Strona 1 z 9
PRZEGUBY???
: 2003-10-30 15:21
autor: Gość
Proszę o pomoc-- przy skręconych kołach i jednoczesnym dodaniu gazu{mocnym} auto szarpie--tak jakby przód tracił przyczepnośc. Jak sprawdzić czy to wina przegubów? A może jest inna przyczyna. ER
: 2003-10-30 15:46
autor: Gość
Przeguby sprawdzisz tak - podnies kolo do gory, zlap za gore i dol kola i za, szarp na przemian jakbys chcial odchylic je od pionu. Jesli wyczujesz, ze sie odchyla lub bedzie stukalo - przgub ma luzy.
Jesli masz kanal sprawdz tez wachacze. Zrobisz to wkladajac n.p. pret pomiedzy wachacz a rame, do ktorej jest przykrecony. Jesli sa jakiekolwiek jego ruchy: z przodu - wachacz do wymiany, z tylu - sama tuleja.
Na koniec pokrec szybko lewo/prawo kierownica przy wylaczonym silnik. krotkie ruchy do pierwszego oporu. Jesli slychac stukanie, uszkodzone sa koncowki drazkow lub "jablka" w drazkach.
: 2003-10-30 15:53
autor: amra
szukaj tez na forum
: 2003-10-30 20:57
autor: Easy Rider
Sprawa wygląda następująco: przy wyłączonym silniku przy gwałtownym poruszaniu kierownicą słychać jakieś stuki, ale nie metaliczne tylko jakby uderzało w jakieś gumy. Czy to może mieć związek z łożyskami w kolumnie McPersona? Mam na myśli łożyska teflonowe(ślizgowe). Wiem, że muszę je wymienić. Co to są te jabłka?Resztę tego co pisał Greyg sprawdzę jutro, na forum zaraz będę szukał. Nie wiem, czy jest to istotner, ale przy prędkości ok. 130 km na godz i większej występują drgania kierownicy. Może przyczyna tych drgań to niewyważone koła, a może wahacz czy jeszcze co innego? er
: 2003-10-30 21:04
autor: Gość
"jablkiem" nazywa sie popularnie koncowke drazka, ktora przykreca sie do maglownicy. Jesli jest stukanie, na 99% jest tu jakis problem. na
www.moto-sklep.pl masz foto - nr czesci I33024 lub I33024JC.
: 2003-10-30 21:05
autor: Gość
zapomnialem sie zalogowac - sorry
: 2003-10-30 21:24
autor: Easy Rider
: 2003-10-30 21:41
autor: Gość
To w co wchodza drazki

czyli czesc uklad wspomagania. Mowiac inaczej, element dzieki ktoremu mozna kierowac palcem.

: 2003-10-30 21:57
autor: Easy Rider
Czy w czasie sprawdzania przegubów obydwa przednie koła muszą być uniesione,czy wystarczy tylko z tej strony którą sprawdzam? ER
: 2003-10-30 22:13
autor: Gość
To tylko jedna z metod sprawdzania. W ten posob nie sprawdzisz do konca.
: 2003-10-31 07:16
autor: amra
mowisz o drganiach przy 130 i wiecej. ten temat byl rowniez poruszany. chodzilo miedzy innymi o lekko zwichrowane tarcze hamulcowe (nie nalezy wykluczyc rowniez wywazenia kol).
lozyska McPersona daja znac o sobie na postoju (post - "tuk tuk przy skrecie kierownica"). wymienialem ostatnio - 45 PLN/szt - 12% rabatu + robocizna.
maglownica nie jest prosta sprawa do naprawy (no i do demontazu). jest tam podobno sruba regulacyjna luzy (tak mi mowil zaufany mechanik) ktora moze pomoc w pewnym zakresie.
przednie przeguby stukaja przy mocnym skrecie przy malej predkosci (np na parkingu) - tak bylo u mnie. po wymianie jak reka odjal - 175PLN/szt (trzeba kupic odpowiednie - chodzi o pierscien ABS)
: 2003-11-01 23:10
autor: Gość
powiedz cos wiecej o tej srubie regulacyjnej na maglownicy
: 2003-11-03 09:38
autor: amra
wiem tylko tyle ze reguluje docisk do pierscienia czy tulei by zmniejszyc luz ale tylko do pewnego stopnia. nie mozna jej tez za mocno dokrecic bo beda problemy ze skrecaniem. tak mi tlumaczyl. moze swiatle Forum wie cos wiecej - ja jestem szarym uzytkownikiem

: 2003-12-15 13:38
autor: Easy Rider
Wracam jeszcze raz do tego tematu--czy jest możliwe, że przy gwałtownym dodaniu gazu przód auta podnosi się do góry i w tym momencie auto chwilowo traci przyczepność? Amorki i przeguby są ok. Tak właśnie dzieje się u mnie. Kolega stał z boku i widział, że auto się podnosi(przód). Co o tym sądzić? ER
: 2003-12-15 14:36
autor: Raf
Gdy samochód przyspiesz, koła napędowe oddziałują na podłoże pewną siłą ,podłoże odpowiada taką samą siłą o przeciwnym zwrocie. Wektor tej siły jest zaczepiony w punkcie styku kół napędowych z ziemią, a środek ciężkości samochodu znajduje się na pewnej wysokości ponad ziemią, powstaje więc pewien moment siły, 'skręcający' samochód tak że nacisk na przednią oś maleje a na tylną rośnie. Dla tego właśnie samochody z tylnym napędem są w lepszej sytuacji
Dodatkowo gdy koła napędowe zwiększają swoją szybkość obrotową (rośnie ich moment pędu), z zasady zachowania pędu na cały samochód działa moment siły, o zwrocie takim jak wspomniany wcześniej, zwiększający ten efekt.
: 2003-12-15 20:20
autor: OLO
Raf lepiej tego nie mozna chyba bylo wytlumaczyc.Dziwi mnie to ze dopiero teraz to zauwazyl

: 2003-12-16 15:24
autor: Easy Rider
Dopiero teraz to zauważył, bo przedtem jeżdził ostrożnie. Dzięki Raf za naukowe wyjaśnienia. Z drugiej jednak strony lepiej się czyta , kiedy odpowiedż jest w formie bardziej przystępnej. Pozdr. ER
: 2003-12-16 17:35
autor: Gość
Ale w lepszej sytuacji sa auta 4x4. Raf co myslisz o tym?

. I jeszcze dodajac auta na tyl naped mala mniej problemow z napedem ja auta z przednim napedem. Pryczyna auta z przednim sa tansze w produkcji. I wogule typowe auta sportowe sa na tyl napend lub w przypadku Lamborgini 4x4.

Przeguby!! PYTANIE!!
: 2005-08-29 17:43
autor: Qbcio
Mam do wymiany oba przeguby z przodu... czy ktos wie gdzie mozna tanio (i szybko!!) kupic? Najlepiej w Poznaniu! Ile mniej wiecej beda kosztowac? I od jakiego modelu mazdy beda pasowac? Moj Probek to 24V rok 96. Z gory dzieki!!
: 2005-08-29 18:22
autor: Tomasz S
Cześć !
Rozważałeś to :
http://www.eurodriveshafts.pl/ ???
Nara
: 2005-08-29 23:07
autor: tofil
A sprawdzał ktoś jakość tych przegubów bo cena jest rewelacyjna, a akurat przyjdzie mi jeden wymienić.
: 2005-08-30 00:04
autor: Tomasz S
tofil pisze:A sprawdzał ktoś jakość tych przegubów bo cena jest rewelacyjna, a akurat przyjdzie mi jeden wymienić.
Adres znalazłem na forum - tyle , że nie pamiętam na którym

. Pozdro
: 2005-08-30 22:43
autor: laptop
Lepiej kupic te drozsze za 199zl - rabat niz te za 140 - bo sa do pupci
: 2005-08-31 19:16
autor: tofil
Skąd za 199zł jeżeli byłbyś łaskaw

: 2005-08-31 20:54
autor: laptop
skorzystaj z szukaj - wszystkiego sie dowiesz!