwe, że przy gwałtownym dodaniu gazu przód auta podnosi się do góry i w tym momencie auto chwilowo traci przyczepność? Amorki i przeguby są ok. Tak właśnie dzieje się u mnie. Kolega stał z boku i widział, że auto się podnosi(przód). Co o tym sądzić? ER
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Gdy samochód przyspiesz, koła napędowe oddziałują na podłoże pewną siłą ,podłoże odpowiada taką samą siłą o przeciwnym zwrocie. Wektor tej siły jest zaczepiony w punkcie styku kół napędowych z ziemią, a środek ciężkości samochodu znajduje się na pewnej wysokości ponad ziemią, powstaje więc pewien moment siły, 'skręcający' samochód tak że nacisk na przednią oś maleje a na tylną rośnie. Dla tego właśnie samochody z tylnym napędem są w lepszej sytuacji
Dodatkowo gdy koła napędowe zwiększają swoją szybkość obrotową (rośnie ich moment pędu), z zasady zachowania pędu na cały samochód działa moment siły, o zwrocie takim jak wspomniany wcześniej, zwiększający ten efekt.
Dodatkowo gdy koła napędowe zwiększają swoją szybkość obrotową (rośnie ich moment pędu), z zasady zachowania pędu na cały samochód działa moment siły, o zwrocie takim jak wspomniany wcześniej, zwiększający ten efekt.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Przeguby!! PYTANIE!!
Mam do wymiany oba przeguby z przodu... czy ktos wie gdzie mozna tanio (i szybko!!) kupic? Najlepiej w Poznaniu! Ile mniej wiecej beda kosztowac? I od jakiego modelu mazdy beda pasowac? Moj Probek to 24V rok 96. Z gory dzieki!!
Probe 2.5 24V 96r. ...13 lat mlodszy ode mnie
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz