Strona 1 z 2

odchudzanie kola zamachowego

: 2003-11-07 01:02
autor: artix
czy moze ktos z was odchudzal kolo zamachowe w ten sposub jak to robia chlopaki w USA (tzn na okolo 6 kg)

z tego co oni pisza to ma oddac probowi okolo 30hp na jedynce
ktore traci (to nieznaczy ze bedzie mial 190)ale efekt w przyspieszeniu podobno jest

: 2003-11-07 03:47
autor: Patee
Generalnie samo odchudzanie kola zamachowego nie jest zbyt polecane...
Autko bedzie Ci lepiej szlo na 1 i 2, minusem jest ze na wyzszych biegach bedzie gorzej oraz prawdopodobnie spadnie Vmax...

Z tego co wiem to pasuje kolo zamachowe od Mazdy MX3 V6 1.8
Gdzie na stronie ProbeTalk czytalem ze pasuje jak ulal a jest sporo lzejsze...

Moim zdaniem kolo zamachowe to ktorys z kolejnych krokow tuningowych ale napewno nie zaden z pierwszej trojki :)

: 2003-11-07 06:03
autor: Gość
Tak to jest prawda ze pasuje od mazdy MX-3 V6. Waga sie rozni bo probe ma 21 lbs a mazda 16lbs. Co powoduje ze przy nizszej masie silnik sie szybciej wkreca na obroty i masz jakie 2 do 5 koni wiencej. Natomiast to jest malym spadkiem sily uciagowej tak zwanej torque. I prawdopodobnie ze troche czesciej siegasz za zmiane biegow niz przy wiekszej masie kola zamachowego. Prawdomowianc 16 lbs nie ma duzego wplywu na plynasc jazdy. Ale sa kola co maja 9lbs i wtedy plynasc ruszania wymaga spada, i musisc miec wysze obroty aby ruszyc. Przy mniejszej wadze szybciej zmieniasz biegi.

: 2003-11-08 12:51
autor: sirLippe
jesli scigasz sie na 1/4 mili i juz wszystko zrobiles co da sie zrobic i masz powiedzmy 500KM :)pod maska to warto tez odchudzic kolko,w przeciwnym wypadku raczej bym odradzal.i zajal sie spolerowaniem kolektorow,powalczylbym z glowica,moze nowe pierscienie lub zmiana walka itp.elektronika tez bym sie zaja na koncu.Takie jest przynajmniej zdanie mojego kolegi ktory zajmuje sie tuningiem(ma firme tuningowa) i co gorsza objechal mnie na 400m swoim lanosem 1,5 :(

: 2003-11-08 13:16
autor: Patee
a przypadkiem Lanos to nie uturbiony potworek majacy cos pod 200 kucykow??

sorki za OT :lol:

: 2003-11-08 13:45
autor: artix
a widzisz cos jednak z wymienionych zeczy juz wykonalem :lol:

mianowicie wypolerowalen caly dolot (wiecej niezdradzam :wink: )

: 2003-11-12 22:44
autor: sirLippe
to i tak juz duzo zrobiles ja dopiero sie do tego przymierzam,
tylko potem nie sprawdzaj co auto potrafi w ten sposob:

: 2003-11-12 23:08
autor: sirLippe
[img]http://C:\Documents%20and%20Settings\Magda\Pulpit\i_sprawdzil.jpg[/img]

: 2003-11-13 18:42
autor: artix
zdjecie niedziala

: 2003-11-13 22:49
autor: sirLippe
hmmmm
jak sie wrzuca zdjecia bo juz sie pogubilem

: 2005-08-29 08:49
autor: Drzymek
Przywracam temat, bo mnie Mih`u natchnął :D
Nie wiem, czy koło zamachowe z mx3 pasuje do Igen czy IIgen, więc jak by ktoś mógł mnie oświecić....
:idea: A takie lekkie koło zamachowe z mx3, jeszcze można splanować i odchudzić (tylko bez przesady) i wtedy będzie git!
Co o tym myślicie? ewentualnie jakie jeszcze inne lżejsze koła zamachowe pasują do probe Igen 2.2GT?

: 2005-08-29 11:52
autor: Voodoo
Patee pisze:Z tego co wiem to pasuje kolo zamachowe od Mazdy MX3 V6 1.8
= II gen. 2,5 V6

: 2005-08-29 12:33
autor: Drzymek
A nie wiecie od jakiej mazdy pasuje do jedyneczki GT?
I czy wogóle jest taka... :roll:

: 2005-08-29 13:23
autor: RX
Witam,

Tu jest tani ( :lol: ) flywheel Fidanzy

http://probeaddiction.com/flywheels.htm

Pzdr.

: 2005-08-29 14:33
autor: Sqad
Drzymek pisze:A nie wiecie od jakiej mazdy pasuje do jedyneczki GT?
I czy wogóle jest taka... :roll:
KIA Sportage

: 2005-08-29 22:15
autor: Drzymek
RX- kurde okazja, free shipping , biorę od razu!!! :lol:

Red Shadow - dzięx za info, a z jakiego silnika pasuje to kółeczko?

Pzdro!

: 2005-08-29 22:57
autor: RX
Drzymek pisze:RX- kurde okazja, free shipping , biorę od razu!!! :lol:

Red Shadow - dzięx za info, a z jakiego silnika pasuje to kółeczko?

Pzdro!
Ja wziąłem 3 te Fidanzy, cholera wie, może się przydadzą, a tanio... :-)
A teraz o samym kole:

Czy na pewno nie warto tego robić, w naszych seryjnych probach? Obecnie będę robił wszystkie podstawy tuningu: dolot, wydech i takie tam... może przy okazji założyć też lekkie koło zamachowe? Zależy mi na jak najlepszym przyspieszeniu, wyścigów na krótkim dystansie, więc?

Pzdr.

: 2005-08-30 01:19
autor: Mr. Cynk
generalnie na osiągi wpływ mają dwa parametry masa i power :)

czyli już wiesz co powiieneś zmieniać u siebie.


jeśli jednak power to:

koniki
moment obrotowy

i teraz:
stoczenie koła poprawi ci tylko wkręcanie się na obroty, NIE DODAJE MOCY !!!

będziesz się wkręcać szybciej na obroty ale inercja auta spada, czyli zdolność pokonywania wzniesień na przykłąd ci spada... bardziej jedziesz wówczas koniami mechanicznymi niż momentem obrotowym i odczuwasz to w taki sposób że będziesz potrzebował obrotów tam gdzie obecnie radzisz sobie bez redukowania.

moja opinia:

1. zmiana wydechu
2. zmiana dolotu
3. zwiększanie mocy poprzez np. polerki kolektorów, zmiany map zapłonu, turbo, modyfikacje rozrządu
....
....
....
....
10. obniżenie masy elementów bezwładnościowych (koło zamachowe, koła pasowe itp. )


ale mondry jestem nie? jeszcze jakbym sam se to wszystko już zrobił... :D:D:D

tyle, że to mantra tuningowa, koło zamachowe nie uczyni cuda.

: 2005-08-30 11:09
autor: RX
Witam,

Dzięki Cynki, o to chodziło. Właśnie robię wydech i dolot, później pewnie nitro od Quakiego, dalej się pomyśli ;-)

Pzdr.

: 2005-08-30 19:36
autor: Sh(.)(.)ters
RX pisze:...dalej się pomyśli...
...jak te wszystkie graty rozlokować po okolicy po małym kabuum :lol: .

: 2005-09-05 16:58
autor: MiH
Koło zamachowe daje dokładnie dwie rzeczy.

1. Zmniesza opór związany z przeniesieniem napędu z silnika na skrzynie a co za tym idzie na koła.
2. Zwiększa opór jaki musi pokonać silnik na podniesienie obrotów.

Czyli jest magazynem energii (inercyjnej - tak się to chyba nazywa). Buforem. Silnik żeby przenieść moment z wału na koła musi dodatkowo pokonać opór jaki stawia koło zamachowe. Potem koło tą energię oddaje przy wyższych zakresach prędkości.

Tak więc jaki wpływ ma koło zamachowe na charakterystykę przyśpieszania? Wg mnie dość znaczną. Tak jak dość znaczną mają np. ciężary kół. U drzymka jest trochę inny problem. Ma on śliczne 17" z kapciami 235. Przez te koła autko spraciło sporo koników (ok - wzrosła przyczepność). Może on spokojnie zmiejszyć wagę koła zamachowego o kilkanaście procent - zrekompensuje to ubytek mocy na kołach.

Jednak zgadzam się też z Cynkim. Koła zamachowe to nie zwiększenie mocy. To tylko przeunięcie jej maximum w inne miejsce.

: 2005-09-05 21:51
autor: Drzymek
Dobra luda, sprawa jest taka:
Chciałbym to zrobić, mam gdzie splanować koło itd., mam dźwig, ale żeby się dostać do koła zamachowego, to muszę wyjąć silnik... Dobrze rozumiem?
A to już trudniejsza robota, tzn. chodzi o te wszystkie kabelki, pierdułki, no i żeby to wszystko potem zpowrotem poskładać...
Koło dopiero będę robić po tuningu jaki planuje (szczegóły w galerii) :twisted:

: 2005-09-06 16:31
autor: MiH
najpierw kup koło i ew. docisk.

Wymiania nie wymaga wyjmowania silnika - wystarczy wyjąć skrzynię. W 4-6 godzin mechanicy sobie dadzą radę.

: 2006-05-24 08:29
autor: Drzymek
Temat wraca z powrotem na ambonę.

W najbliższym czasie, będę oddawać do splanowania kółeczko zamachowe.
I teraz pytanie do Was zacny ludu:

W których miejscach i ile odchudzać?

oto przód kółeczka:
Obrazek

i tył
Obrazek

Zależy mi na tym, żeby odchudzić kółeczko jak najwięcej, ale niestety nie mam możliwości wyważenia :? (bo i gdzie?)
Na warsztacie mają wszystko co trzeba (tokarki, itp.)

: 2006-05-24 08:55
autor: Robert
Widzę, że zacząłeś z właściwej strony - od zewnętrznej. :twisted:
Szybka wizyta u dentysty? :lol:
Na 1 zdjęciu jeszcze masz ząbki, na 2 już nie... :wink: